יום חמישי, 16.05.2024 שעה 09:23

התאומות אברינה: נפרוש אם לא נתחרה בפאריס

האחיות הרוסיות, שהיו יריבותיה הגדולות של לינוי אשרם, הודיעו כי ימשיכו לקמפיין אולימפי נוסף אך יפרשו במידה ורוסיה לא תשתתף באולימפיאדה הקרובה

|
דינה וארינה אברינה בטוקיו (רויטרס)
דינה וארינה אברינה בטוקיו (רויטרס)

לינוי אשרם כבר פרשה עם מדליית הזהב האולימפית בהתעמלות האמנותית, אבל אחרי אולימפיאדת טוקיו הוחלט בנבחרת רוסיה הוחלט כי יריבותיה הגדולות והמוצלחות, האחיות דינה וארינה אברינה, ימשיכו להתאמן ולהתחרות במדי נבחרת רוסיה לקמפיין אולימפי נוסף.

אלא שבגלל הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה, נבחרות רוסיה עדיין לא חזרו ברובן לתחרויות הבינלאומיות וכך גם בהתעמלות האמנותית. בעקבות זאת, האחיות אברינה לא יכולות להתחרות. דינה, שזכתה במדליית הכסף בטוקיו ועל הדרך קטפה תארים רבים באליפויות העולם, נותרה בחוץ. גם אחותה שגרפה מדליות בתחרויות נחשבות לא מופיעה בתחרויות. לכן השתיים הודיעו כי הן יפרשו אם נבחרת רוסיה לא תשתתף במשחקים האולימפיים בפאריס 2024.

בימים האחרונים דינה וארינה אברינה התארחו בערוץ היוטיוב של ניקיטה נגורני ונשאלו מה יקרה אם לא יתאפשר לנבחרות רוסיה להשתתף באולימפיאדת פאריס. בתגובה, ארינה ענתה: “כן, במקרה כזה נסיים את הקריירה שלנו”.

לינוי אשרם ודינה אברינה בטוקיו (רויטרס)לינוי אשרם ודינה אברינה בטוקיו (רויטרס)

דינה הוסיפה בראיון: “לפני כל מה שקרה, בזכות ארינה רצינו לפרוש אחרי המשחקים האולימפיים בפאריס. היא שכנעה אותי, אמרה שזה רק שלוש שנים. וחשבתי, בסדר, השתכנעתי, נישאר. ואז הכל נסגר בפנינו. אני חושבת עכשיו, למה זה הכול? מתי הכל יחזור כדי שנוכל להתחרות כרגיל? אני רוצה להמשיך, אבל לא נותנים לנו”.

כזכור, בעקבות הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה והמלחמה האזורית, הוועד האולימפי הבינלאומי דרש להשעות את רוסיה כמנוף לחץ על השלטון הרוסי, אך המדינה ממשיכה בשלה והלחימה נמשכת כבר חצי שנה. אחרי שתקף את רוסיה בתחילת הדרך, לאחרונה נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך דיבר בטון פייסני יותר בכינוס של ראשי הוועדים האולימפיים ואמר כי הוא עדיין לא ממליץ לאפשר לספורטאים רוסים להתחרות, אבל ברור לו כי ההשעיה לא תימשך לנצח. לכן, הוא עדיין לא ממליץ להזמין אותם לתחרויות, אך אם אין ברירה אז שיופיעו בהן ללא הדגל וללא ההמנון של רוסיה.

דינה אברינה לא מאמינה שהיא הפסידה את הזהב (רויטרס)דינה אברינה לא מאמינה שהיא הפסידה את הזהב (רויטרס)

“ההמלצות עדיין בתוקף, אבל ברור לנו שממשלות לאומיות או מארגני אירועים לא יוכלו למנוע מהספורטאים הללו להתחרות לאורך זמן וסביר שיעשו זאת תחת דגל האיגוד האירופי בכל ענף. בסוף אנחנו לא רוצים להגיע למצב שמדינות יחליטו אילו ספורטאים יכולים להשתתף בתחרויות שלהן, או יקבעו אילו ספורטאים הם לא רצויים בתחרויות מסוימות, כי זה נוגד לחלוטין את הכללים שלנו”, ציין באך.

בעקבות דבריו, החליטו בענפים מסוימים לאפשר לספורטאים הרוסים לחזור ולהתחרות ללא דגל נבחרת רוסיה, כפי שקורה לדוגמה בתחרויות הג’ודו. בהתעמלות האמנותית זה עדיין לא קרה ובקרוב יחלו התחרויות בהן ניתן להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים הבאים שיתקיימו בעוד כשנתיים כך שייתכן כי האחיות אברינה יפרשו עוד קודם לכן. דינה וארינה, אגב, השתתפו בעצרת תמיכה בנשיא רוסיה ולדימין פוטין ואף הופיעו בה כאשר על חולצותיהן היה הסימן Z המזוהה עם כוחות הצבא הרוסי שתקפו באוקראינה.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */