יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

בנאדו, חרזי, קטן או לביא: הקפטן הגדול של חיפה

אתם בוחרים את הקפטן הכי גדול של הקבוצה שלכם, מתחילים עם הירוקים: גם אבוקרט, ממן ועטר בפנים, מי הכי ראוי לקבלת התואר היוקרתי? הצביעו והשפיעו

|
נטע לביא, יניב קטן ואריק בנאדו  (עמרי שטיין ועמית מצפה)
נטע לביא, יניב קטן ואריק בנאדו (עמרי שטיין ועמית מצפה)

במשך השנים ראינו שיש לקפטן של קבוצה השפעה גדולה עליה לטוב ולרע. יש כל מיני סוגי קפטנים, כל אחד לוקח את זה בדרך שלו, יש כאלה שיותר בולטים, כאלה שעושים עבודה טובה, אבל יותר שקטים. כל אחד והסגנון שלו, אך אין ספק שלקפטן דומיננטי יש השפעה בסופו של דבר גם על מה שקורה בקבוצה.

החלטנו לתת לכם הגולשים, לבחור את הקפטן הגדול של הקבוצה שלכם. נתחיל באלופה מכבי חיפה.

אברהם אבוקרט

בגיל 9 אברהם אבוקרט הצטרף למכבי חיפה, ובמשך שנים רבות היה הברומטר של הקבוצה מאחורי הקישור, כאשר שיחק בעמדת הקשר האחורי והיה האיש שלמעשה החזיק את המשחק מאחורה של הקבוצה. סה"כ הוא סגר 20 עונות בירוק כאשר הופעת הבכורה שלו במדי הבוגרים הייתה ב-1.1.1977 מול הפועל עכו בגיל 16 .

סה"כ הוא רשם בקבוצה 396 הופעות עם 10 שערי ליגה, עוד 63 הופעות במסגרת גביע המדינה עם שער בודד. לאבוקרט יש ארבע אליפויות במדי מכבי חיפה ועוד גביע מדינה אחד, כאשר במשך כל השנים  הוא שיחק בבוגרים רק במדי מכבי חיפה.

למרות התפקיד של הקשר האחורי בו הוא חילץ לא מעט כדורים, ושיחק בצורה אגרסיבית וחכמה, אבוקרט מעולם במהלך הקריירה שלו לא הורחק. הוא נחשב לשחקן חכם, אבל גם מאוד צנוע, מסוג המנהיגים השקטים אך הבולטים מאוד.

אברהם אבוקרט (עמרי שטיין)אברהם אבוקרט (עמרי שטיין)

ברוך ממן

ממן הצטרף למכבי חיפה בגיל 14, הבכורה שלו בבוגרים הייתה ב-4.5.1974 במשחק מול הפועל ת"א. הקבוצה אז ניצחה 1:2,  אך ירדה לליגה א'. ההתחלה לא הייתה טובה בזמנו מבחינת ממן שאף תקופה נעלם לקבוצה כאשר לא הסתדר עם מאמן הקבוצה דאז אורי ויינברג.

לאחר מכן ממן חזר, אך הקבוצה כבר עמדה לשחרר אותו, אך בסופו של דבר ממן הפך להיות אחד השחקנים הבולטים ומרכזיים של מכבי חיפה, עד שהוביל את מכבי חיפה כקפטן לאליפות הראשונה שלה ב-1983/84 ואליפות שנייה ברציפות בעונת 1984/85, כאשר לממן היה חלק גדול מאוד באותן זכיות.

סה"כ יש לממן במדים הירוקים 303 משחקי ליגה בהם הבקיע 45 שערים ועוד 42 הופעות במסגרת גביע המדינה בהם הבקיע עוד 5 שערים.

ברוך ממן (עמרי שטיין)ברוך ממן (עמרי שטיין)

ראובן עטר

עטר נחשב לאחד מגדולי השחקנים שהיו למכבי חיפה. הוא התחיל את דרכו במועדון בגיל 8, לא מכבר מרקו בלבול סיפר בפודקאסט 'שיחת היום' ב-ONE, כי הגיע יחד עם עטר למכבי חיפה, אך בעונה הראשונה לא קיבלו את עטר לקבוצה. בגיל 17 הוא כבר הועלה לקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה.

השליטה הבלתי רגילה של עטר בכדור, יחד עם ראיית המשחק, עם בעיטה בלתי רגילה, הביאה אותו לבשל לא מעט שערים יחד עם הבקעת שערים חשובים לקבוצה. סה"כ הוא שיחק בקבוצה 14 עונות, כאשר הבכורה שלו בבוגרים הייתה ב-15.11.86 מול הפועל ב"ש. לעטר יש במדים הירוקים חמש אליפויות, שני גביעי מדינה, דאבל אחד.

בזמנו עטר חצה את הכביש כאשר נמכר בסכום שיא להפועל חיפה בתקופת רובי שפירא ז"ל. לעטר יש 281 הופעות במדי מכבי חיפה עם 72 שערי ליגה ועוד 39 הופעות במסגרת גביע המדינה עם  12 שערים.

ראובן עטר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)ראובן עטר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

אריק בנאדו

אוהדי מכבי חיפה יזכרו לעד את אריק בנאדו למרות שבשנים האחרונות הוא ביקש לשנות את שם משפחתו לבנדו. בנאדו התחיל לשחק במכבי חיפה בגיל 9. הוא סגר סך הכול 16 עונות בקבוצה, כאשר יש לזכותו שבע זכיות באליפות, זכיות בגביע המדינה, והוא הפך עד מהרה להיות אחד המרכזיים בהגנת מכבי חיפה לאורך השנים.

בין לבין לבנאדו הייתה גיחה לבית"ר ירושלים בתקופת ארקדי גאידמק איתה, זכה בשתי אליפויות רצופות, ואז הוא חזר למכבי חיפה בגיל 36. אגב, זאת הייתה הפעם השנייה שבנאדו עזב לבית"ר ירושלים, לאחר שלפני כן בזמנו לא מצא את מקומו בהרכב.

אבל לאורך השנים בהם היה בנאדו בקבוצה, הוא היה אחד השחקנים הבולטים והמשמעותיים שלה. הוא שיחק במדים הירוקים 399 משחקי ליגה ( מקום שלישי במספר ההופעות במכבי חיפה) עם תשעה שערים ועוד 51 הופעות במסגרת גביע המדינה עם עוד שלושה שערים.

אריק בנאדו (משה חרמון)אריק בנאדו (משה חרמון)

אלון חרזי

אמנם הוא גדל בהכח רמת גן, כאשר למכבי חיפה הגיע דווקא כחלוץ, אך אין תפקיד אותה לא מילא חרזי בירוק מלבד שוער. רוב השנים הוא שיחק בתפקידי הגנה, בלם או מגן, אך היה אחד מהשחקנים הבולטים במכבי חיפה כאשר סגר 21 עונות בקבוצה.

הופעת הבכורה שלו הייתה מול הפועל ת"א ב-6.10.90. הוא רשם במכבי חיפה 495 הופעות ליגה (שיאן ההופעות בליגה בכל הזמנים של מכבי חיפה, למרות שלא גדל בקבוצה) עם 29 שערים, עוד 64 הופעות בגביע בהם הבקיע שישה שערים, ועוד 60 הופעות במסגרת האירופית שם יש לו שער בודד.

הוא גם  השתתף במכבי חיפה פעמיים במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. אגב, בגיל 32 הציעו לחרזי לפרוש במכבי חיפה, אך הוא התעקש שזה מוקדם מדי מבחינתו, וצדק – היה לו חלק בשתי אליפויות רצופות במדי מכבי חיפה. סה"כ לחרזי יש שמונה תארי אליפות עם מכבי חיפה, בנוסף לעוד שלושה גביעי המדינה.

אלון חרזי (עמרי שטיין)אלון חרזי (עמרי שטיין)

יניב קטן

מלבד גיחה קצרה בת חצי שנה לווסטאהם האנגלית, יניב קטן כל השנים הקפיד רק לשחק במכבי חיפה. סה"כ סגר קטן 16 עונות במדים הירוקים, כאשר הוא הפך לשחקן דומיננטי, משפיע מאוד על כר הדשא ומחוצה לו במה שקורה במועדון, עם רגעים חשובים מאוד בהם הוביל את הקבוצה להישגים גדולים.

למרות שהיו לו בזמנו הצעות עם כסף גדול לעזוב את הקבוצה, כולל ממכבי ת"א, הוא ויתר ולא היה מוכן לשחק באף קבוצה בישראל מלבד מכבי חיפה. כנראה לא סתם עד היום אוהדי מכבי חיפה שרים במשחקים את השיר המיוחד שיש להם על מספר 20, יניב קטן.

הוא החל את דרכו במדים הירוקים בגיל 9. הופעת הבכורה שלו  בבוגרים הייתה ב-12.9.98 מול בית"ר ירושלים. הוא רשם במדי מכבי חיפה סך הכול 467 הופעות ליגה, כאשר  יש לו שבע אליפויות עם 78 שערים. בגביע המדינה יש לו עוד 43 הופעות עם 10 שערים.

יניב קטן (עמרי שטיין)יניב קטן (עמרי שטיין)

הוא השחקן בעל הכי הרבה הופעות במכבי חיפה במסגרת האירופית עם 70 הופעות בהם כבש 15 שערים. השתתף פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות, והשחקן במדי הקבוצה הירוקה שהבקיע הכי הרבה שערים בקריית אליעזר המיתולוגי , סה"כ 51 שערי ליגה.

נטע לביא

לביא שבה את ליבם של אוהדי מכבי חיפה כאשר ויתר לפני שנתיים על ההצעה מצסק"א מוסקבה ונשאר כדי להוביל את הקבוצה לאליפות לאחר בצורת גדולה. בשלוש השנים האחרונות הוא הפך להיות שחקן דומיננטי וחשוב בסגל של מכבי חיפה, ועד מהרה הפך להיות מנהיג  בקבוצה הירוקה.

בגיל 14 הוא הצטרף לקבוצה, וכבר בקבוצת הנוער הוא שימש כקפטן וזכה עם הקבוצה בדאבל. את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הוא עשה ב-28.10.2015 מול עירוני קריית שמונה במסגרת גביע המדינה, ובליגה 7.12.15  בדרבי מול הפועל חיפה.

סה"כ ללביא יש 184 הופעות ליגה במדים הירוקים בהם כבש שבעה שערים, עוד 20 הופעות במסגרת גביע המדינה כאשר כבש שני שערים ועוד 21 הופעות במסגרת האירופית.

נטע לביא (עמרי שטיין)נטע לביא (עמרי שטיין)

 

בכר ולביא לקראת המשחק מול בני ריינה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */