יום שישי, 26.07.2024 שעה 18:00

פונטי: חולם על הרגע שתהיה פה גם אליפות עולם

טורניר המאסטרס בג'ודו יחל ביום שלישי בירושלים. פלצ'יק: "תמיד מרגיש כמו גלדיאטור עם הקהל הביתי". רז הרשקו: "באה לכל תחרות כדי להגיע לפודיום"

|
משה פונטי מדבר (חגי מיכאלי)
משה פונטי מדבר (חגי מיכאלי)

טורניר המאסטרס בג’ודו, השלישי בחשיבותו בענף, ייצא לדרכו מחר (שלישי) בארנה בירושלים. 367 מתחרים ייקחו חלק בטורניר, חלקם מהנבחרות האיכותיות מיפן וצרפת, כאשר גם סעיד מולאי האיראני ישתתף בתחרות מטעם אזרבייג’אן.

לאחר שבשנה שעברה התקיימה התחרות בקטאר, השנה ירושלים מארחת אותה. מדובר בטורניר השלישי בחשיבותו בענף והמשתתפים בו יכולים לזכות בניקוד גבוה לדירוג העולמי. מדליית זהב במאסטרס שווה 1,800 נקודות דירוג, מדליית כסף 1,260 נקודות ומדליית ארד תעניק 900 נקודות לכל זוכה.

המארגנים קיימו את מסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת הטורניר. יו”ר איגוד הג’ודו בישראל, משה פונטי, אמר: “אני שמח שאנחנו מארחים תחרות כל כך יוקרתית בירושלים. אני חולם על הרגע שתהיה פה גם אליפות עולם. אתמול נסעתי ברכב עם יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר והוא דיבר איתי על אליפות העולם, אנחנו רק מתלבטים באיזו שנה לעשות את זה. זה וודאי שתהיה פה אליפות עולם, באיזו שנה? נדע בעוד שנה. זו תחרות שתעלה הרבה כסף אבל זה שווה את זה”. גם מנכ”ל עיריית ירושלים איציק לארי דיבר: “אנחנו שמחים לארח את התחרות הזאת ואנחנו ערוכים לה. מבחינתנו זו היסטוריה”.

פונטי: ״תהיה אליפות עולם בישראל״

התחרויות ייפתחו  מחר בשעה 10:00, ברביעי בשעה 11:00 ובחמישי בשעה 10:30, כאשר הגמרים יחלו בשעה 17:00 בכל יום. לטורניר מוזמנים 36 המדורגים ראשונים בכל קטגוריה על פי הדירוג העולמי, כך שצפויים קרבות איכותיים. הג’ודאי הגדול טדי רינר, לא הגיע בסופו של דבר לטורניר.

פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

עוד לפני מסיבת העיתונאים התקיימה ההגרלה. במשקל של עד 90 ק”ג לי קוכמן יוכל לפגוש את האלוף האולימפי לאשה בקאורי הגיאורגי ברבע הגמר. במשקל של עד 100 ק”ג פיטר פלצ’יק יפגוש בקרב ראשון יריב לא קל, נורליקאן שארחן מקזחסטן. במשקל של עד 81 ק”ג שגיא מוקי יפתח מול גיירמה שמידט הברזילאי בקרב הראשון, כאשר הוא יוכל לפגוש בקרבות האחרונים את סעיד מולאי האיראני שמתחרה עם דגל אזרבייג’אן. רז הרשקו שמתחרה במשקל הפתוח לנשים, תפגוש את מוירה מורייו בת ה-21 מהרפובליקה הדומיניקנית בפתיחת התחרות.

“אני אוהב את האווירה בארץ”, אמר פיטר פלצ’יק. “אני תמיד מרגיש כמו גלדיאטור עם הקהל הביתי שבא לעודד. היריבים הם אותם היריבים, עם רובם נלחמנו ואין כאן הפתעות. במאסטרס אין הגרלות קלות, זו אולי התחרות הקשה ביותר בסבב העולמי. זו תהיה מלחמת עולם. זה מרגש שזה בירושלים, זה מאוד מיוחד. ברגע שבחרתי להמשיך לפאריס 2024 אני ספורטאי בהתהוות, אני תמיד רוצה את מדליית הזהב ויש לי את הרעב לזה”.

רז הרשקו כמובן רוצה לזכות במדליה במאסטרס, תחרות בה רק ירדן ג’רבי זכתה לעמוד על הפודיום, וסיפרה: “כל הגרלה שנקבל היא קשה, לכן זו אחת מהתחרויות הקשות שיש. כולם רוצים להוכיח בסוף העונה מה הם שווים. המטרה שלי היא לבוא לכל תחרות כדי להגיע לפודיום, אלחם עד הסוף כדי להשיג את המטרות שלי. נבחרת הנשים התעצמה, הפכנו לנבחרת מטורפת”.

רז הרשקו (חגי מיכאלי)רז הרשקו (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */