יום חמישי, 09.05.2024 שעה 16:41
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • חמישי, 09/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

"ניצחון חשוב מוראלית, אבל לא הבטחנו כלום"

במכבי ת"א מרוצים מה-79:89 על ירושלים, אך מבינים: "זוכרים מה קרה לנו בעבר". במועדון סימנו את האקס פקטור. דיברתולומאו: "אי אפשר לשנות מה שקרה"

|
קינן אוואנס וג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)
קינן אוואנס וג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)

שביעות רצון במכבי תל אביב לאחר הניצחון אמש (ראשון) 79:89 על הפועל ירושלים, ששם אותם בפוזיציה נהדרת לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, מה שכמובן יבטיח לחניכיו של אבי אבן את הביתיות לכל אורכו של הפלייאוף. לצהובים נותרו עוד שני משחקים בעונה הסדירה במסגרת הבית העליון של ליגת העל, כאשר כבר בשבת הקרובה הם יתארחו אצל הפועל גליל עליון, ויומיים לאחר מכן יארחו את הפועל חיפה של אלעד חסין. 

"ניצחון חשוב מוראלית", אמרו בסביבת הקבוצה על המשחק שהיה למעשה הראשון של אלופת המדינה לאחר ההפסד בסדרת פלייאוף היורוליג לריאל מדריד. במועדון היו בטוחים שהיה אפשר לשחק אפילו טוב יותר במשחק שהתפתח בצורה מוזרה, כפי שתיארו אנשי הקבוצה. הפתיחה החזקה כאמור, הייתה של מכבי ת”א, מה שהעונה לא קרה באופן עקבי.

"פתחנו חזק מאוד, והם חזרו כי לא הרגנו את המשחק למרות שיכולנו להרוג אותו בהתחלה", אמרו במועדון. ואם לא היה די בפתיחה, התגובה של ירושלים וההשתלטות המחודשת על המשחק, גם מבחינתם של השחקנים היו את מי שחוו שתי מחציות שונות לחלוטין כדוגמת קינן אוואנס שסיפק מחצית ראשונה פושרת, אך בשנייה כבר היה טוב מאוד ובמועדון אמרו על הגארד שהוא "בא בענק" ואת המשחק כולו הוא סיים עם 15 נקודות, אליו אגב הצטרפו עוד חמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות.  

סוויפ אדיר למכבי ת"א על הפועל ירושליים

הפתיחה, של שתי המחציות הייתה שייכת לחניכיו של אבן. יחד עם זאת, במועדון הודו: "המשחק היה שקול שיכול היה ללכת לשני הצדדים". אנשי הקבוצה זכרו היטב כיצד הסתיימה לה המחצית הראשונה והסבירו מה עשה את ההבדל בשנייה. "פתחנו די חזק בחצי השני והפכנו את התוצאה והקרדיט לשחקנים. נאנלי קלע שלשות גדולות ורומן סורקין היה דומיננטי מתחת לסלים". לצד השבחים לסורקין ונאנלי, עבור אלופת המדינה היה את מי שהיה האקס פקטור עם 11 נקודות ושלוש שלשות קריטיות. "מי שהיה האקס פקטור שסתם הרבה פיות זה ג'ון דיברתולומאו, שנתן משחק מדהים". 

במכבי ת”א היו כאמור שמחים לאחר הניצחון, אבל ניכר היה שלקחו אותו בפרופורציות. "המקום הראשון מאוד סימבולי, אבל יש עוד שני משחקים, צריך לסיים את זה כמו שצריך עוד לא הבטחנו את המקום הראשון ואנחנו זוכרים מה היה מול הפועל חולון, גליל קבוצה טובה מאוד, הפנים קדימה". התרחישים עד לסיום העונה מבחינתה של הקבוצה מהצד הצהוב של תל אביב די ברורים: ניצחונות בשני המחזורים הקרובים והיא תסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, הפסד אחד והיא עדיין תוכל לסיים ראשונה במידה והפועל ירושלים, עליה היא השלימה סוויפ עונתי, תפסיד לבני הרצליה במחזור הסיום. שני הפסדים והיא תאבד את המקום הראשון. בתרחיש של שובר שוויון משולש עם בני הרצליה והפועל ירושלים, חניכיו של אבי אבן יסיימו במקום הראשון. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם הקהל (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם הקהל (איציק בלניצקי)

ג'ון דיברתולומאו אמר לאחר המשחק: "שיחקנו טוב בכלליות. מכבי קבוצה חזקה, לא שמרנו מספיק טוב נגדם במחצית הראשונה. היה לנו רבע שלישי טוב מאוד, אם יש דבר שאנחנו צריכים לעבוד עליו, זה לגמור את המשחק קודם. החזרנו אותם למשחק, ועם קבוצה כזאת אי אפשר לתת להם יותר מדי הזדמנויות כמו שנתנו. אנחנו מרוצים ומתקדמים הלאה. אנחנו לא מרוצים מהסדרה נגד ריאל, היו לנו תקוות ורצון לעשות משהו. נפלנו. במכבי צריכים לחשוב על המשחק הבא תמיד, זה היה ניצחון חשוב אבל יש לנו משחק גדול בגליל ביום שבת. אנחנו מדברים על זה כל הזמן, אי אפשר לשנות מה שקרה עד עכשיו”.

עוד אמר: “הגנתית לא היינו שם, אדאמס קלע 21 נקודות והם קלעו 60 ומשהו אחוזים מהשדה. הכוח שלנו צריך להיות בהגנה, וככה נשחק יותר טוב בהתקפה. אנחנו לא שולטים במי נשחק, אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון, ולהיות עם יתרון הביתיות כל העונה. אם נשחק נגד הפועל, הדרבי מרגש ואחרי שניצחו אותנו כמה פעמים יש לנו הזדמנויות להשיב להם. הפלייאוף פה מרגש ואני תמיד רוצה לשחק על האליפות. יש הרבה פקטורים שתורמים להצלחה שלנו בליגה, יש שחקנים שהם חלק מהמסורת שלנו, זו הסיבה שאנחנו מצליחים לאחרונה. אני לא אוהב לדבר על עצמי, בכל הנוגע לעבוד חזק, אני עושה הכי טוב שאני יכול, אם אני דוגמה לילדים זו מחמאה גדולה".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */