יום שני, 06.05.2024 שעה 11:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

ולאדן איביץ' יבקש להחתים שחקן כנף זר בינואר

המאמן מרוצה מ-3 הבלמים, במיוחד אחרי ה-0:3 על נתניה, אך יודע שמכבי צריכה גיוון: "פארפה ודן ביטון לא ווינגרים". סבוריט: "הרגשתי חרא אחרי חיפה"

|
גולסה מחבק את גלוך (רדאד ג'בארה)
גולסה מחבק את גלוך (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב חזרה לפסגת ליגת העל אחרי שניצחה אמש (שני) 0:3 את מכבי נתניה לעיני למעלה מ-25 אלף צופים באצטדיון בלומפילד. שערים נהדרים של ג’ורג’ה יובאנוביץ’, ערן זהבי ואנריק סבוריט הוציאו את הקהל בתחושה טובה אחרי המשחק הפחות מוצלח נגד סכנין בשבוע שעבר אותו ניצחו בשיניים. הפעם לקבוצה של ולאדן איביץ’ כבר היה הרבה יותר נוח במגרש הביתי כאשר המאמן החזיר להרכב שחקנים שתורמים לו יותר התקפית. 

ההפתעה השבועית בהרכב של איביץ’ הייתה הצבתו של דריק לוקאסן במרכז ההגנה בפעם הראשונה מאז 45 הדקות שלו מול בית”ר ירושלים. ההולנדי לא שיחק מאז, לטענת המאמן גם בגלל עניינים רפואיים, אך הפעם לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והציג משחק מצוין. הנתונים של לוקאסן היו מרשימים מאוד והוא ניצח ב-19 מ-20 מאבקים, 95% הצלחה, הכי הרבה ומוצלח על הדשא. 12 מ-13 מאבקים מוצלחים היו באוויר, כשהוא מצליח לתקוף את שחקני ההתקפה של נתניה בלי בעיה, להקדים אותם ואפילו להוציא ממאבק כזה את ההתקפה שהובילה לשער השני. 

לוקאסן סיים עם 7 מ-7 במאבקי הקרקע, 2 מ-2 בתיקולים המוצלחים ורשם גם 6 חילוצים. איביץ’ היה מרוצה מההופעה שלו וציין כי “כל שלושת הבלמים נתנו משחק מעולה, באמת היה משחק מושלם שלהם. דריק הוחלף במשחק הראשון מול בית”ר כי היה לו כרטיס צהוב ולא רציתי לקחת סיכון מול המעברים שלהם. אח”כ הליגה יצאה לפגרה וכשחזרנו הייתה לו בעיה קטנה בשריר, פתחתי עם שלישייה אחרת, בד”כ אני לא אוהב לגעת יותר מדי בחלק האחורי ולכן היה לו קשה לחזור ולפתוח”.

איביץ': ידענו מה אנחנו רוצים מהתחלה

איביץ’ המשיך לגבי הבלם ההולנדי: “הוא הפעם פתח, את השער השני התחלנו בזכותו, זה פרט קטן שלפעמים אנשים לא רואים אבל עבורי זה מאוד חשוב. הוא תקף את השחקנים של נתניה מאוד גבוה, גם במרכז המגרש שזה סיכון שבד”כ אנחנו לא לוקחים כי הפסדנו אותם במשחקים קודמים, אבל הוא לקח את הסיכונים האלה וניצח את המאבקים האלה באוויר. הוא עשה את זה טוב מאוד”. 

במכבי ת”א החמיאו כאמור לשלושת הבלמים, כאשר ציינו שגם ניר ביטון רשם משחק מצוין וכמובן אנריק סבוריט שהתקפית היה מעולה עם בישול גדול ושער שלא רואים כל יום משחקן הגנה. שחקן נוסף שמשך מחמאות הוא אוסקר גלוך, כאשר איביץ’ כינה את הבישול שלו “מדהים”, והיה לו גם חלק בשער הראשון של הקבוצה. הקשר הצעיר ממשיך להבריק ואין ספק שהוא, גבי קניקובסקי ופארפה גויאגון הם שלושה שחקני קישור שהאוהדים באים למגרשים עבורם.

אנריק סבוריט ודריק לוקאסן (רדאד ג'בארה)אנריק סבוריט ודריק לוקאסן (רדאד ג'בארה)

יחד עם זאת, גם במשחק הזה היו רגעים פחות טובים של הקבוצה ואיביץ’ נשאל שוב על לשיטת המשחק. “אני חושב שהשיטה הזו הכי נכונה עבור הסגל שיש לנו ואני מרוצה מאוד מהמשחק הזה, מהגישה שלנו. יחד עם זאת, בשיטה הזו מי שמאבדים הכי הרבה אנרגיה הם הווינגבאקים שלנו – מאור קנדיל ואנדרה ז’ראלדש בצד ימין ואופיר דוידזאדה ומתן חוזז בשמאל”.

“החלפתי את קנדיל היום כי אני לא בטוח שהוא יכול לסיים 90 דקות ואני לא רוצה לאבד אותו, בעונה שעברה הוא לא שיחק. אני צריך לנהל את הדקות שלו ואת העומס עליו בצורה חכמה. נגד סכנין הוא עלה מהספסל כי זו הייתה התכנית שלי מתחילת השבוע. הרגשתי שהוא יעזור לנו ב-30 הדקות האחרונות שם. לפעמים ההחלטות האלה עובדות ולפעמים לא”, הוסיף המאמן. 

אריך ברקו מול ניר ביטון (רדאד ג'בארה)אריך ברקו מול ניר ביטון (רדאד ג'בארה)

על האפשרויות שינסה לשחק במערך אחר השיב: “עם השחקנים שיש לנו, זו השיטה עבורנו. כמובן שבעבר שיחקתי רוב הזמן עם 4 מאחור אבל אם אני רוצה לשחק ככה אני צריך ווינגרים התקפיים מהירים שיודעים לשחק בעמדה הזו. כרגע רוב השחקנים שכביכול נטען שיכולים לשחק שם, הם לא שחקני כנף. הם קשרי אמצע. כן – אני יכול לשים את פארפה בצד אחד ואת דן ביטון בצד השני, אבל שניהם לא ווינגרים”.

המאמן המשיך לדבר על הנושא וכבר עכשיו אפשר להגיד שהוא יבקש לצרף שחקן כנף זר בחלון ההעברות של ינואר: “אפשר לעשות משהו עם דן או פארפה אבל הם קשרים. אני רואה אחרת לגמרי את תפקיד הווינגר, את מה שהוא צריך לדעת לעשות ואת התכונות שהוא חייב שיהיו לו. הבאנו שחקן אחד כזה, יונתן כהן, אבל ייקח לו עוד זמן. נראה אם נביא ווינגר בינואר, אנחנו כן עוקבים אחרי שחקנים לעמדה הזו והיינו קרובים להחתים שניים כאלה, אבל הם הבריזו לנו בשנייה האחרונה”. 

לוקאסן, ואן אובריים, סבוריט, ז'ראלדש ופרץ אחרי השריקה לסיום (רדאד ג'בארה)לוקאסן, ואן אובריים, סבוריט, ז'ראלדש ופרץ אחרי השריקה לסיום (רדאד ג'בארה)

אחרי איביץ’ מי שהגיע לדבר הוא סבוריט. “אני חושב שהיו לי משחקים טובים העונה לפני המשחק הזה, מבחינה הגנתית, שזו העבודה האמיתית שלי. הבישול שלי הוא ממהלך קבוצתי מאוד ואני אוהב את זה הרבה יותר מאשר את השער שהבקעתי. שיחקנו נגד אחת הקבוצות שבעיני היא מהטובות ביותר בליגה למרות המיקום שלה ועשינו משחק טוב, אבל זה בטח לא מספיק. העונה עוד ארוכה וכל משחק כאן שונה. נושא האזרחות? אני באמת לא יודע משהו על כך כי זה תהליך ארוך ואני מחכה”.

על המשחק בסמי עופר בו הקבוצה הפסידה 2:0, כשאת השער הראשון כבשה מכבי חיפה אחרי טעות שלו, אמר סבוריט: “הלילה הראשון שאחרי המשחק תמיד קשה, אף אחד לא רוצה לטעות ככה. זה חלק מהעבודה שלי לצערי. אני רק רוצה להודות לכל הקהל ולמי שתמך בי. עכשיו זה מאחוריי, זה נשכח. ברור שאחרי המשחק בסמי עופר הרגשתי חרא, אבל הגעתי אח”כ הביתה וראיתי את המשפחה שלי והכל עבר. עכשיו התחושה היא טובה”.  


אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */