יום ראשון, 19.05.2024 שעה 11:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הבחירות להתאחדות וחשיפת הסכם המרכזים

איך שלטו חלובה ואורנשטיין בהתאחדות, המסמך שלפיו ניהלו אותה, נציגי המרכזים, המשמעות, הקבוצות בראשות זוארץ והתפקיד של מרכז הפועל. מורה נבוכים

|
יורם אורנשטיין, שטרן חלובה ואורן חסון (רדאד ג'בארה, משה חרמון וחגי מיכאלי)
יורם אורנשטיין, שטרן חלובה ואורן חסון (רדאד ג'בארה, משה חרמון וחגי מיכאלי)

הבחירות שמתקיימות היום (שלישי) להנהלת ההתאחדות ויושב הראש שלה, מייצרות - כבר עכשיו - היסטוריה. מאז קום המדינה, המרכזים שלטו באיגודי הספורט וחילקו ביניהם את האיגודים. מרכז הפועל, הנשלט על ידי ההסתדרות, קיבל את הכדורגל, מרכז מכבי את הכדורסל וכך הלאה.

כיצד שלטו שטרן חלובה ויורם אורנשטיין בהתאחדות לכדורגל?

לראשונה מוצג כאן הסכם המרכזים כפי שנחתם ב-22 ביולי 2018 (מדי בחירות נחתם הסכם חדש מאז קום המדינה, אבל העקרונות נשמרים). בתחילת ההסכם קובעים מרכז מכבי ומרכז הפועל מי יכהן כיושב ראש וקובעים שהמרכז האחר ימנה את ממלא מקומו. ברשימה המשותפת שמגישים המרכזים נקבע כי מרכז הפועל ימנה 14 חברי הנהלה ועוד שני חברים מקרב הציבור ואילו מרכז מכבי ימנה 11 חברי הנהלה ועוד חבר הנהלה מקרב הציבור.

סך הכל מדובר ב-32 חברי הנהלה. מתוכם ממנה מרכז הפועל 16 חברים, מרכז מכבי 12 והיתר מרכז בית"ר ונציג הנשים. כך בעצם שלט מרכז הפועל בהתאחדות לכדורגל מאז קום המדינה. בחירת נציגי הפועל נעשתה על ידי מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, והאיש החזק במרכז הפועל – שטרן חלובה.

הסכם המרכזים:

(צילום מסך)(צילום מסך)
(צילום מסך)(צילום מסך)
(צילום מסך)(צילום מסך)
(צילום מסך)(צילום מסך)

נציגי המרכזים

כאשר בוחנים את רשימת חברי הנהלת ההתאחדות, עולה כי כמחציתם אינם קשורים כלל לקבוצות: דודי גיל, אורן חסון, אבי יחזקאל, שטרן חלובה, רז קינטסליך, אבי קאופמן, יעקב כדורי ועוד. מדוע דווקא אלה נבחרו? שאלה טובה, ללא תשובה טובה.

אולם, אלה ידעו כי הם חייבים את 'הטובות' שיש להם כחברי הנהלה בעיקר לשטרן חלובה. החברות בהנהלת ההתאחדות מאפשרת לחברי ההנהלה כניסה למשחקי ליגה, מקומות בתא הכבוד בחצי גמר וגמר הגביע, נסיעות לחו"ל כמלווי נבחרות שונות, זכות לרכישת כרטיסים לאליפויות אירופה, ליגת האלופות, מונדיאל וכו'. חלקם, כמו אריאל שיימן, אף זכו למינוי של משקיפים בינלאומיים.

המשמעות

כך הפך חלובה לאיש החזק במסדרונות ההתאחדות. ברצותו יאשרו החלטה וברצותו, יתנגדו. לא ניתן לאשר חוק, החלטה, מינוי מקצועי, מינוי אדמיניסטרטיבי או כל דבר אחר, אלא אם חלובה מאשר אותם. הדברים יפים לעניין מינוי תובע, יועץ משפטי, מנהל מקצועי, מאמני נבחרות וכיוצא בזה, והמשמעות ברורה.

הפך לאיש החזק בהתאחדות. שטרן חלובה (משה חרמון)הפך לאיש החזק בהתאחדות. שטרן חלובה (משה חרמון)

חלובה היה מעורב כמעט בכל מינוי מרכזי שהיה בשנים האחרונות בהתאחדות לכדורגל, עם כל המשמעויות בכך. גם אם הוא לא פעל ישירות, כמעט תמיד רוחו הייתה באוויר בכל מיני תהליכים כאלה ואחרים.

רשימת הקבוצות ברשות זוארץ

לראשונה בהיסטוריה של הספורט בכלל והכדורגל בפרט, החליטו קבוצות רבות שאין אפשרות לקדם את הכדורגל במבנה הקיים של ההתאחדות. ללא רפורמה אצל הרגולטור, לא ניתן לבצע רפורמה בכדורגל בכלל. קבוצות רבות שאלו עצמן מדוע נמצאים אנשים שאינם קשורים לכדורגל בהנהלת ההתאחדות בעוד הן, שיש להן את הכח להצביע, נמצאות מחוץ להנהלה.

שינו זוארץ, אשר החליט לעזוב את כסא היושב ראש כשהבין שהוא נתון לחסדיהם של חלובה ואורנשטיין, הרים את הכפפה והחליט לרוץ בראש רשימת הקבוצות העצמאיות אשר מורכבות ממרבית הקבוצות מכל הליגות.

בעלי הקבוצות שתומכות בשינו זוארץ (שחר גרוס)בעלי הקבוצות שתומכות בשינו זוארץ (שחר גרוס)

מרכז הפועל

מרכז הפועל ששלט באמצעות חלובה ואורנשטיין בהתאחדות, הבין שהגבינה זזה. התחיל מכבש לחצים אדיר בו מעורב יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, באופן אישי ומעורבים בו פוליטיקאים. כזכור, פרסמנו על כך שיו"ר הפועל עכו, קרן בן נשר, הוזעקה למשרדו של שר האוצר, אביגדור ליברמן. בחדר חיכו לה, בין השאר, אורן חסון וג'קי בן זקן. הקבוצות מסרבות לפנות לפוליטיקאים, הן מעוניינות לבצע את המהפיכה בעצמן, באופן נקי, אולם לא מן הנמנע שאלו, ובראשם יו"ר ההסתדרות, ישלמו מחיר על ההתערבות הגסה כל כך בהליך הבחירות והלחצים הפסולים שהופעלו.

כשהקבוצות ישתחררו מן הפחד, הן ירתמו את בסיסי אוהדי הכדורגל בארץ למלחמה נגדית - לעצמאות הכדורגל. גם רשם העמותות בודק את הלחצים. אגב, הרשם, בראשות עו"ד שולי אבני שוהם, פעל באופן מעט מדי ומאוחר מדי בכל הקשור לבחירות, למרות ההתערבות הפוליטית הגסה. זה לתשומת ליבו של שר המשפטים המיועד, יריב לוין - הגיע הזמן לרפורמה גם ברשם העמותות.

חלובה עצמו, לראשונה מזה למעלה מ-30 שנה, בחר שלא להיות ברשימת הפועל. אולם נדמה שזו עדיין נשלטת על ידי עושי דברו. ייתכן שחלובה המנוסה קורא את התמונה נכון יותר מקברניטי הפועל. ככל שיהיה כישלון - הוא לא יהיה שותף לו. אם תהיה הצלחה, הוא ימצא דרכו מהר מאוד לקדמת הבמה.

הגיע הזמן לרפורמה גם ברשם העמותות (באדיבות אתר הכנסת)הגיע הזמן לרפורמה גם ברשם העמותות (באדיבות אתר הכנסת)

אלונה ברקת

מוזר לראות שאלונה ברקת נצמדה דווקא לפוליטיקאים ולא הצטרפה למהפיכת הקבוצות. מגוחך לראות שהיא טוענת להשתלטות הקבוצות הגדולות על הליגות האחרות. ברקת רושמת הצלחה גדולה בהפועל ב"ש, היא יכולה להיות גאה בכך ולא ברור מדוע היא נגררה לכל מאבקי העסקנות.

ברקת אשר פרשה מהכדורגל בזמנו לטובת הרפתקה קצרה בפוליטיקה, דוחה טענות שנעלבה שזוארץ לא פנה אליה לפני שפנה למכבי חיפה ומכבי תל אביב. לאורך כל הדרך הבעלים של הפועל ב"ש הלכה עם אורן חסון והייתה בת בריתו. ייתכן וברקת רואה בכך גם מלחמה לסילוקו של ארז כלפון מהמנהלת. כזכור, ברקת הורתה בזמנו לקבוצתה לא לעלות לשחק נגד מכבי תל אביב בשל סירובה לשחק עם תלבושת בהתאם להנחיות השופט. כתוצאה מכך, הוטל עליה קנס וברקת ראתה בכך
השפלה.

אמנם מאז הייתה מתיחות גדולה בין ברקת לכלפון, אך מספרים שלאחר מכן התקיימה בין השניים שיחה והם יישרו את ההדורים, אך אי אפשר לדעת מהן התכניות של ברקת. כל זאת כאשר גם בין חסון לכלפון יש נתק מוחלט וברקת מודעת היטב לכל זה.

נצמדה דווקא לפוליטיקאים. אלונה ברקת (איציק בלניצקי)נצמדה דווקא לפוליטיקאים. אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

הקמפיינים של המתמודדים

בתמיכת הקבוצות, זוארץ בחר להציג אג'נדה ברורה וסדורה. הוא מכוון למהפיכה במבנה הנהלת ההתאחדות, בהגברת השקיפות, קביעת קריטריונים למינויים ציבוריים כדוגמת התובע והיועץ המשפטי, טיפול יסודי במחלקות נוער וכו' - את הכל הציג במסיבת עיתונאים מרשימה שערך בשבוע שעבר.

חסון וברקת בחרו במסע הפחדה ללא תוכן אמיתי. זוארץ זכה לכמות כתבי תמיכה גדולה משמעותית משל חסון והיום נדע האם באמת תתחולל מהפיכה. לא מן הנמנע שהיא תשפיע גם על יתר ענפי הספורט.

שינו זוארץ מציג את חזון הכדורגל שלו
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */