יום שבת, 18.05.2024 שעה 23:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

בית"ר חויבה לשלם כ-300 אלף ש"ח לאיינבינדר

פרסום ראשון: פסק בורר חסר תקדים. הקבוצה מהבירה תפצה את הקשר, המשחק בהפועל ת"א ואף מכהן כקפטן שלה. בתצהיר נחשף כי ניסתה להעבירו לנתניה ואשדוד

|
דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)
דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)

בפסק בוררות חסר תקדים, שהוציא הבורר אמיר זלוטי, הוחלט כי בית”ר ירושלים תחויב לשלם לדן איינבינדר למעלה מ-300 אלף שקלים מלבד הוצאות הבוררות שיחד יגיעו לסכום של למעלה מ-450 אלף שקלים. את השחקן, המשמש כיום כקפטן הפועל ת”א, ייצג עו”ד רועי רוזן.

בין היתר צוין כי בית”ר צריכה לשלם מענק נקודות ליגה בסך 112 אלף ש”ח, החזר קיצוץ שנעשה לפי הסכם הפחתה בסך 79 אלף ש”ח, 25 אלף ש”ח בגין אי עריכת שימוע, 15 אלף ש”ח בגין אי הפקדת קופות גמל, 8,000 ש”ח השתתפות בביטוח תאונות אישיות, 60 אלף ש”ח פיצוי נזקים לא ממוניים ו-1,200 ש”ח החזר הוצאות פיזיותרפיה. בסך הכול מדובר ב-300,773 ש”ח מלבד 25 אלף נוספים בגין השתתפות בשכר הדירה.

מלבד התשלום לאיינבינדר תחויב בית”ר לשלם את ההוצאות הנוספות כגון שכר הוצאות עו”ד בסך 35 אלף ש”ח והוצאות בוררות ותמלול, כשהכול יחד עומד על קרוב ל-50 אלף ש”ח. מדובר כאמור בפסק בוררות חסר תקדים אשר שולח מסר חד לקבוצות שאי אפשר לפטר סתם כך שחקן.

דן איינבינדר (איציק בלניצקי)דן איינבינדר (איציק בלניצקי)

בכתב הבוררות צוין כי איינבינדר הציג את סיום ההסכם “כפרי מזימה שרקח הנתבע (בית”ר ירושלים) על מנת להיפטר מ’נכס מכביד’, שחקן שכל הצוות המקצועי רוצה לשלבו בקבוצה, אך הבעלים בקבוצה אינו מוכן עוד לשלם את שכרו, הגבוה ביותר, ולא זו בלבד - הוא גורם להפחתת שכרו ב-30% עובר לאקט סיום ההסכם.

בנוסף, במכתב צוטט אלי אוחנה כי טען בסעיף 13 לתצהירו: "סברנו שהישארותו במועדון כשחקן ספסל עלולה לגרום נזק הן לדן והן למועדון. ואסביר, אין כל טעם להחזיק בשחקן בכיר שהיה קפטן הקבוצה אם הוא אינו מצוי בתכניות המקצועיות שלה. מצב זה עלול לגרום נזק למרקם החברתי של הקבוצה וגם לפגיעה בכושר המשחק של דן”.

עוד נטען כי למעשה ההחלטה להדיח את איינבינדר מההרכב כדי לגרום לעזיבתו, הייתה בעקבות הקשיים הכלכליים שנגרמו בעקבות מגפת הקורונה. בנוסף הובא ציטוט של אוחנה משיחה פרטית עם אביו של השחקן: "הכסף נהיה מאוד יקר, מאוד כאילו זה מטורף, וזה צרות שאצלנו בעל הבית כמו שהוא קיצוני לצד אחד, הוא הבין שהוא עשה טעויות בהתפזרות.

אלי אוחנה (רדאד ג'בארה)אלי אוחנה (רדאד ג'בארה)

“הוא לפחות הוא מודה, הוא אומר התלהבתי, עשיתי שטויות, חשבתי שאני יודע חשבתי שאני מבין. כמו שהוא היה קיצוני לצד הזה, קיצוניות לצד השני. אני בתפקיד הזה שאני צריך לנהל גם את השיחות האלה, יש לי בעל בית שיש לו את הרצונות שלו, יש לו את הדרישות שלו, כי בסופו של דבר לא אנחנו חותמים על הצ'ק.

“אם יוסי (בניון, המנהל המקצועי דאז) הבין שמושיקו (חוגג) אמר לי: ‘אני רוצה שתיפגש עם הנציגים של דן’. אבל אמרתי לו: ‘הדברים חייבים להיעשות בתיאום עם הצוות המקצועי’. אני ברמה האישית, אני לא רוצה לראות שבעונה הבאה פתאום דן מוצא את עצמו בהרבה מקרים מחוץ להרכב, אם לא בכולם. מושיקו מבחינתו, קשה לו לחשוב ששחקן שמרוויח הרבה כסף לא משחק או בספסל”.

עוד נחשף כי כבר בעונה שלפני כן עשתה בית”ר את מירב המאמצים להעביר את איינבינדר למכבי נתניה. כל הטענות והציטוטים האלו הובילו את הבורר להחליט כי השחקן שוחרר מבית”ר ירושלים שלא כדין ובניסיון להיפטר מחוזהו הכבד, בשל קשיי הקורונה שהשתוללה באותם ימים. הקשר, כזכור, חתם לבסוף בהפועל ת”א אחרי כחצי שנה ללא קבוצה.

דן איינבינדר חוגג. הוצע למכבי נתניה ומ.ס אשדוד (ראובן שוורץ)דן איינבינדר חוגג. הוצע למכבי נתניה ומ.ס אשדוד (ראובן שוורץ)

בתצהיר שהגישה בית”ר צוין עוד כי במהלך התקופה ניסתה הקבוצה למצוא לשחקן יעד חדש ואף הייתה הצעה רצינית ממ.ס אשדוד. איינבינדר מבחינתו טען כי ההצעה הייתה למראית עין בלבד והצהיר שכאשר פנה לרן בן שמעון סמוך לסגירת חלון ההעברות, נענה רק אחרי סגירתו והמאמן טען בפניו שלמרות שהוא מעוניין לצרפו, הקבוצה כלל אינה רוצה אותו. 

כזכור, בתחילת חורף 2020 נפתח חלון העברות מיוחד בישראל בעקבות מגפת הקורונה. בתצהיר טען איינבינדר כי לא הוגשה בפניו הצעה רצינית, למעט כאמור זו של אשדוד שלדבריו כלל לא הייתה נכונה, וכך בעוד הקבוצות השונות סוגרות את הסגלים שלהן שחקן במעמדו וברמת השכר שדרש נותר ללא קבוצה עד החלון הבא בחודש ינואר, בו חתם לבסוף בהפועל ת”א.

בתביעת מענק הנקודות כתב הבורר כי לאחר ששקל את הדברים לאור יכולתו של השחקן בעונת 2019/20 בהפועל ת”א החליט שאילו החוזה בבית”ר היה מתקיים השחקן היה מוצא את דרכו להרכב, לפחות בחלק מהמשחקים ולכן החליט שהקבוצה מהבירה תהיה חייבת לשלם לאיינבינדר מענק בגין 20 נקודות, שהיה כביכול צובר אילו שיחק בבירה, מה ששווה סכום של 140,112 ש”ח.

דן איינבינדר (עמרי שטיין)דן איינבינדר (עמרי שטיין)

על התביעה בגין “אי עריכת שימוע” נכתב כי “אין עוררים כי לא התקיים שימוע לתובע, במשמעותו הרגילה והמקובלת של מונח זה. לא נשלח זימון לשימוע המפרט את הטעמים העומדים ביסוד החלטת הנתבע לשקול את פיטורי התובע, לא התקיימה ישיבה בה ניתנה לתובע הזדמנות לשטוח את טענותיו בעניין זה, ממילא לא תועד שימוע זה בכתובים או באופן אחר.

“עם זאת, טוען הנתבע בסיכומיו (תוך ציטוט עדות אוחנה בחקירתו): "השימוע שלו היה הכי ארוך בתולדות השימועים שאני זוכר. השיחות היו כל כך הרבה שיחות, כל כך הרבה טלפונים, כל כך הרבה שיחות מסדרון". בהתחשב בכל אלה, כמו גם בעובדה שבשונה ממקרים רגילים של פיטורי עובד בחוזה שאינו לזמן קצוב זכה התובע כאן גם בפיצוי כספי על עצם סיום ההסכם, אני מעמיד את סכום הפיצוי בגין אי עריכת שימוע על 25 אלף ש”ח”.

עוד תבע איינבינדר בגין עגמת נפש. הוא טען כי בעקבות "ייבושו" על ידי בית”ר בתקופה שקדמה לסיום ההסכם עימו, תוך מסע הכפשות תקשורתי, נגרמה לו פגיעה קשה במוניטין, עגמת נפש ומניעת השתכרות לעתיד, הפסד הכנסות ועוד. המועדון לעומת זאת טען כי השחקן בחר שלא בתום לב ותוך הפרת חובתו להקטין את נזקו, "לאחוז בקרנות המזבח" ולא למצוא לעצמו קבוצה חלופית ולכן עגמת הנפש שחווה.

דן איינבינדר. זכה בתביעת ענק (אורן בן חקון)דן איינבינדר. זכה בתביעת ענק (אורן בן חקון)

בית”ר טענה כי הסיבה שנותר ללא קבוצה עד לחלון ההעברות בינואר 2021 היא באשמתו בלבד. הקבוצה אף הוסיפה וטענה כי בסופו של דבר איינבינדר מצא לו מקום בקבוצה אחרת בליגת העל, שהישגיה שקולים לאלה של בית”ר ואפשר שאף עולים עליה, הוא זכה לשבחים רבים ולמעמד של קפטן בהפועל ת”א וכעולה מחומר הראיות שכרו אצל האדומים שופר משמעותית וחוזהו הוארך עד תום עונת 2022/23, כך שאין יסוד לתביעה לפגיעה במוניטין או בהשתכרות עתידית.

עם זאת, הבורר בחר לקבל את טענת השחקן כי נגרמה לו עגמת נפש עקב הסיטואציה בה דחק המועדון מהבירה את רגליו מן הקבוצה, תחילה בשיחות, לאחר מכן בהרחקה מן הסגל ובסיומו של דבר בביטול החוזה ממש עם סגירת חלון ההעברות השני, כך שהוא נותר ללא קבוצה להשתלב בה, בעיצומה של מגפת הקורונה, במשך כחודשיים. בעקבות כך בחר להשית תשלום נוסף על הירושלמים וכאמור, בסך הכול הצטברו למעלה מ-300 אלף ש”ח.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */