יום שישי, 26.07.2024 שעה 09:35

נס ציונה והרצליה העפילו לליגת העל לתלמידים

שתי הקבוצות שהרשימו יותר מכל באליפות התלמידים שנערכת בגליל העליון השיגו את מטרתן. בתלמידות, כפר סבא ו'דרור' לב השרון גם כן עלו לליגה הבכירה

|
אילי דולינסקי (שחר גרוס)
אילי דולינסקי (שחר גרוס)

הגליל העליון לבש חג היום (חמישי) שוחק יומה השני של האליפות הארצית בכדורסל עם רגעי הכרעה שקבעו את העולות החדשות לליגת העל לתלמידים, ומשחקי מבחן שקבעו עולות חדשות לליגת העל לתלמידות. 

בסיכום היום, בן יהודה נס ציונה העפילו לליגת העל, ‘היובל’ הרצליה עלו חזרה לליגה הבכירה, לעומת יבנה וקריית שרת חולון שינסו את מזלן במשחקי המבחן. באליפות התלמידות, כפר סבא חוזרת אחרי היעדרות של שנה לליגה הבכירה ואילו ‘דרור’ לב השרון מעפילה בפעם השנייה בתולדותיה כשהפעם כן תשחק בליגת העל.

אליפות התלמידים

בן יהודה נס ציונה – גינסבורג יבנה 33:42
חצי הגמר הראשון היה שיחזור של גמר מחוז מרכז בין שתי נציגות השפלה. שלשות של איתי בכר ועילאי בן חמו העלו את יבנה ליתרון שנשמר עד לסיום הרבע ההראשון. קמחג'י הפך את התוצאה עם שלשה בפתיחת הרבע השני ורועי ניסן הוריד את יבנה לפסק זמן ראשון. יבנה נתקעה ברבע השני ללא נקודות וקמחג'י הוריד את הקבוצות למחצית ביתרון שמונה נקודות. 

בפתיחת הרבע האחרון נס ציונה עלתה ליתרון דו ספרתי, אך שתי דקות לסיום יבנה עוד הצליחה להוריד את ההפרש לחמש נקודות בלבד. נועם חמו לקח אחריות ועם לייאפ חשוב ניצח את המשחק עבור הכתומים.

בני הרצליה  – קריית שרת חולון 42:52
חצי הגמר השני הפגיש את פיינליסטיות גמר מחוז ת”א למפגש נוסף על הכרטיס השני לליגת העל. ‘היובל’ הגיעו רעננים יותר מחולון ופתחו נהדר את המשחק עם ריצת 3:11 בפתיחה, ובסיום הרבע הראשון כבר הובילו בהפרש דו ספרתי. ברבע השני שני המאמנים ספגו עבירות טכניות וחולון ניצלה את האווירה החמה על מנת להוריד את ההפרש אך לקראת המחצית ההרצליינים חזרו ליתרון תשע.

יונתן שנבל ואור רותם החזירו את היובל ליתרון דו ספרתי בפתיחת המחצית השנייה. עידו כהן החזיר את חולון שוב למשחק עם 4 רצופות. אקוניס, רותם, וגונצ'רו בעוד שלשה שוב רצו ליתרון דו ספרתי בסיום הרבע- 34:45. שנבל ורותם החזירו ליובל יתרון דו ספרתי כבר בפתיחת המחצית השנייה אך עידו כהן ענה עם ארבע נקודות רצופות משלו ובסיום הרבע הקבוצה מהרצליה הובילה 34:45. רק אחרי שלוש דקות ברבע האחרון נקלע הסל הראשון עבור הרצליה, שהצליחה לשמור על היתרון שלה עד לסיום ולא נתנה לחולון לצמק את ההפרש.

משחקי רבע הגמר

בן יהודה נס ציונה – תיכונט ת"א 49:51 
רבע הגמר הראשון הפגיש את שחקני נס ציונה מול חלק משחקני הפועל ת"א שייפגשו בשבוע הבא בליגת הנוער. אחרי פתיחה צמודה הריצו שגיא קמחג'י ורועי ניסן ל-7:13 לכתומים. תיכונט חזרו מפסק זמן עם נקודות של דולינסקי, שהוריד את קבוצתו בפיגור 13:11. 

דולניסקי המשיך להיות יעיל עבור האדומים יחד עם יום גדול מבחוץ של אסף כהן וחדירות של טפירו, וגם לסבך את הכתומים בבעיית עבירות בדרך ליתרון משמעותי בהפסקה- 21:33. נס ציונה הצליחה למחוק את היתרון הדו ספרתי ולרד עד למינוס ארבע אך לא הצליחו להשוות וירדו בסיום הרבע השלישי בפיגור 41:35.

הפיגור של נס ציונה ירד לנקודה בלבד בפתיחת הרבע האחרון ואף הצליחה לעלות ליתרון לראשונה מהפתיחה, אבל אסף כהן הרגיע את הלחץ עם שלשה. גיא כהן החטיא שלשה בשניות הסיום אך קבוצתו הצליחה לכפות שוויון, מנגד, תיכונט לא הצליחה לנצח את המשחק שהלך להארכה. סתיו ג'רסי הפך את המשחק עם שלשה מהפינה מאסיסט של חמו, ורועי ניסן העלה ליתרון את נס ציונה. תיכונט הצליחו לצמק משלשה של טפירו 9 שניות לסיום אבל למרות זאת הכתומים שמרו על הכדור והצליחו לעלות לשלב הבא.

בני הרצליה – אורט מוצקין 39:73
הרצליה פתחה את רבע הגמר השני בצורה חד צדדית ועלתה ליתרון 3:12 לאחר שלוש דקות בלבד. מוצקין הצליחה להיכנס למשחק אחרי סל ועבירה אך את הרבע הראשון סיימו הצפוניים בפיגור 20:9. הרבע השני הופסק בעקבות אוהדים שהתפרעו ביציע והורחקו, ומשם מוצקין הצליחה לחזור עד לפיגור שתיים בלבד. המחצית נגמרה ביתרון קטן יחסית, 23:29 לבני הרצליה אחרי מחצית אחת. 

סלים מהירים הורידו את היתרון עד לשתי נקודות בפתיחת המחצית השנייה, אך משם החבורה מהרצליה הרימה הילוך ושייטה עד לסיום כשהרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד.

גינסבורג יבנה – מכבים/רעות 34:39 
מכבים רעות שרשמה הופעה מרשימה בבית המוקדם לא התכוונה להיות אפיזודה חולפת גם מול נציגת השפלה. הרבע הראשון היה צמוד ובסיומו הוריד איתמר  ברנר את הכחולים ליתרון בסיום הרבע, 14:15. 

הרבע השני לא התאפיין ביכולת התקפית טובה של שתי הקבוצות, אבל השחקנים של עידו לוי הצליחו להפוך את התוצאה ליתרון בהפסקה 19:22 משלשה של איתי בכר. במחצית השנייה נשמר היתרון של יבנה עם יכולת טובה של בכר ואושר חדד, כאשר מנגד תומר דואניס ודניאל גורן מנסים להשאיר את קבוצתם במשחק אך בסוף כאמור, הפסידו לקבוצה מהשפלה.

תיכון הראל מבשרת ציון – קריית שרת חולון 48:45 
במשחק השני ביסוד המעלה חולון פתחה היטב ועלתה כבר ל-4:11 במהלך הרבע הראשון. אבולוף וניר רותם הצליחו להחזיר את הראל למשחק ובסיום הרבע 15:11 לחולון. ברבע השני המשחק שוב התהפך והראל הצליחה להפוך את התוצאה ולרדת להפסקה ביתרון 22:24 עם 10 נקודות של אבולוף ועזרה של יונתן ג'רבי. אריאל כהן היה הבולט בשורות החולונים. 

המחצית השנייה ומה שבא בעקבותיה היו דרמתיים. הראל לא הצליחה לפתח יתרון משמעותי וחולון נשארה צמודה לכל אורך המשחק. יאיר אהרוני הצליח לכפות את השוויון כדקה לסיום, והגנת חולון מנעה מאבולוף ומשחקני הראל להגיע למצב זריקה נוח.בהארכה אריאל ועידו כהן יחד עם אפק ניסנזון חזרו ליתרון של 3 נק'. הראל ויתרה על כדור ארוך ולקחה זריקה קשה שלא הלכה לטבעת, חולון הרוויחה וענתה בסל של עידו כהן שהכריע בסופו של דבר את ההתמודדות. 

אליפות התלמידות

רבין כפר סבא – עירוני ט' ת"א 42:43
קרב צמוד ודרמתי התנהל באולם בתל חי כאשר לאחר רבע ראשון שקול ברחו השחקניות של טל דוויק ליתרון זעיר עם יכולת טובה של רותם מלאכי וג'סיקה אזיקווי הצעירות. שלשה של מלאכי הורידה את התל אביביות להפסקה ביתרון משמעותי – 15:23. 

עם פתיחת המחצית השנייה הצליחו שחקניות רבין אנבל דנזינגר, עמית רוזנצוויג ומיקה קרט למחוק את הפיגור בזכות מטווח שלשות וחדירות לצבע, יחד עם הגנה אגרסיבית שנטרלה את משחק ההתקפה של עירוני ט' והפכו את התוצאה ל-29:36 לזכותן. ברבע האחרון מאי טוויג, אזיקווי ומלאכי הצליחו למחוק את הפיגור עד נקודה בלבד כדקה לסיום, אך המילה האחרונה הייתה של יעל גורשטיין ורוזנצוויג שסלים שלהן חרצו את גורל המשחק.

עירוני ט' ת"א – ליאו בק חיפה 28:42
למרות ההפסד הדרמתי לכפ"ס, עירוני ט' התאוששה במהירות במשחקה השני, עלתה ליתרון דו ספרתי והבטיחה את הניצחון על הנציגה החיפאית בשלב מוקדם במשחק. 

ליאו בק חיפה – רבין כפר סבא 54:30
היורדת מליגת העל משלימה את המשימה וחוזרת לליגת העל אחרי שנת היעדרות אחת עם ניצחון נוסף על נציגת עיר הכרמל שהבטיח לה את הכרטיס המיוחל. 

אזורי ברנר – בית ירח 31:68 
נציגת אזור השפלה לא התקשתה לגבור על נציגת הכנרת הצנועה והמשחק הוכרע כבר במחצית הראשונה. 

בית ירח – קריית חינוך דרור לב השרון 53:21
לב השרון לא התקשתה לשלוט במשחק ולגבור על נציגת הכנרת שנתנה אמנם קרב עיקש והרבה לחימה לפני שנכנעה לפער המקצועי בין שתי הקבוצות. 

קריית חינוך דרור לב השרון – אזורי ברנר 53:59
בשחזור של חצי גמר מחוז מרכז נפגשו שוב קריית חינוך 'דרור' ותיכון 'ברנר', שנפגשו גם אשתקד בבית הגמר. הפעם, הכישרון והעומק של השחקניות של יריב לב ארי היה משמעותי יותר, והן עלו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע השני ושמרו עליו עד לסיום הרבע האחרון. רומי אלבז, עומר שפר ושירה קנטור הצליחו למחוק את הפיגור עד למינוס 6, שתי דק' לסיום. שלשה עם הקרש של עמית אריאלי העלתה את דרור ל-9 הפרש, דקה וארבעים לסיום ונתנה את האות לחגיגות בשרון, בדרך להעפלה בפעם השנייה בתולדות בית הספר ולהשתתפות כבר העונה ברבע הגמר.  

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */