יום ראשון, 19.05.2024 שעה 01:45
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
7322-6236עירוני ק"ש1
6933-5836עירוני טבריה2
6944-6536בני יהודה3
6237-6036הפועל נוף הגליל4
5060-6636מכבי יפו5
5060-6336הפועל ניר רמה"ש6
5057-4236מכבי הרצליה7
4645-4636הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4948-5336הפועל עכו1
4650-4436מ.ס כפר קאסם2
4253-4336הפועל עפולה3
4142-4436הפועל ר"ג4
4147-3636הפועל כפ"ס5
4048-3236הפועל ראשל"צ6
4060-4336סקציה נס ציונה7
2088-3736איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • מכבי יפו
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • מכבי הרצליה
  • שישי, 24/05, 16:00
  • עירוני טבריה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • שישי, 24/05, 16:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל א.א. פאחם
  • שישי, 24/05, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 24/05, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • איחוד בני שפרעם
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 24/05, 16:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל עפולה
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל עכו

"אני לוקח כדורים נגד עצבים, עברתי 2 צנתורים"

האיש החזק במכבי אחי נצרת, מאהר חאמד, בראיון על מצב הקבוצה: "השבוע יהיה פתרון". וגם: נפילת עסקת סולימאן, העתיד ומה דעתו על מינויו זוארץ?

|
שחקני אחי נצרת חוגגים (עמרי שטיין)
שחקני אחי נצרת חוגגים (עמרי שטיין)

מבחינה מקצועית, העונה של מכבי אחי נצרת לא רעה: מאז מונה אלדד שביט למאמן הראשי, הקבוצה נמצאת ברצף תוצאות לא רע בכלל והיא קרובה מרחק נקודה מהמקום המוביל לפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה.

אלא שכלכלית, המצב לא פשוט. האיש החזק במועדון, מאהר חאמד, עושה ככל הניתן, אך לבדו המשימה קשה וגם עסקת המכירה למשפחת סולימאן נפלה, כאשר בפועל, השחקנים טרם קיבלו את משכורות חודש דצמבר וחלקם אף לא את של נובמבר. 

כדי לעשות סדר במצב ולענות על השאלה הבוערת על עתיד המועדון, חאמד התראיין למדור “לאומית במוקד” והתייחס לצרה הכלכלית, התקופה הלא קלה שהוא עובר, מינויו של שינו זוארץ ליו”ר ההתאחדות ומדוע הוא מודאג מהיחס לקבוצות הקטנות עד כה.

אלדד שביט ומאהר חאמד (פרטי)אלדד שביט ומאהר חאמד (פרטי)

“אנחנו עוברים תקופה קשה”, פתח חאמד, והמשיך: “יש בעיות תזרימיות מצד העירייה, בעיקר בגלל העברת התקציב לסוף השנה. מן הסתם זה מתבטא בעיכובים מבחינה תזרימית לקבוצה. אנחנו מתמודדים כמו שצריך, אנחנו נצא מהברדק הזה ואני מאמין שהכול יהיה בסדר” מנסה חאמד להרגיע.

אתה יכול להבין את הכעס של השחקנים?
“אני מבין אותם. הם אנשים עם משפחות וילדים שבאים בשביל להתפרנס. אני חושב שבסה”כ התעכבנו בחודש ולא יותר, אני מאמין שבימים הקרובים נפתור את הבעיה הזאת והכול יהיה בסדר. במשך 24 שעות אני מדבר עם אנשים, מנסה לגייס אותם עם כספים, העירייה גם עובדת בנושא. בליגה הלאומית אם אתה לא מגייס כל חודש סכומים של 150-200 אלף ש”ח, אז קשה לך להתמודד. אנשים חושבים שזה קל, אבל זו ליגה קשה. יש לך לתת 40 תלושים של משכורות וזה לא פשוט”.

החתמתם את וויסאם רבאח ודניאל טוויזר שלא עברו בבקרה, אך לא יוחתמו בעקבות כך.
”מקצועית, הקבוצה שלי מושלמת מההתחלה. בסה”כ רציתי לעבות את הסגל וזה לא משהו קריטי. אם הבקרה לא תאפשר לי להחתים שחקנים זה בסדר, אני עדיין מסודר. יש לי שחקנים בכל חלקי המגרש ובסה”כ רציתי סגל עמוק יותר שאם מישהו ייפצע, יהיה לי משהו על הספסל. אני מאמין שאני יכול לשרוד את הבעיה הזאת”.

איזה מסר תרצה להעביר לשחקנים, מתי יהיה פתרון?
“הפתרון יהיה בשבוע הקרוב. אנחנו מדברים איתם והכול יהיה בסדר”.

מקצועית, למרות הסיטואציה הבעייתית, הם מצליחים לשים הכול בצד ולהיות בתקופה טובה
“אני חושב שצריך לתת קרדיט מאוד מאוד גדול למאמן, אלדד שביט, שמחזיק את הקבוצה הזאת, וכך גם לצוות על הטיפול בחדר ההלבשה. ברגע שיש לך חדר הלבשה נקי, בלי הרבה דיבורים, שמתעסק רק בספורט, אז התוצאות מגיעות. עברנו משבר בתחילת העונה מבחינה מקצועית, וכל קבוצה עוברת את זה, יצאנו ממנו, ואנחנו עושים תוצאות טובות בחודש האחרון, חוץ מהמשחק מול טבריה. מי שראה את המשחק הזה ראה קבוצה אחת על המגרש ושנשדדנו, וצריך לתת קרדיט לשוער שלהם. אני מאמין שהקבוצה הטובה שלנו תמשיך להביא נקודות כדי להיות בפלייאוף העליון”.

אלדד שביט (עמרי שטיין)אלדד שביט (עמרי שטיין)

כמה זמן לדעתך אתם יכולים להתקיים כקבוצה עירונית?
“עם מאהר חאמד או בלי, זו קבוצה של המגזר, הקבוצה הכי ותיקה במגזר. יש עליות, יש ירידות, ואני מאמנים שדברים יסתדרו. בשנה הבאה יש בחירות, אז ראש העיר ירצה להתפאר גם בהישג של עליית ליגה של אחי נצרת. אם אני מסתכל על ההווה, אנחנו צריכים להישאר בליגה, ובשנה הבאה ראש העיר יצטרך להביא תקציבים, ספונסרים או רוכשים. זו קבוצה שצריכה להיות בליגת העל”.

המשפחה שלך מפעילה עליך לא מעט לחץ לעזוב, בעיקר בגלל הסיבה הבריאותית?
”אתה לא יכול לעזוב את הכדורגל עד שאתה לא רגוע שמישהו לקח את התפקיד שלך. בינתיים, עוד לא מצאנו את הבן אדם שייקח את הקבוצה וישמור על היציבות שלה. מי שרואה את הכדורגל מבחוץ, יודע שזה לא מה שקורה בפנים. הוא לא חי את כל מה שקורה. אני מאמין שנגיע למצב שבא רוכש ולוקח את הקבוצה הזאת”.

קיימת התעניינות?
“כל הזמן יש התעניינות בקבוצה הזאת. נצרת זו עיר של אחווה, עיר שמכל העולם באים אליה ולכן מכל העולם מתעניינים בה. צריך למצוא רוכש שמתאים לקריטריונים של ההתאחדות לכדורגל, ואני מאמין שנמצא כזה. תבדוק בליגת העל כמה רוכשים רצו לקחת את הפועל ת”א ועוד קבוצות לדוגמה. זה לא קורה בלילה, יש דיבורים והתעניינות, אבל זה לא פשוט”.

למה נפלה העסקה עם משפחת סולימאן?
”את כל המסמכים שהוא ביקש, נתנו לו. כולנו היינו אופטימיים וכך גם ראש העיר. בסופו של דבר הוא התקשר לאחמד חילו ואמר שהבן שלו (חמודי) ירד מעסקה. עד היום אנחנו לא יודעים למה, אבל נראה לי שהבן שלו עסוק בעסקים שלו. אני מאחל לו רק הצלחה, אבל בוא לא נשכח שסולימאן גם תרם לקבוצה בתחילת העונה. עם הזמן, אם הוא יחזור לעצמו ויבדוק את הקבוצה מסביב, בסופו של דבר נראה לי שהוא כן ייקח אותה. אין יותר טוב מחמודי שייקח את הקבוצה. יכול להיות שיש אנשים שמלכלכים ובגלל זה זה לא יצא לפועל. אני מאמין שאם לא הוא, אז נמצא מישהו אחר”.

מאהר חאמד (פרטי)מאהר חאמד (פרטי)

התאכזבת ממנו ומנפילת העסקה?
“מאוד. רציתי לעזוב את הכול ולנוח, להתפנות לעסקים שלי, לבית שלי ולילדים שלי. נראה לי שנגזר עליי העונה לחיות עם קושי, ולהתמודד עם כל הקשיים שיש לי בכדורגל, במיוחד בקבוצה שלי. בוא נאחל שהעונה הזאת תסתיים כמה שיותר מהר. 12 שנים אני בקבוצה, וזו השנה הקשה ביותר שלי. לא חוויתי עונה כזאת, אין לי מסביב עוד אנשים שעובדים איתי. בליגה לאומית צריך שתהיה הנהלה של בין 4-6 אנשים. בסופו של דבר אני נמצא לבד, יחד עם מנהל הקבוצה אחמד יזבק. אנחנו עובדים יום ולילה ומחכים שיעריכו את העבודה שלנו. במקום להעריך ולתת מחמאות, נותנים לך הערות”.

מי לא מעריך?
”כל מיני אנשים ממורמרים, אולי גם שחקנים שלא נמצאים פה יותר. שחקנים שרצו להיות בקבוצה והם לא בקבוצה, אנשים שרצו להיות קרובים לקבוצה ולא נמצאים ועוד אנשים שחושבים שאני מרוויח מהקבוצה הזאת כסף. חבר’ה, בכדורגל בישראל אתה לא מרוויח כסף. אתה מוציא מהכסף שלך, מהכסף של הילדים שלך”.

איך הקושי שלך מתבטא?
“אני כל הזמן עם לחץ דם גבוה, אני לוקח כדורים נגד עצבים. אני כבר אחרי 2 צנתורים וזה לא פשוט. לפני חודשיים הכניסו אותי לבית החולים כדי לבצע לי עוד צנתור ובסוף הסתפקו בתרופות, אני כל הזמן על הקשקש. אני חתום על כל מיני מסמכים במס הכנסה, בפנסיה, בביטוח לאומי, בערבויות. אתה לא יכול פשוט לקום וללכת. הרי אני אהיה חשוף לכל מיני תביעות ולכל הדברים הרעים שנמצאים במדינה הזאת. בשנה הבאה אני מאמין ומקווה שיהיה רוכש ולא אהיה בקבוצה הזאת יותר”.

נמאס לך, אתה רוצה לסיים פה?
”תשמע, שם המשחק זה כסף. ברגע שאין לך כסף, מה יש לך לעשות? זה מדגדג להישאר כי הכדורגל אצלנו במגזר הפך להיות כמו תפילה, משהו קדוש. אי אפשר לצאת מזה, זה כמו סם בשבילך”.

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

איך השיחות שלך עם ראש העיר?
”ראש העיר הוא בן משפחה שלי ואנחנו נפגשים כל הזמן. ייאמר לזכותו שהוא מנסה למצוא כל מיני פתרונות ומגייס תרומות מקבלנים ועוד כל מיני אנשים, אבל זה לא מספיק, מדובר בהרבה כסף. אני נציג הליגה הלאומית במנהלת, ואנחנו כל הזמן מדברים על הקיפוח של קבוצות הלאומית. במקום לקבל 2.2 מיליון ש”ח, אנחנו צריכים לקבל לפחות ארבעה מיליוני שקלים בשביל להתמודד עם הקשיים הללו. ברגע שיש לך ספונסרים או תרומות, אתה לא צריך לפשוט רגל. ארז כלפון דיבר על אנשי עסקים שצריך להביא לכדורגל ואין הרבה קופצים”.

במי תמכת בבחירות ליו”ר ההתאחדות?
”שינו זוארץ, אני שייך למרכז מכבי. אני מאחל לו הצלחה, זה מעודד שהוא רוצה לעבוד ולתמוך בקבוצות הקטנות. הרי קבוצות עשירות לא צריכות לא את ההתאחדות, לא אותי ולא אותך. צריך את העזרה לקבוצות העניות, כדי שיוכלו להתקיים. אם המנהלת וההתאחדות לא יעזרו לקבוצות הקטנות, לא יהיה כדורגל. אתה רוצה להגיד לי שיענקל’ה שחר צריך את שינו או ארז שיעזרו להם?”.

אתה מרגיש שיש את הגב משינו?
”כן, הוא מבין את זה. הייתה לי שיחה איתו בזמן הבחירות וגם לפני כן. דיברתי גם עם ארז כלפון וניקולס לב, שהכסף שאנחנו מקבלים לא מספיק ולא יעזור לנו. ברגע שיש לנו משכורות שנעות בין 200-250 אלף ש”ח כל חודש, אז מה יעזור לנו הסכום הזה של ה-100-120 ש”ח שאנחנו מקבלים? אם יש פאשלה עם העירייה או ספונסר שקרה לו משהו, אז אתה צריך לרדוף אחרי כסף. זאת המציאות שלנו במדינה, ושלא ישקרו אותך ויגידו לך שיש הרבה כסף. אין כסף בליגה הלאומית”.

שחקני אחי נצרת (עמרי שטיין)שחקני אחי נצרת (עמרי שטיין)

אתה מרגיש פגוע להיות האיש הרע בסיפור הכלכלי כיום של אחי נצרת?
”אני לא בן אדם רע, אני בן אדם ישר ומציאותי. ברגע שיש לי כסף, אני אומר לשחקנים בואו תיקחו מה שמגיע לכם. ברגע שאין לי, אני אומר להם בשיחה תתאזרו בסבלנות ושיהיה לי כסף אני לא אחביא אותו אצלי. היום להיות אמין וצדיק, עוזר לשחקנים לכבד אותך. אם תהיה שקרן לא יכבדו אותך”.

מכבדים אותך?
”אתן לך דוגמה חיה: גיל סאלם ביקש ממני לעזוב לפני חודש ואתה יכול לשאול את זה את הסוכן שלו אבי נמני. לא דיברתי איתו, ואחרי שבוע הוא אמר לי שהוא רוצה להישאר ושטוב לו אצלי. אם לא היה לו טוב הוא היה עוזב לא? אז זו הדוגמה הכי טובה למכבי אחי נצרת. הוא מגיע מת”א, זה לא שהוא גר פה. אז יש רוח טובה בקבוצה, המאמן מלכד את כל השחקנים ואנחנו במצב טוב. המצב הכלכלי קצת לא טוב אבל זה ישתפר”.

נואף בזיע הוא כשרון מאוד גדול ועזב אותך להפועל ירושלים, בקדנציה הראשונה בליגת העל זה לא הלך. מה דעתך?
“אני חושב שהפועל ירושלים זה מועדון מצוין עבורו. הוא מעריך את השחקנים שבאים אליו, יש שם דו-קיום ואכפת להם מאוד מהשחקנים שמגיעים לשם מהמגזר. נואף שחקן מאוד מוכשר, אני מאמין שהוא צריך לקבל את ההזדמנות והוא יתפוס אותה בשתי ידיים. עוד יראו מנואף הרבה בכדורגל”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */