יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:21

טרוסט: לא רצו אותי, הייתי חודש וחצי בבית

קשר נס ציונה מדבר על הקשר עם אבא, העונה בנס ציונה והמטרות לעתיד ועל המפגש עם האקסית: "לא מוותרים על מקום כמו ב"ש, אך הרגשתי שדברים לא ישתנו"

|
עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)
עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)

לאחר פתיחת עונה קשה, העולה החדשה סקציה נס ציונה מתחילה להיכנס לעניינים: השבוע, סיימה הקבוצה של ניר ברקוביץ' בתוצאת תיקו מול הפועל ב"ש באיצטדיון "טוטו טרנר" כאשר הוליכה עד המחצית השנייה ויכולה להרגיש תחושת פספוס.

"האמת שלא הופתעתי מהתוצאה" אומר הקשר עילאי טרוסט בראיון ל-ONE. שדיברתי לפני המשחק עם המשפחה והחברים הייתה לי הרגשה שניקח לפחות נקודה, כי אנחנו משחקים טוב במשחקים האחרונים וזה לא מקרי. לקחנו את הנקודות. עשינו משחק טוב נגד קבוצה טובה שקשה לקחת לה נקודות בטרנר".

מאוכזבים מאובדן היתרון או מרוצים מהנקודה?
"זו לא אכזבה כי נכון שהיו לנו שני מצבים, אבל באותה מידה יכולנו לקבל עוד שערים כי היו לנו עוד כמה החמצות. זה משחק חוץ שהרבה עוד יפסידו בו".

מה השתנה אצלכם במשחקים האחרונים? 
"אני מסכים שמאז המשחק מול מכבי חיפה במחזור הרביעי עשינו משחקים מצוינים. כשאתה מחליף 13-14 שחקנים ונוצרת קבוצה חדשה, אז לוקח לה זמן להתחבר ולוקח זמן להטמיע את הכדורגל שאתה רוצה. בטח בקבוצה שהמטרה שלה היא להישאר בליגה. יש פה שחקנים כמוני שזו השנה הראשונה שלהם בליגת העל. אני שמח שאנחנו מתחילים לצבור נקודות ועם עוד קצת מזל וריכוז יכולנו להיות עם עוד נקודה או שתיים אבל אני מאמין שנחזיר את זה במשחקים הבאים".

הספידו אתכם מהר מדי בזה שאמרו שתרדו ליגה?
"בתחילת העונה העסק לא היה נראה טוב, אני מסכים. אבל תמיד בהרגשה הפנימית שלי האמנתי שנהפוך לקבוצה טובה כי יש פה שחקנים טובים. האמנתי שנתחבר ונראה כדורגל טוב, כי יש פה שחקנים שעברו משהו בכדורגל. זה טבעי ידברו בכל משחק שאנחנו היורדת הבטוחה כי על כל קבוצה שעולה לליגת העל אומרים שהיא תרד בעונה לאחר מכן. אנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח ולשחק כדורגל".

עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)

איך אתה משווה אתכם ביחס לשאר הקבוצות?
"אני חושב שבכל משחק הוכחנו שאנחנו באים לשחק כדורגל. גם מול סכנין בחוץ, שראינו איך מכבי ת"א התקשתה שם, באנו לשחק כדורגל. גם מול מכבי חיפה עמדנו יפה עד הדקות האחרונות ולא הסתגרנו. גם מול נתניה היה משחק שווה כוחות שיכול היה ללכת לכאן או לכאן. יש את הקבוצות מעל הליגה, שיש אולי שלוש או ארבע קבוצות כאלה, אבל חוץ מהן, מול כל קבוצה אנחנו יכולים לנצח. אנחנו באים בגישה הזאת".

עבור טרוסט המוכשר בן ה-23, מדובר בעונת הבכורה שלו בליגת העל. בעברו, שיחק במחלקת הנוער של הפועל ב"ש ואף רשם הופעה אחת בגביע הטוטו, כאשר לא מדובר היה בעוד משחק עבורו. עד לאחרונה, האמין שיקבל את הצ'אנס בבוגרים ואף החל את האימונים עם הקבוצה בעונה הנוכחית, אך בהליך בוררות שניהל ושגרם לו לא להתאמן במשך חודש וחצי, הוא השתחרר כאשר התחייב לשלם לקבוצה מהדרום 180,000 שקלים.

כמה מבחינה אישית הייתה משמעות למשחק הזה עבורך? רצית להוכיח?
"זו קבוצה שהייתי בה במחלקת הנוער והתקדמתי דרכה לבוגרים אז יש תחושה אחרת, יותר מרגשת. אבל בלי קשר, זה היה משחק חשוב לקבוצה ואני שמח שעשינו את העבודה. להוכיח? אני לא חושב שאני צריך להוכיח משהו דווקא במשחק הזה. אני בא לכל משחק במטרה להשתפר, כי זו השנה הראשונה שלי בליגת העל".

עומר אצילי מול עילאי טרוסט (עמרי שטיין)עומר אצילי מול עילאי טרוסט (עמרי שטיין)

עברת קיץ לא פשוט: אי ודאות, אי הכנה מלאה.
"כשאתה לא עושה הכנה כמו שצריך, אתה מרגיש את זה בדברים הקטנים.  פתאום בדקה ה-70 במחזור הראשון אתה לא מצליח לרוץ כבר. אני חושב שהמשחקים הראשונים שלי לא היו מספיק טובים וזו אחת הסיבות. הייתי חודש וחצי בבית והתאמנתי לבד. הייתה אי ודאות שרציתי שתיגמר ואני שמח שהיא נגמרה ואני במקום שטוב לי בו עם מאמן שמאמין בי ולשם כיוונתי. מה שהיה בב"ש מאחוריי ואני מסתכל קדימה"

גם את העונה שעברה התחלת בב"ש עד שחתמת בנס ציונה בליגה הלאומית.
"הייתי שחקן של ב"ש והתחלתי בהשאלות. עשיתי חצי עונה טובה בעונת 2020-2021 במדי הפועל עפולה והגענו אפילו לרבע גמר גביע המדינה ולמשחק מול מכבי חיפה. אני אישית עשיתי שדרוג מדהים וחשבתי שאחריה כן יהיה לי איזשהו אופק בעונה העוקבת כי כן הרגשתי שאני יכול לשחק בליגת העל. יצאנו למחנה האימונים בעונה שעברה ועשיתי מחנה טוב ונראתי טוב באימונים. גם משיחות שלי עם רוני לוי, למרות שלא היה לי חוזה, אמרו לי שיוצע לי חוזה חדש”, (גם אם לשחקן לא היה חוזה בתוקף, עקב העובדה שהוא שיחק במועדון בנוער נדרשים היו דמי השבחה).

"אמרו לי שאתחיל את העונה פה ואם עוד חודש או חודשיים לא אקבל את ההזדמנות אצא להשאלה. לא התקדמנו לחוזה וראיתי שכל האופציות נסגרות. גם ההצעות מליגת העל נסגרו לי ופחדתי שלא אמצא את עצמי אפילו בקבוצה שמכוונת לעלייה מהליגה הלאומית. ראיתי שנס ציונה רוצה אותי אז החלטתי לוותר על משיכת הזמן. אני שמח שעשיתי את זה כי עלינו ליגה ועשיתי עונה מדהימה שעכשיו אני רואה את השיפור שעשיתי בה".

עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)

ואז זה שוב חוזר, העונה הנוכחית.
"לגבי עניין החוזה ודמי ההשבחה: על פי החוק, אם שחקן מעל גיל 24 ואין לו חוזה אך יש השבחה, הוא נקרא שחקן חופשי. בשל העובדה שאני בן 23, הייתי מחויב להתייצב. התחלתי שוב את האימונים, הרגשתי טוב והיו לי שיחות עם אליניב. הוא כן אמר לי שהוא רוצה שאשאר, אבל בסופו של דבר שיחות ודיבורים זה יפה ונחמד, אבל אתה מגיע לאימונים ויש עוד שמונה קשרים איתך שמתחרים על שתי עמדות. זה לא שאני לא מאמין ביכולת שלי, אבל ראיתי את הלך הרוח: אתה מרגיש שבונים עליך אבל שלא בונים עליך. רוצים שאהיה פה כי זה נוח ואחדש חוזה".

"אמרתי להם שאני לא רוצה לשבת בספסל עוד עונה ושאני מרגיש שזאת העונה שלי. הפועל ב"ש זה מועדון ענק שלא הרבה מוותרים עליו, אבל הרגשתי שהדברים לא ישתנו גם אם אחתום לעוד שלוש עונות (החוזה שהוצע לי). הרגשתי שלופ ההשאלות הזה לא ייגמר. אמרתי שאם בשנה הזאת לא בונים עליי, אז מתי כן? החוזה שהוצע לי היה בסכומים לא ראויים, זה לא סכומים שאתה רוצה להרוויח בגיל 26 (עד תום החוזה) זה הראה לי אולי שלא רוצים אותי, כי על מה שטוב אתה משלם. החלטתי ברגעים האלה שזה הדבר הכי נכון לי".

ואז החלטת ללכת לבוררות.
"ברגע שאתה פונה למוסד לבוררות אז אתה כבר לא מחויב להתאמן עם הקבוצה. ההחלטה לפנות לבוררות הגיעה לפני היציאה למחנה האימונים. ההליך עצמו לקח חודש וחצי: אתה מחכה ומחכה ומבין שלא כולם חושבים על עילאי טרוסט שעכשיו בבית. אחרי חודש וחצי הגיעה ההכרעה ונקבע סכום של 180,000 שקלים, סכום שאף אחד לא ציפה לו. לדעתי זה סכום לא מוצדק: הפועל ב"ש נתנה לי המון ברמת העלייה לבוגרים לאחר שלוש שנותיי בנוער, אבל הייתה לי רק הופעה אחת בבוגרים וגם היא הייתה בגביע הטוטו. אני מברך את עצמי ואת המשפחה שלי על כך שניתן לי הגב לעשות את המהלך הזה".

עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)עילאי טרוסט (חגי מיכאלי)

אבא שלך מאוד התרגש... הוא גם רשם פוסט ארוך על ההתנהלות מצד ב"ש"לא נרשם שם משהו כואב מדי כלפי ב"ש. בתור אבא שמלווה את הילד שלו מגיל צעיר ולא הפסיד כמעט אף משחק שלו, הוא איתי בכל צעד. בסופו של דבר שפוגעים בהתקדמות ובחלומות של הילד שלך, הכול הופך ליותר אמוציונלי. יש לי הרבה שיחות עם אבא שלי על זה והוא לא הביע איזשהו כעס בפוסט. הוא פשוט הרגיש שזה משחק יותר מיוחד מכל משחק, מול קבוצה שכביכול ויתרה עליי. המטרה שלי היא לגרום למשפחה שלי להיות גאה". אבא שלי חיכה המון זמן שאשחק בליגת העל וכשהגיע הרגע הזה אז הוא פשוט מאוד התרגש".

כמה העונה הזאת היא משמעותית עבורך?
"בליגה הלאומית הייתה חשיפה גדולה, אבל לא כמו בליגת העל. בעונה הזאת בליגה העל, אתה פוגש גם את הקבוצות הגדולות ויש הרבה משחקים בהם אצטרך להראות את עצמי, שכולם יכירו אותי ויידעו מי אני. זו עונה שהיא משמעותית, כי עשיתי את המהלך שעשיתי במטרה כן להגיע לקבוצה גדולה או לחו"ל. לשם אני מכוון ואני מקווה שהעונה הזאת תקדם אותי ואעשה את קפיצת המדרגה שאני רוצה". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */