יום חמישי, 02.05.2024 שעה 02:08

בגרמניה מתכננים לפועל משפטית נגד פיפ"א

עקב איסור השימוש בסרט הגאווה: בהתאחדות הגרמנית שוקלים לפעול משפטית נגד הארגון וקטאר. חולצות נבחרת בלגיה הוחרמו בעקבות התמיכה בקהילה הלהט"בית

|
סרט הקפטן שבפיפ
סרט הקפטן שבפיפ"א וקטאר אוסרים (אינסטגרם)

זה לא סוד שמונדיאל 2022 הוא השנוי ביותר במחלוקת לאור זהות המארחת, קטאר, וגם בנבחרת בלגיה, שמגלה תמיכה בקהילה הלהט”בית, גילו את זה. באופן שכבר לא מפתיע במיוחד, פיפ"א דרשה מהשדים האדומים להסיר את המילה ‘אהבה’ מצווארון חולצת החוץ הלבנה שלהם – כך דווח ב-’ESPN’.

עם זאת, זה אפילו לא הסוף ובלגיה לא תורשה ללבוש חולצה נוספת בה היא רצתה להשתמש במונדיאל מהסיבה שהיא “צבעונית מדי”. הדבר עורר את זעמו של מנכ"ל ההתאחדות הבלגית, פיטר בוסארט, שכבר דיבר ארוכות על דרמת החולצה הלבנה: “אנחנו מתוסכלים מההחלטה של ​​פיפ"א, אבל אנחנו לא יכולים לשים את השחקנים שלנו בעמדות שבהן הם יכולים לקבל סנקציות ספורטיביות”.

בינתיים, למרות ההתפתחויות השליליות בסאגה הנוכחית, באירופה צצו דיווחים שההתאחדות הגרמנית שוקלת לנקוט בהלכים משפטיים ולהיאבק בהחלטתה של פיפ”א. כזכור, לאחר שהסערה סביב סימני ההזדהות עם הקהילה הגאה החלה בעקבות כוונותיו של של קפטן הנבחרת הגרמנית, מנואל נוייר, לשחק עם סרט קפטן הנושא את אותם סימני הזדהות, הנבחרת הגרמנית חזרה בה מהחלטתה.

רומלו לוקאקו בחולצה הצבעונית של בלגיה (צילום מסך)רומלו לוקאקו בחולצה הצבעונית של בלגיה (צילום מסך)

עם זאת, כנראה שבגרמניה החליטו להשיב מלחמה ולבדוק לעומק האם ההחלטה של פיפ”א כלל יכולה לצאת לפועל. בנוסף, דווח כי בהתאחדות הגרמנית לא מבזבזים זמו וכבר מתכוונים לפעול נגד הארגון. אחד הגורמים הבכירים התאחדות אמר: "פיפ"א אסרה עלינו להראות ולייצג סמלים של זכויות אדם ושילבו את האיסור הזה עם איומים מסיביים של סנקציות ספורטיביות, מבלי לציין אותם. אנחנו בודקים האם הפעולה הזו של פיפ"א היא בכלל חוקית".

הסוף לטירוף? לא אם תשאלו את אוהדי נבחת וויילס. לפני ה-1:1 מול ארה"ב - המשחק הראשון של הנבחרת הבריטית בגביע העולם מזה 64 שנים - אוהדות ניסו להיכנס לאצטדיון אל ראיין עם כובעים בצבעי הגאווה, אך הקטארים פחות התחברו לזה והכובעים הוחרמו.

האוהדת עם הכובע בכניסה לאצטדיון

"החומה בצבעי הקשת", אירגון אוהדי וויילס מקהילת הלהט"ב, אישר את העניין בטוויטר ויש לכך גם תיעוד כשאוהדת מנסה להיכנס למגרש עם הכובע המדובר והמאבטחת מבקשת ממנה להוריד אותו כדי לצפות במשחק מהיציע. אגב, לדבריו האירגון, תחילה הכובע לא הוחרם מהאוהדים, אלא רק מהאוהדות: "פיפ"א, אתם רציניים? ההתנהגות המגעילה שלכם לא תשנה את הגאווה הוולשית שלנו".

בהמשך, בציוץ נוסף, הם ציינו שהכובעים נלקחו בהמשך גם מהגברים: "זו תזכורת שצריך להיזהר בקטאר. אנחנו לא יכולים לסמוך על פיפ"א וכל מה שהם אמרו לא נכון". לורה מקאליסטר, שחקנית וויילס לשעבר, הייתה בין האוהדות שנאסר עליהן להיכנס לאצטדיון עם הכובע.

בנוסף לכך, העיתונאי גרנט וואהל העלה תמונה לחשבון הטוויטר שלו כשהוא עם חולצה בצבעי הגאווה: "המאבטחים סירבו לתת לי להיכנס. הם אמרו: 'אתה חייב להחליף את החולצה, זה אסור'".

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */