יום שבת, 04.05.2024 שעה 17:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

איגוד השופטים: נוסיף תוספות זמן כמו במונדיאל

וקסברגר במסע"ת האיגוד: "נאמץ את תוספות הזמן מהמונדיאל, זו הייתה הצלחה במיגור בזבוזי הזמן. ספיר ברמן? לא עומדת כרגע בכושר הגופני של ליגת העל"

|
מסע
מסע"ת איגוד השופטים (ראובן שוורץ)

"באשר לסיבוב הראשון", סיכם ענבר, "עשינו סיכומים ברמת איגוד השופטים. חלק מהתובנות יתוארו כאן, הסיבוב היה מאוד חיובי מבחינתנו, נתתי הנחיה למנכ"ל האיגוד להמשיך לקדם את פרוייקט השקיפות שהתחלנו. משתפים את הציבור והקבוצות בתובנות ומאפשרים לשופטים להתבטא באופן מקצועי. נמשיך עם הפרוייקט ולקדם את הדבר הזה".

יו”ר איגוד השופטים גיורא ענבר פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: “חזרתי אתמול מקטאר ואני עדיין לא מעכל את כל החוויות שעברתי שם. הייתה אווירה כל כך טובה, יציע מגוון באנשים שכל מה שהם רצו זה שהנבחרת שלהם תנצח, ללא קללות, דחיפות, זיקוקים, אבוקות, חפצים על השוער או מצת על הקוון. הייתה לי הזכות להיות ביום הזה עם בכיר השופטים בארץ אברהם קליין. לא דיברו על השיפוט כי הוא היה טוב ויעיל, דיברו רק על כדורגל. השופט ידע להיות נוקשה כשצריך, קיבל את הכבוד הראוי מהספסלים, מהקהל ומהשחקנים. ככה הייתי רוצה שייראה השיפוט אצלנו. אני חושב שכשזה יהיה אצלנו נראה את הנבחרת במונדיאל. 

“לגבי הסיבוב הראשון של הליגה”, הוסיף ענבר. “הוא היה מאוד חיובי מבחינתנו, נתתי הנחיה למנכ"ל האיגוד להמשיך לקדם את פרויקט השקיפות שהתחלנו. אנחנו משתפים את הציבור והקבוצות בתובנות ומאפשרים לשופטים להתבטא באופן מקצועי. נמשיך לקדם את הדבר הזה".

גיורא ענבר (ראובן שוורץ)גיורא ענבר (ראובן שוורץ)

לירן וקסברגר יו”ר הועדה המקצועית של האיגוד, אמר: “אנחנו מסכמים מחצית עונה חיובית מבחינתנו. העלינו בכנס חורף עם שופטים ועוזרי שופטים משתי הליגות הבכירות, שהיה בסמוך לחידוש הליגה את הנקודות לשיפור ושימור. שיפוט המסך עשה את העבודה שלו כמעט באופן מושלם. 34 טעויות קריטיות מתוך 40 בסך הכל תוקנו על ידי המסך. אנחנו רואים התקדמות משנה שעברה ונשאף למזער את הטעויות שנשארות. כל מי שעקב אחרי המונדיאל, שהוא המפעל בעל האמצעים הטכנולוגיים הגדולים ביותר, ראה שגם שם היו טעויות ומחלוקות, אין שיפוט כדורגל ללא טעויות ומחלקות, אך יחד עם זאת המטרה שלנו היא לצמצם את זה למינימום ובזה אנחנו מצליחים עד כה העונה”.

“יש עלייה משמעותית בכמות ההתערבויות של מערכת ה-VAR גם בארץ וגם בעולם. יכול להיות שהשופטים פסיביים ופחות אמיצים ומחכים לשופטי המסך שיתקן אותם. הראינו לשופטים אירועים לדוגמא שאנחנו מצפים שהם יטפלו בהם בעצמם במגרש. שיפוט המסך צריך להיכנס לתמונה במקרים גבוליים. לגבי השגת גבול של שחקנים או אנשי צוות, השופטים מונחים להכיל את זה, אבל עד גבול מסוים. בארגנטינה נגד הולנד כולם נהנו מהגולים ומהתוצאה אבל לא ממה שקרה בספסלים. אנחנו לא מוכנים שזה יקרה גם פה, בטח לא בליגה ארוכה”. 

לירן וקסברגר (ראובן שוורץ)לירן וקסברגר (ראובן שוורץ)

“ההנחיה לעוזרי השופט ברורה, כאשר יש ספק בין אונסייד לאופסייד צריך לאפשר למשחק להמשיך. אנחנו מעדיפים החלטת אונסייד וששופט המסך יתקן במידת הצורך לנבדל ולא מקרה הפוך, שקוון ירים באופן פזיז דגל לנבדל ולא תמיד שופט המסך יוכל להתערב כי לא תהיה לו הוכחה חד משמעית. המגמה היא לאפשר למשחק לזרום ובמקרה הצורך שופט המסך יתערב. פיפ”א הצליחה למגר במונדיאל את תופעת בזבוזי הזמן. לא ראינו שחקנים שוכבים על המגרש כי הם ידעו שהשופט יוסיף כמה דקות שצריך. אנחנו נאמץ את זה מהמונדיאל”.

“שילוב של שופטים צעירים זה אחד היעדים המרכזיים שלנו”, הוסיף וקסברגר. “יש פרישות של שופטים ותיקים בשנים האחרונות. השנה שניר לוי, אביעד שילוח, נאאל עודה ועוד משתלבים במשחקים בפרופיל גבוה, יואב מזרחי וגל לוי מקבלים משחקים טובים, ונמשיך במגמה הזאת ככל שהיכולת המקצועית שלהם תהיה טובה. ספיר ברמן? היא שופטת בסגל ליגת העל לכל דבר ועניין אך כרגע היא לא עומדת ביעד הכושר הגופני כדי לשפוט בליגת העל. נכון לעכשיו היא בקריטריון כושר גופני של הליגה הלאומית ולכן היא משובצת שם. אנחנו עומדים איתה בקשר רציף, וברגע שהיא תצליח שוב לעמוד בסטנדרטים של הכושר הגופני של ליגת העל היא תחזור לליגת העל”. 

לירן וקסברגר (ראובן שוורץ)לירן וקסברגר (ראובן שוורץ)

חיים יעקב, מאמן שופטי ליגת העל ומדריך אישי הוסיף: “נשנה את הנושא של ניהול הזמנים. כדורגל משחקים 90 דקות אך יחד עם זאת במקרים שבהן קבוצות יבזבזו זמן, או בלי קשר לכך אם יהיו חילופים, פציעות והפסקת משחק מכל סיבה, ההנחיה שלנו לשופטים והיא כבר יושמה במשחקים מאז שהכדורגל חזר, להוסיף את הזמן הדרוש. ההצלחה של פיפ”א למגר תופעות בלתי ספורטיביות הייתה כבירה. אנחנו בקשר עם איגודי שופטים ברחבי העולם וזה יילקח בחשבון גם אצלם. יינקטו סנקציות משמעותיות שחקנים ובעלי תפקידים שישיגו גבול”.

חיים יעקב (ראובן שוורץ)חיים יעקב (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */