יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מגיע בדיוק בזמן: האתגר הגדול של נאור בחיפה

הקשר, שכונה הבן המועדף בהפועל י-ם, עזב לירוקים ("נמצא בידיים של מאמן בחסד עליון") וכעת ינסה להרשים גם תחת בכר: "ראש שונה מהכדורגלן הטיפוסי"

|
גוני נאור (עמרי שטיין)
גוני נאור (עמרי שטיין)

בחודש ספטמבר האחרון, בעיצומו של חלון ההעברות של הקיץ, גוני נאור הרים ידיים. הפועל באר שבע ומכבי חיפה פתחו במרתון שיחות עם הנהלת הפועל ירושלים כדי לצרף אותו, אבל השיחות לא התקדמו בעקבות הדרישות של האדומים מהבירה. "הבן המועדף", כפי שקראו לו במועדון האוהדים, היה שווה בעיניהם הרבה יותר ממה שקבוצות הצמרת בליגת העל היו מוכנות לשלם, על אף שהוא נכנס לשנת חוזה.

המשא ומתן בין מכבי חיפה להפועל ירושלים היה הכי רציני. שני הצדדים נכנסו לשיחות ארוכות ביום חמישי, אי שם בתחילת ספטמבר, ובשורה התחתונה בהפועל ירושלים לא נתנו לו ללכת. בעקבות זאת, נאור הרגיש שהוא לא מסוגל לתת את כל כולו לטובת הקבוצה, כך שנקט בצעד קיצוני וביקש שלא להגיע לאימון המסכם למחרת ביום שישי, יממה לפני המשחק נגד מ.ס אשדוד. ההחלטה שלקח הייתה קשה עבורו, ואילצה אותו להיעדר גם מהאימון וגם מהמשחק שלאחריו.

בהפועל ירושלים ידעו שמדובר בכדורגלן חיובי שבדרך כלל לא מתלונן, לא מרגיש מקופח ובטח שלא שובר את הכלים - ולכן המאמן זיו אריה קיבל את זה בהבנה והחליט להבליג על כך, בעוד שכל שחקן אחר שהחרים את האימונים נענש. "ברגע שהמשא ומתן הסתיים והוא הבין שיישאר, גוני חזר לאימונים כמו גדול והכל היה בסדר", הדגישו האדומים.

גוני נאור (עמרי שטיין)גוני נאור (עמרי שטיין)

בירושלים נהגו בגוני נאור בכפפות של משי וטיפחו אותו, משום שהיה לו חלק משמעותי בהצלחת הקבוצה ובחדר ההלבשה. לא סתם הוא קיבל את סרט הקפטן בגיל 22, לא סתם זיו אריה היה קורא לו בכל פעם שהיה רוצה להעביר הוראות חדשות לשחקנים תוך כדי משחק, ולא סתם הוא הפך ליקיר האוהדים באצטדיון טדי. הוא גדל בהפועל ירושלים וגדל עם הפועל ירושלים בדרכה מהליגה הלאומית לצמרת ליגת העל, ועכשיו הבן המועדף עוזב את הבית ועובר לצפון. גם אם זה קרה באיחור של כמעט חמישה חודשים, בסוף המעבר למכבי חיפה הושלם.

ילד טוב ירושלים

גוני בן ה-23 גדל בכלל בקבוצות הילדים של בית"ר ירושלים, עבר למכבי תל אביב בגיל נערים ואחרי זמן קצר החל לשחק בקבוצת הנוער של הפועל ירושלים. בקבוצה האחרונה הגדירו אותו כ"ילד טוב ירושלים", למרות שמשפחתו גרה בהר אדר, כלומר בפאתי העיר. הוא גדל בסביבה ספורטיבית והוריו הם אפילו רצי מרתון, כך שהכניסה לכדורגל הייתה טבעית עבורו.

גם אורי שרצקי, המנכ"ל המייסד של הפועל ירושלים בגלגולה החדש, גר בהר אדר. ייתכן שהקרבה בין המשפחות חיברה בין הצדדים והפכה אותו לסמל ההצלחה של פרויקט פיתוח השחקנים בהפועל ירושלים, מועדון שלאחרונה הוציא החוצה גם את גוני נאור למכבי חיפה וגם את אחמד סלמן למכבי נתניה. הפירות הראשונים של מחלקת הנוער שנמכרו למועדונים אחרים בליגת העל בסכומים גבוהים.

גוני נאור (אורן בן חקון)גוני נאור (אורן בן חקון)

"זה מה שנקרא כאבי גדילה", אמר חבר הוועד המנהל הוותיק, ירון דוויק, שמלווה את קבוצת האוהדים הירושלמית במשך שנים רבות. "ההעברות הללו הן בעצם הדרך שלנו להמשיך ולהתקיים. זה לא שיש לנו ברירה, בסוף שחקנים טובים שגידלנו רוצים לצאת ולהתקדם לקבוצות אחרות - ומבחינתנו, זה גם מייצר תקציב משמעותי יותר ממה שיש לנו היום".

לדבריו, לכולם במועדון היה ברור שגוני נאור יעבור לקבוצה גדולה. "עוד כשראיתי אותו במשחק נוער נגד מכבי הרצליה בפעם הראשונה, ידעתי שהוא יהיה שחקן מצוין ושיתקדם לקבוצה גדולה ביום מן הימים", ציין דוויק. "השקענו במחלקת הנוער שלנו מראש במטרה לגדל נערים, להשביח אותם ולמכור אותם, כפי שכל 'הקבוצות העניות' עושות. זה מה שקורה במ.ס אשדוד, בבני יהודה ובעירוני קרית שמונה, ואנחנו לא שונים מהן. אומנם זה קורע את הלב להיפרד מילד כזה איכותי שגידלת, אבל זה גם טבעי בכדורגל שלנו".

האישיות של גוני נאור כובשת. הוא טיפוס שקט, מופנם ואינטליגנטי. במקביל לכדורגל, גוני לומד לתואר ראשון במדעי המחשב, כך שהשגרה שלו בירושלים הייתה מורכבת מאימונים ומלמידה אינטנסיבית. בפגרת המונדיאל האחרונה, הוא נסע לסרי לנקה כדי לגלוש על גלים, ובכלל מדובר חובב ספורט אתגרי למרות שהוא תמיד נראה נינוח. במכבי חיפה עקבו אחריו במשך זמן רב ומה שהכי הרשים את גל אלברמן וברק בכר זו האישיות שלו. "הערכים שלו התאימו לנו", אמר המאמן עם הצגתו של הקשר בכפר גלים.

גוני נאור עם סוכניו אדם קידן וגלעד קצב (האתר הרשמי של מכבי חיפה)גוני נאור עם סוכניו אדם קידן וגלעד קצב (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

"יש לו ראש קצת שונה מהכדורגלן הטיפוסי כי הוא אחד כזה שקורא ספרים, אוהב ללמוד ופתוח לעוד תחומים בחיים", סיפר סוכנו אדם קידן שמלווה אותו. "הוא אחד שתמיד רוצה להתקדם וגם כשהפועל ירושלים שיחקה בליגה הלאומית הוא לא ראה בזה כמשהו שלילי, אלא כעוד שלב בהתפתחות שלו. כל דבר שבדרך כלל שחקנים מתלוננים עליו, גוני תמיד מסתכל עליו כמשהו שבונה אותו ולא כמשהו שמפריע לו. זו הייחודיות שלו".

השדרוג המקצועי שיצטרך לעשות בחיפה

גוני נאור כבר זומן לנבחרת ישראל על ידי וילי רוטנשטיינר וערך הופעה בודדת במשחק ידידות מול מלטה תחת אלון חזן, מה שהיה עוד צעד בהתקדמות שלו. אין ספק כי החתימה במכבי חיפה היא קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה שלו, הרי שהוא עבר לקבוצה שמתמודדת על תארים, כך שהלחץ יהיה גדול יותר והוא ייכנס לנעליים גדולות יותר. "אני לא רוצה להיות נטע לביא, אני רוצה להיות גוני נאור. להיות מי שאני בזכות עצמי", אמר השחקן השבוע למקורביו והופתע מעוצמת הפרגון שקיבל בעקבות המעבר.

בשנתיים האחרונות זיו אריה בנה לנאור תפקיד מיוחד, כאשר הציב אותו על המגרש בין שני הבלמים לשחקני הקישור, כך שהוא שיחק בעצם בשני תפקידים - כשהקבוצה התגוננה הוא הפך לבלם, וכשהקבוצה יצאה קדימה הוא הצטרף לקישור. "אין הרבה שחקנים שמסוגלים לשחק בשני תפקידים בעת ובעונה אחת", טען איש מקצוע שליווה אותו בתקופה האחרונה. "הוא שיחק חכם ומדויק, גילה אחריות ולא סתם הפך גם לקפטן. הוא נהנה מהטקטיקה של המשחק, אהב לחקור ולשאול שאלות, ולא אתפלא אם הוא יעסוק באנליזה או באימון יום אחד".

זיו אריה (עמרי שטיין)זיו אריה (עמרי שטיין)

מישל דיין, מסמליה הגדולים של הפועל ירושלים, עקב אחריו והבהיר: "המעבר מהפועל ירושלים למכבי חיפה הוא קפיצת מדרגה מאוד רצינית. בעיניי, לגוני יש אינטליגנציית משחק שלא באה לידי ביטוי בגלל שהוא שיחק בעמדת הקשר האחורי או כבלם שלישי לפעמים. בחיפה הוא יצטרך לחשוב יותר קדימה אם הוא אכן ישחק בקישור, כי זו קבוצה שמשחקת בסגנון אחר ותמיד רצה קדימה. מכבי חיפה משחקת כדורגל מודרני, מה שאומר שכולם משחקים לעומק ומהר, כך שהשחקן הראשון שמקבל את הכדור מהבלמים צריך לקבל החלטות התקפיות ולבצע אותן באופן מיידי. כשאתה רואה את עלי מוחמד ונטע לביא, אתה רואה שחקנים ששדרגו את עצמם והוסיפו מגוון של יכולות התקפיות עם השנים. כשאתה מסתכל על גוני נאור, אתה מבין שבקטע הזה הוא עוד יצטרך להשתפר - וזו תהיה המשימה המרכזית של ברק בכר".

ואכן, נטע לביא שיחק בעמדה קדמית יותר, איים יותר על השער וידע לעשות דריבלים ששחררו את הקבוצה מלחץ במרכז השדה - בעוד שגוני נאור שיחק בעמדה אחורית יותר בירושלים והצטיין בעיקר בחילוצי כדור ובפעולות ההגנתיות. לרכש החדש של הירוקים היו שלושה שערים בכל המסגרות בשנה וחצי האחרונות, מאז שהפועל ירושלים עלתה לליגת העל, וכל השערים שכבש היו בדחיקה מתוך תיבת החמש אחרי מצב נייח או כדור קרן. כולם, ללא יוצא מן הכלל.

"בחיפה כולם מאיימים על השער ומייצרים מצבים מכל מרחק, כולל נטע לביא שהבקיע שער מדהים לאחרונה נגד הפועל חיפה בגביע המדינה, וזה בעצם מה שהפך אותו לקשר כל כך מפלצתי. לכן גוני יצטרך להראות גם את זה", המשיך מישל דיין. "גוני יודע לתת מסירות עומק, אבל הוא לא עשה את זה מספיק בהפועל ירושלים. אם יעשה את זה בחיפה, הוא יתקדם. ברק בכר יידע לנצל את הבנת המשחק של גוני, שהיא ברמות מאוד גבוהות ביחס לשחקנים ישראלים, ואם השחקן יבין מה הוא דורש ממנו אז אין לי ספק שזו תהיה הצלחה. עכשיו גוני נמצא בידיים של מאמן בחסד עליון והוא יהיה חייב להוכיח שהוא מסוגל להיות חלק ממכבי חיפה".

ברק בכר וגוני נאור (עמרי שטיין)ברק בכר וגוני נאור (עמרי שטיין)

נדמה כי החתימה במכבי חיפה הגיעה בדיוק בזמן הנכון מבחינתו של גוני נאור, שמיצה את עצמו בהפועל ירושלים ועכשיו נדרש להתמודד עם אתגר חדש בקריירה שלו. לפי ההסכם שנחתם, אגב, אם הירוקים ירצו לשחרר אותו בתקופת החוזה, הוא יגיע להפועל ירושלים בעסקת השאלה. הבן המועדף אולי עזב את הבית, אבל הוא תמיד יכול לחזור.

כמו שנטע לביא משאיר חלל במכבי חיפה עם העזיבה ליפן, גם גוני נאור השאיר חלל דומה בהפועל ירושלים - ובמקרה של שניהם לא מדובר רק בחלל מקצועי אלא גם בחלל חברתי. בכל זאת, שניהם היו הקפטנים בקבוצות הללו. הרכש הטרי נכנס לנעליים גדולות בקבוצה של ברק בכר שהייתה זקוקה לחיזוק בקישור. גוני נאור מביא איתו ערך מוסף, אבל מבחינה מקצועית הוא יצטרך להוכיח שהוא מסוגל להיות שחקן מוביל גם בשורות האלופה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */