יום שבת, 04.05.2024 שעה 19:57

רז הרשקו: החשיפה של ג'רבי תעניק אומץ לאחרים

הג'ודאית התייחסה ליציאה מהארון של המדליסטית האולימפית. אורן סמדג'ה מתכונן לאליפות העולם: "נמצאים במצב טוב", שני הרשקו: "יש לנו נבחרת חזקה"

|
רז הרשקו ושני הרשקו (שחר גרוס)
רז הרשקו ושני הרשקו (שחר גרוס)

נבחרות ישראל בג’ודו בעיצומן של ההכנות לאליפות העולם שתיפתח בשבוע הבא בטשקנט, מיד אחרי יום הכיפורים, והיום (רביעי) הן קיימו אימון פתוח לתקשורת. נבחרות הגברים והנשים יטוסו יממה לפני יום הכיפורים, יעבירו את הצום בבירת אוזבקיסטן ויעלו להתחרות על הבמה הגדולה ביותר של הענף במטרה לחזור עם מדליות.

הג’ודאית רז הרשקו, סגנית אלופת אירופה שחזרה בשנה האחרונה מכל תחרות עם מדליה במשקל הפתוח, אמרה: “אני מרגישה טוב ומוכנה לתחרות. אף פעם אני לא יכולה להבטיח שאזכה במדליה, אבל אני מבטיחה שאבוא להילחם בכל קרב, כמו שעשיתי בכל תחרות השנה”. 

רז, שבעבר יצאה מהארון, הוסיפה על הפוסט שפרסמה אתמול הג’ודאית לשעבר ירדן ג’רבי שסיפרה כי יש לה בת זוג: “אני שמחה בשבילה על כך שהיא מצאה אהבה והיא מרגישה שלמה עם עצמה. כל אחד בחיים האישיים שלו, אבל אני מקווה שזה יעניק הרבה אומץ וגב לאחרים, אם זה לנשים, לגברים ולחברה בכלל”.

נבחרת הג'ודו לקראת אליפות העולם
נבחרת הנשים (שחר גרוס)נבחרת הנשים (שחר גרוס)

בפן המקצועי, באיגוד הג’ודו לא הגדירו מטרות, אלא הנמיכו ציפיות ומקווים למדליה אחת לפחות. מטעם נבחרת הגברים יתחרו בין היתר אלוף העולם לשעבר שגיא מוקי, טל פליקר שזכה במדליית הארד העולמית לפני חמש שנים ופיטר פלצ’יק שינסה לסיים לראשונה על הפודיום. לצידם, יתחרו גם כמה נציגים פחות מנוסים, כמו ים וולצ'ק הצעיר. אצל הנשים, יתחרו גפן פרימו שזכתה בשנה שעברה במדליית הארד באליפות העולם, אחותה כרם, כמו גם אלופת אירופה תמנע נלסון לוי שתנסה לזכות במדליה ראשונה באליפות העולם בטשקנט. 

פיטר פלצ''יק (שחר גרוס)פיטר פלצ''יק (שחר גרוס)
שגיא מוקי טוהר בוטבול (שחר גרוס)שגיא מוקי טוהר בוטבול (שחר גרוס)

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג’ה ציין: “יש לנו שלושה ספורטאים צעירים שיתחרו באליפות העולם. אנחנו רוצים לבנות סגל חזק וטוב, מתחילים את המרוץ למשחקים האולימפיים ומי שטוב יגיע לשם. הספורטאים שלנו נמצאים במצב טוב, מגיע כל הכבוד לנבחרת הנשים על ההצלחות שלה ואנחנו נטפס לאט לאט לנקודה שאנחנו רוצים להגיע אליה. המטרה להתפוצץ בפאריס 2024, כאשר בדרך יש עוד שתי אליפויות עולם ושתי אליפויות אירופה”.

אורן סמדג''ה (שחר גרוס)אורן סמדג''ה (שחר גרוס)
נבחרת הגברים (שחר גרוס)נבחרת הגברים (שחר גרוס)

המאמן הלאומי לנשים, שני הרשקו, אמר: “להתחרות באליפות העולם זה החלק הקל, להצליח זה מורכב. יש לנו ציפייה גדולה מהתחרות הזאת, הציפיות שלנו גבוהות יותר מאלה של כל אחד אחר, אבל זה לא פשוט כי בכל העולם רוצים מדליות. יש לנו נבחרת חזקה שנמצאת במקום שמעולם לא היינו בו, אז ננסה למנף את זה להצלחה גם בתחרות הקרובה. הצלחה היא תמיד זכייה במדליה אבל המטרה הגדולה היא להכשיר כמה שיותר ספורטאיות לפאריס”.

שני דיבר גם כן על הפוסט של חניכתו ג’רבי שפתחה את הלב: “אומנם היא לא נמצאת בנבחרת כבר כמה שנים, אבל היחסים בנינו הם מאוד קרובים ואנחנו מדברים הרבה ומתייעצים. יש לנו קשר טוב, כך שאשאיר את השיחות שהיו לנו בנינו. מה שלא תעשה ומה שלא תבחר לעשות, יש לה את הגיבוי שלי והתמיכה שלי. אני רוצה שתעשה מה שטוב לה, כי אם יהיה לה טוב אז כמובן שגם אני אהיה מאושר”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */