יום ראשון, 19.05.2024 שעה 13:57
לוח תוצאות

מחלקת הנוער של יפו בסכנת הפסקת פעילות

בעיריית ת"א דורשים מהמועדון להציב מנהל אירוע, מה שיכול להוביל לעלות של כ-60,000 שקלים בשנה. בעירייה הגיבו: "סבורים כי הנושא ייפתר בהקדם"

|
נערים ב' של מכבי קביליו יפו (באדיבות המועדון)
נערים ב' של מכבי קביליו יפו (באדיבות המועדון)

האם מחלקת הנוער של מכבי קביליו יפו תאלץ להפסיק את פעילותה? במועדון נמצאים בבעיה לאור דרישה מצד גורמים בעיריית ת"א יפו להציב מנהל אירוע בכל משחק - מה שיכול להוביל להוצאה של עד 60,000 שקלים בשנה ואולי אף יותר מכך. רק לשם השוואה, כל המתחם ששוכרת קביליו יפו, בו מתאמנים השחקנים הצעירים בשש קבוצות במחלקת הנוער, עולה לה 12,000 שקלים.

אז מה עומד מאחורי דרישת העירייה? ל-ONE נודע כי המישלמה, מסגרת אירגונית בתוך העירייה, שהוקמה במטרה לפעול לשיקומה, שימורה, חידושה ופיתוחה של יפו, העבירה למחלקת הנוער של המועדון דרישה כי חובה עליה לעבוד על פי הנהלים של הוראת המשטרה, בין אם נאכפו בעבר ובין אם לא, בכדי למנוע אסון, לפי החוק.

על פיו, כדי שאירוע ספורט יתקיים, אם יש בו צפי של עד 200 צופים, הוא ינוהל על ידי מחזיק הרישיון - כלומר מנהל המתחם שקיבל רישיון מטעם המשטרה, אם הצפי הוא מעל ל-200 צופים, על הקבוצה המארחת למנות מנהל אירוע מוסמך. למרות זאת, בעירייה דורשים מהמועדון להעמיד מנהל אירוע לכל משחקי מחלקת הנוער ועלות כזו של בעל רישיון יכולה להגיע ל-500-600 שקלים בכל פעם.

יושג פיתרון? שחקני נערים ב' במכבי קביליו יפו (באדיבות המועדון)יושג פיתרון? שחקני נערים ב' במכבי קביליו יפו (באדיבות המועדון)

"זה כסת"ח נטו", אמרו ביפו בתגובה, "מה פתאום הם התעוררו? נוצר מצב כי אין לנו היכולת לממן זאת ועל כן נאלץ לא להשתתף במשחקי הליגות. יש תחושה שמפנים לנו את הגב בעיריית ת"א יפו. קחו את הכדור, הוא בידיים שלכם ותשברו את הראש. במישלמה אומרים לנו במפורש כי במידה ומנהל המתקן לא נמצא בימי שבת, הימים בהם מתקיימת רוב הפעילות שלנו במתקן, הרי שעל המועדון להביא מנהל אירוע, גם אם אין קהל וגם אם ביציע יש 20 איש בלבד, מה שקרה ביום שבת האחרון. מה נעשה בשבת הקרובה? הילדים יגיעו וכנראה שלא יתנו להם להיכנס כי אין מנהל אירוע ומנהל המתקן לא נמצא. זו סיטואציה לא נעימה לאף אחד מהצדדים ובוודאי לילדים".

רק לשם השוואה, כשישה קילומטרים מזרחה, שוכן לו מתחם ספורטק דרום בתל אביב. באותה השבת, ישבו ביציע 200 איש ויותר במשחק בין בני יהודה תל אביב למכבי קביליו יפו, בהתאם לתמונות וסרטונים שהגיעו לכדי ONE. לירן, מנהל המתחם, סיפר ל-ONE שלא נכח שם, אלא "איש צוות שלי היה במקום". לא ברור מה החוק אומר והאם ניתנה הסמכה לאותו "איש צוות" שהיה במקום, אלא שכאמור, בהתאם להוראת המשטרה, על הקבוצה המארחת, קרי בני יהודה תל אביב, היה לשכור מנהל אירוע, שכן היו במקום 200 איש ויותר. "מנהל אירוע? נושא המטופל בידי הקבוצה המארחת, אני חושב שהיא העמידה, אני לא יכול להגיד זאת בביטחון מלא", הוסיף לירן.

אחד הנוכחים באותו משחק סיפר: "לא היה מאבטח אחד, לא היה מנהל מתקן ולא היה מנהל אירוע שיתפעל את מה שקרה שם. לא אתפלא אם יש עוד לא מעט מתקנים שמרשים לקבוצות המתארחות אצלם לעשות כרצונן, ללא כל התייחסות להוראות המשטרה. כל עוד אף אחד לא נתפס, אז נוח להם. נוח להציב איש מטעם מנהל המתחם. בפועל, לא ברור אם יש לו הרשאה וסמכויות". אגב, באותו יום היו כ-20 איש בלבד במשחק בין מכבי קביליו יפו למכבי הרצליה, מה שאומר, בהתאם להוראת המשטרה, שיש להציב רק מנהל מתחם ולא מנהל אירוע כפי שנתבקשו לאחרונה.

ספק אם השחקנים הצעירים יוכלו לשחק בשבת (באדיבות המדיה של מכבי קביליו יפו)ספק אם השחקנים הצעירים יוכלו לשחק בשבת (באדיבות המדיה של מכבי קביליו יפו)

במחלקת הנוער של מכבי קביליו יפו שלחה מכתב דחוף לעירייה, בו מכותבים מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב; אלון בלום, מנהל הספורט ההישגי; תומר ארצי, מחלקת הספורט בעיר; ערן שטיינברג, עוזר אישי לראש העירייה ומנהלי המתקן (יניב ושלומי). המנכתב נשלח ב-11 בספטבר, ארבעה ימים אחרי שנשלח אחד כזה ולא זכה למענה. "בנסיבות אלה, אנו מודיעים שלא נוכל לקיים משחקים רשמיים במגרש בנווה גולן, עד שיימצא פיתרון לסוגיה שבנדון", נכתב, "יש להצר על כך שאנו נאלצים לסגור הקבוצות, ולשלוח בני נוער וילדים מיפו והסביבה אל הרחובות, על כל הנובע מכך". על המכתב חתומה גם מ.ס. בני יפו אורתודוכסים.

מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות גדולה בהצלחתן של אגודות הספורט בעיר כולה וביפו בפרט. לשם כך, העירייה מעמידה לרשות האגודות מתקנים ברמה הגבוהה ביותר. במגרש נווה גולן עצמו הושקעו בשנים האחרונות כ-2.5 מליון שקלים בהחלפת הדשא ושדרוג התאורה שמסתיים בימים אלו. זאת בנוסף לתקציב שוטף של כמעט מליון שקלים בשנה לתפעול המתקן. תקציבים אלו מאפשרים לאגודות לעשות שימוש במתקן במחיר מסובסד ונמוך ביותר, בזכותו מתאפשרת פעילותן.

"לעניין הנחיות המשטרה, מדובר על רישוי הנדרש לקיום משחק בנוכחות קהל בו נדרשת האגודה לקחת חלק ברישוי יחד עם העירייה. אנחנו פועלים מול המשטרה לעדכון ההנחיה באופן שתואם את בקשת האגודות - לאפשר קיום משחק בנוכחות נציג האגודות וללא דרישת מנהל אירוע ספורט או פיתרון אחר שיהיה מוסכם על הצדדים. בינתיים, אנו נדרשים לעמוד בדרישות הנחיית המשטרה הקיימת ועל כן התבקשו האגודות להציב מנהל אירוע ספורט, כפיתרון זמני בלבד ותוך שיפוי תקציבי ע"י העירייה. אנחנו סבורים כי הנושא ייפתר בהקדם לשביעות רצון כל הצדדים".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */