יום שישי, 17.05.2024 שעה 15:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"הפסדתי את סגל כשהתעקשתי שאטוולד ימשיך"

הדו"חות הכספיים עם שכרו, מחאת הקהל, עזיבת ערן לוי, עתיד אלמוג כהן והפרידה מדראפיץ' וברדה. חלק ב' בראיון של גולדשטיין, המנכ"ל היוצא של נתניה

|
ניב גולדשטיין (שחר גרוס)
ניב גולדשטיין (שחר גרוס)

בחלק הראשון של הראיון, סיכם ניב גולדשטיין לא מעט מהישגיו המקצועיים במכבי נתניה והתייחס בעיקר לקדנציה שלו. אלא שבחלק ב', המנכ"ל לשעבר מספק את הנעשה מאחורי הקלעים במועדון מהשרון: עזיבת ערן לוי, מערכת היחסים הכל כך צמודה עם הבעלים אייל סגל ומדוע היא עלתה על שרטון. 

בנוסף, הוא מתייחס לפרידה מצוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, תהליך החלפת הסמל, האנטגוניזם מצד הקהל של קבוצתו ומה היה הרגע שגרם לו לרצות לעזוב סופית. וגם: מתי הפעמים הנוספות בהן כמעט עזב ועדיין לא נחשפו.

ניב, למה אתה לא במכבי נתניה יותר?
"אני חושב שזה מחולק לשניים: יש את הרגע שאני הבנתי שאני לא רוצה להישאר בנתניה ויש את הרגע שאייל הרגיש שהוא צריך לעשות מהלך. כשהגעתי למכבי נתניה אי שם ב-2016, הגשמתי חלום של כל אדם שאוהב את המשחק. אני צרכן כדורגל, אין חולצת משחק של מועדון בעולם שאין לי בבית של ההורים שלי. הייתי רץ עם הכדור בבית וחלמתי להשתלב בעולם הכדורגל. נגע בי בורא עולם ונתן לי את ההזדמנות הזאת. קיבלתי את הצ'אנס המטורף הזה בזכות אייל וליזה חדש.

ניב גולדשטיין (שחר גרוס)ניב גולדשטיין (שחר גרוס)

"אף אחד לא זוכר, אבל מכבי נתניה התכוננה שלושה שבועות לליגה בעונת 16/17. כשליזה (חדש, המפרקת) מינתה אותי, אייל לא היה הבעלים. דווקא בעונה כזאת, עם מינוס תשע נקודות ותקציב שאפילו בליגה הלאומית דאז לא היה הגבוה ביותר, עשינו עונת שיא והעפלנו לליגת העל. אין הישג כזה באירופה: היחידה שעשתה את זה אם אני זוכר נכון זו ריינג'רס.

“דווקא בסיום העונה הזאת התחלתי להבין מהו העולם הזה שבחרתי להתפרנס ממנו: העולם הזה שואב אותך. מה שקורה בשבת משפיע עליך עד השבת שלאחר מכן. אתה יום יום אוכל, ישן ומתעורר עם ענייני הקבוצה הבוגרת. מצאתי את עצמי בעונה הראשונה מגיע למשרד בשעה 09:00 וחוזר ב-00:00. שכרתי דירה שלא היה בה צורך כי בשביל שש שעות נוכחות ביום, לא צריך דירה".

ניב גולדשטיין (שחר גרוס)ניב גולדשטיין (שחר גרוס)

כמה זה היה שוחק באמת?
"אמרתי לעצמי שאם אלו החיים במקצוע הזה אני לא בטוח שאני רוצה בזה: זה נחמד להגיד שהשתלבתי בתעשייה הזאת, אבל כבחור צעיר בן 28 (דאז), זה לוקח לך הרבה מהחיים. עשיתי שיחה עם אייל ואמרתי לו שבמצב הנוכחי אני לא יכול להמשיך (סוף עונת הלאומית). היה בינינו דין ודברים, מו"מ מנטלי וכלכלי כדי להבין מה ישאיר אותי בתפקיד. בסופו של דבר, החיבור ביני, אייל, סלובו ושי, היה בימים ההם חיבור שאי אפשר למצוא, ספק אם היה כדוגמתו בעבר ובוודאות לא יהיה בעתיד. זה היה ברמה של אבא וילדים, ברמת המשפחה בלי טיפה של קלישאתיות.

"באותה העת היה דין ודברים ביני לבין אייל של שבועיים, ספרתי עד עשר והטענתי את עצמי מחדש. הסתדרנו על התנאים שלי, החזרתי אנרגיות וראיתי אופק כלכלי ומקצועי עבורי. אייל היה פרטנר אמיתי וייאמר לזכותו שהרבה פעמים הוא אמר לי ‘אנחנו לא מסכימים, אבל אני הולך איתך’. לכן אני כועס על עצמי שבהרבה צמתים של מכירות שחקנים לא עמדתי על שלי והכרחתי אותו למכור כי בדיעבד זה היה משפיע לחיוב על המועדון. חשוב לזכור שבשנתיים הראשונות היו לפרויקט הזה שנקרא מכבי נתניה המחודשת שלושה פרזנטורים: אייל, סלובו ושי (כמקשה אחת) ואני. זה התאים לי. הרגשתי שאני משפיע על קבלת ההחלטות: אם יש הצלחה יש לי חלק משמעותי בה וכשפחות הלך, כמובן שהייתי שותף לכך.

סלובודאן דראפיץ' (ראובן שוורץ)סלובודאן דראפיץ' (ראובן שוורץ)

"שאלו אותי תמיד, למה אתה מחפש בכוח להיות דומיננטי? שב בצד ותעשה את העבודה שלך בשקט. יצליחו? מצוין, ייכשלו? זה עליהם. אני סולד מזה. לא ככה חונכתי, זה לא מנהיג בעיניי, זה לוזר. בגילי הצעיר אני מחפש להוביל, להשפיע, ליזום ולכבוש פסגות. אני רוצה את כל האחריות על הכתפיים שלי, אם יהיה כישלון אדע להתמודד איתו כל עוד אני יודע שהגענו למצב הזה בגלל הדרך שלי. אני זוכר שברגעים שפחות הלך לקבוצה, הידיעה הזו שהתפשרתי על הדעות שלי הייתה גומרת אותי כי אולי אם הייתי מתעקש לא היינו מגיעים למצב הזה".

המשכת עוד עונה. בה, אתם מפסידים בגמר הגביע.
"ביום שאחרי המשחק הייתי מרוסק. אני זוכר איך ההפסד השפיע על אייל, לא זיהיתי אותו, היה חודש שלא דיברנו כי הוא היה צריך לאסוף את עצמו מחדש, גם אייל בן אדם וגם הוא צריך להטעין אנרגיות, ספק אם אוהד ברמת האהבה שלו למועדון הצליח להתאושש מההפסד הזה עד היום. מצד שני, השחקנים, העובדים והצוות המקצועי הגיעו בבוקר לעבודה כרגיל, השמש זרחה וכולם חיפשו מישהו שירים אותם. הבנתי שמתוקף תפקידי אני חייב להיות זה שיגרום להם לחלום מחדש כדי להניע אותם לתפקד למרות שבכל הזמן הזה אני בעצמי חיפשתי בנרות מישהו שירים אותי.

“תתפלא לשמוע, לאחר שנאלצתי להיפרד מסלובו ושי שהם שני אנשים יקרים לליבי והחל מרגע התפרצות נגיף הקורונה בישראל, דווקא במקביל למשברים האלה, הגיעו התקופות הכי מהנות שלי באופן אישי במכבי נתניה. ההשפעה שלי על המועדון הייתה הכי קרובה למה שאני רוצה: היה בעלים, אבל כמעט כל דבר שרציתי קרה, שזה מה שחיפשתי כי אני לא מחפש להיות פקיד. אם תיתן לי את השכר הכי גבוה בעולם, אבל בלי יכולת להשפיע, לא אקח את העבודה הזאת".

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי)

אז למה בכל זאת במהלך עונת 2019/20 הודעת על עזיבה?
"בינואר 2020, אייל נפגש איתי ואמר לי שהוא לא מסוגל לשאת את הנטל של המועדון ובסוף העונה הוא יודיע שהוא עוזב. זה היה בתקופה בה היינו בתחתית הטבלה והשילוב של העול הכלכלי יחד עם העול הנפשי הכניע אותו. זו הייתה העונה עם התקציב הכי גבוה של מכבי נתניה, 35 מיליון שקלים. אמרתי לו שאני אוהב אותו כמו אבא ושאני שמח שהוא קיבל את ההחלטה הזאת כי הכדורגל לא עושה לו טוב.

“אמרתי לו שאני מחויב אליו, אבל אם הוא הולך, גם אני הולך בסוף העונה. אחרי חודשיים הגיעה הקורונה ואייל ביקש שאנהל את המשבר העצום הזה. הובלנו, אני ואלמוג כהן, את מהלך הקיצוצים בהצלחה רבה וכל הליגה שאפה להגיע להישגים המשפטיים שלנו. הכל התנהל על מי מנוחות, לא באיומים ולא בתביעות, לא כמו קבוצות אחרות. ביום ראשון ניגשנו לשחקנים ועוד באותו היום הודענו על הסכם לקיצוץ.

אייל סגל (ראובן שוורץ)אייל סגל (ראובן שוורץ)

"מהרגע שהחלטתי לעזוב הוא אמר לי שיש לי שתי משימות עיקריות: להגיע לסיכום מכובד על עזיבת המאמנים שהיה להם חוזה לעוד עונה ולהגיע לסיכום מכובד על הקיצוצים, כפי שציינתי קודם. סיימתי את שתי המשימות והגענו לתאריך הקובע: 31.5.2020, לשבוע האחרון שלי במועדון. אייל ניסה לשכנע אותי להישאר בכל זאת, אבל לא הגענו להסכמות. חברי הדירקטוריון ביקשו מאייל (שהוא יו"ר הדירקטוריון) מנדט לנהל איתי מו"מ על הישארותי ובתוך 24 שעות הגענו למתווה מסוים לגבי המשך עבודתי במועדון.

"מה שהניע אותי בעיקר הייתה היכולת לקבל החלטות ועל ידי זה להשפיע על גורל המועדון. אחרי ארבע עונות בתפקיד, הייתי חייב לדעת שניהולית, אני משיט את הספינה לפי ראות עיני. היו לי הרבה רעיונות איך להגדיל הכנסות ולהוריד הוצאות. להגדיל את כמות הצופים, לשפר את יחסי הציבור סביב המועדון ועוד. לעשות דברים שבתקציב המוגבל של נתניה כל המדינה תדבר על ‘המודל הנתנייתי’, איך בזכות הון אנושי, הצלחנו לגשר על הפערים הכלכליים בינינו לבין ב"ש, חיפה ות"א".

אייל סגל וניב גולדשטיין (איציק בלניצקי)אייל סגל וניב גולדשטיין (איציק בלניצקי)

אבל מה השתנה? אמרת שגם עונה קודם לכן קבעת.
"עד שאייל הודיע לי על העזיבה הצפויה שלו, הייתי קול אחד מבין ארבעה קולות. קולי לאו דווקא תמיד נשמע, ובצדק. בסופו של יום בעל המאה הוא בעל הדעה וההחלטות התקבלו בהסכמה של אייל או על ידי אייל עצמו. החל מהקורונה, הרגשתי שאייל באמת זז הצידה. לנפש שלי ובצורה אגואיסטית? לי זה עשה טוב: יכולתי לקדם אג'נדות חדשות, יכולתי לבטא את השאיפות המקצועיות והניהוליות שלי כמנכ"ל, כמישהו שרוצה להנהיג מערכת ולהיות הפנים שלה. הייתי כ"כ בטוח בעצמי שידעתי שאם זה יהיה בדרכי, נוכל להרעיד את הענף".

ואז מגיעה עונת 2020/21, עם המינוי של ריימונד אטוולד.
"בחרנו את ריימונד עם אישור של אייל, פה אחד. כולנו מאוד התרשמנו מהאג'נדה שהוא הציג ביחס למועדון ולמה שהוא יכול היה לעשות באותה עונה מבחינה כלכלית. עשינו הישג אדיר: אנשים לא זוכרים את הסגל ואת המגבלות באותה עונה, שיחקנו בלי קהל, שהממוצע שלנו הוא של 5,000 אנשים במשחק. זו הייתה העונה הכי טובה עבור ניב גולדשטיין במכבי נתניה".

ניב גולדשטיין (שחר גרוס)ניב גולדשטיין (שחר גרוס)

למרות שלא לקחתם תואר.
"תשמע, ב-30 השנים האחרונות כמה פעמים מכבי נתניה נאבקה על תואר? כמעט ולא. זו לא הקדנציה של ניב, אייל, בני, סלובו ושי או ריימונד. מכבי נתניה מקומה בין ששת הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, קודם כל להיאבק על הפלייאוף העליון. נכנסת לפלייאוף העליון? עכשיו תתחיל לדבר. כשמכבי נתניה מגיעה לגמר גביע או לאירופה – זו הצלחה כבירה – זה התואר האמיתי. להגיד שמכבי נתניה זה מועדון שיודע או צריך לשאוף להתמודד לתארים? לא בטוח שאנשים יאהבו לשמוע את זה, אבל זה לא ריאלי. בעוצמות של המועדונים שמתמודדים על תארים, מכבי נתניה כרגע לצערי לא שם. לא בגלל אייל ולא בגלל מאמן או שחקן, בגלל שבמתווה הבעלות הנוכחית ובסך ההכנסות של המועדון כיום, לא ניתן לשאוף להיות טובים יותר לאורך זמן, בצורה עקבית, מהמתחרים בעלי הכיס העמוק נטול ההגבלות שמולך.

"ק"ש זכתה באליפות, בני יהודה זכו בשני גביעים, בוא נעשה סיבוב באצטדיון ובמגרש האימונים שלהן. לאן נעלמה ההצלחה הזו? איך מינפו אותה? תסמן לי איך ההצלחה הזו באה לידי ביטוי כיום? תראה לי את הפירות של התארים הללו. יכול להיות שיכעסו עליי, אבל כמי שהייתה לו את האחריות הכלכלית והקיומית במועדון, אני מעדיף שנתניה לא תזכה בגביע, אבל תסיים כל עונה במקומות 1-6. תן לי 10 שנים ברצף להגיע לשם, ותראה לאן אני מביא את המועדון הזה".

שחקני מכבי נתניה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה (חגי מיכאלי)

אתה קיבלת את הודעת העזיבה במהלך עונת 2021/22, היה משהו שרמז לך על כך?
"ברגע שריימונד פוטר, ידעתי שאני ואייל נחווה את העונה האחרונה יחד. הפיטורים של ריימונד יצרו קרע ומשבר רגשי ביני לבינו. מתישהו, במהלך העונה הראשונה של ריימונד, החל מהסיבוב השני, אייל חשב שריימונד לא האיש הנכון למכבי נתניה וזו זכותו המלאה. הייתה לריימונד אופציה בהסכם בקשר לעונת 21/22 ואייל חשב שלא צריך לממש אותה. אני התעקשתי ועמדתי על הרגליים האחוריות שהוא צריך להישאר. שתבין על מה אנחנו מדברים: בעונת 20/21 שיחקנו עם סגל שחקנים בממוצע גילאים של 22, הכי נמוך באירופה. היו אוהדים שלא הכירו את שמות מחצית מהשחקנים.

"לפני שהעונה התחילה, נרשם בפרוטוקול של ישיבת הדירקטוריון שנערכה בחודש יולי שחברי הדירקטוריון מביעים חשש אמיתי שנרד ליגה. אחד החברים אמר שמבחינתו בני יהודה עם שתי זכיות בגביע היא מודל לחיקוי, אמרתי לו: אני מבקש ממך שנדבר עוד חמש שנים ונבחן את המודל שלך והתעקשתי שהכול יירשם בפרוטוקול, הרי ניפגש סביב השולחן הזה שוב בחודש מאי. עד לחודש ינואר היינו במקום הרביעי עם פרגונים מאילת עד נהריה. שחקני הקבוצה ללא יוצא מהכלל היו בעננים מהאימונים ומהשיפור שהם חוו תחת ריימונד. השיח בתקשורת סביב הקבוצה היה מדהים. בינואר מכרנו את מלדה בשני מיליון אירו, זה שחקן שללא ריימונד היה מושאל באותו הקיץ לחדרה שכן לא היה אדם אחד במערכת ומחוצה לה שהאמין בו".

יונס מלדה (חגי מיכאלי)יונס מלדה (חגי מיכאלי)

"מהרגע שהוחלט לממש לריימונד את האופציה ידעתי שההחלטה הזו תפגוש אותי, יהיו אנשים שיחכו לי בפינה כבר בתיקו הראשון. ברגע שאייל חשב שריימונד לא האיש הנכון לתפקיד, נוצרה אנרגיה שאיש לא היה שורד בסביבת עבודה שכזו.  לצערי, ריימונד עבד במכבי נתניה כשנה וחצי, אבל אני לא זוכר שאי פעם אייל והוא דיברו מעבר ללחיצת יד. ריימונד הרגיש לא רצוי  ולצערי זה פגע בסיכוייו להצליח. חורה לי שלא הצלחנו לייצר במשך שנה וחצי פגישת עבודה ביניהם שכן אני בטוח שהיא הייתה מובילה להתחממות ביחסים ולשיח מפרה עבור שניהם".

ריימונד דיבר איתך על זה?
"הרבה פעמים, הייתי הכי קרוב אליו במועדון ביחד עם אלמוג. דיברנו חמש פעמים ביום. ריימונד אמר לי לא פעם שמפריע לו שאין בינו לבין אייל תקשורת בסיסית, זה פגע בו מאוד".

ריימונד אטוולד (נעם מורנו)ריימונד אטוולד (נעם מורנו)

אבל יגידו אנשים: היה משבר רגשי בינך לבין אייל, אבל יש לו זכות לא לאהוב אותו.
"בעצם ההתעקשות שלי להמשיך עם ריימונד ובזה שלא התפשרתי עם רצון הבעלים, הפסדתי את אייל. אני לא מצטער על ההחלטה מבחינה מקצועית: ריימונד היה חייב להמשיך ולא ישכנעו אותי אחרת. אני אמות ואחיה על האמת שלי גם אם היא תעלה לי במשרתי. מערכת לא יכולה להרשות לעצמה לשחרר עובד שעמד בכל מטרה שסימנו לו (היו שש כאלה): קידום צעירים, מאבק על הפלייאוף העליון, מקום ראשון בפלייאוף התחתון, הטמעת מקצוענות בלתי מתפשרת בכל הנושאים סביב הקבוצה הבוגרת ועוד. עד היום, משתמשים במכבי נתניה בשיטות עבודה שהוא הגה – גם באימונים, גם בפיזיולוגיה וגם בניהול השוטף".

ונחזור להודעת העזיבה.
"ידעתי שאני לא אוכל להמשיך וזה לא משנה מי יגיד למי. אייל בא אליי בינואר 2022 ואמר שיש לו שני דברים להגיד: קודם כל שהוא עוזב סופית (בפעם השנייה) ולא מתכוון להשקיע יותר כסף והדבר השני הוא שבעקבות עזיבתו הצפויה מכבי נתניה לא תוכל לעמוד יותר בתנאי השכר שלי. אמרתי לו שהפעם, בניגוד להודעה הקודמת שלו שהוא עוזב, שלאחריה תכננתי ללכת בעקבותיו (בעונת 2020), הפעם אני לא רוצה להתפטר. אני מרגיש שיצרתי פה את התשתית עבורי ועבור המועדון לקפוץ את המדרגה הזאת. שאני מרגיש שבהובלתי, המועדון עם כל המגבלות שלו, בשל ויכול להגיע להתמודד על מקום באירופה בכל עונה. אמרתי לו שאני חדור מוטיבציה להוביל את המועדון הזה. הוא כיבד את זה, אבל הוסיף שלשיטתו אין אפשרות שנגשר על הפערים הכלכליים בינינו ולכן הבנו שאין מנוס מלהיפרד בדרך המשפטית המקובלת". 

אייל סגל (רדאד ג'בארה)אייל סגל (רדאד ג'בארה)

אז אפשר להגיד שפוטרת למעשה.
"ההגדרה הזו הייתה נכונה עד לחודש פברואר 22. היה חשוב לי לא להתחבא מאחורי הצהרות מכובסות, ביקשתי שתצא הודעה שדירקטוריון מכבי נתניה בראשות אייל, החליטו על פרידה מהמנכ"ל. לא צריך לייפות את זה, גם אם מבחינת יחסי ציבור זה לא נכון לי".

אבל זה לא נגמר שם.
"לאחר חודש מאז אותה פגישה, אייל ביקש להיפגש איתי. הוא אמר לי שהוא רוצה שאשאר במתווה כזה וכזה, אבל אמרתי שזה לא מתאים לי. קבענו לדבר אחרי חודש, שאחזור מירח הדבש שלי וגם בפגישה הזו לא הגענו להבנות. אדבר בכנות: אם הייתי חושב או רואה שהוא באמת מתכוון לעזוב ושכל מה שמונע ממני להגשים את החלומות שלי עבור המועדון אלו התנאים המסחריים שרשומים לי בהסכם, הייתי מוצא מתווה איך ממשיכים את הרומן.

“אבל אני בחור מאוד ריאלי, לא אהבתי את האג'נדה ששמעתי ולא אהבתי את מה שהעתיד לפי ראות עיניו מייעד לי, הרגשתי שלהישאר יחזיר אותי חמש שנים אחורה ולכן לא השתכנעתי בלשון המעטה, שאם אשאר זו תהיה החלטה נכונה עבורי - לא מקצועית ולא כלכלית. לאחר שלושה ניסיונות לגשר על הפערים ולסכם על המשך דרכי במועדון, סיכמנו שנתקדם הלאה, כל אחד בדרכו והמלצתי על טל שגב שיחליף אותי".

ניב גולדשטיין (שחר גרוס)ניב גולדשטיין (שחר גרוס)

פורסמה כתבה ב-ONE על טבלת מובילי השכר במכבי נתניה בעונת 2020/21, אולי זה מה שגרם לפתיחת העיניים עליך?
"חתמו איתי שלוש פעמים על הסכם המשך התקשרות במשך שש שנותיי בנתניה, כאשר אייל מוביל את המהלך. מכבי נתניה מתנהלת כמו חברה ציבורית וצריך לקבל את אישור הדירקטוריון כשמדברים על שיפור תנאים. היה איזשהו ניסיון אצל אנשים נטולי בינה בסיסית, להציג את זה כאילו אני הייתי איזושהי דמות כל יכולה במכבי נתניה שקמתי בבוקר יום אחד והחתמתי את עצמי על שכר כפול.

“היו שבעה אנשים בעלי זכות הצבעה וכולם תמכו פה אחד בשינוי תנאי ההסכם שלי. הבעיה הייתה שאי שם בעונת 2021/22, פורסמו הדו”חות הכספיים של המועדון. בעונה הזאת, התקציב של מכבי נתניה היה התקציב הרזה ביותר בהובלתי ובזכותי. למה בזכותי? כי יעידו השחקנים, מאלמוג כהן ועד הצעיר ביותר, שהם קיצצו בשכר בשבילי.

אלמוג כהן (שחר גרוס)אלמוג כהן (שחר גרוס)

"בעונה הזאת, בהחלטה מושכלת שלי, שידעתי שהשקעת הבעלים היא 0, בניתי תקציב שמבוסס על הכנסות טבעיות של המועדון. במסגרת התקציב הזה, עמדנו על ממוצע שכר שחקנים של 25-30 אלף שקל ברוטו בחודש. בזכות ובגלל הנסיבות הללו, הופעתי לראשונה לאחר חמש עונות בטבלת חמשת מקבלי השכר הגבוהים במועדון. לא ראיתי ועד היום אני לא רואה בזה שום פסול ושום בושה להופיע שם, בפשטות, מהסיבה הברורה שעובדתית, אני בין חמשת האנשים החשובים במועדון: מאמן, קפטן (שכבר היה מנהל מקצועי), שני כוכבי הקבוצה חן עזרא ודני עמוס ואני. לא הרגשתי שום צורך להתנצל על כך וגם בעתיד אשאף להיות בין חמשת האנשים המובילים בכל מערכת שאעבוד בה".

יגידו אנשים, למה מנכ"ל צריך להגיע לרשימה הזאת?
"לא רואה מישהו חשוב יותר שאמור להיכנס לשם. לא הגעתי לשם בין לילה: כדי להגיע לטבלה הזאת עבדתי קשה מאוד חמש שנים. רשימת ההישגים שיש מאחוריי היא ארוכה מאוד. הדברים שעשיתי במכבי נתניה? עוד ייהנו מהם בחמש עד עשר שנים הבאות. לא גנבתי ולא רימיתי בשביל לקבל את הכסף להיפך, התאבדתי מקצועית ותדמיתית לא פעם אחת עבור מכבי נתניה. הפסדתי המון חברים בכדורגל ומחוצה לו למען הרצון שלי להגדיל הכנסות ולחסוך בהוצאות. על כל שקל שהרווחתי, מכבי נתניה הרוויחה שניים. היו לנתניה שלוש הזדמנויות להיפרד ממני בהסכמה, אך הם בחרו לנהל איתי מו"מ, שאלו מה אני מבקש ופה אחד החליטו שזה מגיע לי אז תגיד לי אתה, איפה החטא פה? על מה אני צריך לספק הסברים?".

אבל זה השפיע על ההחלטה שלך לעזוב? על ההחלטה להודיע לך את מה שהודיעו?
"בוודאי. זה גרם לי לאכזבה עצומה מכל הנוגעים בדבר, כולל מאייל עצמו. הרגשתי שיש נגדי מסע אלים והכפשה ברשתות החברתיות. איפשהו במחזור החמישי של העונה שעברה, פתחנו לא טוב עם ריימונד. במקביל פורסם הדו"ח הכספי אצלכם. בשילוב עם חוסר ההצלחה על הדשא, אותם אנשים בקהל שייחסו לי את עזיבת ערן לוי, חשבו  שאני הבעיה של המועדון ושהמשכורת שלי פגעה בשכר השחקנים. במקום להגיב על הבדיחה העצובה הזו, איש מהדירקטוריון ואייל לא עצרו את זה, זה הלך וגדל בשיא של זה, זה הפך להפגנות גלויות מחוץ למשרדי מכבי נתניה, כולל הדבקת מדבקות ושלטים נגדי.

ריימונד אטוולד (ראובן שוורץ)ריימונד אטוולד (ראובן שוורץ)

"זה משהו שלא הייתי מסוגל לשאת וביחד עם הפיטורים של ריימונד, זה היה הקש ששבר את גב הגמל. היה מאוד קשה לי לשכוח מזה וסביבת העבודה הייתה בלתי אפשרית עבורי. היה לי קשה לבוא בבוקר. ציפיתי שאייל יעלה לרדיו ויגיד שהוא הבעלים וזו ההחלטה הבלעדית שלו ואם זה תלוי בו, בעונה הבאה הוא אפילו מתכוון לשדרג אותי. רק ככה זה היה נפתר, בהצהרה נחושה. למרבה הצער, לא רק שלא הגיע הגיבוי, לא ששבועיים אחרי הדבקת המדבקות, הגיעה הפגישה עם אייל במהלכה הוא בישר לי שהוא החליט שאני צריך לעזוב. ולמה לעזוב? כי אני מרוויח הרבה כסף. אז בנסיבות האלה, איך אני יכול לחשוב שלא היה קשר בין מחאת האוהדים לטיימינג של החלטתו של אייל". 

אני רוצה לדבר על שתי פרידות במהלך הקדנציה שלך במכבי נתניה: הראשונה, עם צמד שכבר הזכרת פה קודם, סלובו ושי.
"לא חושב שהייתה מערכת יחסים כזו בכדורגל הישראלי, של משפחה, של אבא אמא ושני בנים. אני חייב להגיד לך שההפסד בגביע שינה משהו בסלובו ושי והעונה שלאחר מכן לא הייתה כקודמותיה. היחסים נפגעו, השיח לא היה זהה לעבר. החטא שלהם היה שהם התחילו להיות סוליסטים, מבודדים ורצו להוביל את הספינה לבד. לעיתים קרובות לא רצו להתחשב ברצונות או בהמלצות שלנו, דבר שגורם לשבר עמוק בכל מערכת יחסים. מהצד השני החטא שלנו היה ששכחנו מהר מדי את כל מה שהם עשו לטובה במכבי נתניה".

שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)

זה היה הוגן לפטר אותם?
"חד משמעית לא, אבל זה היה נדרש בעולם שבחרנו להתפרנס ממנו. דבר אחד בטוח, הם לא יזכו ליחס הוגן ואהוב בכל הקריירה שלהם כמו שהם זכו במכבי נתניה".

אבל זה לא הסתיים טוב. היו כתבות בתקשורת שלא כיבדו את שני הצדדים.
"היה מו"מ הוגן והגון מצד שני הצדדים. אני מוריד בפניהם את הכובע, אבל חייבים לציין שגם אייל בסופו של יום התנהג כג'נלטמן".

פרידה נוספת ואולי הכי מתוקשרת בעשור האחרון במכבי נתניה: מערן לוי.
אעשה לך את זה פשוט, רק בגלל ערן לוי, ערן לוי לא במכבי נתניה. אני יכול להגיד לך שערן בהתנהלות שלו, בשורה של מקרים האחד אחרי השני בתקופה קצרה, הגיע למצב שזה היה בלתי אפשרי להשאיר אותו במועדון, על אף הרצון של כולם. מקווה שיבוא יום וערן יהיה מספיק הוגן והגון ולספר את האמת לגבי העזיבה שלו ומה היה חלקי בה. מקווה שהוא גם יספר על ההסכם לשלוש שנים נוספות שהכנתי לו, כמו שהוא רצה וביקש וחלם, אך לצערי בעקבות הראיון שלו לאחרי הניצחון 1:4 על בית"ר ירושלים החלטנו בצדק לגנוז אותו".

ערן לוי (חגי מיכאלי)ערן לוי (חגי מיכאלי)

היו באמת ניסיונות להחזיר אותו בשנה שעברה?
"לא. לערן יש יכולת מדהימה ויש חלק בקהל שאוהד את ערן לוי לפני שהוא אוהד את מכבי נתניה. הפלג הזה, חלקו, השפיע על אייל שאעזוב והשפיע עליי שלא רציתי להישאר. ייאמר לזכות ערן, שהוא גרם לעצמו להיות כמו אבי נמני במכבי ת"א. הוא יצר אולטראס אמיתי שאוהד את ערן לוי. כשהוא עזב, האוהדים הללו שמו לעצמם למטרה שבכל סיטואציה שמכבי נתניה תדשדש, הם יעשו הכול שערן לוי יחזור לכותרות לגבי חזרה למכבי נתניה".

אלמוג כהן הוא חבר מאוד קרוב שלך. הוא הצהיר שאם בני יילך, הוא הולך איתו.
"אלמוג כהן הוא מכבי נתניה ומכבי נתניה היא אלמוג כהן ללא קשר לזהות המאמן. הלוואי שבני יישאר פה עשר שנים, אבל גם אם בני יעזוב לטובת אימון נבחרת ישראל הבוגרת, אלמוג כהן חייב להישאר במכבי נתניה. אני רואה בו כמישהו שצריך להיות פה בין חמש לעשר שנים: הוא צריך לבחור את המאמן, את השחקנים ולבחור את שיטת המשחק ובאופן כללי לקבוע את האג'נדה המקצועית – ניהולית  של מכבי נתניה".

בני לם ואלמוג כהן (נעם מורנו)בני לם ואלמוג כהן (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגן כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */