יום שישי, 03.05.2024 שעה 00:22

רוג'ר פדרר פרש בדמעות: היה לי מסע מדהים

סוף עידן. הקריירה המפוארת של הפנומן הגיעה לסיומה - השווייצרי תולה את המחבט אחרי ששיחק לצד נדאל במפגש הזוגות בלייבר קאפ. הענף כבר מתגעגע

|
רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)

הקריירה המדהימה, קסומה, פנומנלית או כל מילה אחרת הגיעה הלילה (בין שישי לשבת) לסיומה, כשרוג’ר פדרר ערך בלונדון את משחקו האחרון אי פעם. הפנומן השווייצרי עשה זאת במעמד מכובד וראוי ביותר כששיתף פעולה לצד יריבו הספורטיבי הגדול וחברו, רפאל נדאל, במסגרת גביע לייבר קאפ הנוצץ. בסיום זה נגמר ב-6:4, 6:7(2) ו-11:13 לטובת הצמד האמריקאי, אך השווייצרי הנרגש לא הצליח לעצור את הדמעות וכמובן לא בגלל הפסד.

אחרי למעלה משנה בה לא לקח חלק במשחק רשמי, השווייצרי בן ה-41 הודיע לאחרונה על פרישתו הרשמית מהמשחק וזאת בשל הפציעה בברך ממנה הוא לא הצליח להתאושש. בכל זאת, פדרר, שאפשר לומר שגם שינה את הענף, נתן לקהל, שהוקסם ממנו במשך כשני עשורים, לראות אותו בפעולה בפעם האחרונה ודווקא לצד יריבו הגדול מספרד. השניים התמודדו מול הזוג האמריקאי מנבחרת שאר העולם, ג’ק סוק ופרנסס טיאפו, אבל התוצאה היא לא הסיפור כאן.

פדרר בסיום (רויטרס)פדרר בסיום (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
פדרר ממרר בבכי בסיום (רויטרס)פדרר ממרר בבכי בסיום (רויטרס)

ובכל זאת היה גם משחק תחרותי, אפילו מאוד. הצמד האמריקאי ממש לא הגיע כדי להוות תפאורה למשחק הפרישה של השווייצרי, נהפוך הוא. למרות שלא שיחק במשחק רשמי מעל לשנה, פדרר גם בגיל 41 נראה קליל ואפילו עשה כמה נקודות ליד הרשת שהזכירו את הימים הגדולים שלו. נדאל מצדו שיחק היטב וסחף את הזוג האירופי לניצחון במערכה הראשונה, אך הצמד האמריקאי הפך, כולל התעלות גדולה בסופר טיי ברייק (11:13) בסיום שעתיים ו-16 דקות.

פדרר דמע בסיום ואמר: “זה היה יום נהדר, אמרתי לכולם שאני שמח ולא עצוב. כיף להיות פה, הכל היה בפעם האחרונה. שמח שהצלחתי לעבור את המשחק, תחושה נפלאה. לשחק עם רפא ועם כולם כאן זה נהדר, תודה לכולם. תודה לכל מי שעזר לי במשך כל השנים וכמובן גם ליריבים שלי במשך השנים. זה מרגיש כמו חגיגה עבורי וכך בדיוק רציתי שזה ירגיש. היה לי מסע מדהים, הייתי מוכן לעבור אותו שוב. כיף גדול שכולם פה איתי, המשפחה שליוותה אותי במשך כל השנים. מירקה איפשרה לי לעשות את מה שעשיתי, תודה”.

ג'וקוביץ', פדרר ונדאל, 63 מייג'ורים יחד (רויטרס)ג'וקוביץ', פדרר ונדאל, 63 מייג'ורים יחד (רויטרס)

במהלך הקריירה היוצאת דופן השווייצרי זכה ב-20 תארי גראנד סלאם, 103 בסך הכל בכל טורנירי הסבב ולא פחות מ-310 שבועות במקום הראשון (שני בכל הזמנים). מתוך ה-103 גביעים לא פחות מ-28 היו בטורנירי המאסטרס והמאזן הכולל שלו במהלך הקריירה שהחלה אי שם ב-1998 עומד על 1,251 ניצחונות מול 275 הפסדים, אחוז הצלחה מטורף שעומד על 82.

נבחרת אירופה (רויטרס)נבחרת אירופה (רויטרס)
פדרר ונדאל (רויטרס)פדרר ונדאל (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

מערכה ראשונה – 4:6 לפדרר ונדאל

נדאל הגיש ראשון, הצמד האירופי (רפא ופדרר) עלו ברוב המשחקון הראשון לרשת וגם עלו ראשונים על הלוח התוצאות, 0:1. טיאפו קינח באייס והצמד האמריקאי, שלא באו להוות תפאורה, איזנו ל-1:1. פדרר סגר את המשחקון עם הגשה איכותית, 1:2 לצמד בכחול. גם הפעם רפא ורוג’ר לא הצליחו להלחיץ את האמריקאים בהגשות של סוק, 2:2 שקול בלונדון. יופי של משחקון של שני הפנומנים, השווייצרי עם יד טובה ליד הרשת שהזכירה נשכחות, 2:3. הצמד אמריקאי העיקש שוב שמר והשווה ל-3:3 נוכח אכזבת הקהל בלונדון. נדאל סגר עניין במשחקון השביעי ושוב שמר את היתרון אצל הכחולים, 3:4. מי ימצמץ ראשון? בינתיים אף אחד. הזוג האדום לקח את המשחקון אחרי חבטה מרשימה של טיאפו ליד הרשת, 4:4. סמאש נהדר ואז ווינר חכם ליד הרשת של השווייצרי נתנו לרפא ורוג’ר את היתרון, 4:5. השבירה המיוחלת הגיע ובדיוק בזמן, 4:6 לרפא ופדרר שלקחו את הסט הראשון אחרי טעות של סוק ליד הרשת.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
סוק וטיאפו (רויטרס)סוק וטיאפו (רויטרס)
נדאל ופדרר (רויטרס)נדאל ופדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

מערכה שנייה – 6:7 לטיאפו וסוק

המומנטום הכחול נמשך, 0:1 לצמד האירופי בפתיחת הסט השני, אך בהמשך שני אייסים רצופים של טיאפו קבעו 1:1. ברכות, גם האמריקאים השיגו שבירה ראשונה במשחק. כבר הובילו 0:40 על ההגשות של רפא, שקצת הלחיץ אותם אבל זה לא הספיק, 1:2 לחבר’ה מארצות הברית. האדומים ניצלו משלוש אפשרויות שבירה ובזכות הידיים הטובות של טיאפו ליד הרשת שמרו אחרי השבירה, 1:3 לצמד שאר העולם. שני הכוכבים עדיין נשארו קרובים וצימקו את ההתמודדות ל-3:2. בהמשך פדרר ונדאל גם שברו חזרה אחרי עוד משחקון מצוין של נדאל, שהיה פשוט בכל מקום, 3:3. מכאן שוב לא היו שבירות, הצמד בכחול שיחדיו מחזיק ב-42 תארי גראנד סלאם, מוליך 4:5 בסט השני. בהמשך, האמריקאים יצאו ממצב מלחיץ של 30:30 וקבעו 5:5. בתום המשחקון הכי ארוך במשחק, הספרדי והשווייצרי שמרו עם התעלות מרשימה אחרי פייט רציני (5:6), בעיקר מצד סוק, ורחוקים משחקון אחד מניצחון במשחק כולו. האמריקאים שלחו את המערכה לשובר שוויון, שם ניצחו 2:7 בקלילות.

פדרר ונדאל (רויטרס)פדרר ונדאל (רויטרס)
טיאפו וסוק (רויטרס)טיאפו וסוק (רויטרס)

סופר טיי ברייק – 9:11 לסוק וטיאפו

הצמד בכחול פתח בצורה מדהימה עם 0:3 מוחץ, הגשה טובה של סוק העלתה את האדומים על לוח התוצאות בשובר השוויון המכריע (עד 10). נקודה גדולה של סוק העניקה לו ולחברו מארה”ב את המהפך, 3:4 לאדומים. אייס של פדרר, הראשון היום והאחרון בקריירה, נתן לזוג האירופי את ה-5:6. תגובה אדירה של פדרר ליד הרשת קבעה 7:7 מותח ודרמטי בלונדון. במצב של 9:9 החזרה גדולה של טיאפו נתנה 9:10 ואז האדומים סגרו סיפור.

פדרר ונדאל (רויטרס)פדרר ונדאל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */