יום שני, 20.05.2024 שעה 16:10

"לא אסכים לממן משהו שיפגע במדינת ישראל"

שר התרבות והספורט הנכנס, מיקי זוהר, ל-102FM: "דבר ראשון אפעל למיגור האלימות. כדורגל בשבת? רוצה שיהיה נגיש לכולם, לא נתערב בהחלטות ההתאחדות"

|
מיקי זוהר (אורן בן חקון)
מיקי זוהר (אורן בן חקון)

הממשלה החדשה הושבעה בסוף השבוע שעבר וקיבלנו גם שר תרבות וספורט חדש, בדמותו של מיקי זוהר מהליכוד. הערב (ראשון), השר החדש עלה לדבר בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM ודיבר על המטרות, שיתוף הפעולה עם השרים האחרים, הכדורגל בשבת, התרבות ועוד.

ערב טוב לשר התרבות והספורט הנכנס, מיקי זוהר.
“ערב טוב חברים”.

מברוק, מברוק על התפקיד.
”תודה רבה, באמת משהו שמאוד רציתי וכיוונתי. שמח שקיבלתי את המשימה החשובה הזו, בכל הקשור לעולם התרבות והספורט שאני מכיר וגם חוויתי”.

סוף סוף הגיע שר ספורט מעולם הספורט, במקרה שלך קרית גת בכדורסל, אתה יודע מה צריך ומה הכי טוב. אז תן לי את שלוש המשימות הראשונות.
”אם אנחנו צריכים לדבר על עולם הספורט באופן כללי, אז זה מיגור מוחלט של תופעת האלימות בספורט”.

איך? כל שר שעולה אומר את זה. איך?
”אני חושב שיש פה כמה דברים. כל מי שינהג באלימות יורחק לצמיתות, לא יוכל להגיע אף פעם”.

מיקי זוהר (אורן בן חקון)מיקי זוהר (אורן בן חקון)

אתה יודע שזה לא פשוט.
”אבל כשאתה רוצה להשיג משהו לא פשוט, גם עושים משהו לא פשוט. אנחנו נקים ועדה שפעם בשנה תדון בכל המורחקים ותראה אם ניתן להחזיר אותם למגרשים בהתאם להתנהגותם ויראו שלא עוסקים באלימות. זה גם יקל על החומרה של ההחלטה וכמובן שזה יכול להתממש רק אם יהיו צילומים מלאים במגרשים שיראו את המאבטחים והמתפרעים וגם כך נוכל לאכוף את זה”.

דיברת עם יריב לוין שר המשפטים. איך אתם הולכים לשתף פעולה?
”צריכה להיות חקיקה מלאה בכנסת, כמובן חקיקה ממשלתית בשיתוף מלא עם יריב לוין. אני מניח שהוא יכבד את החלטתי והוא בעצמו, חובב ואוהב ספורט, יצטרך לתת פה יד. מן הסתם השר לביטחון לאומי שיהיה חייב לקחת חלק משמעותי בתהליך, איתמר בן גביר בעצמו לא רוצה שתהיה אלימות וכמי שאמון על הסוגיה הזאת אני לא מתכוון לוותר. מרגע שהחוק יעבור, בתקווה עד סוף העונה הנוכחית, אני מקווה שנוכל להתחיל להתנהל כך”.

אתה בא מממשלה שיש בה רוב חרדי. אם יציבו לך תנאי שלא יהיה כדורגל בשבת מה תעשה? ראינו את בית”ר ירושלים משחקת ב-15:00 והקהל אהב את זה ובא בהמוניו.
”אמרתי במפורש, משרד התרבות והספורט וגם הממשלה אינם מתערבים בהחלטות השונות של האיגודים או המנהלת. הם אלה שמחליטים מתי משחקים ואיפה. אני כשר התרבות והספורט לא אתערב בהחלטות של האיגודים, אך אפעל כדי להגיע להסכמות והבנות לכל הצדדים. אם אצליח מה טוב, אבל לפחות אעשה השתדלות. בסוף, ההחלטה המקצועית של אותו איגוד או התאחדות אלה החלטות שלהם”.

אוהדי בית"ר ירושלים. מילאו את טדי בשבת (אורן בן חקון)אוהדי בית"ר ירושלים. מילאו את טדי בשבת (אורן בן חקון)

אתה בעד או נגד?
”אני רוצה שהכדורגל יהיה נגיש לכולם, כמה שיותר קהלים שיגיעו למשחקים זה מבורך. אם ילד דתי רוצה לשחק כדורגל שיצטרף לאימון כדורגל”.

כדי שילד ישחק בשבת צריך לעשות שבתון בראשון.
”קודם כל צריך תאורה למגרשים, אי אפשר לשחק בערבים, מגרשים לא מוארים ואי אפשר לשחק בערבים רק ביום. היום היחידי לשחק בו ביום בחופשיות זו שבת, אני מסכים שזו סוגיה בעייתית, אבל כמו שאמרתי לא תהיה התערבות ממשלתית בנושא”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ דיברת איתו על העברת כספי הטוטו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לך שתקבל את הזכויות על הטוטו כולל הכסף. האם סמוטריץ’ אמר לך שזו עסקת חבילה?
”ממש לא. הוא אמר שהוא מכבד את ההסכם הקואליציוני והיה כתוב באופן ברור שהטוטו עובר לניהול מלא של משרד התרבות והספורט. זה הסיכום שיש לי עם ראש הממשלה ושר האוצר וגם עם שר המשפטים יריב לוין”.

אם זה קורה זו רעידת אדמה. איך עולם הספורט ירוויח מזה?
”היום התקציב השנתי הוא משהו כמו 850 מליון ש”ח, זה משאיר קופה של בערך 700. אם אותם 700 יהיו מיועדים לספורט ותרבות, בעיקר לספורט, אנחנו נראה הרבה שינויים ושדרוגים בעולם הספורט. אמרתי להם שאם אני לוקח את התפקיד החשוב הזה אני צריך כלים על מנת לשנות. הליגות האירופיות בורחות לישראל.

מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

“רמת הספורט הולכת וגדלה ואנחנו גם צומחים, אך לא באותו קצב וכדי לצמצם את הפערים צריך להביא משאבים, להביא זרים. אם יהיו זרים ב-300 אלף ולא ב-100 אלף, בהתאם לאמנה הבינלאומית, הרמה פה תעלה. כמי שניהל קבוצת כדורסל ראיתי מה קורה לזר שמשחק במקום איכותי, הרמה פשוט עולה. אם נעשה את זה נראה קבוצות משפרות את היכולות וגם נשווה את הרמה לאירופה”.

זו מכה אדירה לטוטו, אבל הצלחה מסחררת לכדורגל הישראלי. איך קיבלו את זה בטוטו? בטוחה שלא לכולם פשוט שם.
”הם יכולים להיות רגועים. כשאנחנו ננהל את זה, כמובן עם גורמי המקצוע הרלוונטיים, אני מבטיח לך שאותו גוף יהיה כזה שעוזר לציבור והוגן כלפי הציבור. נעשה מה שאפשר כדי שאנשים פחות יהמרו, אבל זו מדינה דמוקרטית שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אנחנו ננסה לעשות מה שאפשר כדי שיהמרו פחות ובצורה הוגנת”.

מה הכוונה?
”אנחנו לא רוצים שמי שמהמר מרגיש שמרמים אותו או עובדים עליו. אם מישהו החליט שהוא רוצה להמר, הוא לא צריך להרגיש שמרמים אותו. זה צריך להיות הוגן”.

נעשה דיל שהטוטו אצלך ו-ועדת הטקסים והאירועים אצל השרה מירי רגב?
”אני כמובן לא התאבדתי על זה או נגיד כך, כי עם כל הכבוד לטקס המשואות אני לא שם. אותי מעניין להתעסק בדברים המקצועיים, אני רוצה להביא דברים חדשים ולהשאיר חותם”.

מירי רגב (רדאד ג'בארה)מירי רגב (רדאד ג'בארה)

אתה מחזיק גם בתיק התרבות, את השרה הקודמת לא אהבו בלשון.
”כולם יודעים שאת עולם התרבות אני מכיר טוב משום שהבן שלי זמר ובתודעה בחודשים האחרונים. זה תהליך שהוא עבר ולכן אני יודע מה זה אומן ומה הצרכים שלו, איך אומן מסתכל על העולם ומה הוא צריך כדי להצליח. אני לא בא ליצור פרובוקציות, אני בא לעזור. אני אהיה חבר של כולם, אעזור לכולם. אבל יש דברים שאתעקש עליהם. לא אסכים לממן שום דבר שפוגע בשמה של מדינת ישראל למשל. יש דברים שאנשים יכבדו את העמדות שלי, אבל זה לא יפגע באף אחד. אנחנו נתרום ונעזור לעולם התרבות וזה בסך הכול מה שאומן רוצה כשיראו אותו, כשישמעו אותו”.

מה אתה אומר על האומנים המבוגרים?
”אנחנו נקים תכנית לאומנים. צריך לזכור שעולם האומנות זה עניין של מודרניזציה, לא תמיד אתה יכול להכניס. חלק מהמשימות הם כמובן לדאוג לאומנים הוותיקים”.

הרב שלמה עמר מאוד כעס על מינוי אמיר אוחנה, הומו מוצהר, ליו”ר הכנסת. בושה שאין כדוגמתה.
”אני לא אשב פה ואחלק ציונים לרבנים. אני יכול להגיד דבר אחד שאנחנו אוהבים את אמיר ואנחנו גאים בו על בחירתו ליו”ר הנכנס, אנחנו יודעים שהוא ינהל את זה בצורה טובה ונכונה. אני יכול להבטיח ששום נושא שקשור בפגיעה בלהט”ב לא יגיע למליאת הכנסת, כל ההאשמות והפחדים מיותרים לחלוטין”.

אבל רואים את הרבנים שמדברים.
”אנחנו במדינה דמוקרטית מותר להגיד מה שחושבים”.

מיקי זוהר (עופר חן)מיקי זוהר (עופר חן)

לא נכון מיקי, יש גבול. לא יכול להיות שהקהילה תהיה בחרדות ויפחדו, אם הם מרשים לעצמם לצאת על המינוי של אוחנה מה יגידו על היתר?
”אז אני כאן להגיד הסירו דאגה מלבם. מדינת ישראל תישאר יהודית דמוקרטית, כל מה שאנחנו שומעים מבחינת ספקולציות לא יתממש. אנחנו מדינה יהודית ליברלית”.

שמת לב שהשר השתנה? פעם היה יורה על כל דבר, נהיה שקול.
”כמובן, אני יותר בוגר, יותר שקול, יותר מבין”.

שר התרבות והספורט הנכנס, מיקי זוהר, תודה רבה לך.
”תודה רבה לכם חברים, ערב טוב”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */