יום חמישי, 02.05.2024 שעה 10:23

סטרשנוב לא מצא מקום לבטל את זימון אצילי

למרות שארגוני הנשים רצו למנוע מקשר מכבי חיפה לשחק בנבחרת ישראל מול אלבניה, נשיא בית הדין העליון לא קיבל זאת ונתן להתאחדות 7 ימים להגיש עתירה

|
עומר אצילי (עמרי שטיין)
עומר אצילי (עמרי שטיין)

זימונו של עומר אצילי לנבחרת ישראל ממשיך להסעיר את המדינה. בעקבות פרשת קיום יחסי מין עם קטינות בה היה מעורב, הוגשה להתאחדות לכדורגל פנייה מטעם שדולת הנשים בישראל ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבקשה לא לזמן את השחקן לסגל של אלון חזן.

נשיא בית דין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אמנון סטרשנוב, נתן להתאחדות לכדורגל אפשרות להגיש עתירה תוך שבעה ימים מהיום (רביעי) ועדכן כי “בנסיבות המקרה, לא מצאתי מקום להורות על ביטול זימונו של השחקן לנבחרת בטרם הישמע הערעור לגופו”.

ללא קשר לפנייה האחרונה של השדולה, מנכ”ל ההתאדות יוסי שרעבי השיב ב15 בספטמבר למכתב שנשלח אליו ב-11 בספטמבר וכתב: “גבירותיי, ההחלטה על כך שעומר אצילי יכול להיות חלק מנבחרת ישראל התקבלה באוגוסט 2021. מאמן הנבחרת דאז, ווילי רוטנשטיינר, ביקש לזמן את השחקן משיקולים מקצועיים והדבר חייב בחינה מוקדמת של ההתאחדות לכדורגל ואישורה. בחנו את כל הנסיבות, לא ניסינו לרגע אחד להסתפק בנימוק הטכני של אי הגשת כתב אישום, קיימנו שיחות אישיות עם השחקן, פנינו לגורמים הבכירים ביותר בקבוצתו מכבי חיפה כדי ללמוד על פעילותו החברתית, על התנהגותו ועוד”.

אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)

“התרשמנו כי השחקן לוקח אחריות מלאה על מעשיו ועושה כל שלאל ידו לצעוד בדרך חדשה וראויה. החלטנו כי הוא ראוי לקבל הזדמנות שנייה. טרם זימונו, נדרש עומר אצילי על ידי ההתאחדות לכדורגל לפרסם התנצלות ברורה וחד משמעית. להלן הנוסח המלא שלה:”.

“‘על המגרש אני תמיד שואף להצטיין ולעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלי. ההצטיינות הזאת אפשרה את חזרתי גם לסגל הקבוצה של המדינה, נבחרת ישראל. מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל, זה היה ולעולם יהיה החלום הגדול ביותר, זכות עצומה. כמי שחוזר להיות חלק מנבחרת ישראל, כמי שגאה ללבוש את המדים הלאומיים ולתרום להצלחת הכדורגל שלנו, כמי שמייצג כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל, חשוב לי לקבל אחריות מלאה ולומר - טעיתי. בשיקול הדעת, באירוע שלא היה צריך לקרות, כלפי מי שציפו ממני להתנהג אחרת. אני מתנצל על כך. באותה נשימה אני מבקש להודות שוב לכל מי שתמכו בי והעניקו לי את האפשרות לתקן, האמינו בי ונתנו לי הזדמנות שנייה. אני מתחייב להוכיח בכל רגע בחיי, על כר הדשא ומחוצה לו, כי הייתי ראוי לזה ולהוות מודל לחיקוי’".

יוסי שרעבי (שחר גרוס)יוסי שרעבי (שחר גרוס)

כמו כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל, גם אנחנו חשנו סלידה גדולה ושאט נפש כאשר פורסמו המסרונים הקשורים לכאורה לאירוע האמור שנודע לראשונה ביוני 2020. אלא שגם מסרונים אלה הם חלק מעברו של השחקן ואף עליהם פרסם הודעת התנצלות חד משמעית. מצורפים כאן עיקריה: ‘יותר משנתיים עברו ואין יום שעובר מבלי שאני מתחרט, מצטער, לוקח אחריות מלאה ומתנצל שוב בפני כולם על המעשים שלי. לא כך צריך לנהוג אדם שמשפיע על צעירים. מעל שנתיים שאני עושה הכול לכוון את החיים האישיים שלי ואת הקריירה למקומות חיוביים, עזרה ומעורבות בקהילה וכמובן עושה הכול כדי לשמור על הבית שלי. אני לא קורבן והאחריות היא שלי. אני זה שטעיתי ואני מתחרט ומתנצל על הכול, למדתי את הלקח. אני מנסה להמשיך הלאה בחיי ולנסות לעשות רק טוב’”.

“מעולם לא התקבלה בהתאחדות לכדורגל החלטה לאחר פרסום ההתכתבויות כי השחקן לא יהיה חלק מנבחרת ישראל בעתיד. צר לנו על שבחרתן לעשות שימוש בציטוט אנונימי של גורמים בכירים בהתאחדות, ככל שהיה אחד כזה, ולהציגו במכתבכן כעובדות. להיפך, כאשר פנו להתאחדות לכדורגל בעקבות פרסום המסרונים הבהרנו כי נבחן את הנושא ולא נחמוק מהכרעה. גם אם ברור תמיד כי יהיו מי שיצדדו בה ומי שיבקרו אותה. ברור לנו כי ההחלטה אינה פשוטה, הדיון שמתפתח בעקבותיה לגיטימי ועדיין אנו רואים כערך משמעותי את האפשרות להעניק הזדמנות שנייה לאדם המכה על חטא ופועל להוכיח כי הוא ראוי לאותה הזדמנות”.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

“נבחרת ישראל מייצגת את מדינת ישראל בזירה הבין לאומית והמקומית ומהווה סמל עבור נשים וגברים כאחד, מבוגרים וצעירים. אנחנו מציבים רף מוסרי גבוה ובלתי מתפשר לכל מי שרוצים ללבוש את המדים הלאומיים וכך נמשיך לעשות. הרף הפליל מייתר כל דיון או מורכבות ולכן אין אנחנו מוכנים להסתפק בו. עולם הערכים והמוסר מורכב הרבה יותר והוא אינו יכול להיות לעזר למי שהורשעו פלילית ואף יכול להיות בעוכרי מי שגם העולם הפלילי מצא אותם חפים מפשע בטיעון כזה או אחר”.

“נמשיך להציב לשחקני נבחרות ישראל ולבעלי התפקיד במסגרתן את הרף המוסרי והערכי הגבוה ביותר. כך היה, כך יהיה. ועם זאת, תמיד נאתגר את עצמנו ונבחן כל מקרה לגופו, נכיר בכך שבני אנוש טועים, על כר הדשא ומחוצה לו, וכאשר יתקיימו הנסיבות המתאימות לא נהסס לסייע להם לחזור לדרך הנכונה, להוכיח כי היו ראויים להזדמנות שנייה וניצלו אותה עד תום. אנחנו רואים חשיבות גדולה בפעילותכן למען מטרה נעלה, משותפת לכולנו, ונשמח יחד אתכן למצוא דרכים מקוריות ואפקטיביות לפעול לטובת חברה בטוחה, שוויונית ומכבדת”.

״יש מספיק שחקנים טובים שיעשו את העבודה״
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */