יום חמישי, 02.05.2024 שעה 12:52
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

"לא צריך לקנות שחקנים ב-7 מיליון, זו לא הדרך"

אחרי ה-0:4 על פ"ת, קראנקה הגן על יצחקי: "רצינו את אילייה, הוא רעב יותר משאר המועמדים". קניקובסקי: "הייתה לי ירידה מנטלית". אימון בכורה לרכש

|
אילייה באימון הבכורה  (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)
אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

מכבי תל אביב עשתה אמש (רביעי) את מה שהיא הייתה צריכה כדי להפוך את גומלין רבע גמר הגביע מול מכבי פתח תקווה לפרוטוקול בלבד, כשהביסה אותה 0:4 באצטדיון בנתניה בשל עונש הרדיוס שספג המועדון. ג'ורג'ה יובאנוביץ' עם צמד, גבי קניקובסקי ואבי ריקן כבשו את השערים ורשמו משחק טוב באופן אישי מבחינתם. 

אייטור קראנקה הפתיע כאשר שינה מערך ועלה לראשונה העונה ב-4-2-3-1, כשיובאנוביץ' קיבל את המקום בחוד וערן זהבי זכה למנוחה אחרי זמן רב. כעת השאלה הגדולה היא האם המאמן הבאסקי ימשיך לשחק בשיטה הזו כשהוא מעדיף עוד קשר, מספר 10 טבעי, על חשבון אחד החלוצים. את התשובה לכך נקבל כבר ביום שבת ב-17:30 מול בני סכנין. 

ביציע ישב הרכש החדש של הצהובים, רארש אילייה, שעל הגעתו פורסם אתמול בבוקר לראשונה ב-ONE. במכבי ת"א לא הסכימו עם הביקורות על העסקה, והמאמן אייטור קראנקה התייחס לכך בעצמו כשאמר לציטוט: "מהיום הראשון הרעיון לחלון הזה היה ברור ועבדנו עליו ביחד - אני, ברק, ג'ק ומיץ'. השחקן שהגיע (אילייה) ומי שעזב (אוסקר) - זה כי המועדון עובד ביחד ומחליט ביחד שזה מה שיקרה. חיפשנו שחקן שיהיה יותר טוב ממה שיש לנו והגיע השחקן הזה”. 

אייטור קראנקה. הגן על ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה. הגן על ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

"זה שקיבלנו 7 מיליון על אוסקר גלוך לא אומר שאנחנו צריכים להשקיע אותם על שחקנים אחרים, זו לא הדרך", הוסיף המאמן. "אנחנו סומכים על אילייה ואנחנו סומכים על הסגל הזה, ראינו מול מכבי חיפה שאנחנו יכולים לשחק ברמה גבוהה מאוד של כדורגל. ביקורת תמיד אפשר להשמיע, אבל ממה שראיתי, כל מי שפה במועדון נותן 150% מעצמו ומנסה לעשות הכל למען הצלחת הקבוצה". אגב, מאוחר יותר היום ערכה הקבוצה אימון ראשון לקראת המשחק מול סכנין, בו קיים אילייה את אימון הבכורה שלו. 

לקראת סכנין, במועדון יבינו במהלך היום האם ניתן יהיה לרצות את העונש שספגו על אירועי הדרבי כבר מול הקבוצה מהמגזר. משמע - האם שער 10-11 יהיה סגור מלבד לנשים וילדים עד גיל 10 כבר שבת הקרובה, או במשחק מול הפועל באר שבע. כמובן שבמועדון מקווים שהם יוכלו לרצות את העונש כבר עכשיו ולא מול הקבוצה מהדרום.

שער 10-11. ייסגר מול בני סכנין או הפועל ב"ש? (איציק בלניצקי)שער 10-11. ייסגר מול בני סכנין או הפועל ב"ש? (איציק בלניצקי)

קראנקה, שהיה מאוד דעתן בנושא הביקורות על הרכש, היה כזה גם בכל מה שנוגע למשחק מול מכבי פ"ת: "לא אהבתי את המחצית הראשונה. היינו יכולים לספוג כבר אחרי דקה. זה משהו שאנחנו צריכים לתקן. לא הגענו בגישה נכונה מול בית"ר, לא הגענו בגישה נכונה מול הפועל ת"א, וגם נגד פ"ת. צריך להתחיל הרבה יותר מרוכזים ולנצח מהרגע הראשון. אמרתי להם שה-0:3 היא לא תוצאה הוגנת במחצית כי הם ניצחו אותנו בכל מאבק. הבקענו שלושה שערים כי אנחנו יותר איכותיים מהם, אבל כקבוצה הם הראו לנו איך צריך לשחק". 

על יכולתו הגבוהה של קניקובסקי אמר: "אני אוהב אותו מאוד. הוא תמיד מדהים באימונים. כשהוא משחק הוא טוב. הוא נותן את הכל, לפעמים זה מצליח לו יותר ולפעמים פחות, אבל הוא שחקן שאי אפשר להגיד עליו משהו שלילי, כי הוא תמיד נותן הכל". 

אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

על הרכש רארש אילייה הוסיף: "הוא שחקן מוכשר מאוד, הוא צעיר מאוד, אבל הוא שחקן שיכול לשפר אותנו. כשאתה מביא בחור בהשאלה לפעמים זה כי יש מצב שהוא יהיה הרבה יותר רעב ממישהו אחר. היו לנו עוד שמות על השולחן, מנוסים יותר, זה נכון, אבל אילייה מוכשר ואני מכיר את השחקנים מרומניה, הם תמיד רעבים ורוצים להשתפר. מהאימון הראשון אני בטוח שהוא יראה לי שהוא רוצה לשחק כבר ביום שבת. הבאנו בחור רעב שיעזור לנו". 

אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

על דן ביטון אמר קראנקה: "אמרתי על כל השחקנים, לא רק על דן, כל אחד צריך להראות לי שמגיע לו לשחק ואז אני מקבל את ההחלטות שלי. דן חלק מהסגל וכמו כל שחקן אחר בסגל שלי, אם הוא מתאמן טוב יותר ממי שמשחק בעמדה שלו, אז הוא זה שישחק. לי לא אכפת מהשמות או מהגיל של השחקנים. אכפת לי מהקבוצה. תמיד אחפש לשים את ההרכב הטוב ביותר על הדשא". 

אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)אילייה באימון הבכורה (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

גבי קניקובסקי שבישל, סחט פנדל וכבש, סיכם את המשחק: "מספרית היה לי משחק באמת טוב אבל היו לי כמה איבודים מיותרים. כיף לבשל ולהבקיע. עשינו את העבודה. המטרה שלי היא לא להיכנס למשבצת של אוסקר, אלה להיות גבי. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם וגם כשהוא היה פה הייתי חלק. אוסקר זה אוסקר וגבי זה גבי. אף אחד לא תופס את המקום של האחר אלא משלימים אחד את השני, זו המשמעות של להיות במכבי ת"א". 

אילייה ודן גלזר באימון (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)אילייה ודן גלזר באימון (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

על כך שיצא מהרוטציה אחרי פגרת המונדיאל אמר: "הייתה לי ירידה, מנטלית אפילו, אני עובד עם עצמי על זה. אני לא רגיל לרוטציות וכל זה. באמת שזה פגע בי. זה משהו שחדש לי. אני צריך לעבוד על זה כי במכבי ת"א יש הרבה שחקנים וצריך תמיד להיות מוכן גם אם אתה לא פותח בהרכב. אני צריך להוכיח את עצמי בכל אימון ובכל משחק, זה לא קל אבל זו העבודה שלי כשחקן כדורגל". 

גבי קניקובסקי. "גבי זה גבי, אוסקר זה אוסקר" (רדאד ג'בארה)גבי קניקובסקי. "גבי זה גבי, אוסקר זה אוסקר" (רדאד ג'בארה)

על מה שהביא איתו קראנקה אמר קניקובסקי: "הרבה אנרגיות, הוא סומך עלינו, לא שאיביץ' לא אבל באמת שהוא מאמין בנו שאנחנו יכולים ומסוגלים והוא דורש מאיתנו עוד. במחצית הוא לא היה מבסוט. היו לנו הרבה איבודים והיינו יכולים לתת יותר אנרגיה. זה יתרון כשבא מאמן בסדר גודל כזה, שתמיד דורש יותר".

קראנקה: צריכים לנצח את המשחקים מההתחלה
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */