יום שבת, 18.05.2024 שעה 20:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 18/05, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 18/05, 20:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 18/05, 20:30
  • הפועל חיפה

מחירון ליגת העל: כמה עולה ללוות שחקן למגרש?

בבית"ר, הפועל ומכבי ת"א גובים תשלום, אך מוצע גם ביגוד או כדורים לילדים, במכבי חיפה וב"ש לא לוקחים כסף, ומה עושות השאר? תחקיר ONE עם הממצאים

|
גולדברג, אצילי וקורנו עם הילדים (עמרי שטיין)
גולדברג, אצילי וקורנו עם הילדים (עמרי שטיין)

כשקבוצות הכדורגל עולות למגרש לא פעם מלווים את השחקנים ילדים שזוכים לעמוד לצד הכוכבים הגדולים לפני שריקת הפתיחה. זה קורה במשחקי ליגת העל מידי שבוע, ויש ילדים שעבורם מדובר בהתגשמות של חלום, כפי שניתן היה לראות במשחק של מכבי חיפה נגד פאריס סן ז’רמן בליגת האלופות, כאשר חלק מהילדים גנבו את ההצגה כאשר צולמו פעורי פה מול ליאו מסי, קיליאן אמבפה וניימאר.

בכדורגל הישראלי הקבוצות מבינות שמדובר ברגע מיוחד עבור אותם המלווים וזו גם הזדמנות לחבר אותם עוד יותר לקהל. באופן די מפתיע, חלק מהקבוצות החלו לגבות תשלום על ליווי של השחקנים בעלייה לדשא כאשר בדרך כלל זה גם בא עם הטבות מפנקות. בעקבות זאת, תחקירני ONE בדקו מה צריך לעשות וכמה צריך לשלם, אם בכלל, כדי שילד יוכל לעלות על הדשא של קבוצתו האהודה. מחירון המלווים של שחקני ליגת העל נחשף.

מסי ואמבפה עם הילדים בסמי עופר (רויטרס)מסי ואמבפה עם הילדים בסמי עופר (רויטרס)

לאחרונה במכבי תל אביב פרסמו מודעה שמזמינה את אוהדיה לעלות עם השחקנים לכר הדשא באצטדיון בלומפילד. על פי המודעה, ליווי שחקן עולה 950 שקל ובמסגרת זו המלווה מקבל חולצת משחק ושני כרטיסים ליציע. ליווי של קפטן, כולל של הקבוצה היריבה, עולה 1,200 שקל. אולי זה משום שהקפטן תמיד עומד ראשון בעלייה למגרש ונמצא ליד השופטים שמקבלים את מירב תשומת הלב בצילומים. הצהובים מציעים גם ברכה על המסך באצטדיון וכדור חתום במחיר של 399 שקל. ניתן לרכוש זאת דרך החנות של הקבוצה באינטרנט.

בחבילה של מכבי תל אביב מקבלים חולצת משחק וזוג כרטיסים למקומות המרכזיים באצטדיון בחדר הלבשה שמעוצב במיוחד עבורם, לאחר מכן מתקיים מפגש עם השחקנים לפני העלייה לדשא ובסוף המשחק הם מצטלמים ומקבלים תמונות למזכרת. גם במהלך העונה במועדון עושים שיתופי פעולה עם “קרן מכבי” ונותנים לילדים נבחרים את המקום לעלות עם השחקנים. בנוסף, חברי מועדון האוהדים “פוראבר” מקבלים זאת כהטבה בהגרלה.

עסק לא זול. דור פרץ ואוסקר גלוך עם ילדים לפני הדרבי (איציק בלניצקי)עסק לא זול. דור פרץ ואוסקר גלוך עם ילדים לפני הדרבי (איציק בלניצקי)

במכבי חיפה ניתנת האפשרות לרשום ילדים לעמוד עם השחקנים ללא תשלום, אך העדיפות היא לילדים שחברים במועדון ההטבות “גרין פלוס” שעלותו היא כ-150 שקל. יחד עם זאת במקרים בהם ילדים עברו חוויה לא נעימה או שכול, הם גם יזכו להופיע עם השחקנים. בכל המקרים, זה ללא תשלום. בקבוצה הסבירו בשיחות טלפון לפונים אליהם: “כניסת ילדים עם השחקנים זה משהו שניתן כחלק מההטבות של חברי מועדון גרין פלוס. מתפרסמת מודעה ברשת ודרכה אפשר להירשם. בשום שלב זה לא עולה כסף, הפעילות הזו היא פשוט חלק מההטבות של חברי מועדון הגרין פלוס”.

גם אוהדי הפועל חיפה לא משלמים על פעילויות המועדון באצטדיון סמי עופר. במועדון ענו: “אירוח באימון, עלייה למשחק עם הקפטנים או ברכה במסך במחצית נעשים ללא תשלום, אבל לפי רשימה מסודרת שסגורה בדרך כלל לכמה שבועות קדימה. העניין הזה של כניסת אוהדים לדשא זה משהו שחזר רק עכשיו אחרי מגפת הקורונה ואנחנו לא גובים תשלום, הכול זה באהבה”.

בהפועל תל אביב נמכרת חבילה ב-1,000 שקל לליווי קפטן בעליית השחקנים למגרש בבלומפילד, כאשר במסגרת זו מקבלים סט מלא של אדידס, צעיף וזוג כרטיסים. ההרשמה נעשית דרך עובדי המועדון.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

בבית”ר ירושלים מאפשרים לאוהדים רכישת חבילות של “אירוח בית”רי” דרך אתר האינטרנט של הקבוצה. ניתן לבקר באימון הקבוצה ולפגוש את השחקנים בתיאום מראש ב-400 שקל, ליווי שחקנים לכר הדשא במשחקי הקבוצה, הכולל שני כרטיסי כניסה ליציע וקבלת מתנה של צעיף הקבוצה, יעלה 550 שקל; ובנוסף, קיימת חבילת VIP של ביקור באימון וליווי שחקנים במשחק רשמי, עם קבלת חולצה רשמית, כדור וצעיף של בית”ר ירושלים ב-900 שקל.

בהפועל באר שבע לא גובים תשלום על כך, אך מאז תקופת הקורונה כמעט ולא קורה שילדים עומדים לצד השחקנים לפני משחקים. לפני מגפת הקורונה, זה נעשה בעיקר עם ילדים מקבוצות של מחלקת הנוער או מעמותות שונות. כשנציג המועדון נשאל על ידי תחקירן ONE מדוע הם לא גובים תשלום, זה הבהיר: “אנחנו יודעים שיש קבוצות שמוכרות חבילות מסוימות, אבל במסגרת המדיניות של הבעלים אלונה ברקת אנחנו לא רואים סיבה לקחת על זה כסף”.

אלונה ברקת (האתר הרשמי של הפועל ב"ש)אלונה ברקת (האתר הרשמי של הפועל ב"ש)

בהפועל ירושלים הכבוד של הופעה באמצע המגרש בדרך כלל ניתן לקבוצות הילדים של המועדון. בקבוצה הפנו את תחקירן ONE לאחד מעובדי המועדון שאמר: “זה אפשרי להביא ילד לפני פתיחת המשחק, אבל בדרך כלל אנחנו לא מעלים ילדים עם כל שחקני הקבוצה, פרט לשני ילדים שעומדים ביחד עם הקפטנים והם ממחלקת הנוער. זה מה שמחייב התקנון של המנהלת. אם יש אוהד או ילד שרוצה לעלות איתם, אפשר שיעלה עם הקפטנים בשמחה”. כשנשאל האם זה יעלה להוריו כסף, ענה בפליאה: “מה פתאום כסף? לא גובים כסף על זה, אנחנו קבוצת אוהדים אז בטח שלא ניקח כסף מילדים. שיבוא ויעלה”.

גם בבני סכנין העלייה לדשא עם השחקנים לא עולה כסף. בדרך כלל בסכנין מאפשרים את החוויה הזו לילדיהם של הספונסרים והתורמים של המועדון, אבל אם יש ילד שמעוניין לחוות זאת מאפשרים גם לו להופיע על הדשא ללא תשלום ועל בסיס מקום פנוי. “זה בלי תשלום. החיוך של הילדים שווה את כל הכסף שבעולם”, נאמר בשיחת הטלפון עם נציג מהמועדון במהלך הבדיקה.

שחקני בני סכנין (אורן בן חקון)שחקני בני סכנין (אורן בן חקון)

במכבי נתניה מציעים חבילה מיוחדת עבור הילדים במחיר של 850 שקל, הכוללת עלייה לכר הדשא במשחק בית, בצוותא עם הקפטנים, במדי מכבי נתניה. ניתן לרכוש זאת דרך לינק לאתר של הקבוצה. אלא שבניגוד לקבוצות אחרות, החבילה המיוחדת כוללת בנוסף לא פחות מחמישה כרטיסים ליציע וקבלת חולצת משחק של הקבוצה מהעונה הנוכחית.

בקריית שמונה לא מעלים ילדים למגרש במשחקים, אלא מאפשרים רק למצטייני מחלקת הילדים של המועדון להופיע ביחד עם הקפטנים בעלייה לדשא. במועדון מהצפון הדגישו כי גם אם יוחלט לפתוח את האפשרות לכלל הילדים, ולא רק לשחקנים הצעירים ממחלקת הילדים של הקבוצה, הם בשום אופן לא יגבו תשלום על כך.

במ.ס אשדוד מעלים ילדים עם הקפטנים, אבל מידי פעם במשחקים הגדולים יש קבוצות ילדים ממחלקת הנוער שעולות ביחד עם כל שחקני הקבוצה. אם ישנו ילד שמעוניין לעלות לדשא, במועדון לא גובים על כך תשלום והוא לאחר מכן גם יוכל לעלות ליציע על מנת לצפות במשחק.

שחקני מ.ס אשדוד נערים ב' (באדיבות המועדון)שחקני מ.ס אשדוד נערים ב' (באדיבות המועדון)

בנס ציונה מעלים לדשא ילדים ממחלקת הנוער. אם מגיעה בקשה מילד שלא נמצא במחלקה, במועדון נענים לזה ללא דרישת תשלום.

בהפועל חדרה הגיבו: “כל ילד מוזמן. זה ללא תשלום”.

מכבי בני ריינה מאפשרת לילדים לעלות עם השחקנים לדשא, כאשר עד עתה הופיעו בעיקר ילדים ממחלקת הנוער. אם ילד שלא נמצא במחלקה מעוניין, זה מתאפשר ללא עלות. “כסף? אנחנו בעונה הראשונה שלנו בליגת העל, מבחינתנו זה כלי שיווקי שמחבר את הקהל לקבוצה. לא ניקח כסף על דבר כזה”, הגיבו בקבוצה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */