יום שישי, 03.05.2024 שעה 07:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

פריצה: לא דיברו איתי על לעזוב, אני רוצה יציבות

אחרי צמד ב-0:5 על ריינה והשער מול ניס הקרואטי הבהיר: "רוצה להישאר במכבי ת"א". פיבן: "בשבילי שער נקי זה כמו שלושער", איביץ' שוב הצהיר על רכש

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם פריצה (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם פריצה (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב פתחה את ליגת העל עם 0:5 קל על בני ריינה באצטדיון בלומפילד לעיני כ-18 אלף אוהדים. ג’ורג’ה יובאנוביץ’ וסטיפה פריצה רשמו צמדים, החלוץ הסרבי גם הוסיף בישול לאבי ריקן ובסך הכל מי שהגיע למגרש נהנה מהתצוגה של הצהובים שימריאו ביום שלישי לצרפת לקראת הגומלין מול ניס בקרב על שלב הבתים של הקונפרנס ליג, כשהם ביתרון 0:1 על הקבוצה מהריביירה. 

בניגוד למכבי חיפה והפועל באר שבע, מכבי ת”א ביקשה לשחק את המחזור הזה במועד המקורי שלו וכנראה שהיא ידעה למה. העולה החדשה מהליגה הלאומית הציגה משחק פתיחה מחריד עם ליקויים רבים בהגנה וחוסר יכולת להתמודד עם פערי האיכות הגדולים בין הסגלים, זאת כאשר ולאדן איביץ’ פתח בהרכב ללא אף אחד משחקני הרכש שהגיעו בקיץ ושלושה מהם בכלל ישבו ביציע – ערן זהבי, ניר ביטון ויוריס ואן אובריים. 

חסרונם כמובן לא הורגש והשחקנים שקיבלו הזדמנות על הדשא לקחו אותה בשתי ידיים. מאור קנדיל סיפק בישול והופעה טובה, שחר פיבן בישל גם הוא והיה לו חלק בשער נוסף עם מסירה למבשל. אוסקר גלוך שקיבל 90 דקות גם החזיר עם האסיסט לגול האחרון ואיביץ’ אף הצליח להכניס את דור פרץ ופארפה גויאגון מהספסל ולהעניק לשניהם דקות חשובות. הוא יוצא לגומלין עם כאב ראש חיובי כשיש ללא ספק כמה שחקנים שיכולים לראות את עצמם מועמדים להיכנס להרכב ביחס לזה שפתח בבלומפילד. 

איביץ: השחקנים הוכיחו שמגיע להם להיות פה

לאחר המשחק, איביץ’ חזר על הצהרות הרכש שלו והבהיר כי בימים הקרובים יגיעו לקבוצה שניים או שלושה שחקנים חדשים. המאמן אומנם לא אומר את השמות שלהם, אך מתכוון לכך שהוא מאמין שבלם זר, אלי דסה ויונתן כהן יצטרפו בקרוב מאוד למועדון. במכבי ת”א יודעים שהם צריכים לסיים הכל עד ה-2.9 כדי לרשום את השחקנים לשלב הבתים של אירופה אם אכן יגיעו לשם, או לכל הפחות להיות הוגנים עם השחקנים שהם יצטרכו לשחרר שכן יש משמעות לשחקן שמשוחרר בתוך חלון העברות – זה מאפשר לו לחתום כשחקן חופשי בליגות שמתירות את זה גם אחרי סגירת המועד. 

בכל הנוגע לאוסקר גלוך שפתח בהרכב אחרי שני משחקים שלא שותף, איביץ’ הבהיר שהשמועות על מעבר לזניט סנט פטרסבורג לא מגיעות אליו, בזמן שבמועדון הצהוב טוענים כי ההצעה של הרוסים עדיין לא מספיק גבוהה כדי שהם יסכימו למכור אותו: “אני לא קורא אינטרנט, אני לא יודע מה החדשות שנאמרות או נכתבות. זה לא כי אני לא מכבד עיתונאים, אני מכבד את כולם, אבל ההחלטה שלי בנוגע למועדון הזה ולמועדונים הקודמים שבהם הייתי זה שאני מתעסק רק במה שקורה ביני לבין השחקנים ובמה שקורה באימונים שלי”.

דן ביטון, פריצה וקוואס חוגגים עם אוסקר גלוך (רדאד ג'בארה)דן ביטון, פריצה וקוואס חוגגים עם אוסקר גלוך (רדאד ג'בארה)

“אני לא יודע מי מדבר בנוגע לאוסקר”, הוסיף איביץ’ בתשובה לשאלה האם הוא מודע לאמירות מסביבתו של השחקן שהוא חייב לצאת לחו”ל. “אני מכבד את כולם מאוד, אבל זה לא תפקידי להתעסק בזה. אוסקר בחור מוכשר מאוד, אנחנו רוצים לעזור לו להשתפר, אבל, אם תגיע עליו הצעה טובה והמועדון ירצה למכור אותו, זה נורמלי וטבעי. לא רק אני מחליט, יש פה מועדון רציני עם הרבה אנשים חשובים ובסוף הבעלים יקבל את ההחלטה. כל מה שקורה מסביב לאוסקר או כל אחד אחר, זה פשוט לא מעניין. זו הבחירה של מי שמדבר, לדבר”. 

פריצה: השמועות הגיעו אליי אבל מהמועדון אף אחד לא דיבר איתי על עזיבה

אחד השחקנים ששמו נקשר הקיץ עם עזיבה אפשרית הוא סטיפה פריצה, אולם החלוץ הבהיר לאחר המשחק כי “השמועות האלה הגיעו אליי, כן, אבל מתוך המועדון אף אחד לא דיבר איתי על עזיבה אפשרית שלי. אם המועדון יגיד לי שאני צריך לעזוב אז בטוח שאחתום על חוזה טוב יותר ממה שיש לי כאן במקום אחר. אני רוצה להישאר במכבי ת”א אבל צריך לחשוב על המשפחה שלי, ובכדורגל קורים דברים. אני רוצה יציבות לי ולמשפחה שלי כי הפכתי לאבא, אני רוצה יציבות במקום מסוים ואני לא יודע אם זה יהיה פה או במקום אחר, אני רק רוצה יציבות”. 

פריצה חוגג עם סבוריט וריקן (רדאד ג'בארה)פריצה חוגג עם סבוריט וריקן (רדאד ג'בארה)

על הניצחון אמר הקרואטי: “נחמד לפתוח ככה את הליגה. בשתי העונות האחרונות לא התחלנו טוב, הפסדנו לסכנין במשחק הראשון שלי בעונה שעברה, הפעם הראינו אופי ושאנחנו מוכנים לעונה החדשה ושלא נעשה טעויות שעשינו בעבר. קל לדבר אחרי המשחק אבל עשינו את המשחק הזה קל. זו לא יריבה רעה. עשינו את זה קשה מאוד עבורה עם שני שערים מהירים”. 

החלוץ התייחס למאבק המשולש על החוד עם זהבי ויובאנוביץ’: “הייתי במצבים שגם היו חמישה חלוצים טובים. זו הסיבה שלא התפתחתי כמו שרציתי. לא כי לא הייתי טוב, אלא כי לא נתנו לי דקות לשחק כמו שהייתי צריך לקבל. זה חלק מהעבודה. יש לנו קבוצה טובה. העונה הקבוצה הזו טובה יותר מזו שהייתה כאן בעונה שעברה. נראה מה יקרה הלאה. זה נכון שיהיו משחקים שלא אשחק בהם אבל אולי עדיף להיות בקבוצה שבה אני לא משחק 7-8 משחקים בעונה בכלל, ובסוף זוכים באליפות מאשר לשחק בכל משחק ולסיים במקום השלישי, ככה אני רואה את זה”. 

ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג. פריצה לא מתרגש מהתחרות (רדאד ג'בארה)ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג. פריצה לא מתרגש מהתחרות (רדאד ג'בארה)

על הימים האחרונים שעברו עליו מאז השער נגד קספר שמייכל וניס: “זה היה מדהים. החבר’ה מהספסל אמרו שהאצטדיון התפוצץ באותו הרגע. האווירה הייתה מדהימה. הגעתי לכדור מהר, ראיתי שהוא יוצא ולא בטוח בעצמו, ידעתי שאני חייב נגיעה אחת טובה. התמקדתי בצ’יפ וזה קרה. נגד ריינה כולם ניסו לעשות צ’יפים”. 

הבלם שחר פיבן סיפר מהצד שלו כיצד הוא מרגיש עם פתיחת העונה: “דיברנו לפני המשחק בין השחקנים שבשנתיים האחרונות אנחנו פותחים ברגל שמאל. זה היה חשוב לנו להוכיח כי גם היו המון שינויים בהרכב ושחקנים שעשו את כל ההכנה והיו מוכנים להזדמנות שלהם. שמח שלקחנו אותה”. 

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

"לא קל לנו השחקנים. אנחנו יודעים שכרגע המאמן בוחר את ה-11 שהם הכי טובים לקבוצה ואנחנו בתור שחקנים מקצוענים ומי שרוצה להיות במכבי ת”א, צריך לתת את המקסימום שלו וגם אם אתה לא פותח, אתה מחויב למועדון וחייב להיות מקצוען, להביא למועדון הזה ניצחונות ולהיות מוכן לרגע בו תקבל הזדמנות אחרת לא תוכל להיות פה”, הוסיף פיבן. 

על משחק ההגנה אמר: “קודם כל לאיביץ’ מאוד חשובה ההגנה והוא מדבר איתנו על זה מהאסיפות הראשונות שלו העונה. הוא הראה לנו שהקבוצות האלופות של השנים האחרונות היו בעלות ההגנה הטובה בליגה או השנייה בטיבה. זה לא משהו שמתחיל ב-4 שחקני הגנה ושוער, אלא בכל הקבוצה. עד עכשיו אנחנו עושים עבודה טובה אבל התחלנו מרתון וזה המשחק הראשון, יש עוד הרבה מטרות ואני מקווה שנמשיך לא לספוג. בשבילי שער נקי זה כמו לשים שלושער”. 

מיץ' גולדהאר עם עופר רונן. הבעלים יחליט מה לעשות עם ההצעה על גלוך (רדאד ג'בארה)מיץ' גולדהאר עם עופר רונן. הבעלים יחליט מה לעשות עם ההצעה על גלוך (רדאד ג'בארה)

על יכולתו האישית נגד ריינה הוסיף: “פתחתי את העונה באופן אישי בכושר טוב, בתחילת האימונים נפצעתי לצערי. היה לי חשוב להוכיח לעצמי שאני מספיק חזק כי בשנה האחרונה עברתי כמה פציעות שהאטו את ההתקדמות שלי ואני רק רוצה להוכיח למאמן, לאוהדים ולעצמי שמגיע לי ושאני עובד מספיק קשה כדי לקחת את ההזדמנות. אני מקווה מאוד לשחק”. 

הניתוח המקצועי: השילוב המפתיע שאיביץ’ הכין להגנת ריינה

מכבי עלתה למשחק באותו המערך שבו היא עלתה ברוב משחקיה העונה, 5:3:2. איביץ' רצה את שחר פיבן ואנריק סבוריט כבלמי צד שדוחפים את הכדור קדימה מההלף ספייס (השטח שבין המרכז לאגף), כשנחמיאס תמיד צריך לכסות את השטח שבגב שלהם. מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה במשחק כזה, שבו הכדור הרבה יותר אצל הצהובים, טיפסו במעלה האגף. חוליית הקישור הורכבה מדן גלזר ששיחק כ-6 בודד ומעליו אוסקר גלוך ואבי ריקן כקשרים מרכזיים, כשמעליהם צמד החלוצים יובאנוביץ' את פריצה. 

איביץ' ושחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)איביץ' ושחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

כשמכבי החזיקה את הכדור נוצרה תמונה של קשת רחבה עם שלושת הבלמים וצמד הווינג באקים שעמדו מאוד גבוה, ממש בקו של הקישור המרכזי. אחד מהחלוצים ירד בכל פעם עם הגב לשער כדי להוריד "קיר" אל ריקן או גלוך ששהו בין הקווים. ברוב במחצית הראשונה החבורה של איביץ' חיפשה להעמיס אגף אחד, להשתחרר איתו מלחץ וברגע שהצליחה לעשות את זה - הכדורים עברו לשטח הנגדי והמרוקן, לרוב לווינג באק בצד הנגדי - כך הובקע השער הראשון של פריצה מבישול של קנדיל שריווח את המשחק פעמים רבות.

בכלל, היה נדמה שקנדיל מביא ערך מוסף "און דה בול" הרבה יותר מאנדרה ז'ראלדש בכל הקשור לכדרור בשטח צפוף, השתחררות מלחץ, רצון לעבור שחקן, כדי לשחרר שחקנים אחרים או ריצות לכדורי עומק. עוד דבר שהיה ניתן לראות הוא את חילופי המקומות של הקישור המרכזי יחד עם צמד החלוצים. בכל פעם שסבוריט או פיבן הניעו את הכדור בחלק האחורי, פריצה או יובאנוביץ' יצאו מהמשבצת שלהם כדי לפנות שטח לגלוך או ריקן שנכנסו מקו שני וכך הובקע השער של הקשר הוותיק.

איביץ' עם דור פרץ ופארפה גויאגון (רדאד ג'בארה)איביץ' עם דור פרץ ופארפה גויאגון (רדאד ג'בארה)

אפרופו שחר פיבן, מי שמזוהה בעיקר כבלם שמצטיין "אוף דה בול" בעיקר במשימות ההגנתיות שקשורות ביכולת תיקול, מאבקי מיקום, כיסוי שטחים בגב ההגנה ועם הפנים ולשחקני היריבה או באחד על אחד, דווקא הציג משחק מבריק בקידום המשחק בכדרור, בשבירת קווים ובמיוחד במסירות עומק לשטחים הפנויים שנוצרו עבור צמד הקשרים המרכזיים וצמד החלוצים.

במחצית השנייה, איביץ' כבר הבין שאפשר "להשתולל" עד כדי כך שעבר בשלב מסוים ל-4:3:3 עם ריבוי של קשרים התקפיים. דור פרץ, שבדרך כלל משחק קשר מרכזי, שיחק כאחורי בעוד מעליו שיחקו פארפה ואוסקר גלוך, בעוד קוואס ודן ביטון באגפים. זה הסתיים עם שער נוסף של פריצה אחרי בישול של גלוך, אבל בלי יותר מדי תובנות נוספות שכן המשחק התנהל באווירת גארבג’ טיים מוחלט. 

צפו: מכבי תל אביב מדהימה ומנצחת את ניס!

ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */