יום ראשון, 19.05.2024 שעה 04:35
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

בנדר: כמובן שארצה לחזור למכבי, מתגעגע לקהל

אקס מכבי ת"א שמפגין יכולת טובה בספרד מאז ששב מהפציעה: "ציפיתי שזה יהיה ככה, עבדתי קשה". וגם: תהליך השיקום, ספרופולוס, הדרבי, וויצ'יץ' וה-NBA

|
דראגן בנדר (איציק בלניצקי)
דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

דווקא כשהוא משחק את הכדורסל הכי טוב שלו בקריירה הוא קרע את הרצועה הצולבת לאחר שבילה על הפרקט פחות מדקה. תהליך השיקום היה ארוך במיוחד ולכל אורכו נאלץ מי שסומן בגיל צעיר כפוטנציאל להפוך לאחד השחקנים הכי טובים בעמדתו ביבשת הישנה, לראות את חבריו כאשר הוא יושב על אזרחי מאחורי הסלים. את העונה הנוכחית דראגן בנדר פתח בסערה כאשר ניתן להגדיר את החזרה שלו למגרשים ואת מה שהוא עושה עליהם בדיוק כמו הפניקס.  

הפורוורד הקרואטי חגג ביום חמישי האחרון יום הולדת 25, ורגע לפני שהיום הגיע לסיומו ישב בנדר לראיון בלעדי עם ONE, בו הוא דיבר על הכול, החל מהחזרה למכבי, דרך הפציעה הקשה בברכו, ועזיבתו הצפויה של ניקולה וויצ'יץ' בסוף העונה. בנדר, שמעמיד מספרים מדהימים בליגה המקומית הכי חזקה באירופה ("ציפיתי שזה יהיה כך"), מספר גם על ההתאהבות בכדורסל האירופי היורוליג וה-NBA ("אין ספק שאני רוצה לחזור"), העונה שעברה וכמובן שגם על הדרבי התל אביבי: "אחד המשחקים הכי חשובים של העונה".  

ראיון בלעדי עם דראגן בנדר

תחילה נאמר מזל טוב, יום הולדת שמח.
“תודה רבה”.

גיל 25 זה גיל סולידי ומעניין איך אתה חוגג?
"לא עושה היום יותר מדי יש לנו משחק אז רק אימונים ומנוחה, אבל נעשה חגיגה קטנה לאחר המשחק בשבת". 

אז איך החוויה הספרדית שלך עד כה?
"נהדרת עד כה, אני אוהב את החיים מחוץ לכדורסל, אני משחק כדורסל כמובן באובראדוריו סנטיאגו, זו עיר קטנה יותר עם קהילה קטנה אבל אני בהחלט נהנה כאן. האוכל נהדר ותרבות עשירה שאני מנסה ללמוד ולהכיר". 

דראגן בנדר (איציק בלניצקי)דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

אנחנו חייבים לשאול על זה כבר בפתיחה, האם ציפית לפתוח את העונה בצורה כה חזקה? האם זה מה שאנחנו צריכים לצפות מדראגן בנדר מעתה ואילך?
"לחלוטין ציפיתי שזה ילך כך, אני יודע כמה השקעתי בעבודה בשנה האחרונה שהייתי פצוע, בהחלט הייתי להוט לחזור ולשחק כדורסל שוב ועבורי כרגע זה פשוט להמשיך עם המומנטום החיובי ולהמשיך ולבנות עד לסוף העונה". 

באיזה אופן דראגן בנדר של השנה שונה מזה של השנה שעברה, של לפני שנתיים ואפילו מרגע החזרה למכבי?
"בראש ובראשונה אני בריא, אני חושב שזה הדבר שהכי חשוב כרגע מבחינתי אבל אפילו חשוב מכך זה הניסיון באופן כללי, לצבור יותר ניסיון לשחק יותר משחקים ופשוט להיות מסוגל עכשיו להבין כיצד הכדורסל עובד בכל רמה בגדול. וזה נהדר עד כה עבורי וכמו שאמרתי אני מצפה להמשיך כך". 

הבריאות מעל הכול. דראגן בנדר יורד מהפרקט (שחר גרוס)הבריאות מעל הכול. דראגן בנדר יורד מהפרקט (שחר גרוס)

עברת פציעה מאוד קשה, ותודה לאל שהחלמת וחזרת לשחק, איך אתה בדיוק בתור שחקן בגובה 2.13 עושה את מה שאתה עושה כשאתה עולה לשלשות במתפרצות מכדרור, חוסם זריקות בירידה להגנה? כי זה משהו מיוחד שלא יוצא לראות בכל יום.
"כן, חשבתי לעצמי לאחר המשחק כשראיתי את הסרטונים האלו ומה שעובר לי בראש זה 'היי היה לי ניתוח ברצועה הצולבת רק לפני שנה', אבל ברגע שאני דורך על הפרקט אני חושב שזה פשוט רגע שלך בהיותך מתחרה כשאתה משחק ולנסות ולעשות את כל מה שאתה יכול בכדי לנסות ולנצח משחקים, אבל אני יודע כמה עבודה השקעתי בשנה שנה וחצי האחרונות אחרי הפציעה שלי ואחרי הניתוח שלי ואני בטוח בעצמי וביכולת שלי על הפרקט שאני מוכן לכדורסל".

ספר לנו על התהליך שעברת מילד צעיר ל-NBA ואז חזרה לאירופה, איך אתה רואה אותו?
“זו חוויה נהדרת להגיע ל-NBA, שיחקתי עבור שלוש קבוצות שונות ואז הייתה את הקורונה. הייתי קצת חסר מזל עם הפציעה וכל מה שקרה”. 

איפה אתה רואה את השלב הבא שלך בקריירה? אתה רוצה לחזור חזרה ליורוליג?
"בוודאות, כן אחרי השנה של הקורונה ששיחקתי במכבי, לפני הפציעה שלי התחלתי ממש להתאהב בכדורסל האירופי וביורוליג, זה קונספט נהדר שיש ליורוליג עם המון קבוצות תחרותיות והרבה שחקנים מאוד טובים שמגיעים לאירופה, והליגה הולכת והופכת תחרותית יותר ויותר משנה לשנה כך שאני בהחלט רואה את עצמי חוזר לשם וכמו שאמרתי זה פשוט עניין שאני צריך להישאר בריא בכל זה".

התאהב בכדורסל האירופי. דראגן בנדר מטביע (איציק בלניצקי)התאהב בכדורסל האירופי. דראגן בנדר מטביע (איציק בלניצקי)

יש איזו קבוצה מיוחדת? אתה יודע שאנחנו חייבים לשאול את זה.
"עבורי זה לא כזה משנה כמובן, כמובן שאני אשמח לחזור למכבי, זה מקום מיוחד, אבל מבחינתי זה יותר עניין של סיטואציה, זה יותר עניין של קבוצות שרוצות להגיע לפלייאוף ולהיות מסוגלות להילחם על האליפות ואלו הקבוצות שאני רוצה להיות חלק מהן". 

בוא נדבר על ה-NBA אתה רואה את עצמך חוזר לשם? אתה מאמין שאתה שייך לשם ושיש לך שם מקום אחרי מה שעברת?
"לחלוטין אני חושב שכן, פשוט סוג השחקן שאני, אבל האם אני חוזר או האם אני אחזור זה רחוק מזה, כמו שאמרתי התאהבתי בסגנון המשחק האירופאי וזה היה כל כך נהדר עד לנקודה שבה נפצעתי ונהניתי מאוד מהתחרותיות, כל משחק באמת חשוב וכל משחק מוכרע על כמה נקודות וזה מאוד תחרותי, זה כדורסל טוב מאוד וזה מאוד יפה ואני פשוט מסתכל על האופציה הזו כעת, אבל ללא ספק בהמשך הדרך אין ספק שאני רוצה לחזור ל-NBA".

ישמח לחזור למכבי. דראגן בנדר (איציק בלניצקי)ישמח לחזור למכבי. דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

דיברת על זה שבהינתן האופציה תרצה לחזור למכבי בשלב זה או אחר ושאהבת לשחק כאן, אבל אני רוצה לשאול על ניקולה וויצ'יץ', לאחר ההפסד לברצלונה הוא אמר שהוא לוקח הפסקה מכדורסל ועוזב את מכבי בסוף העונה, עד כמה זה היה מוזר לך? אתה חושב שאולי הוא היה צריך להישאר?
"זה בהחלט מוזר לא לראות את ניקו במכבי, בתור שחקן ואז אחרי כל כך הרבה שנים במשרדים, אני שמח שהוא עוזב בתנאים שלו ואני שמח שהוא שלם עם ההחלטה שלו ושהוא הולך לבלות זמן עם המשפחה שלו, וזה בהחלט משהו שאני תומך בו, זה בהחלט יהיה מוזר שלא לראות את ניקו באזור של הספסל ועם הקבוצה וכמו שאמרתי זו החלטה שלו ואנחנו צריכים לכבד אותה".

איך אתה רואה את הקדנציה השנייה שלך במכבי? מוצלחת? לא טובה?
"למעט הפציעה, זו הייתה קדנציה טובה מאוד. נהניתי מאוד לשחק שם באותה העונה במיוחד שהייתי מסוגל להיות שם עם אנטה (ז'יז'יץ', מ.ב) ועם ניקו ועם כולם ולהיות מסוגל לחזור לתל אביב ולשחק במכבי זו הייתה חוויה נהדרת ואהבתי כל שניה ממנה. אין ספק שהיו עליות ומורדות לאורך העונה אבל זו הייתה עונה ממש טובה עבורי עד אותה הנקודה של הפציעה, זה הלך די טוב".

בנדר תומך. ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)בנדר תומך. ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

אמרת שהעונה הייתה די טובה, וזה נראה שעד הפציעה התחלת לשחק את הכדורסל הכי טוב שלך בקריירה, בטח שבאירופה ואז מגיעה הפציעה ברצועה הצולבת. ספר לנו מה עובר עליך מהנקודה שיאניס ספרופולוס מתעדף אותך בסדרת פלייאוף ועד לנקודה שבה אתה מחמיץ שנה וחצי של כדורסל?
"זו סיטואציה מוזרה, כשנפצעתי כמובן ששמעתי 'קליק' מהברך ואני חושב שכאשר אתה נמצא באותו הרגע אתה יודע באותו הרגע שמשהו קרה, ואחרי האבחון אתה בהחלט מרגיש רע עם עצמך ואתה מרגיש נורא, אבל זה מה שזה, וכמו שאמרת עד אותה הנקודה הייתה לי עונה נהדרת ואז הייתי במשחק ל-30 שניות והן מעכבות אותך שנה וחצי אבל זה הכדורסל ואתה צריך להיות מוכן שדברים כאלו יקרו, זה מצער כשזה קורה לכל שחקן ובמיוחד כשזה קורה לך, אבל זה מה שזה, אתה קם ואתה ממשיך להילחם ביום המחרת".

אני רוצה לשאול אותך על אחיך, הוא נפצע פעמיים ברצועה הצולבת, האם דיברת איתו? ספר לנו גם על הרגעים הטובים יותר והטובים פחות של תהליך השיקום.
"כן, אין ספק שדיברתי איתו, הוא היה שם איתי לכל אורכו של התהליך שלי והוא עזר לי המון, הוא היה בסיטואציות האלו בעבר והוא ידע המון גם על הפציעה עצמה, אבל מהתקופה שלו (של הפציעה, מ.ב) ועד לתקופה שלי, ניתוח אנליטי של פציעות ברצועה הצולבת השתנה ממש. בתקופתו כשהוא נפצע לפני איזה 10 שנים – שישה חודשים ויכולת לחזור לשחק, עבורי זה היה תשעה חודשים מינימום”.

נעזר באחיו. בנדר (איציק בלניצקי)נעזר באחיו. בנדר (איציק בלניצקי)

“זה היה שינוי גדול ואני חושב שזה היה נהדר מבחינתי שאף אחד לא דחף אותי לחזור לשחק הכי מוקדם שאפשר. כרגע במבט לאחור אפשר לראות שזה עבד היטב ואין ספק שהחלמתי ושהברך חזרה לעצמה במאת האחוזים וזה דבר טוב. אבל במהלך תהליך השיקום אין ספק שאתה צריך להקיף את עצמך באנשים טובים וצוות תומך וזה מה שהיה לי לכל אורך התהליך שלי כך שלא היו לי בהכרח רגעים 'נמוכים' בתהליך ההחלמה שלי, כמובן שאתה עובר תקופות שבהן אתה לא יכול לעשות הרבה וגם אם אתה יכול אתה לא אמור אז אתה צריך די להגביל את עצמך, ואתה גם צריך די להחזיר את עצמך לפי סולם מבחינת הכדורסל. אתה רוצה לחזור למגרש אבל אתה לא יכול וזה דבר שהוא מתסכל, אבל אתה צריך להסתכל על עצמך בטווח הרחוק יותר".      

לא תכננו לשאול אותך על זה, אבל עד כמה זה קשה באמת שהראש אומר לך דבר אחד והגוף למרות שאתה חושב שאתה מוכן, אומר לך דבר שונה לחלוטין, איך אתה מצליח להקשיב לעצמך ולא להיכנע ולחזור מוקדם מדי?
"אני חושב שזה החלק הכי קשה בתהליך הזה, כמו שאמרתי כאשר אחי נפצע לפני 10 שנים או שמונה שנים זו הייתה תקופת החלמה של שישה חודשים ועבורי זו הייתה תקופה של תשעה חודשים במינימום כדי לחזור למגרש הכדורסל, והסיבה לכך היא שנעשו מחקרים בנושא שהראו שאנשים שחוזרים לעסוק בפעילויות כדורסל ולמגרש הכדורסל הם מפצעים שוב באותה רצועה צולבת וזה הביא אותי לנקודה שנישאר בחוץ לפחות חודש אחד יותר ממה שהרופא אומר רק כדי להיות בטוח ולא להאיץ כי בסופו של דבר הייתי בן 23-24 כשנפצעתי ולא היה הגיון עבורי להאיץ את החזרה שלי למגרשים".

לא האיץ את חזרתו. בנדר (עמרי שטיין)לא האיץ את חזרתו. בנדר (עמרי שטיין)

במכבי עזרו לך בתהליך ההחלמה, דבר שלא כל המועדונים באירופה עושים עד כמה זה היה חשוב לך?
"ברור שזה היה חשוב, וזה מה שמבדיל את מכבי מקבוצות אחרות באירופה, הם מבינים את הצרכים של השחקנים ואיך להתנהל מול השחקנים, ומה שהם עשו עבורי לאחר הפציעה שלי היה ענק. לעשות שם את הניתוח ולעשות שם חלקים מהשיקום שלי ולהתייעץ עם הרופאים ולעבוד עם הפיזיותרפיסטים ומאמן הכושר ועם מאמני הכדורסל, זה היה דבר ענק מבחינתי". 

למרות שהיית מוכן לחזור לקראת סוף השנה שעברה, בחרת שלא לחזור לשחק, יכול להיות שהיית יכול לעזור להם לקראת הסוף ובחרת אחרת, מדוע?   
"בחרתי עבורי, עבור הבריאות שלי. בתקופה שבה חזרתי לכדורסל הרגשתי טוב, אבל לא הייתי 100 אחוז. בתחילת התהליך אמרתי לעצמי שאני לא אחזור למגרש אם אני לא 100 אחוז, אין טעם שאהיה על הפרקט אם אני אטיל ספק בעצמי ואם יהיו לי מחשבות במהלך המשחקים והאימונים האם הכול בסדר או האם אני מוכן לשחק כך שבהחלט פעלתי לפי סולם מסוים של להיות בטוח שכאשר אני כן אהיה על הפרקט אני אהיה מוכן במאת האחוזים". 

ראית את העונה שעברה במלואה מאחורי הסל, מה ראית שם מה לא עבד וכמה זה היה קשה עבורך לשבת שם ולא לקפוץ על הפרקט?
"זה בהחלט היה קשה, אני חושב שזה דבר שמאוד קשה לעשות אותו ובטח שלמשך כל העונה לשבת בחוץ ולראות את כל המשחקים להיות עם החברה בלי שיש את האפשרות לעזור להם על הפרקט. כמובן שהיו עליות וירידות בעונה שעברה עם פיטוריו של המאמן ועם השחקנים והכל כך שבהחלט זו הייתה עונה קשה לשחקנים ועל הנייר היה כישרון טוב אבל במציאות זה פשוט לא התחבר ובנקודה מסוימת של העונה היו פציעות שונות של שחקנים שדי עקבו אותם, אבל הם הגיבו בדרך טובה מאוד לפיטוריו של המאמן ולתהליך של המאמן החדש וכל שאר הדברים היו להם ניצחונות והם הגיעו לפלייאוף אבל בסוף הם לא באמת הצליחו וזה לא היה דבר שהיה קל לצפות בו, אבל זה מה שקורה כאשר יש המון בעיות לאורך העונה". 

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

ז'יז'ה התחתן במהלך הקיץ וכמובן שמגיע לו מזל טוב, אבל רגע לפני שהייתה את החתונה היה את המשחק שבו ישבת מאחורי הסל וראית את אחד החברים הכי טובים שלך נפצע, איך חווית את זה?
"כן זה היה קשה מאוד לראות את זה ובכלל לחוות את אותו הלילה. אני חושב שכאשר הוא נפל עמדתי בצד השני של המגרש, ראיתי אותו נופל ומחזיק את המרפק שלו וחשבתי שהוא נפל על המרפק ונפצע בצורה מסוימת, אבל ראיתי אותו רועד וכולנו הגענו לשם מסביבו ואני לא חושב שאף אחד מאיתנו – השחקנים – וכל מי שהיה שם מסביב, מלבדם של הרופאים לא היו בסיטואציה הזו בעבר כך שאתה לא באמת יודע מה לעשות ולמה לצפות אבל מזל שהוא חזר לעצמו. על הפרקט הוא לא באמת היה מודע לאיפה הוא נמצא או למה שהוא עושה שם, אבל למזלנו הוא חזר לעצמו ובבית החולים המצב חזר לנורמליות. זו הייתה סיטואציה מאוד מפחידה, ואתה לא רוצה לראות אף אחד בסיטואציה הזו, במיוחד מישהו שקרוב אליך". 

בוא נדבר לרגע על הנבחרת הלאומית, עם איך שאתה משחק עכשיו נראה שבקיץ האחרון ביורובאסקט נבחרת קרואטיה בהחלט הייתה יכולה להיעזר בכם. מה אתה חושב על כך?
"אני בהחלט חושב שהם יכולים היו להיעזר בשנינו, במקרה שלי יכולה להיות נקודת מבט שהייתי פצוע אז אני יכול להבין למה הם לא זימנו אותי, אבל במקרה של ז'יזה אני לא מבין לא הם לא זימנו אותו, זה היה מאוד מוזר עבורי, מאוד מוזר, אבל אין ספק שעם סוג השחקן שהוא ועם העונה שהייתה לו לפני כן הם בהחלט יכלו להיעזר בו בגדול והוא יכול היה לעזור להם בשני צידי המגרש הגנתית והתקפית, אז כן, זו הייתה החלטה מוזרה, אבל זו הייתה ההחלטה של הנבחרת הלאומית וצוות האימון".  

דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)

בהתחשב בכך שהדרבי התל אביבי נמצא ממש מעבר לפינה, איך אתה חווית אותו? 
"זה היה אחד המשחקים הכי אהובים עלי למען האמת, האוהדים 'משתגעים' והאווירה סביב כל הדרבי מדהימה ורק להיות מסוגל לשחק במשחקים האלו, זה חשוב מאוד, זה חשוב מאוד למועדון והאנרגיה והווייב והאווירה סביב המשחק ולכל אורכו של השבוע לפני המשחק. לנצח את המשחקים האלו במהלך העונה, נגד הפועל תל אביב ולזכות באליפות במשחקים נגדם זה דבר ענק וזה אחד המשחקים הכי חשובים של העונה". 

הזכרת את העובדה ששיחקת עבור מספר קבוצות ב-NBA אז חייבים לשאול אותך האם אתה מאמין שאחת מהן מסוגלת ללכת עד הסוף העונה ואם כן. אז מי? 
"אני חושב שכל השלוש מסוגלת לעשות את זה בנקודת הזמן הזו. גולדן סטייט זכתה בשנה שעברה, מילווקי בשנה שלפני (גולדן סטייט) ופיניקס תמיד בגמר או קרובה לגמר כך שזה מרוץ צמוד כעת, ויש כמובן שעוד קבוצות שנמצאות בעלייה עם הרבה יותר שחקנים שמתבגרים ומנסים להוביל את הקבוצות שלהם לגמר, כך שזה בהחלט מעניין לראות מי תזכה השנה". 

סטף קרי וקליי תומפסון (רויטרס)סטף קרי וקליי תומפסון (רויטרס)

אתה מתגעגע למכבי? ומה הדבר שאתה הכי מתגעגע אליו?
"בוודאי שאני מתגעגע למכבי, אני מתגעגע לאוהדים ולחברה שמנהלים את המועדון ולמאמנים ואת הכל ואת כל מי שנמצא במועדון, זו קבוצה מיוחדת של אנשים ומועדון מיוחד. למה אני הכי הרבה מתגעגע? הדבר שאני הכי מתגעגע אליו שם זה להיות מסוגל לשחק מול האוהדים. אני חושב שזו חוויה נהדרת ואם מישהו שואל אותי האם הם צריכים ללכת לשחק או שלא ללכת לשחק במכבי אני בהחלט אייעץ להם ללכת ולחוות את זה מקרוב ופשוט להיות מסוגלים ללכת ולשחק עבור האוהדים האלה ועבור המועדון הזה זה משהו מיוחד".

כמה אנשים היו מעורבים בתהליך השיקום שלך? 
"המון אנשים למען האמת, מהרופאים והפיזיותרפיסטים והמאמנים, את חלק מהשיקום עשיתי בקרואטיה וגם שם היו לי אנשים שעזרו לי בתהליך ההחלמה ובמכבי עזרו לי המון הרופאים ואנשי הפיזיו ומאמני הכושר והכדורסל זה מספר עצום של אנשים שעזרו לי ואין ספק שכמו שאמרתי קודם הייתה לי קבוצת תמיכה מסביבי שכללה את המשפחה שלי ואת החברים שלי שדי מרחיקים קצת את המחשבות שלך בחודשיים הראשונים של תהליך ההחלמה שלך מהפציעה כשאתה לא יכול לעשות שום דבר שקשור לכדורסל. אתה עושה דברים קטנים ואתה חייב למצוא משהו או מישהו בחיים שלך שיעזור לך להתנתק וזה היה ענק עבורי מהבחינה שהיו לי את החברים שלי ואת המשפחה שלי ושכל מי שהיה מסביבי עזר לי במהלך התהליך שלי".

שיחקת עבור יאניס ספרופולוס וכעת אתה משחק עבור מונצ'ו פרננדז, במה הם שונים? 
"לא הייתי אומר שהם שונים כל כך, שניהם אוהבים לשים את הדגש בהגנה ושניהם מבינים כדורסל ברמה מאוד גבוהה, אהבתי לשחק עבור יאניס במכבי הוא מאמן טוב מאוד, והוא מאמן קשוח גם כן אבל גדלתי כך בקרואטיה כך שזה די מתאים לי מאוד. הוא מוח כדורסל נהדר והוא מבין מאוד שחקנים ואיך הם רוצים לשחק ואיך הוא הולך לשלב אותם בשיטה שלו. עם מונצ'ו כאן בספרד, הוא בחור שיש לו את הרקורד של להביא שחקנים גבוהים ושחקנים גדולים שמסגולים לקלוע את הכדור ולהפוך אותם לנשק מאוד טוב עבור הקבוצה שלו, ואפשר לראות שהשנה הוא עושה את אותו הדבר איתי, הוא נותן לי את ההזדמנות לשחק בארבע ובחמש, ולהיות מסוגל ללכת פנימה ולקלוע מבחוץ וכמו שאמרתי שניהם (יאניס ומונצ'יו, מ.ב) שמים דגש גדול מאוד על ההגנה ואפשר לראות את הדרך שבה הקבוצות שלהם משחקות". 

יאניס ספרופולוס מדריך את דראגן בנדר (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס מדריך את דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

אם כבר מדברים על הקבוצות ואיך שאובראדוירו משחקת, מה המטרות לעונה?
"עבורי באופן אישי זה פשוט להמשיך את המומנטום החיובי ובנוגע לקבוצה, זה פשוט לנצח עוד משחקים ולהיות מסוגלים להתחרות יותר בליגה הזו".

מה תאמר על השורה הסטטיסטית הבאה: 17.3 נקודות, 42.9% ל-3, 56.6% ל-2, 75.8 מהקו ו-6 ריבאונדים? כמובן שזו השורה הסטטיסטית שלך.
"כן, אני לא יודע. בכל קבוצה שבה שיחקתי בעבר היה לי תפקיד מסוים ובקבוצה הזו התפקיד שלי הוא להיות השחקן האגרסיבי שקולע. עד כה זה הולך טוב מאוד וכמו שאמרתי אני פשוט מצפה להזדמנויות הבאות שלי ולהיות מסוגל להוכיח את עצמי במשחקים הבאים". 

מה תאחל לעצמך ליום ההולדת?
"בריאות, בריאות עבורי ועבור כל מי שמסביבי זה יהיה הדבר הכי גדול עבורי". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */