יום שני, 20.05.2024 שעה 20:28
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • 0 - 1
  • מכבי פ"ת

"הרבה רץ בראש, ראיתי את הכותרות של מחר"

זהבי שיתף אחרי ה-2:3 של מכבי ת"א. איביץ': "לא מרוצה מההגנה. עלינו למשחק בלי תשוקה". וגם: הדאגה לפני חידוש הליגה והמחווה המיוחדת ללוחמי הנח"ל

|
ערן זהבי (עמרי שטיין)
ערן זהבי (עמרי שטיין)

מכבי תל אביב יצאה אמש (ראשון) מעכו עם 2:3 על הפועל אום אל פאחם בסיבוב ח’ של גביע המדינה ונמנעה ממבוכת ענק אחרי שנקלעה לפיגור 2:0 בשלב מוקדם של המחצית השנייה. ערן זהבי עם צמד וג’ורג’ה יובאנוביץ’ עם שער אחד, הצליחו למחוק את הפיגור הצהוב בדרך למהפך ועלייה לסיבוב הבא של הגביע, רגע לפני שליגת העל חוזרת עם מפגש מול מכבי בני ריינה ביום שני הבא. 

במכבי ת”א הסתכלו על המשחק כעד הדקה ה-60, כאשר כולם הסכימו שזו הייתה הופעה נוראית, רעה וכזו שלא יכולה לחזור על עצמה פעם נוספת, כאשר כל מי שהיה על הדשא פשוט הפגין יכולת מזעזעת. אולם, מהדקה ה-60 ועד לסיום המשחק, בעיקר בזכות מאור קנדיל ויונתן כהן שנכנסו מהספסל והעניקו פתרונות למערך של ולאדן איביץ’, הדקות היו טובות יותר, המהפך הושג וגם הכרטיס לשלב הבא. 

יחד עם זאת, במועדון ישנה דאגה גדולה לקראת פתיחת הסיבוב השני בליגת העל והם מבינים כי הם בבעיה. “אם אום אל פאחם מהליגה הלאומית מצליחה לנטרל אותנו בצורה כל כך קלה, יכול להיות שבאמת המערך שלנו כבר שקוף מדי ואם אף אחד מהשחקנים לא מתחיל חזק עם הברקות אישיות, אנחנו בבעיה. ברור שביום שבו כל ה-11 שפותחים נמצאים ביום מדהים, אז המערך הזה יכול לספק תצוגות כדורגל יפות, אבל כשזה לא המצב – קל מדי לסגור אותנו ולשבש לנו את המשחק”. 

זהבי:"ראינו כבר את האכזבה,הראינו אופי"

בכל אופן, איביץ’ יצטרך לשקול כעת איך הוא עולה למשחק מול ריינה עם שינויים אפשריים בהרכב, כאשר סביר להניח שמאור קנדיל ויונתן כהן שעלו כמחליפים והיו טובים, הפעם יפתחו. "במחצית הראשונה הייתה לנו שליטה בכדור, אבל רק התמסרנו ללא תכלית. לא היו לנו שום מהלכים קונקרטיים וביקשתי מהם להתחיל לשחק כדורגל אחר”, סיפר איביץ’ לאחר המשחק על שיחת המחצית עם חניכיו. “פשוט ביקשתי מהם שיתחילו לשחק כדורגל”.

"אנחנו לא יכולים להיות מרוצים מהמשחק הזה. התחלנו בלי תשוקה, לא הגבנו למה שקורה על הדשא, לא נלחמנו על הכדור השני. הקבוצה השנייה הייתה יותר מאורגנת והייתה לה יותר תשוקה. אבל, זה מוזר שהם שיחקו יותר חזק ונלחמו יותר וסיימו את המחצית הראשונה עם אפס צהובים ואנחנו עם שלושה", הוסיף המאמן עם ביקורת על השיפוט של רועי ריינשרייבר.

הקבוצות של איביץ’ ידועות בהגנה החזקה שלהם ולראייה הסיבוב הראשון של הצהובים בליגת העל, ועדיין אום אל פאחם ממרכז הליגה הלאומית, הצליחה לכבוש שניים אמש בקלות מאוד לא מתקבלת. "כשאתה משחק מול קבוצה שמתגוננת כל הזמן ויוצאת למתפרצות, אתה חייב להיות תמיד מוכן לרוץ בטירוף אחורה ולהגן על השער שלך”, ניתח המאמן. “בגול הראשון לא עשינו את זה ולא הקפדנו על זה. בגול השני גם היה מצב דומה והייתה להם גם קורה. אני לא יוצא מרוצה ממשחק ההגנה שלנו. אני לא מתכוון רק לקו ההגנה".

יונתן כהן (עמרי שטיין)יונתן כהן (עמרי שטיין)

החלטת לפתוח עם מתן חוזז כווינגבאק הימני והחלפת אותו. אתה מבין שזה אולי לא מתאים והניסוי הזה נכשל?
"הוא קיבל את העמדה הזו כי הוא היה טוב בה במהלך המחנה בטורקיה. הוא שיחק טוב במשחקי האימון בתפקיד הזה. הוא היה ראוי לקבל את החולצה. הוא לא קיבל ממני מתנה. הוא צריך להמשיך לעבוד קשה כדי לזכות גם בעתיד בתפקיד הזה".

בסופו של דבר, מי שתפס מנהיגות אחרי שני הגולים שהקבוצה ספגה ודחף את כולם לעבר המהפך הוא ערן זהבי. "עברו לי הרבה דברים בראש כשהשער השני שלהם הובקע. ראיתי כבר את הכותרות של מחר. את האכזבה. את הרגעים הלא נעימים. אבל מגיעה לנו מילה טובה על כך שחזרנו למשחק וגילינו אופי. שיחקנו קבוצתי במחצית השנייה והגענו להרבה מאוד מצבים. אום אל פאחם עשתה לנו חיים קשים, אבל בגביע בסוף צריך לעבור סיבוב. אנחנו בכל מקרה צריכים לשפר את היכולת שלנו".

מאור קנדיל (עמרי שטיין)מאור קנדיל (עמרי שטיין)

מה שינה את המשחק מבחינתכם?
"הגישה שלנו במחצית השנייה. עלינו בטירוף וניצחנו את המאבקים על הדשא. ניצלנו את המצבים שהגענו אליהם עם הגול המהיר של יובאנוביץ' ואחרי זה הפנדל שלי. קשה לעתים להסביר משחקי גביע כי קבוצות באות בשיא המוטיבציה ומגיע להם כל הכבוד על כך".

ספגת לא מעט ביקורת מתחילת העונה אבל העלית את מכבי תל אביב ברגליך לשלב הבא.
"אני רגיל לספוג ביקורות אבל אני גם מקבל את הקומפלימנטים כשצריך. קשה לי להתייחס לדברים מבחוץ. אני רק רוצה לעזור לקבוצה שלי להתקדם ולהשתפר. לא העליתי את מכבי תל אביב לשלב הבא לבד. כבשתי שני שערים אבל שיחקנו קבוצתי ועלינו לסיבוב הבא כקבוצה. תמיד ננצח כקבוצה ונפסיד כקבוצה".

ערן זהבי (עמרי שטיין)ערן זהבי (עמרי שטיין)

בתוך כך, במכבי ת״א שיבחו את ארגון אחים לסמל על כך שבמשחק של צרפת נגד אנגליה במסגרת רבע גמר המונדיאל, עשרות אוהדים מאחים לסמל הגיעו לבסיס 'בית ליד' ושימחו 130 חיילים מסיירת הנח״ל בצפייה משותפת מלאה בפינוקים. בארגון אחים לסמל עובדים רבות בימים אלה על חיבור הקהל לעשייה חיובית ובמועדון אהבו מאוד לראות את ההתגייסות. במהלך הצפייה הלוחמים נהנו מפיצוחים, חטיפים, שתייה ובירות 0.0, סופגניות וחומוס חם וטרי. בנוסף, הלוחמים קיבלו תיקי גב, גרביים וסופטשלים מפנקים. הפעילות התקיימה בשיתוף עם קרן מכבי.

מפגש הצפייה של אחים לסמל (באדיבות אחים לסמל)מפגש הצפייה של אחים לסמל (באדיבות אחים לסמל)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */