יום שבת, 18.05.2024 שעה 21:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה

במכבי ת"א לא נרגעו מהשיפוט: הכריעו משחק

הצהובים חזרו עם 2:2 מטדי כשהם זועמים: "כל שריקה נגדנו קלה, ללוקאסן לא הגיע אדום". הלקח שקראנקה צריך ללמוד, המחמאות לזהבי והתסכול של פארפה

|
שחקני מכבי תל אביב באים בטענות לגל ליבוביץ' בסיום (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב באים בטענות לגל ליבוביץ' בסיום (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב חזרה אמש (שני) מטדי מאוכזבת מאוד אחרי 2:2 מול בית"ר ירושלים שהפך את הפער בפסגה לדרמטי במיוחד, רגע לפני משחק העונה מול מכבי חיפה באצטדיון בלומפילד. הצהובים רחוקים כעת 8 נקודות מהמקום הראשון ואם לא ינצחו את הירוקים, הם יהיו קרובים מאוד להניף דגל לבן במאבק. אולם, עוד לפני שיחשבו על כך, אנשי המועדון והשחקנים יצאו זועמים ומתוסכלים ממה שקרה בירושלים כשהם לא נרגעים מענייני השיפוט וכמובן שלא מצליחים להישאר אדישים אל מול התיעוד הקשה שפורסם ב-ONE על אלימות השוטרים כלפי אוהדי הקבוצה. בשעות הלילה הוציאה מכבי ת"א תגובה רשמית בנושא ובעקבות הסרטונים, ובמועדון לא מתכוונים לשבת בשקט לנוכח התמונות הקשות. 

"באו 8,000 אוהדים של קבוצת החוץ למשחק כדורגל, הייתה אווירה נהדרת במשחק, היה משחק צמוד, ארבעה שערים ובסוף מה זוכרים מכל זה? את התיעודים של נערים מקבלים מכות כי צילמו שוטר. מה זו הקלות הבלתי נסבלת הזו של להכות אוהדים במגרשי כדורגל?", אמרו במכבי ת"א, כאשר עוד לפני העימותים האלימים במועדון קיבלו לא מעט תלונות מהשטח על אוהדים שעומדים בדוחק רב בניסיון לצאת מהאצטדיון עם תלונות על ניקוז לא נכון של הקהל החוצה דרך היציאה מהיציע. 

הנושא הנוסף שהעסיק מאוד את הקבוצה היה סביב הכרטיס האדום לדריק לוקאסן. "קודם כל, אנחנו בכלל לא משוכנעים שזה פנדל, אבל נניח והחמרת ושרקת אותו, למה ההחמרה דרך ה-VAR לאדום? איפה יש פה עבירה של אדום בדיוק?", כעסו במועדון. "הם הכריעו את המשחק. כל שריקה נגדנו העונה היא קלה. אדום לא היה פה וזה לא רק משפיע על המשחק מול בית"ר, זה גם פוגע בנו במשחק הבא, ובאמת שאיפה ההצדקה לאירוע הזה? אז עכשיו באיגוד יגבו כמו שהם יודעים אבל זה כבר עובר כל גבול ואנחנו לא יכולים לשתוק". 

אלימות המשטרה נגד אוהדי מכבי ת"א בטדי

אירוע נוסף שהרתיח את השחקנים היה כאשר גל לייבוביץ' החליט לעצור מתפרצת כדי להוציא צהוב למקס גרצ'קין. "אנחנו נמצאים שלושה מול שניים, מנסים להשיג מהפך, הייתה עבירה על יובאנוביץ', אבל המשחק המשיך עם פארפה, אנחנו יכולים ללכת עד הסוף בהתקפה הזאת והוא עוצר כדי לתת צהוב? תן לסיים את המהלך. מה הקטע הזה של לעצור מתפרצות בכוונה כשהשליטה בכדור אצלנו? זו גם לא הפעם הראשונה העונה. זאת בדיחה, כאילו השופטים משחקים עם היריבה. נוח להם שהמשחק איטי ונתקע כל הזמן ואז בסוף הוא נותן ארבע דקות תוספת כשרק הטיפול בדור פרץ לקח שלוש". 

לצד התלונות הצהובות, אי אפשר להתעלם ממה שקרה על הדשא עד ההרחקה. מכבי ת"א הציגה 28 דקות עלובות של כדורגל, בלי שום ניסיון בעיטה לשער, כשהמשחק תקוע, לא זז לשום מקום ובעיקר מתנהל באמצע המגרש ללא תכלית. אייטור קראנקה שטען שדור פרץ לא פתח מול אשדוד כדי לשמור עליו למשחק מול מכבי חיפה במקרה שיקבל צהוב חמישי, בחר לפתוח שוב עם דן גלזר לפניו. הקשר האחורי לא מסתדר במערך הזה מתחילת העונה ולא סתם איבד את מקומו תחת ולאדן איביץ', וגם אמש התקשה מאוד לקדם את המשחק, דבר שדור פרץ עשה מצוין במשחקים האחרונים תחת איביץ'. 

זהבי: קל לשרוק נגדנו, הרסו את המשחק

ההחלטה של קראנקה להמשיך כך לא הביאה פירות, בניגוד לבחירה באנדרה ז'ראלדש שלא עשה שום דבר עד שהקבוצה עברה לקו של ארבעה מאחור, אולם דווקא אחרי ההרחקה הצליח לסדר שני מצבי הבקעה מצוינים שאחד כמעט ונכנס לאוסקר גלוך, והשני שהסתיים בשער השוויון של ערן זהבי. יחד עם זאת, הוא לא עושה את זה מספיק, לא משחזר את הפעולות ההתקפיות הטובות שלו יותר פעמים וגם הוא בסופו של יום חזר לעמדת המגן הימני דווקא על חשבון שחקן שהיה בתקופה טובה - מאור קנדיל. ההחלטות האלה של קראנקה תמוהות וכנראה שזהו המחיר שמשלמים כאשר מתחלף מאמן באמצע העונה. 

מי שרשם משחק חלש היה גבי קניקובסקי, אולם מחליפו היה מצוין. פארפה גייאגון הכניס שינוי והיה מעורב בשער השוויון, אולם הסיטואציה מולו נפיצה. השחקן מחוף השנהב מתוסכל כבר תקופה ארוכה מכך שהוא לא מקבל דקות משחק כפי שהיה רוצה ואם המצב יימשך, בטח כאשר החלון עוד פתוח, יכולות לצוץ בעיות מולו והוא בהחלט מסוג השחקנים שיכולים לבצע אקט מחאתי ודרמטי כפי שביצע סטיפה פריצה מוקדם יותר העונה. את האירוע הזה יצטרכו במכבי ת"א לתפעל כבר מעכשיו, עוד לפני שהבעיה מתרחשת כי היא ללא ספק דופקת על הדלת. 

דריק לוקאסן מוחה בפני גל לייבוביץ' (רדאד ג'בארה)דריק לוקאסן מוחה בפני גל לייבוביץ' (רדאד ג'בארה)

לקראת מכבי חיפה קראנקה יצטרך להתמודד עם מספר סוגית, כמו איך לשחק והאם אפשר לעבור לקו של ארבעה מאחור ועדיין לשמור על יובאנוביץ' וזהבי ביחד בהרכב. גם נושא המגן השמאלי עושה לא מעט כאב ראש כאשר אם אופיר דוידזאדה לא יהיה כשיר עד אז, אין ספק שיש בעיה במציאת התחליף. אנריק סבוריט לא שיחק בעמדה הזו הרבה זמן ואמש זה היה ניכר, ויונתן כהן הוא לא מגן שמאלי למרות הניסוי הבלתי פוסק להפוך אותו לכזה. 

קראנקה מצידו החמיא אחרי המשחק לרוח הלחימה של השחקנים שהצליחו לחזור עם נקודה מטדי, כאשר במועדון החמיאו במיוחד לערן זהבי: "הוא עשה משחק ענק, יש סיכוי מאוד גדול שבלי ערן זהבי הסיפור של העונה הזו היה נגמר אתמול. עכשיו עוד יש תקווה. ניצחון על מכבי חיפה וזה רק מינוס חמש, וזה לא דרמטי כמו מצב שבו הפער נשאר כזה או גדל". כעת הכל מתנקז למפגש בבלומפילד ביום שני. משחק עונה שהופך להיות משחק של להיות או לחדול. 


אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */