יום ראשון, 12.05.2024 שעה 12:36

"אני בא יותר בשל מכל הפוליטיקות של הכדורגל"

יו"ר ההתאחדות הנכנס, שינו זוארץ, ל-102FM: "אני בא שינו רעב יותר ורוצה יותר. היו ארבע שנים של למידה, נתחיל לטפל בנוער, הליגות הנמוכות והנשים"

|
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)

במהלך השבוע שעבר הגיעה בשורה לכדורגל הישראלי: שינו זוארץ נבחר כיו”ר ההתאחדות לכדורגל וישוב לתפקיד בו כיהן תקופה ב-2018. אתמול (ראשון), התארח זוארץ לראיון בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM ודיבר על מערכת הבחירות הסוערת, המטרות, נושא האלימות במגרשים, השופטים, נבחרת ישראל ועוד.

ערב טוב ליו”ר ההתאחדות לכדורגל הטרי, שינו זוארץ.
“ערב טוב לכם ולמאזינים, ושנה אזרחית טובה ומצוינת לכולם”.

קודם כל ברכות, רצית את זה מאוד. אני חייבת לשמוע – למה היית צריך את זה? הרי אתה איש עסקים מצליח ויכולת להמשיך ליהנות מהחיים. למה היה לך כל כך חשוב להילחם עד הסוף?
“אני לא מחפש תפקידים ולא מחפש טייטלים. יש בי רצון אדיר לשנות, להוביל ואני חושב שאני במצב שאני יכול להרשות לעצמי לעשות את זה ולפנות זמן לזה. אני הולך לתת את כל כולי ולעשות כל מה שאפשר כדי לתרום לכדורגל הישראלי”.

יש כאלה שיגידו – ‘שינו, כבר היית בתפקיד’. מה ההבדל עכשיו?
”נכון, אבל קודם כל אני בא בקונסטלציה שונה לחלוטין. אני בא מרשימה שתומכת בי, בשום מצב אחר לא הייתי חוזר. דבר שני, אני בא שינו הרבה יותר בשל מכל הפוליטיקה של הכדורגל היום. היו ארבע שנים של למידה ובזמן הזה חרשתי את ארץ ישראל לאורכה ולרוחבה כדי לראות את הקבוצות, לבדוק כמה תמיכה אני יכול לקבל, וראיתי שאני מקבל תמיכה ענקית. אני מאמין בכל לבי שאצליח לעשות את זה, ואעשה הכל כדי שזה יקרה”.

שינו זוארץ ויענק'לה שחר (איציק בלניצקי)שינו זוארץ ויענק'לה שחר (איציק בלניצקי)

עברת מערכת בחירות טעונה וקשה. מה הכי לא אהבת?
”לא יודע אם כן אהבתי או לא אהבתי, אך לא תמיד זה יהיה נחמד. אני חושב שעברנו הליך דמוקרטי מדהים והכדורגל עובר שינוי גדול. יותר מ-95 אחוז מבעלי זכות ההצבעה הגיעו לבחור והם אמרו את דברם, וכל אחד יכול לפעול בהליך דמוקרטי שהוא בוחר. אני בחרתי ללכת לקבוצות ולהגיד את דבריי, להראות להם את ה’אני מאמין’ שלי וזו הדרך מבחינתי. בסך הכל אני חושב שהכדורגל ניצח, וכמו שאמרתי יותר מ-95 אחוז שהגיעו להצביע זו תעודת כבוד לכדורגל הישראלי”.

מה הבשורה שלך לאוהדי הכדורגל בארץ, מהם שלושת הדברים הראשונים שתעשה עם כניסתך לתפקיד?
”אני חושב שצריך לטפל קודם כל בנושא של מחלקות הנוער והליגות הנמוכות, מבנה הליגות, כדורגל הנשים, התשתיות במגרשים וכמובן גם שינוי במבנה ההתאחדות לכדורגל. אלה הדברים הטבעיים שהדגש עליהם. אנחנו רוצים שיהיה שינוי בזכות של כל מצביע. קביעת קריטריונים לוועדי הנהלה וועדות עובדים. אלה הדברים הראשונים שאנחנו צריכים לעמול עליהם”.

ומה בנושא האלימות במגרשים? משהו שכל אמא ואבא מוטרדים ממנו. למה אני לא יכולה כאמא לשלוח את הילדים שלי בשקט לצפות במשחק כדורגל או כדורסל מבלי לפחד שיקרה להם משהו?
”זה לא בדיוק מה שקורה. אני לא יכול להיות אחראי על כל אדם, ועל איך שהוא מגיע למגרש, אני יכול לטפל בענישה. הייתה לי תמיכה נפלאה משר התרבות והספורט החדש, מיקי זוהר, אני רואה שיש לו רצון אדיר לטפל בכל מה שקשור לספורט. דיברתי גם עם המשטרה, וגם המנהלת עושה שעות נוספות כדי לראות איך פותרים את הבעיות האלה.

שוטרים בבלומפילד (איציק בלניצקי)שוטרים בבלומפילד (איציק בלניצקי)

“הקבוצות עובדות ומשקיעות כדי לפתור את הנושא. אנחנו נשקיע ונעשה כל מה שאפשר כדי להוקיע את זה. אנחנו רואים את זה בכל מקום ונעשה כל מה שאפשר כדי שכולם יוכלו לבוא וליהנות מחוויה משפחתית. יש פה במדינה בעיה תרבותית שצריך לפתור מהיסוד. מה שקורה בכבישים לדוגמה, כל אחד מרשה לעצמו לשלוף סכין או לעשות דברים שהם לא רציונליים. יש לנו אחריות כלפיי אנשים שרוצים לצאת ולחזור הביתה בשלום”.

כל מנכ”ל או יו”ר חדש שנכנס לתפקיד מפזר הבטחות, אבל אנחנו רוצים מעשים. אני מצפה מיו”ר חדש, וכאן אומר שאני סומכת עליך, שאתה יחד עם מיקי זוהר, שר התרבות והספורט החדש, תפעלו לחקיקה נגד האלימות במגרשים. פשוט שזה יהיה בחוק.
”אני כבר שוחחתי איתו, ואני יכול להגיד לכם בפה מלא שיש דלת פתוחה ורצון אדיר ממנו לעזור. גם ראש המנהלת מעורב באופן אישי ואין לי ספק שנראה רק בשורות טובות”.

אני יודע שאתה מגיע עם סכין בין השיניים, לא שינו התמים שכולם מכירים, אתה מכיר את המערכת מקרוב. איזה שינו אנחנו מקבלים הפעם?
”אמרתי חד משמעית – שינו רעב יותר, שינו שרוצה יותר, שעשה ימים כלילות כדי להתאים לתפקיד הזה מחדש. אני מבטיח לכל עולם הכדורגל ואוהדי הכדורגל שאעשה הכל לטובת המפעל”.

שינו זוארץ (איציק בלניצקי)שינו זוארץ (איציק בלניצקי)

במה לדעתך אין שקיפות מבחינת ההתאחדות לכדורגל?
”אני חושב שזה משתפר, אבל לא מספיק. אנחנו חייבים יותר לחשוף דברים שקורים. חשוב מאוד שאוהדי הכדורגל והתקשורת ידעו מה קורה ולשתף אותם בהחלטות, ברפורמות ובבחירת השופטים. זה ייצור אמון גדול יותר במערכת”.

באיזה מצב קיבלת את ההתאחדות?
”אני חושב שאורן חסון עשה עבודה מצוינת. הוא איש רציני שבא לעבוד, לעשות”.

אז למה רצית להחליף אותו אם הוא כל כך טוב?
”אין קשר, יש הליך דמוקרטי. הוא התמודד, אני התמודדתי וזהו”.

אני יודעת מי אתה, אבל את האמת אני לא אהבתי את ההתנהלות שלו. אם הוא כזה מקצוען הוא היה צריך לרוץ לבחירות בלי עתירות ובלי לכלוכים, זה היה נותן לו יותר נקודות, הפוסל במומו פוסל. לא הרגשת את זה?
”אני מעדיף לא להיכנס לדבר הזה. בחרתי מה שבחרתי וכל אחד מנהל הליך דמוקרטי כמו שהוא רואה לנכון. אני התחלתי לעבוד יום אחרי, וכבר היום הייתי בפגישות בהתאחדות מהבוקר. אני מסתכל קדימה, אני צריך לעבוד עם כולם, חובתי היא לחבר בין כולם והמטרה באמת שכל הקבוצות יהיו מגובשות ונוביל את הכדורגל לאן שהוא צריך”.

אורן חסון (איציק בלניצקי)אורן חסון (איציק בלניצקי)

ג’קי בן זקן ואלונה ברקת היו נגדך במערכת הבחירות. הם דיברו איתך?
”עם ג’קי לא דיברתי, עם אלונה שוחחתי ולחצנו ידיים. איחלו לי בהצלחה וכמובן שהם חלק מהתהליך. ברגע שנבחרתי אין לי ספק שהם שותפים ראויים ובכירים שלי”.

ייאמר לזכותך שלא פשוט לנצח יו”ר מכהן כמו שעשית. מה תעשה בנושא איגוד השופטים שכפוף להתאחדות?
”יש יו”ר מצוין לאיגוד השופטים. אני אשב איתו, נבין את הצרכים ונעשה מה שצריך לעשות”.

בכמה משחקים היית?
”הייתי בחמישה משחקים בערך, היום אני הולך למשחק המרכזי בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, בשלישי אני במשחק וגם ברביעי. גם את יו”ר איגוד השופטים אני רואה בהרבה משחקים. אני אשב איתו, נבין את הצרכים ונעשה מה שצריך לעשות. כמובן שגם נתקצב את הדברים”.

אתה יודע מה קורה עם שופטים ששמים אותם בכמה משחקים אחד אחרי השני.
”כשיש בעיה של כוח אדם ואין מספיק היצע של שופטים, אין ברירה אחרת. מה שאנחנו צריכים לעשות זה לטפל באיגוד השופטים. אנחנו צריכים לשפר את הסקאוטינג, את תנאים שלהם ולהגדיל את כמות השופטים הפעילים”.

אייל סגל, שינו זוארץ וגיא לוזון ביציע (ראובן שוורץ)אייל סגל, שינו זוארץ וגיא לוזון ביציע (ראובן שוורץ)

יש מצב שתהפוך אותם למקצועיים?
”אני חושב שהסגל הבכיר של ליגת העל חייב להיות מקצוען”.

מה העמדה שלך בנוגע לנבחרת ישראל?
”יש הרבה שאמרו בתים קלים וראינו כמו במונדיאל מה יכול לקרות. אני לא מתרגש מבתים קלים, בסוף אני חושב שצריך לנצח. רואים שיוסי בניון ואלון חזן עושים עבודה טובה מאוד, ואנחנו צריכים לעזור להם בכל מה שצריך. נעזור למי שאפשר בנבחרת הנוער וגם בנבחרת האולימפית. אנחנו צריכים לטפל בדברים מלמטה כדי שנכין את עצמנו לדורות הבאים”.

אלון חזן פרשן את משחקי המונדיאל בכאן, בזמן שהוא מאמן את הנבחרת. במקום ללכת למשחקיה של שווייץ, היריבה במוקדמות היורו, הוא נכח במשחק של מרוקו. לא ראיתי שלמישהו בהתאחדות זה מפריע. מאמן נבחרת צריך לדעת מה מותר ומה לא. זה תפקיד שלך שינו ולדעתי גם יוסי היה צריך להתערב. אנחנו מעריכים את אלון והכל, אבל אני לא מבין מה עבר עליו באותם רגעים. זה משהו שתבחנו מחדש?
”ראיתי אנשים שחושבים כמוך. שמעתי, נבחן את כל הפרשנויות”.

אלון חזן (ראובן שוורץ)אלון חזן (ראובן שוורץ)

מבחינת תקציבים, יש לכם מספיק?
”אני חד משמעית אדאג לזה שהמדינה תגדיל את התקציבים. אני גם אבקש את זה משר האוצר הנכנס, בצלאל סמוטריץ’. אני אעשה את הכל כדי שזה יקרה”.

יש לך תכניות עוד מלפני המינוי?
”איך שהחלטתי שאני מתמודד כשפנו אליי הקבוצות, ישבתי על תכנית, הצגתי אותה במצגות בכל רחבי ישראל. עשיתי מעל חמש מצגות לעשרות קבוצות ואני חושב שחלקם השתנו ומה שהצגתי התקבל לחיוב. בסופו של יום תפקידי לטפל בקבוצות ולעזור איפה שאני רק יכול”.

איפה נראה את ההתאחדות בעוד ארבע שנים?
”בוא נגיד כך, אם אצליח לעשות בין 60-80 אחוז מהתכניות שלי, אני חושב שנראה שינוי גדול בכדורגל. התייעצתי עם קבוצות מהליגות הנמוכות, הליגות הגבוהות, ליגות הנשים. דיברתי עם כולן”.

אתה יכול להבטיח שסוף סוף נשים יקבלו את התנאים והתקציבים?
”אני הבטחתי שקודם כל התקציבים של הגברים והנשים יושוו. אמרתי שנקצה משאבים לפיתוח הענף, יוקם אגף נשים שינוהל עצמאית לחלוטין. אנחנו נקים אקדמיות מצוינות גם לשופטות ונעודד קבוצות מקצועניות שיפתחו קבוצות נשים. אני רוצה קריטריונים בליגת הנשים המקצוענית והכי חשוב שהם ישחקו לפני כל קבוצות ליגת העל. אני מבטיח שנראה שידורים, שאנשים יגיעו למשחקים ושנראה יופי של כדורגל”.

שחקניות קרית גת חוגגות (איציק בלניצקי)שחקניות קרית גת חוגגות (איציק בלניצקי)

כמי שנמצאת מעל 20 שנה בספורט אני רוצה להגיד שלדעתי אתה הבשורה הכי טובה שיכולה להיות לכדורגל הישראלי ולאוהדי הכדורגל בפרט, ואני מאחלת לך הצלחה מכל הלב.
”תודה רבה לכם אני מעריך מאוד מה שאמרת, ואנחנו נדבר עוד כמה חודשים”.

תודה רבה לך יו”ר ההתאחדות לכדורגל הנכנס, שינו זוארץ.
”תודה רבה ולהתראות”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */