יום ראשון, 19.05.2024 שעה 02:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

נדחו הערעורים של מכבי והפועל ת"א על העונשים

בבית הדין דחו את ערעור הקבוצות: "בנס לא הייתה פגיעה בנפש". הדיינים הוסיפו שבעתיד עלולה להיות החמרה בעונשים עם הפחתת נקודות והפסקת פעילות

|
אבוקות ביציעי הפועל ת
אבוקות ביציעי הפועל ת"א בדרבי (ראובן שוורץ)

יותר משלושה שבועות אחרי הדרבי התל אביבי הסוער, האירועים שליוו אותו מגיעים לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. היום (רביעי) נערך הדיון בערעור של הפועל ומכבי ת"א על העונשים שנגזרו עליהן בעקבות הדרבי, בסיומו הוחלט לדחות את הערעורים והעונשים יישארו על כנם.

בהחלטה לדחות את הערעורים נכתב בין היתר: “השימוש באמצעים פירוטכניים במהלך משחק כדורגל, ובכלל זה של השלכת רימוני עשן, טומן בחובו סכנה של ממש, הן ליושבי היציע והן לשחקנים, אך בנס לא הסתיים השימוש המסיבי במקרה דנן בפגיעה בנפש”.

עוד נכתב: “מדובר ב’מגה אירוע’, שנמשך דקות ארוכות, הן בתחילת המשחק והן במהלכו, כאשר המשחק עמד לא אחת על סף פיצוץ. אירוע חמור שכזה, אשר לא היה לו תקדים במקומותינו, מחייב כפועל יוצא ממנו גם החמרה בענישה. ענישה קולקטיבית, אחריות שילוחית, אחריות המשטרה, אחידות ענישה, או המשמעויות הנובעות מהענישה ועוד כהנה וכהנה הרי שלא מצאנו בהן חידוש או עילה להקלה”.

יתרה מזאת בבית הדין הזהירו מהחמרה נוספת בעונשים: “חוזר ומתריע כי נוכח האלימות החמורה במגרשי הכדורגל, שאכן הפכה מכבר ל’מכת מדינה’, שפגיעתה קשה וחמורה, חוששים אנו שלא יהיה מנוס בעתיד מהחמרה משמעותית עוד יותר בענישה, עד כדי הפחתת נקודות והפסקת פעילות”.

כזכור, אחרי שאוהדי הפועל ת"א זרקו אבוקות וכדורים שגרמו להפסקת המשחק מספר פעמים, כמו גם שרו שירי שואה, האדומים ספגו עונש של שלושה משחקים ללא קהל (הם כבר ריצו אחד מהם) ועוד משחק רדיוס לאחר מכן.

כמו כן, הפועל ת"א נקנסה ב-70,000 ש"ח ונענשה בהפחתת נקודה על תנאי עד תום העונה בכל השלכה מסיבית של כדורים. מנגד, מכבי ת"א נענשה בסגירה של יציעים 10-11 לשלושה משחקי בית, בנוסף לקנס בגובה 30,000 ש”ח. 

מהלך הדיון

יעל מרגלית, עופר רונן הדובר ושרון תמם נכחו מטעם מכבי ת"א, אודליה פרידמן, שרון ניסנוב, ארז נעמן, יובל שדמי ועו”ד רועי רוזן מטעם הפועל.

הדיון בבית הדין (גיא גבע)הדיון בבית הדין (גיא גבע)

עורך הדין רוזן: “האחריות השילוחית היא בסופו של דבר יצור משפטי מאוד מאוד חריג. יש פה מהלך משפטי יוצא דופן שבו מטילים אחריות משפטית על אדם או חברה ביחס למעשים שעשו פרטים אחרים במקרה ספציפי הזה חלק מציבור בלתי מוגדר. אנחנו מדברים על קהל לא מוגדר ולא מסוים שקשה מאוד לאפיין אותו. בעיקר לבדוק האם הגוף שעליו אנחנו מתכוונים להשית בגין האחריות השילוחית חדל מלעשות. הפועל תל אביב, גם אם הייתה לוקחת את שייטת 13 לאבטח את האירוע, מבחינתה התוצאה לא הייתה שונה”.

רוזן המשיך: "בענישה הזו של אחריות שילוחית יש פגיעה בכללי הצדק הטבעי, כי אנחנו מטילים אחריות על מי שלא עשה שום דבר. מקום שבו הפגיעה היא פגיעה בכללי צדק טבעי ואנחנו צריכים לאזן בין עוצמת הפגיעה לבין האחריות למי שעומד לדין. אנחנו רואים שזה לא נעשה והפגיעה עולה בהרבה על הנדרש. מנכ”לית המועדון ראתה גרונות של תרנגולות שחזרה לביתה. יש חבורה קטנה של עבריינים מתוך קהל של מאות אלפים שמתוכם כ-9,000 אוחזים במנוי עונתי, שהם פשוט מחזיקים את כל הנ”ל כבני ערובה. בית הדין נותן להם פרס וצריך להיות עיוור, הם עושים הכול כדי שהבעלים ילך".

אודליה פרידמן ושרון ניסנוב בבית הדין של ההתאחדות (גיא גבע)אודליה פרידמן ושרון ניסנוב בבית הדין של ההתאחדות (גיא גבע)

סטרשנוב: "ולכן צריך לשחק בלי קהל, אתה רוצה שאוריד נקודות? אל תגיד לי מה לא לעשות". 

הדיין: "אנחנו לא נכנס לעימותים בין האוהדים להנהלה. אתם עומדים לדין פעם שביעית העונה, אל תגיד לנו מה לא לתת, תגיד לנו מה כן. "זה שיש סכסוכים, אתם צריכים לפתור אותם איכשהו. אנחנו לא יכולים לסכם אנשים עם אבוקות בגלל זה".

רוזן: “אנחנו פה בגלל המחדל של משטרת ישראל זה לא אני אומר זה בין הדין אומר. העונש של בית הדין מדרבן את אותם פורעים לעשות את זה שוב ושוב. אם יש להפועל כ-9,000 מנויים ו-5,000 אוהדים היו ביציע של הפועל, זה אומר שכל אלה שקנו כרטיסים נפגע וסובל בגלל כמה עשרות. העונש לא סביר”.

עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)

שרון ניסנוב אמר: “אני רוצה להגיד שאחד השותפים שלי אמר שאנחנו מפחדים. ומאז אנחנו נלחמים. לקחנו את עצמנו ואנחנו נלחמים פרטנית נתנו שמות למשטרה, לי זה עולה מאז שאני נלחם באוהדים פרטנית, והבנתי שבבית הדין צודקים וצריך להילחם באוהדים. זרקו לי בלוקים הביתה, זורקים לי חזירים, מקווה שהחוליגנים האלה יהיו בבית כלא”.

הוא הוסיף: “אנחנו נלחמים בהם וגם במשחק נגד מכבי ת"א נתנו להם שמות, אנו מוכן להיות פתוח למען שהפורעים יקבלו את העונש, אני הקורבן, אני משפיע מזמני ומכספי וכולנו בעלי משפחות וגם לנו זה עושה חלחלה התנהגות כזו, וגם שקל שקל אנחנו בונים תקציב שאנחנו יודעים לקראת כל שנה הבאה, ולפי זה אני בונה תקציב. לא הגיוני שאני אקבל עונש שיפגע בי כלכלית. הייתי מצפה שלקבל עונש לשנה הבאה כי אני יודע לתקצב את שנה הבאה ואני ערוך”.

שרון ניסנוב ואודליה פרידמן (ראובן שוורץ)שרון ניסנוב ואודליה פרידמן (ראובן שוורץ)

יעל מרגלית הוסיפה: “אני רוצה להתחיל בהערת שוליים שאני רוצה להצטרף לחבריי באחריות השילוחית וחושבים שמועדון מוכיח שהוא השתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו. אחידות הענישה, אדוני מקודם קרא לאירועים מגה אירוע. אני מתייחסת נטו לשימוש בפירו. האוהדים של מכבי ת"א  זרקו  למגרש ובזאת הסתיים האירוע, הדיין הוסיף שגם היה טועמה מחבל. זה מקרה שאירוע (הפירו) המון בשנים האחרונות ואם ההגדרה מגה אירוע זה לאבוקות שנזרקות למגרש אז צריך להתייחס בהתאם. בהמון מקרים זהים ואפילו חמורים יותר זה קבוצות שעמדו לדין בפעם ה-16 וה-15 מספר רב ושם היו זריקות חפצים ובית הדין מצריך להסביר למה מחמיר ענישה”.

מרגלית הוסיפה: “אם בין הדין מציין שהוא מחמיר למען יראו ויראו זה לא צודק. למה על גבה של מכבי תל אביב? זה לא צודק, זה לא נכון ובטח לא סביר. בית הדין המשמעתי בעצמו במשך מספר עונות דחף את הקבוצות לענישה פרטנית ואנחנו באמת עושים את זה וגבינו מאוהדים 40 אלף ש"ח. עם קנסות יכולים להתמודד, אבל סגירת יציעים וסגירת משחקים זה מגיע למיליון, ועם זה לא יכולים להתמודד. מה לעשות הלאה? תגידו לנו ונעשה. חוסר שוויניות ברושם שנוצר שלדון בכל האירועים האלה ביחד. נסיבות שונות ואירועים שונים לגמרי. אם היינו עומדים פה לדין נגד קבוצה אחרת היינו מקבלים עונש הרבה הרבה יותר קל”.

עו"ד יעל מרגלית (איציק בלניצקי)עו"ד יעל מרגלית (איציק בלניצקי)

שרון תמם: “אני רוצה להגיד מה שאני באמת רוצה לחשוב בקול רם, ואני מתחברת בהחלט למה ששרון ניסנוב אמר – מה בעלי קבוצות צריכים לעשות? חקירה, תפיסה פרטנית של אוהדים, הבאת מצלמות, הבאת חוקרים, כל מה שהמדינה צריכה לעשות הם לא עושים. עם כל הכבוד, להגיד שזה נכון להביא אותנו ביחד זה לא לרצות להסתכל על האירוע ובמיוחד על גמר הגביע ותמיד מכבי תל אביב זה בנסיבות מחמירות, תמיד הקבוצות האחרות לא בנסיבות מחמירות”.

“שוויוניות אין. והמדינה לא לוקחת אחריות ואני מבינה שאתם בסופו של דבר אתם לא יכולים לתבוע את המשטרה, אבל אני כן חושבת שנדרשת התייחסות למצב הבלתי האפשרי של הקבוצות באירועים הללו”, הוסיפה.

עורך הדין רוזן: “כשלעצמי לא חושב שדיין כזה או אחר יש עניין להחמיר עם אף קבוצה בליגה. לא יכול שבית הדין ייתן החלטה לפני שנתיים בדרבי מאשר לערעור מכבי, נוכח העובדה שלא הייתה המארחת במשחק”.

הדיין: “ההמלצה שלי אליכם – משחקי דרבי ללא קהל אורח”.

אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)

ניר רשף: “אני לא מקבל את הטענות של חוסר שוויוניות, כל מקרה נבחן לגופו. אם בית הדין יראה את דו"ח השופט בגמר הגביע בין ב”ש לחיפה, הוא שונה בתכלית השינוי. שיקול הדעת הוא אך ורק בנסיבות האירוע. חס וחלילה אם מישהו היה נפגע מהאבוקות היינו בפאזה אחרת. אין ספק שהעונשים קשים. אני יכול להבין את בין הדין המשמעתי למרות שאני הצעתי עונש קל יותר”.

בסיום הדיון אמרה שרון תמם לכלי התקשורת: "אנחנו מקווים שהדיינים יקשיבו למה שאמרנו ונקבל הקלה או ביטול העונש. חשוב שבית הדין יבין שקבוצות עושות את המקסימום ולא יכול להיות שנקבל תמריץ. מכבי תל אביב משקיעה סכומי עתק באבטחה. מעבר לזה אנחנו עומדים כאן לדין כל הזמן בנסיבות מחמירות. אני מבינה שמכבי תל אביב מעניינת וחזקה, אבל לא יכול להיות שבגלל זה ניענש בצורה מחמירה".

שרון תמם (רדאד ג'בארה)שרון תמם (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */