יום שני, 13.05.2024 שעה 00:07
לוח משחקים
  • אולימפיאקוס
  • רביעי, 29/05, 22:00
  • פיורנטינה

"יחזקאל בתור מגן ימני זה שיחוק גדול של ברדה"

הקיצוני שוב הרשים בעמדה, הפעם גם כבש ב-2:2 האדיר נגד ויאריאל החזקה ובקבוצה התמוגגו: "מפתיע את כולנו". מצבת הפצועים מתרחבת לפני מכבי ת"א בשני

|
שגיב יחזקאל במאבק עם אלכס באאנה (רויטרס)
שגיב יחזקאל במאבק עם אלכס באאנה (רויטרס)

הפועל באר שבע החבולה חלמה אמש (חמישי) לחולל סנסציה בקונפרנס ליג על חשבון ויאריאל, אבל סיימה ב-2:2 מעודד שמשאיר אותה בתמונת ההעפלה במחזור הסיום מול אוסטריה וינה. למעלה מ-2,000 אדומים שנתנו דחיפה אדירה מהיציע צפו בחניכיו של אליניב ברדה עוצרים את הספרדים אחרי ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים במפעל, אך לפני מחזור הסיום בחמישי הבא יצטרכו לפגוש את מכבי תל אביב למשחק קריטי למאבקים בצמרת הגבוהה בליגה.

"גאים בשחקנים, הם נתנו את הכל עד טיפת הזיעה האחרונה", סיכמו בבירת הנגב. "לא באנו עד לספרד כדי לוותר על הסיכוי להעפיל לשלב הבא וראינו חבורה לוחמת שלא מרימה ידיים וקהל אדיר שדוחף אותנו 90 דקות. ויאריאל שיחקה בסוף כמעט בהרכב ראשון וידענו לצאת עם נקודה יקרה ועם יותר ריכוז אולי זה היה נגמר טוב יותר. העומס על השחקנים מטורף, אבל אין תירוצים".

מאמן הקבוצה אליניב ברדה החמיא לשחקניו בחדר ההלבשה, בעיקר על הגישה והאגרסיביות מול אחת הפייבוריטיות לזכייה במפעל. ברדה היה מרוצה מאוד מהמחצית הראשונה ובעיקר מהשנייה בה הצליחו חניכיו לעלות ליתרון מפתיע ובסיום להשוות את התוצאה ל-2:2, שהשאירה כאמור סיכוי ריאלי להעפיל לשלב הבא. יחד עם זאת, מחזיקת הגביע לא תלויה בעצמה ותצטרך לנצח את אוסטריה וינה בשבוע הבא ולקוות להפסד של לך פוזנן לוויאריאל בפולין.

הלדר לופס מתלונן בפני השופטים (רויטרס)הלדר לופס מתלונן בפני השופטים (רויטרס)

ברדה שיבח את היכולת של שחקני ההגנה הלדר לופס, איאד אבו עביד שהציל גול מהקו ומיגל ויטור שסוחבים פציעות ומקבלים טיפולים וזריקות כדי לשחק. עומרי גלזר רשם משחק מצוין בין הקורות, כששגיב יחזקאל שוב הרשים בתור מגן ימני ואף קינח עם שער נהדר במבצע אישי. "שגיב מפתיע את כולנו, מגיע לו שאפו אבל הוא צריך להמשיך, זה גם שיחוק גדול של אליניב", אמרו בקבוצה.

משחק ההקרבה של רביעיית ההגנה ממשיכה את העומס. לופס, ויטור ואבו עביד ירדו כואבים בסיום. לופס סובל מנקע קל בקרסול, כשירותו לקראת מכבי ת”א תתבהר ביחד עם ויטור ואבו עביד היום או מחר. בנוסף לשלושה, שגיב יחזקאל הוחלף לאחר שהרגיש כאבים בשריר ונאלץ לצאת. יחזקאל סיפר לצוות המקצועי שמדובר בכיווץ בלבד, אבל הוא ייבדק בכל מקרה.

עוד החמיאו בנגב לקשר שי אליאס, שהיה צריך לקבל עוד כמה ימי מנוחה, אבל בגלל כמות החיסורים חזר מוקדם ישירות להרכב. כמו כן, תומר יוספי, שפתח לראשונה מאז לך פוזנן. החלוץ תומר חמד קיבל אף הוא שבחים על קור הרוח בפנדל שכבש ובכלל הרבה עבודה בחלק ההתקפי ביחד עם יוג'ין אנסה. כמות החיסורים בסגל הוביל לכך שקפטן קבוצת הנוער רועי ממן קיבל דקות בכורה בקבוצת הבוגרים, דווקא במעמד אירופי ועמד בהצלחה עם ההתרגשות.

תומר חמד חוגג (רויטרס)תומר חמד חוגג (רויטרס)

המשלחת של האדומים המריאה הבוקר בסביבות 11:30 שעון ישראל ותנחת אחר הצהריים. אדריאן פאון, אור בלוריאן, אביב סולומון, אנדרה מרטינש ורועי גורדנה, שלא רשומים בסגל הקבוצה לקונפרנס ליג, יעמדו לרשות ברדה במשחק החשוב בשני נגד מכבי. גורדנה, שהיה מצוין נגד הפועל ירושלים, עשוי לקבל את הקרדיט בהרכב. מצב העומס הגדול אצל הבלמים, איאד אבו עביד ומיגל ויטור, עשוי להוביל לכך שאפילו בלוריאן יפתח במרכז ההגנה נגד הצהובים.

בגזרת הפצועים, עושה רושם שאור דדיה בספק לחזור לסגל. המגן הימני ערך במהלך השבוע אימוני ריצה בצדי המגרש והוא ינסה לערוך אימון עם יתר חבריו ביום שבת כשאם יצליח, אולי יחזור לסגל. בינתיים, שגיב יחזקאל שמחליף את דדיה בתור מגן ימני, עשה עבודה נהדרת גם אמש והוא צפוי להמשיך גם מול מכבי תל אביב בעמדה זו.

מריאנו בריירו ימשיך להיעדר כשהסימנים מראים שככל הנראה לא יוכל להתחמק מניתוח אורתוסקופיה. בצוות הרפואי רוצים לקבל החלטה סופית בימים הקרובים כדי להתחיל את השיקום כמה שיותר מהר ולכסות כמה שיותר על חשבון פגרת המונדיאל. הבלם איתן טיבי ימשיך להיעדר וככל הנראה יחזור לקראת משחק הגביע נגד מ.ס. אשדוד באמצע דצמבר.

אוהדי באר שבע לפני המשחק מול ויאריאל
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */