יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"אף אחד לא חסין פה": הלם בנתניה לאחר התיקו

בשורות היהלומים מתכננים זעזוע בסגל, ברקו והארטהרץ עשויים לעזוב, שחקן כנף זר וחלוץ ישראלי על הכוונת. קונסטנטין: "גם בשנה שעברה הספידו אותנו"

|
בני לם (ראובן שוורץ)
בני לם (ראובן שוורץ)

הלם גדול במכבי נתניה לאחר ה-1:1 אמש (שבת) עם סקציה נס ציונה. אם עד אתמול, היהלומים של בני לם קיוו כי ניצחון מול העולה החדשה יוציא את הקבוצה לדרך חדשה, אז המשבר רק העמיק. גם הקהל הצהוב מחה על היכולת כשהמתין בסיום דקות ארוכות מחוץ ליציאת השחקנים ואף שוחח בקצרה עם המאמן בני לם.

שבעה מחזורים חלפו מפתיחת העונה ולמרות שמכבי נתניה נמצאת במקום הראשון בליגה מבחינת איומים לשער, היא עדיין לא מצליחה לתרגם זאת לניצחונות ורואה את הפלייאוף העליון מתרחק. המאמן בני לם והמנהל המקצועי, מודעים לעובדה שכעת הם נמצאים בנקודת זמן משמעותית בעונה הנוכחית, ולאחר העונה הקודמת שהייתה מוצלחת ביותר, הם יצטרכו להחזיר את הקבוצה ליכולת שאפיינה אותה.

הפתיחה של היהלומים במשחק דווקא הייתה טובה, עם שער מהיר של איגור זלאטנוביץ' בפנדל, אך דווקא לאחר דקות טובות, היהלומים נחלשו ואפשרו לנס ציונה לחזור ולהשוות. אילולא יכולת טובה של השוער איתמר ניצן, נתניה יכלה גם לרדת מנוצחת.

איגור זלאטנוביץ'. השער לא הספיק (חג’אג’ רחאל)איגור זלאטנוביץ'. השער לא הספיק (חג’אג’ רחאל)

“היינו צריכים להבקיע את הגול השני ולהכריע את המשחק, אבל לא הולך לנו", אמרו במועדון. "כשאתה מגיע כל כך הרבה פעמים למצב של יתרון מספרי ולא מנצל את זה, אז גם הביטחון של השחקנים יורד”.

אם עד אתמול במועדון נמנעו מלבקר את השחקנים, נראה שלאחר המשחק הזה ההבנה היא שלא מעט שחקנים מאכזבים, ולא מן הנמנע שיבוצעו מספר שינויים בחודש ינואר: “אף אחד לא חסין פה, כי הרבה שחקנים לא מספקים את הסחורה”, אמרו בקבוצה, ומודים שאולי הסגל הנוכחי מעט ארוך מדי.

עדן קארצב, לא מצליח לשחזר את היכולת מהעונה שעברה, וזה משחק שני ברציפות שהיה לו חלק בשער שספגה נתניה. בשבוע שעבר הוא גרם לפנדל, אתמול הוא ביצע גליץ' מיותר במרכז המגרש שהוביל לאיבוד. גם פטריק טוומאסי נקלע ליום רע, כשאליו נוספה העובדה שבירידתו מהמגרש הוא לא לחץ את ידו של מחליפו גיל יצחק וכמו כן של מספר אנשי צוות.

אריך ברקו (איציק בלניצקי)אריך ברקו (איציק בלניצקי)

בראש ובראשונה, מי שמועמדים לעזוב הם הקשר אריך ברקו, שלא נכלל בסגל וגם המגן השמאלי פלוריאן הארהטרץ, שגם לאחר שהחלים מפציעתו, לא מצליח להציג יכולת טובה ובקבוצה קיימת אכזבה מיכולתו. אם לא יחול שינוי דרמטי ביכולת של השניים, נראה שנתניה תנסה להתיר את חוזיהם.

לעומת זאת, למרות שישנם עוד שלושה חודשים עד פתיחת חלון העברות, בנתניה ירצו להתחזק בשחקן כנף זר במקומו של ברקו, כאשר הכוונה היא לצרף גם חלוץ ישראלי לעיבוי הסגל. לקראת המשחק מול הפועל ירושלים בשבוע הבא, בצוות המקצועי מתכננים זעזועים כאשר לפחות שניים או שלושה שינויים צפויים להיות ב-11 הפותחים. עמרי גאנלדמן, צפוי לשוב לסגל.
 
אם יש משהו מעודד בגזרת נתניה, הוא העובדה שמשחק הבית הקרוב מול הפועל ירושלים ייערך עם קהל. המועדון עדיין לא זומן לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל זכר להדלקת האבוקות מול הפועל באר שבע, כאשר גם אם הוא יזומן לרביעי הקרוב, העונש יהיה על משחק הבית שלאחריו, נגד בני ריינה.

שי קונסטנטין (רדאד ג'בארה)שי קונסטנטין (רדאד ג'בארה)

“זכותו של הקהל למחות ובאיזשהו מקום הם צודקים. אנחנו חייבים להיראות יותר טוב, גם בשביל עצמנו וגם בשבילם ובשביל המועדון הזה. אני בטוח שנצא מזה, כי אנחנו יותר חזקים מהסיטואציה”, אמר בסיום שי קונסטנטין. המגן הוסיף: “זה ניצול מצבים, אם היינו מנצלים את המצבים שלנו במחצית הראשונה, אז המחצית השנייה הייתה נראית שונה לגמרי. אנחנו מודעים לבעיות ונעבוד עליהן. אנחנו שחקנים כדורגל וזו העבודה שלנו: לשחק תחת לחץ. יש ימים טובים יותר ויש טובים פחות, אבל גם את תקופת הלחץ הזאת נעבור. גם בשנה שעברה הספידו אותנו”.

על היכולת שלו: “אני לא מסתכל על עצמי כי זו בסופו של דבר קבוצה. אם הקבוצה תהיה טובה, אז גם אני אהיה טוב. אני מאמין שהקבוצה תעזור לי כמו שאני מנסה לעזור לה”. על הקהל הוסיף: “הקהל בסופו של דבר הוא השחקן ה-12 שלנו והם מגיעים ודוחפים בכל משחק. אני מקווה שזה לא ייפסק, אני מבטיח לקהל שניתן הכול כולל הכול במטרה לשמח אותם ואנחנו צריכים אותם איתנו”.

לם: ״אין טענות לקהל, מבין אותם״
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */