יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"קוואס עשה קיץ טוב ומקשיב לאיביץ', זה עובד"

במכבי ת"א התרשמו מהיכולת של שחקן הכנף ב-0:3 מול זירה אך מצננים: "מקשיב לאיביץ' וזה עובד, צריך לראות את זה לאורך זמן ומול יריבות חזקות יותר"

|
ברנדלי קוואס עם שחקני מכבי ת
ברנדלי קוואס עם שחקני מכבי ת"א (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

מכבי תל אביב פתחה את המסע האירופי שלה אמש (חמישי) עם 0:3 באזרבייג’ן על זירה, והיא עם רגל וחצי בסיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג, שם צפוי לה מפגש מול אריס סלוניקי שהביסה 1:5 את גומל הבלארוסית במשחק הראשון ביניהן. הצהובים של ולאדן איביץ’ נהנו משערים של גבי קניקובסקי וג’ורג’ה יובאנוביץ’ (צמד) וכמובן שהם סומנו כמי שהיו מצוינים במשחק, אך יש שחקן אחד שללא ספק מושך המון תשומת לב נוכח המשחקים הראשונים של העונה וזהו ברנדלי קוואס. 

שחקן הכנף, שבלט עוד במחנה האימון, המשיך את גרף השיפור שלו והציג יכולת טובה מאוד מול זירה שכללה הרבה חילוצי כדור, משמעת טקטית ומעורבות בכל השערים של הקבוצה. לקניקובסקי הוא בישל אחרי פעולה מעולה, גם את השער השני הוא סלל עם חטיפה ומסירה מצוינת לאייל גולסה שבישל. השער השלישי הגיע אומנם אחרי שתי קרנות, אך גם הן נולדו מעוד חילוץ כדור גבוה של השחקן. “ברנדלי עשה קיץ טוב, הוא עובדתית נתן מחנה אימון מעולה, הוא מקשיב לאיביץ’ וזה עובד. אבל צריך לראות את זה לאורך זמן ומול יריבות חזקות יותר”, אמרו במכבי ת”א. 

שחקנים נוספים שבלטו לצד השלושה שצויינו היו אייל גולסה ויוריס ואן אובריים שהציגו שיפור גדול ביחס למשחק הראשון של העונה. אופיר דוידזאדה שפתח כמגן שמאלי היה טוב גם כן. הבעיה שמדאיגה מאוד את מכבי ת”א היא אנדרה ז’ראלדש שהציג משחק שני רע מאוד. כמו נגד פטריק טוואמסי ממכבי נתניה, הפעם הפורטוגלי לא הסתדר עם חאמידו קייטה וזירה הצליחה לייצר מצבים שהביכו את ההגנה הצהובה בעיקר משם. יתרה מכך, התקפית הוא לא משכיל לתרום בכלל וגם במשחק הבילד-אפ של הצהובים ז’ראלדש בעיקר עשה נזקים. מכבי ת”א רוצה את אלי דסה, זה לא סוד, אבל נראה שעד שיידעו מה קורה שם – איביץ’ צריך להתחיל להריץ את מאור קנדיל וגיא מזרחי במקום. 

ולאדן איביץ' (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ולאדן איביץ' (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כעת מכבי ת”א תחזור ארצה ותתכונן לגומלין מול זירה, כאשר ארגון מכבי פנאטיקס כבר הודיע כי יחרים את המשחק בשל התיקון לחוק הספורט אשר יאפשר לשוטרים לתת קנסות מנהליים בגובה של עד 5,000 שקל וללא מתן הוכחות. בכל הנוגע לצד המקצועי, אם הכל יעבור כשורה במהלך אימוני השבוע, ניר ביטון אמור להיות בסגל של איביץ’ למשחק הגומלין מול זירה. אין ספק כי כאב הראש הגדול ביותר לקראת השבועיים הבאים הוא משחק ההגנה עם דגש על ההתמודדות הצפויה מול אריס סלוניקי.  

הזווית המקצועית

מכבי ת”א פתחה את המשחק שוב ב-4-2-3-1 שליווה את הקבוצה במשחק האחרון נגד מכבי נתניה בבלומפילד, כשגבי קניקובסקי משחק מתחת לג’ורג’ה יובאנוביץ’ בחוד, פארפה גויאגון שיחק באגף שמאל וברנדלי קוואס באגף הימני כששניהם שואפים להיכנס אל בין הקווים לכיוונו של החלוץ הסרבי. עוד בקישור, יוריס ואן אובריים ואייל גולסה שיחקו באותו הקו מתחת לקניקובסקי בעמידה ההגנתית.

בעמידה ההתקפית (“און דה בול”), הקישור של מכבי שינה צורה ושוב יוריס ואן אובריים הזיז את הכדור כאחרון בקישור, בעוד גולסה וקניקובסקי שימשו כשני קשרים מרכזיים באותו הקו שנעים באזור הקישור האחורי של זירה. כשהשניים האחרונים שיחקו קרוב ליובאנוביץ’ בהנעת כדור, כל אחד מהם בתורו ביצע תנועה לעומק בין הבלם למגן במה שאפשר לקוואס או פארפה להיכנס יחד איתם.

אייל גולסה במאבק (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אייל גולסה במאבק (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

הדבר הבולט ביותר שאפיין את הצהובים במחצית הראשונה הייתה הסבלנות בלחץ הנמוך. אם במכבי חיפה ובמכבי נתניה למשל המודל ההגנתי הוא כזה שהלחץ הגבוה דורש מהמגנים לצאת עד למגנים של היריבה, אז כמו תמיד אצל איביץ’ הכנפיים עומדים נמוך בשליש המרכזי והם אלו שיוצאים למגן, כדי “לשמור” את המגנים שמאחוריהם בקו ההגנה ולצמצם את שטח המחיה של שחקני ההתקפה של היריבה. דבר נוסף שבלט בלחץ הנמוך של מכבי הוא ששוב השחקן שמשחק בעמדת הקשר ההתקפי (10), הוא זה שיוצא לבלם השני אחרי שיובאנוביץ’ יוצא לבלם הראשון.

איביץ’, שדרש ללחוץ בשליש המרכזי בלבד, התייחס בצורה די “צינית” ליכולת של זירה ליצור משהו כשהיא עם הכדור ולכן בהרבה שלבים במשחק היה ניתן לראות את האזרים מניעים את הכדור ללא תכלית, במה שלרוב הוביל לחטיפות כדור של הקישור הצהוב והוציא שחקנים כמו קוואס, קניקובסקי ופארפה להתקפות מעבר מול שטחים פנויים ופתוחים.

הדבר בא לידי ביטוי בכמות השטח והזמן שקיבל קניקובסקי לבעוט מ-23 מטרים לפינה הנגדית, ובשער השני קוואס הראה שאיביץ’ משפיע עליו כשם שהשפיע על עומר אצילי – לחץ אחרי איבוד כדור מביא לשערים, מהסיבה הברורה שהוא תופס את היריבה לא מוכנה. שחקן הכנף ההולנדי מצליח לנוע לעומק הרבה יותר במצבים כאלה ואם בעונה שעברה הוא מצא את עצמו מדרבל בעקשנות בשטחים צפופים מדי, הפעם את הפעולות העיקריות שמוציאות ממנו את האיכויות הטכניות, קיבלנו בשטחים הרבה יותר גדולים. 

גבי קניקובסקי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)גבי קניקובסקי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

יוריס ואן אובריים, שרשם הופעה לא מרשימה כלל נגד מכבי נתניה, פתח גם את המשחק נגד זירה בצורה די מנומנמת עם איחורים בהגעה למאבקים במה שהפך כל תאקל ומגע עם היריב לדי פתוח, אלא שלקראת סיום המחצית הראשונה נדמה שהקשר ההולנדי נכנס לעניינים והתחיל לנוע יותר בקלילות. מאז, איביץ’ התחיל לקבל ממנו את חילוצי הכדור הדרושים ממנו.

מי שמאוד התאים לסגנון המשחק שאיביץ’ הטמיע במשחק הזה הוא קניקובסקי החרוץ שנראה שגם העובדה שמדובר בתחילת עונה לא משפיעה על היכולת שלו לנוע ימינה ושמאלה, כשהקשר הזריז הצליח לקרוא בצורה חכמה את נתיבי המסירה שאליהם ייכנסו הכדורים והכניס את הגוף בצורה טובה למאבקים.

בכלל, הדבר החשוב ביותר עבור מכבי תל אביב, שספגה בעונה החולפת יותר מדי שערים, היא הצפיפות באזור הקישור וההגנה. גם אם הביצועים האישיים של חלק מהשחקנים בפעולות ההגנה היו לא מדויקים, נדמה שתמיד חיכה חיפוי של שחקן או שניים והשטחים שהיה צריך לכסות בחלקים האחורי היו קטנים יותר. בשורה התחתונה זהו עוד משחק עם רשת נקייה, גם אם יש ליקויים ברובים בהגנה. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

במחצית השנייה ולאחר השער השלישי, אבי ריקן נכנס למשבצת של אייל גולסה כקשר אחורי בהתגוננות וקשר מרכזי בהנעת הכדור. אילון אלמוג נכנס לאגף הימני במקום קוואס כשהוא “רגל על הקו” וסטיפה פריצה נכנס כחלוץ 9 במקום יובאנוביץ’. באותן דקות במחצית השנייה, מכבי תל אביב יצאה פחות להתקפות מעבר, שכן גויאגון התעייף בהגעה למאבקים לעומת אלמוג שעדיין צריך לעבוד על הטיימינג שבו הוא מתקל את היריב. אנדרה ז’ראלדש, שלא נדרש לצאת מקו ההגנה בעבודות הלחץ (בדומה לעונה הראשונה שלו בקבוצה, אותו מודל הגנתי), עדיין התקשה להסתדר עם הכנף שלו באחד על אחד ועבודת הרגליים שלו הייתה מאוד כבדה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */