יום שישי, 26.04.2024 שעה 06:25

כלפון: לא אסכן את כספי הקבוצות בשביל בית"ר

יו"ר המנהלת בראיון בלעדי ל-ONE: חשיפת התוכנית למיגור האלימות שתכלול הצבת שערי מגנומטרים, הביקורת מסכנין, צמצום הליגה, הימורים וכמה כסף גויס?

|
ארז כלפון (רדאד ג'בארה)
ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

הכדורגל הישראלי עבר עונה לא פשוטה. מצד אחד, בפן החיובי, מאבק על האליפות כמעט עד לסיום העונה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, מאבקי ירידה עד הרגע האחרון וכמויות אוהדים שוברות שיאים באצטדיונים, אך מנגד, גם האלימות שברה שיאים ובני סכנין צפצפה על הליגה ובשל ההתנהלות הרשלנית שלה בוטל המשחק מול מכבי חיפה.

למרות זאת, המנהלת בראשותו של היו”ר, ארז כלפון, הצליחה למצוא ספונסר חדש ורציני בדמותו של הבנק הדיגיטלי החדש, שהחליף את הבורסה לניירות ערך מה שמלמד כי למרות הכל עדיין יש ביקוש גדול למוצר שנקרא הכדורגל הישראלי.

בראיון מיוחד ובלעדי לסיכום העונה, כלפון מדבר על הכול וחושף בין היתר כי כדי להתמודד עם האלימות במגרשים יש ליישם תוכנית להצבת שערי מגנומטרים בשערים המסומנים כבעייתיים באצטדיוני הכדורגל, בדיוק כמו שעושים בשדות התעופה. בנוסף, יו”ר המנהלת מגיב לביקורת של אנשי סכנין כלפיו: "יש לי כתפיים רחבות, אבל אף אחד לא יזיז אותי מלשמור על טובת הכדורגל הישראלי ולוודא שדבר כזה לא יקרה שוב. הפעולה הרשלנית של סכנין יכולה להביא לפגיעה קשה בגיוס ספונסרים לליגה והסכמי חסויות עתידיים ולכן לא אעבור על כך לסדר היום. אמשיך לפעול בצורה קשה כפי שפעלתי, לא אתן לאף קבוצה לסכן כלכלית את הליגה".

לאן יעברו הקיץ מלפפוני נבחרת ישראל?

בנוגע לקבוצה שמציגה בעיות אחרות, בית”ר ירושלים, מבהיר כלפון: “אני לא מתכוון לסכן את הכסף של הקבוצות ושל המנהלת אם נושא בית”ר לא ייפתר. אי אפשר לשים כל פעם פלסטר על פלסטר ולצפות שהבעיה תיפתר. אנחנו השנה נדרוש בתחילת העונה מהבקרה לוודא טוב טוב מה קורה עם הערבויות, כדי שלא נגיע לעשירית ממה שקרה בשנה הקודמת". 

רגעי שיא על הדשא וביציעים, אבל גם מבחינת נתוני האלימות

ארז, איך אתה מסכם את העונה שהסתיימה? עונה שאנחנו זוכרים ממנה הרבה אירועי אלימות, לצד מרוץ  צמוד ברוב העונה לאליפות ומאבקי ירידה מותחים.
“בוא נתחיל בצד החיובי, אני מאוד שבע רצון מאיך שהעונה הסתיימה. מבחינה ספורטיבית, גם בליגת העל וגם בליגה הלאומית היו מאבקים עד הסוף, גם על האליפות, גם על העולות לאירופה, גם על העולות מהלאומית וכמובן גם קרבות הירידה. אני שבע רצון מאמון האוהדים בכדורגל הישראלי בליגות המקצועניות. שברנו את שיא האוהדים במחזור עם קרוב ל-84,000 אוהדים, ואני בטוח שהמספרים יעלו בשנים הבאות. נעשה דברים שישפרו את הליגה כדי שנוכל לראות עוד הרבה יותר אוהדים”. 

כן אבל אם הזכרת את הקהל, נס ציונה ובני ריינה עלו לליגת העל, אין להן מגרש ביתי ובטח לא הרבה אוהדים, זו בעיה.
“קודם כל אתה צודק. יש לנו בעיה של תשתיות בנושא של מגרשי כדורגל, בעיה שאני מתריע עליה הרבה מאוד זמן וחייבים לטפל בה, גם אנחנו, גם משרד הספורט, גם קרן המתקנים, צריך קודם כל לבנות עוד אצטדיונים. אין ספק שברפורמה שאנחנו מתכננים בשנים הבאות בכדורגל הישראלי, שטרם קרתה בעיקר בגלל הקורונה, יכללו גם את צמצום הליגה וגם הצבת קריטריונים קשיחים לקבוצות שרוצות לשחק בליגות המקצועניות. יש הרבה תקציבים שהקבוצות מקבלות ועדיין הן יצטרכו לעמוד בדרישות מינימום כדי לשחק בליגה מקצוענית. על זה אנחנו עובדים ברגעים האלו”.

שחקני ריינה חוגגים עלייה לליגת העל (לילך וויס-רוזנברג)שחקני ריינה חוגגים עלייה לליגת העל (לילך וויס-רוזנברג)

מה קורה עם האלימות? איך אתה מתמודד עם זה? איך אנחנו פותרים את זה? זה נראה שהתופעה רק הולכת ומתעצמת ושיש איבוד שליטה.
“בהחלט הדבר שפגע בחוויית הכדורגל בעונה האחרונה זה באמת האלימות שהייתה במגרשים. זה דבר שמאוד מצער אותי וכפי שידוע מי שצריך לטפל בנושא האלימות זה בראש ובראשונה משטרת ישראל ואחר כך בתי המשפט. מכיוון שראינו שהעבודה לא מתקדמת בנושא הזה, עבריינים שנעצרו הגיעו לבתי המשפט וקיבלו עונשים מצחיקים. התחלנו ברפורמה ביחד עם משרדי הספורט, בטחון פנים והמשפטים, רפורמה שאני מאוד מקווה שתעבור בשבועות הקרובים במליאת הכנסת, כדי להעביר את החקיקה של הקנסות המנהליים”.

מה אותם קנסות אומרים בעצם?
“ברגע שעבריין מתפרע, שוטר עולה אליו ונותן לו דו”ח של 5,000 שקל. לדעתי זה פתרון שיוריד ב-90 אחוז את האלימות. קנס לעבריין ימנע מצב של עונשים קולקטיביים, שאנחנו נדאג שלא יהיו יותר כאלה אחרי שהחקיקה תעבור. המשטרה תהיה חייבת ליישם את זה”.

עימותים בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה (שחר גרוס)עימותים בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה (שחר גרוס)

מה עוד אתם מתכוונים לעשות?
“יש עוד שני דברים שאנחנו מקדמים בנושא. הראשון הוא רשתות במקומות שימשיכו לזרוק מהם חפצים לדשא. אגב, אני קורא לזה התנהגות פחדנית של אותם אנשים שזורקים מכל הבא ליד על שחקני כדורגל. נשים רשתות כדי לפגוע בחוויית הצפייה שלהם וכך גם למנוע עצירת משחקים ולשמור על בריאות השחקנים. הדבר הבא שכרגע נמצא בתכנון, הוא לשים שערי מגנומטרים, בדיוק כמו שיש בשדה תעופה. בכל שער שהמשטרה תקבע שיש אוהדים בעייתיים, יהיו מגנומטרים. אותם עבריינים שבאים יצטרכו להגיע כמה שעות לפני המשחק ולעמוד בתור הרבה יותר ארוך, שם יבדקו אותם בדיקה הרבה יותר רצינית ממה שקורה היום, כדי שמי שמנסה להכניס חזיזים וכדומה, ייתפס כבר בשערים ולא יכנס למגרש. כמובן שאותו עבריין שייתפס יורחק ממגרשי הכדורגל. אלה הצעדים שאמורים לפתור את בעיית האלימות, אבל ללא הסיוע של המשרדים הממשלתיים לא נעמוד בזה והאחריות תהיה עליהם ולכן אני מצפה לשיתוף פעולה פורה, כי אם לא, אנחנו נגיע למצב של פצועים במגרשים ואף יותר מזה”.

ואתה באמת ובתמים מאמין שזה יביא לסוף העונשים הקולקטיביים?
”ברגע ששלושת הדברים האלה יקרו, זו תהיה התרופה לבעיה ולא נראה יותר עונשי סגירת יציעים, עונשי רדיוס ועונשים קולקטיביים אחרים, אליהם אני מתנגד בכל תוקף. התכנית לא יצאה אל הפועל גם בגלל הקורונה וגם בגלל חוסר בממשלה יציבה ובחירות שהיו כל מספר חודשים. גם כיום חשוב לי לציין כי האחריות על ביצוע התכנית, מכיוון שמדובר בנושא ביטחון וענישה, היא של הממשלה/משרדים/משטרה, שהם האחראים על הסדר הציבורי במדינת ישראל. לא יכול להיות שהמנהלת והקבוצות יצטרכו לטפל בנושא אלימות שאין להם סמכויות בחוק ולכן אני לא ארפה בנושא עד שהממשלה והמשטרה יטפלו בזה בכל הכוח למען רווחת כל אוהדי הכדורגל במדינת ישראל. ניתן להם את כל הסיוע שיעמדו במשימה החשובה הזאת".

יציעים ריקים בסמי עופר (עמרי שטיין)יציעים ריקים בסמי עופר (עמרי שטיין)

מה דעתך על זריקת אבוקות וכדומה באצטדיון? צריך לאפשר את זה במקום ספציפי כמו בחו”ל? אנחנו רואים שהאוהדים עושים מה שהם רוצים והמשטרה לא יכולה לעצור אותם.
“פנו אליי הרבה אוהדים בנושא. צריך לזכור שיכולה להתפתח מהדבר הזה שריפה ואנחנו יכולים להגיע למצב של פצועים והרוגים, אז כרגע זה אסור בחוק. לגבי מקומות אחרים באירופה ששם יש את זה, אני מזכיר ששם יש אצטדיונים עם שטח פתוח שאפשר לזרוק את זה לשם ולא לסכן אף אחד. באצטדיונים בארץ אין את זה, אם תזרוק את זה לכיוון המגרש אתה יכול לפגוע חס וחלילה באוהדים לפניך ולכן בנושא הזה צריך אישורים גם ממשרד הכלכלה וגם מהמשטרה, שכרגע מתנגדת לכך. צריך כרגע לשמור על ההנחיות כי אנחנו לא רוצים שבעקבות זיקוק שייזרק, ולמרות התפאורה שזה נותן, מישהו ייפגע. אם היו שטחים פתוחים באצטדיונים היינו יכולים לחשוב על זה. עד שלא יינתן אישור מהגורמים הרלוונטיים אף אחד לא יאשר את זה”.

ארז, אתה באמת חושב שכל הפעולות שהזכרת יורידו את האלימות?
“אם משטרת ישראל והמשרדים שציינתי יישמו את התכנית, האלימות תרד ב-95 אחוז. אגב, אותם עבריינים שבאים להרוס לכולנו הם לא הרבה, כי רוב הקהל שבא ליהנות מהמגרשים מגנה אותם. אנחנו צריכים לתת ביטחון לכל המשפחות, לנשים, לילדים ולכל מי שבא למגרשי הכדורגל. אם נטפל בתכנית שאמרתי בצורה ממוקדת ואני בטוח שהאלימות תרד ותישאר אולי רק בחמישה אחוז. צריך נחישות של המשטרה לבוא ולתפוס את אותם עבריינים דרך המצלמות”.

אבוקות באצטדיון טדי (שחר גרוס)אבוקות באצטדיון טדי (שחר גרוס)

למה משרד המשפטים מתנגד למצלמות?
“יש שם בעיה בנושא של חופש הפרט. אנחנו לא מקבלים את העמדה הזו ואנחנו בשיח איתם ואני מקווה שבסופו של דבר נשכנע אותם שביטחון שהציבור שמגיע למגרשי הכדורגל יותר חשוב והם יידעו לתת מענה לזה בתיקון חוק שאנחנו מבקשים. אגב, גם מנהלי האצטדיונים שותפים לזה כי הם מבינים שאם לא ניתן פתרון לדברים האלה, המגרשים יישארו ריקים בגלל רדיוסים או חס וחלילה שהמשטרה תשלול את רישיון העסק של האצטדיון”.

“הליגה תצומצם, זה ייתן שקט לעשור”

מתי צמצום הליגה יקרה? לכמה קבוצות? אנחנו שומעים את זה כבר כמה שנים.
“נכון, היו מספר עיכובים, אבל אנחנו נמצאים בשלבים האחרונים של גיבוש הסטנדרטים לאותה רפורמה. יש מספר סוגיות שעדיין לא נפתרו בנוגע ליישום של הדברים. אני מקווה שעד סוף 2022 נוכל לסיים גם את הדבר החשוב הזה שייתן שקט ועתיד טוב יותר לליגות המקצועניות, לפחות לעשור”.

אז זה אומר עוד כמה שנים. סוף 2022, עד שיישמו את זה, אולי עוד שלוש עונות.
“כמה שלא יהיה קשה, עדיין צריך לעשות את זה. נכון שזה לוקח יותר מידי זמן, צריך לזכור שהקורונה עצרה חלק מההתקדמות. אני עושה הכל שעד סוף 2022 נוכל לסיים גם את הרפורמה הזאת”.

זה תלוי גם בהתאחדות לכדורגל והם לפני בחירות אז בטח לא ירצו לעשות שם זעזועים.
“אני לא נכנס למה שקורה במקומות אחרים, אך ורק למה שקורה בכדורגל הישראלי. הרפורמה הזו תהיה טובה לכולם, קודם כל לקבוצות, אחר כך לאוהדים. מאמין שכולם יתמכו בה”.

ארז כלפון (חגי מיכאלי)ארז כלפון (חגי מיכאלי)

לכמה קבוצות הליגה תצומצם? 10? 12?
“כמו שאמרתי היא תצומצם, וזה לא רק בליגת העל והליגה הלאומית, אלא גם שינוי בליגות למטה”.

אנחנו רואים שאין הרבה רוכשים שנוהרים להיות בעלי קבוצות, דוגמת מה שקורה בבית”ר ירושלים. מה קורה עם זה?
“הדבר שהכי מטריד אותי מבחינת העתיד של הכדורגל הישראלי זה עניין בעלי הקבוצות. אני עובד על הנושא הזה, כרגע עוד בלי לפרט יותר מידי, אבל למצוא את הדרכים הנכונות כדי למשוך בעלים חדשים לקבוצות. אם לא נדע לתת הקלות לבעלי הקבוצות, לא יבואו חדשים ולא נצליח להשאיר אנשים טובים כמו יעקב שחר, מיץ’ גולדהאר, אלונה ברקת, איזי שרצקי, אייל סגל, יואב כץ ועוד טובים אחרים. עזיבה שלהם תביא לפירוק של קבוצות ותפגע במחלקות הנוער, שם הילדים באים אחר הצהריים להתאמן וזה מונע מהם ללכת למקומות פחות טובים כמו סמים ואלכוהול. לכן, אם לא נדע לשמור על בעלי הקבוצות, אנחנו נגיע למצב קשה מאוד בכדורגל הישראלי ואני מקווה שגם בנושא הזה יהיו לי בשורות בעתיד הקרוב”.

אתה קשור ללא מעט אנשי עסקים, מה הם אומרים לך? למה הם לא רוצים לגעת בכדורגל הישראלי?
“דבר ראשון, כי כולם מפסידים כסף, אין לך שום הטבת מס ממדינת ישראל. מעבר לזה כמובן האלימות ואותם אוהדים עבריינים שמקללים ולפעמים מנסים לפגוע והמשטרה לא יודעת לתת להם את ההגנה המקסימלית. כמו שאמרתי, ברגע שניתן פתרון לנושא של בעלות על קבוצות, נטפל באותם עבריינים ונזרוק אותם ממגרשי הכדורגל, אני מאמין שנוכל לראות גם בעלים חדשים שיגיעו לקבוצות, ובטח שבטח לשמור על אלו הקיימים”.

משה חוגג (אחמד מוררה)משה חוגג (אחמד מוררה)

מה אתם הולכים לעשות בעניין עונשי הרדיוס? בעלי הקבוצות מתחילים להתעצבן מזה.
“אני מתנגד בכל תוקף לעונשי רדיוס ולעונשים קולקטיביים ואלחם שהדבר הזה לא יקרה, אבל אנחנו צריכים לגמור עם התכנית שאמרתי. כל עוד התכנית הזו לא עברה את החקיקה, אותם עבריינים ימשיכו. אני בטוח שגם הדיינים ובית הדין לא רוצה לתת עונשי רדיוס, פשוט מחוסר ברירה כי אין ענישה אחרת”.

אבל אין אחידות בבית הדין.
“קודם כל אין ספק שאחידות חייבת להיות ואני מקווה מאוד שמה שצריך לשנות ישנו. כמו הרפורמה שדיברנו שאנחנו רוצים להוציא, גם בבית הדין יעשו שינויים כי בסופו של דבר אנחנו מתקדמים מאיפה שהיינו פעם וגם שם צריכה להתבצע רפורמה”. 

הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין (שחר גרוס)הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין (שחר גרוס)

אחת השערוריות הגדולות שקרו העונה, ובשנים האחרונות בכלל, זה המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה שבוטל. אם היינו חוזרים אחורה היית נוהג אחרת ומשתלט על האירוע דרך אנשי המנהלת ולא סומך על סכנין, שפגעה לך בסופו של דבר במוצר, באוהדים ובמוניטין?
“בראייה אחורה לא ייתכן שקבוצת כדורגל, שהיום קוראים לה בני סכנין, רוצה לשחק בליגה מקצוענית ולא עומדת בקריטריונים שלה. הקריטריון הוא פשוט, לעמוד בהנחיות המשטרה. מה שקרה עם סכנין היה חמור ביותר והענשתי בצורה חמורה ביותר ואם מקרה כזה יחזור בעתיד, הענישה תהיה כפולה ומשלושת ממה שהייתה, כולל שלילת תקציבים. אני מעביר הרבה מאוד כסף לקבוצות מזכויות שידור וספונסרים, לא יתכן שקבוצה תתנהג בחובבנות ולא תעמוד ב-א’ב של לקיים משחק כדורגל ובכך לפגוע בליגה, בקבוצות, בעשרות אלפי האוהדים שהיו בדרכם למגרש ובתדמית הכדורגל. זה דבר חמור ביותר שלא היה מעולם, מעולם לא בוטל משחק בכדורגל הישראלי פרט לקורונה”.

יש מסר שתרצה להעביר לקבוצות?
”אני מציע לסכנין ולכל קבוצה אחרת לקחת את מה שהיה וללמוד כדי שהדברים האלה לא יקרו שוב בעתיד. אין לי שום בעיה שתוקפים אותי בתקשורת, כולל כמה כתבים שתוקפים על העונש שנתתי לסכנין. זה בסדר גמור, יש לי כתפיים רחבות, אבל אף אחד לא יזיז אותי מלשמור על טובת הכדורגל הישראלי ולוודא שדבר כזה לא יקרה שוב. הפעולה הרשלנית של סכנין יכולה להביא לפגיעה קשה בגיוס ספונסרים לליגה והסכמי חסויות עתידיים ולכן לא אעבור על כך לסדר היום. אמשיך לפעול בצורה קשה כפי שפעלתי, לא אתן לאף קבוצה לסכן כלכלית את הליגה".

אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון המושבה (אסי ממן)אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון המושבה (אסי ממן)

בסכנין טענו שאתה נגדם, מחפש אותם ואתה זה שאשם.
“זה בסדר גמור מכיוון שיש לי אחריות על כל הקבוצות בכדורגל הישראלי וחוץ מסכנין לא שמעתי טענות. זה טוב מאוד למצוא טענות כנגדי, אני אמשיך לשמור על הכדורגל ואף אחד לא יסיט אותי מדרכי. יכולים להשמיע טענות, אנחנו במדינה דמוקרטית. כמו שאמרתי אם מקרה כזה יחזור, העונש יהיה כפול ומכופל ויכולים להמשיך להביע טענות נגדי, אם זה סכנין או אם זה הכתבים, הכל בסדר. אני אמשיך בדרכי לשמור על הכדורגל”.

לא תוותר לסכנין על העונש?
“ממש לא. העונש הוא עונש חמור על עבירה חמורה שהקבוצה הזו עשתה. מי שרוצה לקבל תקציבים מהמנהלת חייב לעמוד בדרישות המינימום, שהם קיום משחק כדורגל. בעניין הזה לא יהיו לא פשרות ולא ויתורים”.

בסכנין הודיעו שהם יוצאים ממנהלת הליגה.
“אני לא מתייחס להודעות בתקשורת. ברגע שאקבל מכתב חתום אני כמובן אתייחס עליו”.

מוחמד אבו יונס (עמרי שטיין)מוחמד אבו יונס (עמרי שטיין)

לא הודיעו לך את זה בכתב?
“אני לא קיבלתי שום מכתב”..

“אין מה להשוות בין מה שקורה כיום מבחינה עסקית לקבוצות למה שהיה בעבר”

הבורסה לניירות ערך סיימו להיות ספונסרים, מהעונה הבאה אתם עם ONE ZERO. מה אתה יכול להגיד על הספונסר החדש?
“קודם כל זו גם ההזדמנות להודות לאיתי בן זאב וחברי דירקטוריון הבורסה על האמון שנתנו בכדורגל הישראלי בשלוש שנים האחרונות בתקופה לא פשוטה, ליוו אותנו בקורונה והייתי מאוד שבע רצון. הייתי בשיחת סיכום איתם וגם הם היו שבעי רצון מכך שהבורסה הוגשה לציבור ומעבר לכך, גם השחקנים שהם מאוד חשובים לנו, קצת הבינו יותר בחיסכון פנסיוני, הם מסתכלים גם על העתיד וכמה חשוב לחסוך לעתיד ואני מאוד שמח ושבע רצון משיתוף הפעולה הזה. אנחנו מתחילים עכשיו עם ספונסר חדש שהביע אמון בכדורגל הישראלי, אני רוצה להודות גם לדירקטוריון של הבנק וגם ליו"ר שוקי אורן ולמנכ"ל גל ברדע  על כך ואני בטוח שהשיתוף פעולה יהיה פורה בדיוק כפי שהיה עם הבורסה. אני בטוח שבעקבות הבנק שהביע אמון בכדורגל, יגיעו חברות נוספות ויהיו ספונסרים שיעשו שיתופי פעולה עם הקבוצות, כי בסופו של דבר יש לזה משקל עסקי מאוד גבוה גם לחברה המסחרית ובטח לקבוצות הכדורגל”.

כמה המנהלת גייסה לקבוצות במספרים?
“בשמונה שנים שהמנהלת קיימת היא הביאה לסך הכנסות של מיליארד ו-200,000 שקלים לקבוצות. גם מזכויות שידור, גם מספונסרים, גם משיתוף פעולה. זה הרבה מאוד כסף שמחולק על פי קריטריונים מקצועיים. המנהלת מגייסת בעבודה מקצועית ומסחרית מול גופים מסחריים במשק הישראלי ואני מאוד שבע רצון מהתוצאות העסקיות. אין מה להשוות בין מה שקורה כיום מבחינה עסקית לקבוצות למה שהיה בעבר. הקבוצות ששייכות למנהלת יודעות זאת יותר מכל אחד אחר. לצד זה, אנחנו דורשים שהקבוצות יעמדו בסטנדרטים מקצועיים, וקבוצה שלא עומדת בכך נענשת בחומרה. אני שבע רצון מהעבודה שהמנהלת והצוות המקצועי המצומצם שנמצא שם בגיוס הספונסרים ובמשא ומתן מקצועי ומסחרי, שבסופו של דבר עושה טוב לכל הכדורגל הישראלי, למחלקות הנוער והילדים ובסופו של דבר הקבוצות עושות בכסף הזה דברים טובים”.

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

מה קורה עם ההימורים בלייב?
“לצערי הרב הנושא הזה עדיין תקוע עקב סברה שזה יכול לקדם הימורים בצורה שלילית. אני כמובן לא מקבל את זה, הסברתי את זה גם לאנשי משרד האוצר ומשרד הספורט. יש היום סדר גודל של הימורים בלתי חוקיים על סך של שלושה עד ארבעה מיליארד שקלים שנמצאים בשוק השחור. אף אחד לא יודע מי מנהל אותם ובסופו של דבר מהמרים על תוצאות של משחקי הכדורגל וההכנסות הולכות לגורמים זרים שאף אחד לא מכיר, והקבוצות לא נהנות מכך”.

אז מה עושים?
“צריך לשנות את החקיקה בנושא הזה כמו שקורה באירופה, לעשות הכל בצורה מסודרת דרך הטוטו. אני בטוח שככה יהיה פיקוח יותר טוב וככה נוכל לראות הכנסות גבוהות יותר אצל הקבוצות והספונסרים. אני מקווה מאוד שבסוף לא הפופוליזם הוא זה שיפתור את העניין הזה, אלא רק המקצוענות והדברים שאנחנו אומרים, הטוטו אומר וגם משטרת ישראל. כי גם המשטרה אומרת שברגע שזה יהפוך לממוסד, כל ההימורים הבלתי חוקיים על הכדורגל ייפלו והכסף ינותב למקום הנכון תוך ביקורת”.

מה קורה בינך לבין יו”ר ההתאחדות, אורן חסון, אתם לא מדברים למעשה?
“ההתנהלות נמצאת באופן של הגורמים המקצועיים במנהלת ובהתאחדות. בסופו של דבר לכל גוף יש אחריות על הנושאים שלו. אני מאמין שכל אחד צריך להתרכז במשימות שלו, לשני הגופים יש משימות חשובות, כך שלקבוצות, נבחרות ומחלקות הנוער יהיה יותר טוב”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

כמה כסף עובר להתאחדות לכדורגל?
“המנהלת והקבוצות מעבירות סדר גודל של 40 מיליון שקל כל שנה להתאחדות”.

“בית”ר? אי אפשר לשים כל פעם פלסטר על פלסטר”

נחזור לבית”ר, כמה מה שקורה שם מדאיג אותך?
“בית”ר חשובה מאוד לליגה כמו גם כל שאר הקבוצות האחרות. עשינו מאמץ כלכלי גדול מאוד וסייענו בשנה הנוכחית הרבה מאוד לקבוצה כדי שתוכל לסיים את העונה אחרי כל הטלטלות שהיא עברה. מצד שני, אני לא מתכוון לסכן את הכסף של הקבוצות ושל המנהלת אם נושא בית”ר לא ייפתר. אי אפשר לשים כל פעם פלסטר על פלסטר ולצפות שהבעיה תיפתר. אנחנו השנה נדרוש בתחילת העונה מהבקרה לוודא טוב טוב מה קורה עם הערבויות כדי שלא נגיע לעשירית ממה שקרה בשנה הקודמת. אני מקווה שיימצא רוכש לקבוצה והיא תצא לדרך חדשה, אבל אם לא, אני לא מתכוון לסכן את הכסף של הקבוצות ולהעביר אותו לבית”ר עד שאני לא אהיה בטוח באופן מלא שהבקרה קיבלה את כל ההתחייבויות ואת כל הערבויות כדי שהקבוצה כבר בתחילת העונה תוכל לסיים אותה. בעניין הזה אני מתכוון לפעול באופן מקצועי”. 

לפי מה שאתה אומר לא תהיה לה ברירה אלא ללכת לפירוק.
“אני לא אומר כלום. אני אומר שצריך למצוא פתרון לבית”ר ירושלים. צריך לזכור שיש פה הסכם משפטי שיש בעלים לקבוצה. מה שאני אומר זה שאנחנו לא נסכן כסף של קבוצות אם לא יהיה פתרון מלא”.

שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)

אתה מנסה למצוא לה רוכש? אתה בקשר עם משה חוגג?
“אני מנסה להביא רוכשים טובים לכלל הכדורגל הישראלי וגם לבית”ר. אני עובד על השינויים שציינתי קודם כדי שנוכל לעודד אנשים לבוא ולהשקיע בקבוצות כדורגל לצד כל המאמצים שנעשים בתחומים האחרים”.

לסיום, מבחינה אישית, אתה ממשיך במנהלת כרגיל?
“אני לא מדבר על עצמי. אני מדבר על הכדורגל הישראלי. אם אחליט משהו לגביי באופן אישי, אני אודיע עליו בצורה מסודרת וכולם יידעו על כך. כל עוד אני בתפקיד, אעשה הכל למען הקבוצות ולמען האוהדים".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */