יום חמישי, 09.05.2024 שעה 23:57
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

"עשינו משהו אדיר, מקדיש את האליפות לאבי"

אחרי שהוביל את חולון לתואר, גודס בראיון ל-ONE: "ירד קוף מהגב". וגם הדמעות, העונה המשוגעת, האוהדים והמסר למכבי: "לא תמיד צריך מאמנים זרים"

|
גיא גודס חוגג (רדאד ג'בארה)
גיא גודס חוגג (רדאד ג'בארה)

גיא גודס ידע עליות ומורדות בעונה הזו. הוא התחיל אותה במכבי ראשון לציון, פוטר, מונה למאמן נבחרת ישראל ובסופו של דבר הגיע להפועל חולון וסיים עונה בלתי נשכחת עם אליפות ראשונה בקריירה. רכבת הרים זה אנדרסטייטמנט עבור המאמן בן ה-51 שהוביל את הסגולים למאזן 1:7 בפלייאוף ואליפות שנייה בתולדותיהם. "ללא ספק זו הייתה עונה מיוחדת, יש לי גביע ואליפות כמאמן ועכשיו צריך למצוא אתגרים חדשים", סיפר גודס בראיון ל-ONE אחרי החגיגות עם השחקנים והאוהדים.

גיא, איך מסכמים את העונה הזאת?
"קשה לסכם. עברתי פה מסע מעניין ומדהים. באתי לקבוצה שהייתה קצת במשבר ומצאנו את דרך המלך. עברנו תקופות טובות ופחות טובות, אבל הצלחנו להתחבר בסופו של דבר וגם לזכות בתואר האליפות. עשינו דברים מדהימים ביחד, גם בליגת האלופות וגם בליגה הישראלית. כשחזרנו מבילבאו ישר לסדרה נגד גליל עליון אמרתי בשדה התעופה שאם נעבור אותם אז נלך עד הסוף, כי בדרך כלל באירופה יש ירידה מסוימת ביכולת אחרי שחוזרים מפיק גדול כמו הפיינל פור, ולשמחתי ניצחנו ועשינו את זה בצורה הכי מתוקה שיש".

גודס: ״גאה בשחקנים שלי״

כנראה שכותב התסריטים הכי טוב לא היה מסוגל לכתוב תסריט כזה, לא?
"זה מה שיפה בספורט. אתה מתחיל עונה במקום מסוים, אחר כך לצערי קרו דברים לא טובים, גם באשמתי, כך שעזבתי את המקום הזה. והנה, אלוהים מסדר את המקום הבא שלי וקורים בו דברים טובים. בחיים אתה נופל וקם הרבה פעמים, אבל תמיד צריך להמשיך להאמין ולעבוד קשה. זה מה שעשיתי כשהגעתי להפועל חולון. עשינו פה משהו אדיר".

פוטרת מראשון לציון וסיימת עם אליפות. אחרי מה שקרה שם, יצחק פרי התקשר להתנצל הלילה?
"הוא לא צריך להתנצל, מה פתאום. הוא עשה משהו שהיה נכון לתקופה ההיא ואולי הטעות שלי היא שהמשכתי בראשון לציון, כי מיצינו משהו בתחילת העונה ונסחפתי אחרי ההצלחה שהייתה לנו שלוש שנים ביחד. גם אנחנו וגם המועדון נסחפנו קצת, יכול להיות שהייתי צריך לעזוב בשיא, אבל אלוהים סידר לי מקום אחר".

"אלוהים סידר לי מקום אחר". גודס עם צלחת האליפות (איציק בלניצקי)"אלוהים סידר לי מקום אחר". גודס עם צלחת האליפות (איציק בלניצקי)

אתה אדם מאוד רגיש. על מה חשבת כשהנפת את הצלחת?
"אני רגיש, אבל גם מאופק, חוץ מהרגע שבו אני חושב על אבא שלי ז"ל. היו דמעות הפעם ואני מקדיש לו את הניצחון הזה. היינו השבוע באזכרה, זה כבר ארבע שנים שהוא לא איתנו. הלוואי והוא היה איתי בחגיגות הללו. אני בטוח שהוא רואה את זה ושמח מזה. הוא עיצב את הקריירה שלי ואותי בכלל, לכן היה חשוב לי להקדיש לו את זה ולכל המשפחה שלי שחיה אותי".

אחרי האליפות הזאת, ירד לך איזה קוף מהגב?
"כן, כי אצלנו במדינה כל הזמן מקטלגים אותך. 'הוא לא לקח אליפות, לא זכה בתואר משמעותי חוץ מגביע'. אתה משקיע הרבה אנרגיה ולא תמיד זה מצליח, אבל עכשיו אני יכול להיות מרוצה מזה שיש לי אליפות".

לא העריכו אותך מספיק, לדעתך?
"מי שלא העריך, אז לא העריך, זה בסדר. אישית, בחיים לא רדפתי אחרי תארים. כמאמן לא הכל תלוי בך או נמצא בשליטתך. הפעם אני שמח שהעבודה הקשה השתלמה. הייתה עונה קשה פיזית ומנטלית, ואין מתוק מזה".

איזה פינאלה לעונה. גודס בחגיגות האליפות (איציק בלניצקי)איזה פינאלה לעונה. גודס בחגיגות האליפות (איציק בלניצקי)

סיימתם את הפלייאוף עם הפסד אחד בשמונה משחקים. איך אתה מסביר את זה?
"היינו הרבה פעמים במשחקים של להיות או לחדול, אבל עשינו את זה בזכות יכולת נהדרת. יש לי חבורה של שחקנים שלא מוותרים ונלחמים. יש להם המון אופי, רצון, ניסיון וכמובן גם יכולת. זו קבוצה מנצחת, חד וחלק".

הקהל בחולון התפרץ לפרקט בחגיגות ההנפה. זה קהל שונה ממה שהכרת?
"הייתה אווירה מדהימה. הקהל מילא את האולם והייתה התרגשות אדירה. זו מתנה בשבילם. זה כיף להיות חלק מזה. זה קהל שונה לגמרי, מהאוהד שיושב בכיסא הראשון ועד האחרון ביציע, כל אחד מהאוהדים מעורב במאה אחוז במה שקורה ואני פשוט נהנתי מזה. אני אדם שחייב אנרגיות סביבו, אם אין לי אנרגיות סביבי אז אני דועך, כך שזה חיבור מדהים".

ברמה האישית, איך הייתה העונה שלך?
"בספורט תמיד נופלים וקמים. כמאמן, אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך. לפני המשחק של הגמר, אחד העובדים בחולון פנה אליי ואמר לי 'הלוואי שיכולתי להתחלף איתך היום ולעמוד במקומך על הקווים. בוא תהיה אחראי על הכרטיסים במקומי ואני אאמן היום, אתה מתחלף איתי?', ואמרתי לו 'אתה לא רוצה לאמן'. הלחץ על המאמנים בארץ הוא עצום".

"הלחץ על המאמנים בארץ הוא עצום". גודס (איציק בלניצקי)"הלחץ על המאמנים בארץ הוא עצום". גודס (איציק בלניצקי)

הכי מצחיק שחולון התווכחו איתך לפני שחתמת האם החוזה שלך צריך להיות עם אופציה לעוד עונה, ועכשיו הם בטח מתחננים שתישאר?
"זה באמת מצחיק, כי כשנפגשנו למשא ומתן הראשוני אמרתי שאני רוצה להגיע לשנה וחצי כי אני יכול לשבת בבית ולקבל כסף. בהתחלה אמרו לי 'לא' אז סיימנו את המשא ומתן ואמרתי לעצמי 'אוקיי, לא קרה שום דבר, הכל טוב'. אחרי כמה ימים הם חזרו ואמרו 'יאללה, ניתן לך עוד עונה'. בכל אופן, אני שמח שזה הסתיים ככה ואני נהנה בחולון".

תצליחו לשמור על זה ולזכות באליפות גם בעונה הבאה?
"אין לדעת. למכבי תל אביב והפועל ירושלים יש תקציבים אדירים. הדבר הכי חשוב מבחינת המועדון זה לשמור על השחקנים החזקים, לייצר המשכיות ולחזק במקומות שצריך כדי לבנות מסורת. לפרק ולהרכיב זה מאוד קשה".

אם דיברת על הלחץ שיש על המאמנים בארץ, מכבי תל אביב בעונה שהיא כישלון ועדיין בוחרת ללכת על מאמן זר. מה אתה חושב על מה שקורה שם?
"יש פה מאמנים ישראלים פנטסטיים. לא תמיד צריך להביא מאמנים זרים, עם כל הכבוד. מאמן כמו אורן אהרוני עשה עבודה מדהימה בהרצליה, זכה בגביע ובנה שם קבוצה שניצחה את מכבי תל אביב בלי להזיע בכלל. זה לא היה ניצחון, זו הייתה תבוסה. בהתחלה כולם חשבו שבפלייאוף תמיד מכבי תל אביב או הפועל ירושלים ייזכו באליפות כי יש להן תקציבים וסגל רחב, אבל זה רק מראה עד כמה זה מביא עניין, אווירה וקהל. גם כשהייתי במכבי תל אביב רציתי לשחק בפלייאוף. הכדורסל צמא לאווירה הזאת ולמאמנים הישראלים יש כמובן חלק בזה".

"אהרוני בנה קבוצה שניצחה את מכבי ת"א בלי להזיע" (איציק בלניצקי)"אהרוני בנה קבוצה שניצחה את מכבי ת"א בלי להזיע" (איציק בלניצקי)

איפה תהיה בעתיד? אימון באירופה או להיות עוזר ב-NBA זה משהו שמדבר אליך?
"לא יודע. כרגע יש לי חוזה בהפועל חולון לעוד עונה ויש לי את הנבחרת. כמובן שיש לי עוד חלומות ואני לא מפסיק לחלום, אבל כרגע אני כאן. האמת שהייתה לי הצעה לא מזמן מקבוצה טורקית שהייתה ביורוקאפ, אבל אני תחת חוזה אז זה לא משנה. אני רוצה להמשיך לעשות עבודה טובה. מה שיהיה בעתיד, אין לדעת, אני כרגע מתרכז במקום שבו אני נמצא וטוב לי בו".

איך תיראה העונה הבאה בהפועל חולון?
"נראה את מי אפשר להשאיר מבחינת שחקני המפתח שלנו. מבחינתי, הלוואי שכולם יישארו. מעבר לזה, אני מקווה שהתקציב יגדל כי נצטרך לחזק את הקבוצה".

מיקי דורסמן ניגב חומוס מהצלחת, מה אתה מתכנן?
"אני מתכנן לנגב חומוס מצלחת רגילה, לא מצלחת האליפות".

לסיום, כמה התואר הזה משמעותי עבורך?
"זה תואר ענק, לצד הזכייה בגביע אירופה עם דייויד בלאט זה היה אחד המקומות הגבוהים בחיי, כי בתור שחקן לא זכיתי לזה. אני מאושר".

מי יישאר? שחקני חולון בהנפת צלחת האליפות (איציק בלניצקי)מי יישאר? שחקני חולון בהנפת צלחת האליפות (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */