יום שבת, 04.05.2024 שעה 04:19

"לאסור את סרט הקפטן - לסתום לנו את הפה"

הגרמנים לא ויתרו על המחאה ורגע לפני ה-2:1 המפתיע מול יפן, הצטלמו בתמונה הקבוצתית כשהם מכסים את פיהם, נוייר עלה עם סרט שעליו לב, בשחור לבן

|
שחקני נבחרת גרמניה במחאה לפני המשחק (רויטרס)
שחקני נבחרת גרמניה במחאה לפני המשחק (רויטרס)

לאחר שהאיומים של פיפ’’א הכריעו בכך שכל שחקן אשר יעלה למשחקים במונדיאל עם סרט הקפטן המזוהה עם הקהילה הגאה יקבל כרטיס צהוב, שחקני נבחרת גרמניה הביעו היום (רביעי) את מחאתם רגע לפני משחק הפתיחה שלהם במונדיאל מול נבחרת יפן, שרשמה 1:2 מפתיע ביותר בסיום.

ההרכב הפותח של אנזי פליק הגיע לעמדת התצלום המסורתית והביעו את מחאתם על סתימת הפיות. “עם סרט הקפטן שלנו, רצינו להוות דוגמה לערכים שאנו חיים בנבחרת: שוויון זכויות וכבוד הדדי. אנחנו רוצים להשמיע את כולם של כל העמים. לא מדובר במסר פוליטי: זכויות אדם אינן ניתנות למשא ומתן” כתבו בהודעה הרשמית מטעם ההתאחדות הגרמנית. 

שחקני נבחרת גרמניה במחאתם (רויטרס)שחקני נבחרת גרמניה במחאתם (רויטרס)

בהתאחדות הגרמנית המשיכו: “זה צריך להיות מובן מאליו. לצערנו זה עדיין לא. לכן המסר הזה כל כך חשוב לנו. לאסור עלינו את התחבושת זה כמו לאסור את הפה שלנו. העמדה שלנו עומדת בעינה”. 

וגם מנואל נוייר לא ויתר על המחאה. פיפ”א התריע כי שחקן שישתמש בסרט הגאווה יקבל כרטיס צהוב, אך השוער של נבחרת גרמניה הצליח לעקוף את האיסור כשלבש סרט שעליו ציור של לב כמעט זהה לזה שמצוייר בסרט הגאווה, אך לא בצבעי הגאווה, אלא בשחור לבן, מה שמנע ממנו לקבל את הכרטיס הצהוב עוד לפני תחילת המשחק. השוער הוסיף ועלה עם נעליים צבעוניות, ככל הנראה גם כן כאות מחאה על איסור לבישת הסרט.

מנואל נוייר (רויטרס)מנואל נוייר (רויטרס)
הנעליים של נוייר (רויטרס)הנעליים של נוייר (רויטרס)

עוד לפני המשחק, גרמניה עמדה במוקד סערה כשמנואל נוייר רצה להופיע עם סרט קפטן מעוצב במחווה לקהילה הגאה, אך פיפ”א איימה בסנקציות והרעיון ירד מהפרק. בגרמניה זעמו על ה”רכיכות של ההתאחדות”, אך בנבחרת הבהירו כי אם היה מדובר בצהוב בלבד נוייר היה עולה עם הסרט, אלא שהאנזי פליק וצוותו חששו מהשעיה או הורדת נקודות, שכן פיפ”א לא פירטה את הסנקציות.

אחד השחקנים שלא חשש להביע את דעתו ומחאתו היה לאון גורצקה והוא התייחס לכך: "כקבוצה, אנו מברכים על כל סימן של גיוון ונגד אפליה. זה לא מובן שפיפ"א מאיימת עלינו כעת בסנקציות על ענידת סרט הזרוע, מספר שבועות לאחר שהם היו מודעים למהלך הזה. עם זאת ברור שגם הצעד הזה לא צריך לבוא על חשבון נוייר והקפטנים הנוספים”.

אוהדי נבחרת גרמניה בקטאר (רויטרס)אוהדי נבחרת גרמניה בקטאר (רויטרס)

בינתיים, בגרמניה האוהדים מחרימים את הטורניר שמתקיים בצל פגיעה קשה בנפש ובחירות האדם. מעבר לכך שרבים לא נסעו לקטאר, נתוני הרייטינג במדינה מגלים כי מיליונים מחרימים את שידורי המשחקים. עד עתה אף משחק לא חצה את רף חמשת מיליון הצופים, כשהמשחק בין ארה”ב לוויילס ששודר בערוץ פתוח היה היחיד שהתקרב לכך.

בטורניר שהתקיים ברוסיה ב-2018 רוב המשחקים ששודרו בגרמניה חצו את רף עשרת מליון הצופים והפעם אפילו המשחקים של אנגליה והולנד עמדו על בערך שני מיליון בלבד. יהיה מעניין לראות האם הנוכחות הדלה של האוהדים תדבר גם ביציעי אצטדיון הח’ליף הבינלאומי היום, אך כך או כך לפחות במדינה אחת כבר מצביעים ברגליים נגד הקטארים.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */