יום שבת, 18.05.2024 שעה 22:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 3
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה

"לא אותו שחקן": ממן יחיה את הקריירה בדרבי?

אחרי שחווה משברים אישיים שהשפיעו עליו, בהפועל חיפה מאמינים בקשר ומקורביו בטוחים: "אולי מול מכבי חיפה זה יתחבר". וגם: ההיסטוריה עם ברק בכר

|
חנן ממן מודה לקהל (עמרי שטיין)
חנן ממן מודה לקהל (עמרי שטיין)

בחגיגות הזכייה של הפועל חיפה בגביע המדינה האחרון שלה, אף אחד לא ראה את חנן ממן. הוא לא הופיע על במת המנצחים בסיום משחק הגמר. הקשר שעזב את הקבוצה באמצע העונה, בכלל חגג באותם ימים את הזכייה באליפות עם הפועל באר שבע של ברק בכר. אלא שמבחינת אנשי הקבוצה שהניפה את הגביע, לו הם היו יכולים, היו מזמינים גם אותו לחגיגות שלהם בתום עונת 2017/18, משום שלטענתם היה לו חלק בהצלחה.

לא הרבה זוכרים את זה, אבל במשחק הראשון של הפועל חיפה באותו המסע הקסום עד לזכייה בגביע, חנן ממן היה האיש שהוביל את האדומים לניצחון במשחק קשה מול הפועל פתח תקווה באצטדיון המושבה, שם הוא בישל את השער הראשון, ראה את היריבה עושה שוויון, וכבש בנגיחה את השער המכריע שקבע 1:2 ונתן לחיפאים את הכרטיס לשמינית הגמר.

כמה ימים לאחר שהציל אותם ממבוכה באותו המשחק, חנן ארז את חפציו ועזב את הצפון דרומה כדי לעזור להפועל באר שבע לזכות בצלחת. משם והלאה הפועל חיפה כבר הסתדרה בלעדיו, כאשר בדרך לזכייה היא חלפה גם על פניה של יריבתה העירונית מכבי חיפה.

היה לו חלק בזכייה הקודמת בגביע. חנן ממן (עמרי שטיין)היה לו חלק בזכייה הקודמת בגביע. חנן ממן (עמרי שטיין)

מאז אותה העונה הקסומה של חנן ממן חלף לא מעט זמן והרבה השתנה. הוא חזר להפועל חיפה, אך היא לא הצליחה לזכות שוב בתואר. גם הוא וגם הקבוצה שלו מתקשים ולא מצליחים להזכיר את אותם הימים היפים. אלא שהערב (רביעי) ב-20:30, האדומים יכולים להציל את העונה שלהם ולחלום שוב על נשיקה לגביע. והרבה מזה תלוי בחנן ממן.

יש בהפועל חיפה מי שטוענים כי חנן ממן הוא היחיד שמסוגל להוביל את הקבוצה להצלחה ולהוציא אותה מהעונה הרעה שלה לדרך חדשה. בשלב הקודם של הגביע הוא בישל פעמיים, אך הקבוצה הסתבכה מול בני שפרעם ונגררה לפנדלים, שם היא ניצחה בסופו של דבר. כעת בשמינית הגמר, מפגש מול מכבי חיפה, אלופת המדינה והפיינליסטית של העונה שעברה, זה כבר סיפור אחר לחלוטין. זה עשוי להיות עוד אחד מהקרבות האדירים שהיו בין שני המועדונים הללו בעבר.

שחקני הפועל ומכבי חיפה (עמרי שטיין)שחקני הפועל ומכבי חיפה (עמרי שטיין)

להפועל חיפה יש סגל עם שחקנים נהדרים, אך הבעיה המרכזית שלה היא שהם לא מזכיר את היכולת הגבוהה שאפיינה אותם בעבר. גם חנן ממן ביניהם. מקשר יצירתי שמבקיע ומבשל שערים, העונה יש לו רק שער בודד ושלושה בישולים במשחקי הליגה והגביע. בעונה שעברה היו לו שישה שערים ושלושה בישולים, אך הוא נפצע באפריל וסיים את העונה מוקדם מהצפוי. בעונת 2020/21 היו לו תשעה שערים ושלושה בישולים בבית"ר ירושלים ובהפועל חיפה. בעונת 2018/19 הוא חגג שישה שערים ושלושה בישולים, למרות שלא שיחק הרבה בבאר שבע.

בשורה התחתונה, אין ספק, יש לו ירידה במספרים משנה לשנה. בשיאו, ב-2017/2018, היו לממן 13 שערים ושמונה בישולים בעונה אחת, כאשר חצי ממנה הוא העביר בחיפה וחצי בבאר שבע. זה היה ברק בכר שזיהה את הפוטנציאל ודרש להחתים אותו בקבוצה שלו, והבעלים אלונה ברקת השלימה את המעבר רגע לפני שסיים את החוזה במועדון של יואב כץ. מהרגע שהגיע להפועל באר שבע, ממן הפך לשחקן המשמעותי ביותר שלה.

זיהה את הפוטנציאל של ממן. בכר (עמרי שטיין)זיהה את הפוטנציאל של ממן. בכר (עמרי שטיין)

הוא היה בין השחקנים הבודדים שהגיעו לקבוצה ישראלית בינואר והצליחו להפוך למשמעותיים מאוד עבורה. בבאר שבע הוא היה בלתי ניתן לעצירה, הרעיד רשתות, עזר לחבריו לנצח משחקים וזכה בתואר שחקן העונה בגיל 28. בכל זאת, ממן היה גם זה שכבש את השער שהכריע את המאבק בצמרת מול מכבי תל אביב, כאשר ניצח את הצהובים 0:1 בנתניה עם עוד כדור ברשת ועזר לברק בכר לזכות באליפות שלישית ברציפות.

עונה לאחר מכן הוא לא מצא את מקומו בבאר שבע, והקבוצה כולה החלה לדעוך. חנן עזב אותה, נדד לטדי לתקופה קצרה ובסוף חזר הביתה להפועל חיפה - אך מאז הוא כבר לא הצליח להוביל אותה שוב להצלחות גדולות.

חווה בעיקר אכזבות. חנן ממן (עמרי שטיין)חווה בעיקר אכזבות. חנן ממן (עמרי שטיין)

בשנה האחרונה עברו עליו כמה משברים אישיים. לפני כשנה איבד את אחותו אורית ז"ל, לאחר שחלתה בסרטן שלוש פעמים. הוא ליווה אותה בניסיון להיאבק במחלה פעם נוספת, אך הסוף היה עצוב. "זה מאוד השפיע עליו", סיפרו חבריו לקבוצה. "הוא נרתם לסייע לה בקמפיין מימון המונים כדי שתוכל לקבל תרופות וטיפולים יקרים. זו הייתה טרגדיה והוא טיפוס מופנם, זה הקשה עליו וזה היה מובן לחלוטין".

זה קרה באמצע העונה שעברה וחנן ניסה להמשיך לשחק כרגיל. פחות מחצי שנה לאחר מכן, חנן נפצע מעבירה של תמיר גלזר שפגע בו בבטן במשחק מול הפועל חדרה והוחלף. הוא הרגיש כאבים חזקים והובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם עבר בדיקות וצילומים, ונשלח לחדר הניתוח לאחר שהתגלה דימום פנימי בחלל הבטן. הרופאים זיהו קרע בלבלב וחיברו לו נקזים שהוציאו את הדם מתוך הגוף החוצה. "ההורים שלו הגיעו לבית החולים, זמן קצר אחרי פטירתה של אחותו, וזה היה אירוע לא פשוט עבור המשפחה", סיפר מקורב לשחקן. "אחרי כמה ימי אשפוז הוא היה נראה לא טוב. הוא היה רזה, היו לו כאבים חזקים בבטן והיה מחובר לגוף שלו נקז".

חנן ממן ואחותו אורית ז"ל (תמונה ביתית)חנן ממן ואחותו אורית ז"ל (תמונה ביתית)

זה קרה בחודש אפריל האחרון, קרוב לסיום העונה שעברה. הרופאים קבעו כי עליו לנוח כשלושה חודשים לפני שיחזור להתאמן, כך שהוא סיים את העונה בעקבות אותה הפציעה. בהפועל חיפה קיוו שיחזור לככב בעונה הנוכחית ובנו עליו, אך בחלוף כמה חודשים מאז שחזר לדשא, לעתים נדמה כי לכאורה עדיין קשה לו לסיים משחקים מלאים. ב-17 ההופעות שרשם בליגת העל ובגביע המדינה, רק ארבע פעמים הוא הצליח להשלים 90 דקות מלאות. "מאז הפציעה חנן כבר לא אותו השחקן וקשה לו", הודו בסביבתו.

בהפועל חיפה מנסים להרים אותו, אחרי התקופה הקשה שעבר. בגיל 33 ייתכן שהוא כבר מעבר לשיא, אבל האדומים עדיין מאמינים שהוא מסוגל להשפיע על הקבוצה ולתרום לה. אולי בחדר הלבשה הוא לא מנהיג רועש, כלומר לא אחד שצועק או הופך שולחנות, אבל הוא מאוד אהוב בהפועל חיפה ובצוות המקצועי אין ספק כי מבחינת כדורגל עדיין יש לו מה לתרום.

במועדון מאמינים בו. ממן (עמרי שטיין)במועדון מאמינים בו. ממן (עמרי שטיין)

בליגה האדומים לא מצליחים להתרומם והם יותר קרובים לתחתית מאשר לצמרת, כך שהמשחק הקרוב מול מכבי חיפה יוכל אולי לשנות את מצב הרוח במועדון ולתת לאוהדים תקווה להמשך העונה. "חנן התמודד עם הרבה קשיים בשנתיים האחרונות, והוא עדיין בין הבודדים שמסוגלים לעשות משהו משמעותי בהפועל חיפה בימים אלה", סיפרו מקורביו. "הוא תמיד אומר לכולם 'אם יבוא הגול הראשון, אני אכנס לרצף חיובי והכול יתחבר', אבל זה עדיין לא קרה. אולי במשחק גדול כזה זה יקרה".

מבחינת רוני לוי, סביר להניח שכל מה שקורה בהפועל חיפה הוא בגדר תעלומה, הרי שגם מאמן מצוין כמוהו לא מצליח לחולל נסים. בצד השני, המאמן של הירוקים יודע איזה שחקנים איכותיים יש לו בסגל ולפני המשחק הוא הזהיר את שחקניו מפניהם.

רוני לוי (עמרי שטיין)רוני לוי (עמרי שטיין)

ברק בכר וחנן ממן ידעו רגעים יפים ביחד, כשהם חגגו לפני חמש שנים את הזכייה השלישית ברציפות של הפועל באר שבע באליפות. כעת, כשאותו המאמן הזה ניצב בפני עונה חלומית עם אופציה לזכות באליפות שלישית ברציפות במכבי חיפה ואולי אפילו בגביע המדינה, עם אחת מהקבוצות החזקות ביותר שבנה בקריירה שלו, חנן ממן יעמוד מולו וינסה לנצח אותה. לא כדי להרוס לו את השאיפה לזכות בתואר בקריירה המרשימה שלו, כמו בשביל להוכיח שהוא עדיין אחד מהשחקנים הטובים ביותר בארץ.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */