יום שני, 13.05.2024 שעה 18:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"ממתינים לאיכותיים" הוא תירוץ שכבר לא עובר

מכבי ת"א יצאה לקיץ עם שתי מטרות: בלם ושחקן כנף. ב-19:00 היא תעלה למשחק מול זירה בלי שחקן הגנה מחליף בספסל, עם אלתורים בהרכב והרבה כאבי ראש

|
ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)
ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב יצאה לקיץ האחרון עם שתי מטרות ברורות. כל סוכן שחקנים שתשאלו או אדם שקצת יודע מה קורה במועדון, יספר לכם שהצהובים ניסו להחתים שחקנים זרים בשתי עמדות: בלם וכנף. למעשה, זה היה בנק מטרות שנגרר מינואר. כבר אז במהלך החלון ניסו הצהובים לעשות מהלכים שינחיתו בקריית שלום שחקן כנף, אך לא השכילו לסגור משא ומתן ספציפי שקיימו והמאמן מלאדן קרסטאיץ’ מיקד את הפוקוס שלו בג’ורג’ה יובאנוביץ’ במקום. 

אל ההגנה צורף ז’וסוואה סה שהיה תחת מעקב של הצהובים במשך כמה עונות והייתה אופציה נוחה להביא אותו בהשאלה, אלא שהוא סבל מפציעות מהרגע בו נחת וכבר בחודש אפריל בצוות המקצועי ידעו שלא ימשיכו איתו אל העונה הבאה למרות רצונו של הפורטוגלי להישאר. כבר אז היו הצהובים בעיצומו של חיפוש השחקנים הנכונים לקראת הקיץ ואיתרו את המועמדים.

אלא שהקיץ החל, והתקדם, ומכבי ת”א תגיע למשחק הראשון שלה באירופה הערב (חמישי, 19:00) כשהיא עמוסה וטרודה בכאבי ראש, ובעיקר חסרה שחקנים. שחר פיבן נפצע במחנה האימון במירלו ועוד לא חזר לאימונים מלאים, ניר ביטון הוחתם מראש עם פציעה שהיה ידוע כי תמנע ממנו פעילות מלאה עד אוגוסט, עידן נחמיאס סבל מווירוס השבוע וכלל לא המריא וכך באה מכבי ת”א למשחק הראשון שלה בקמפיין האירופי כשיש לה רק שני שחקנים שיכולים לשחק כבלמים – אנריק סבוריט ושרן ייני. אם אחד מהם לא יכול לשחק, על הספסל אין בעצם שום תחליף. 

איביץ' וייני לקראת המשחק מול זירה

אך לא רק. במשחק מול מכבי נתניה ולאדן איביץ’ זנח במחצית את הניסוי של פארפה גויאגון כשחקן כנף והעביר אותו למרכז. הוא קיבל דקות הרבה יותר טובות מהאמצע בזכות כך, והנה הערב הוא אולי יעלה שוב באמצע כאשר גבי קניקובסקי, שבעונה שעברה התחיל בדיוק באותה הפוזיציה ועם הזמן עבר למרכז השדה, אמור להיות שחקן הכנף הנוסף על פי התרגולים של איביץ’. השניים צפויים להחליף ביניהם עמדות תוך כדי המשחק, וישנה גם אפשרות שאוסקר גלוך יפתח במרכז ואז הכנף תהיה של פארפה או קניקובסקי, אך השורה התחתונה שנותרה היא שגם שם הקבוצה לא התחזקה ונותרה עם אותו החור. אגב, הסיבה ל”ערפל” הפתאומי סביב ההרכב המשוער היא טענה של אנשי מכבי ת”א שאתמול באימון המסכם “היו מרגלים” של האזרים. 

אם במקרה של הבלם אפשר להגיד שבינואר האחרון מכבי ת”א כן ניסתה לעשות את ההכנה מראש והביאה שחקן שאם לא היה נפצע אולי גם היה מפלס את דרכו לעבר הישארות, לגבי הכנף מה עוד אפשר להגיד? במכבי ת”א הבינו כבר בחודש אוקטובר שברנדלי קוואס לא היה ההחתמה הכי טובה בשוק (בלשון המעטה) וגם אם הגיע לקיץ הזה הרבה יותר מוכן, חד ומופחת משקל, זה עדיין לא פותר את הבעיה של העונה הקודמת בה גם עם קוואס עדיין היה חסר לצהובים שחקן בצד שמאל. 

והנה, כבר כמעט חודשיים מאז סיום העונה ומכבי ת”א חוזרת על אמירות ישנות. “מחכים לשחקנים איכותיים”, זאת בזמן שקבוצות אחרות בליגה, גדולות יותר או פחות, כבר הצליחו להביא כמה שמות מעניינים לישראל בחלון הזה. אפילו בכסף, ולא מעט. דווקא בקיץ בו אין שום מגבלות (קיץ שני יש לציין), מכבי ת”א שוב תקועה ותירוצי ה”מחכים לאיכותיים, לפעמים שחקנים שאנחנו מכוונים אליהם מעדיפים לחכות להצעות ממקומות אחרים” הם ספין צהוב שלא עובד יותר על אף אחד. 

אנדראס מקסו (אינסטגרם)אנדראס מקסו (אינסטגרם)

אותו ספין הרי נמכר גם בעונה שעברה, אלא שאז כבר דאגו להבהיר במועדון ש”אין שום בעיה של כסף או אישורים ממיץ’ גולדהאר”. הם פשוט לא רצו להאשים את יצחקי ופטריק ואן לוון בכך שהם לא מצליחים לסגור שחקנים. בדיעבד התברר כי היו לא מעט שנפלו להם בדרך בין אם התחרטו או בין אם קיבלו הצעות אחרות בזמן ששקלו להגיע לישראל. חוסר היכולת לסגור שחקן שאתה רודף אחריו יכול להגיע משתי סיבות: או התנהלות לא מספיק טובה שלך כמועדון שמנסה לשכנע שחקן להגיע, או שמראש מכוונים לעבר מטרות גדולות מדי שלא היה סיכוי להנחית. המשותף לשני החלונות האלה הוא ברק יצחקי, שהודה מראש שהקיץ צריכים לעבוד מהר יותר ולהגיע מוכנים כמה שיותר מוקדם. בפועל זה לא קורה. 

כך או כך, אם בסוף מגיעים לאותה השורה התחתונה ורק בסוף אוגוסט מצליחים להחתים שחקנים שנתקעו בלי קבוצה גדולה יותר, מגדילים את טווח הסכנה של המועדון למצוא את עצמו מפשל באירופה. כך למשל עסקת אנדראס מקסו לא יצאה לפועל בעיקר כי ניסו לעבוד עם שחקן שהסוכן שלו לא עושה עסקאות עם ישראלים, ובמכבי ת”א טענו שהם מתנהלים מול חמישה שחקנים אחרים בזמן שהתקשורת בישראל רדפה אחרי מקסו. פטריק פייפר מדראמשטאט גם שם שעלה ויש סוכן שנשלח להביא מנדט כדי לנסות להחתים אותו במכבי ת”א, אך השחקן לא הביע עניין בישראל וקבוצתו דורשת מעל 3 מיליון דולר, כך שזה לא נראה כמו משהו שעומד לקרות.

אז הנה חוזרים לקיץ הנוכחי ונראה כי מכבי ת”א קיבלה אותו הדבר מאותו הסיפור. ההחתמות של ערן זהבי וניר ביטון הן מבורכות, להחזיר את ולאדן איביץ’ זה שיחוק, להשאיר את פארפה גויאגון זה יפה מאוד וגם לקחת שחקן שהיריבה הכי גדולה שלך ניסתה להחתים כמו יוריס ואן אובריים זה מצוין. ועדיין, בשתי העמדות המרכזיות ביותר, מכבי ת”א לא הצליחה לגעת. למה? כי “לשחקנים איכותיים מחכים”, או כי “לפעמים עסקה שהייתה סגורה נופלת”. אחלה הסברים, רק שאוהדי מכבי ת”א כבר מזמן מאסו בכך. 

פארפה גויאגון ואביב אברהם (ראובן שוורץ)פארפה גויאגון ואביב אברהם (ראובן שוורץ)

בזמן שהם את שלהם עושים ורוכשים 22 אלף מנויים שמכניסים לקופת המועדון סכום כסף עצום (הערכות מדברות על כ-35 מיליון שקלים וצפונה מכך), ברק יצחקי שולח את איביץ’ אל העונה החדשה ואל הקמפיין האירופי עם סגל לא מוכן ויש גם יגידו – ממש לא מספיק טוב. כמו בשנים קודמות, זה עוד יכול להיגמר עם שלב בתים. את זירה מכבי ת”א צריכה לעבור בכל מצב ויש הטוענים שגם אריס סלוניקי, למרות השמות הגדולים בסגל שלה (וכותב שורות אלה בטוח שהיא עדיפה על מכבי וגם תדיח אותה), זו לא הגרלה כזו קשה וגם אותה צריכים לעבור בדרך לפלייאוף הקונפרנס.

אולי גם כל זה יקרה. אולי עד סיום הקיץ מכבי ת”א תהיה בשלב הבתים, דור פרץ יחליט שהוא חוזר, אלי דסה יעשה קאמבק מדהים ובלתי צפוי ויצחקי ימצא את הבלם שאיביץ’ רוצה ואולי אפילו יצרף שחקן כנף נוסף. יכול מאוד להיות שבסיום החלון יהיו עוד ארבעה שחקנים חדשים במכבי ת”א ומצבה המקצועי יהיה שונה לחלוטין מאיך שהוא היום. בהחלט. אך כרגע אלו תאוריות. במציאות – זהו עוד קיץ שבו מכבי ת”א לא מוכנה, פועלת לאט ויכולה לשלם על כך ביוקר. יום אחד יגיע הרגע שבו המזל כבר לא ישחק תפקיד וקבוצה לא מוכנה תמצא את עצמה מתרסקת באירופה. אולי אז יבינו שלמכור תירוצים זה נחמד ויפה, אבל יגיע הרגע בו יפסיקו להאמין להם. הקיץ הזה הוא תחילתו של הרגע. 

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */