יום שני, 20.05.2024 שעה 05:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

לוי: בגלל הדימוי של הבחור הטוב, מסיתים נגדי

מאמן הפועל חיפה פותח הכול בראיון ל-ONE: "אלו שרצו להפריש אותי - שיחכו". על עתידו: "לא אקח חופש". וגם: בניון, חזן, יואב כץ ומה לא עבד בכרמל?

|
אלישע לוי (עמרי שטיין)
אלישע לוי (עמרי שטיין)

הוא אימן ברמות הגבוהות ביותר, עבר את הקבוצות הגדולות, זכה באליפויות, הגיע לליגת האלופות והגיע לטופ, שזה אימון נבחרת ישראל. בדרך כלל כאשר מאמן ישראלי מגיע לנבחרת, הדרך לפרישה מאימון קרובה מתמיד, אבל לא אצל אלישע לוי שבחר לעשות את מה שהוא הכי אוהב, לאמן קבוצת כדורגל.

אלא שבשנים האחרונות, לוי נקלע לתקופה פחות טובה. מכבי פ"ת, בני יהודה והפועל כפ"ס לא היו סיפורי הצלחה מבחינתו, עד שהגיע יואב כץ שבעונה הקודמת החליט לבחור בלוי כאיש שיציל את הקבוצה מירידה לליגה הלאומית. לוי עמד במשימה בכבוד, פתח את העונה הנוכחית בסערה כאשר הקבוצה רשמה הצלחה, אבל מהר מאוד נוכח לדעת שהכדורגל כל כך נזיל.

אלישע לוי:"צריכים לשמור על יואב כץ"

הקבוצה החלה להידרדר, לא השיגה את המטרה, סיימה בפליאוף התחתון, הודחה מהגביע ויותר מכל דבר נחלה בעונה אחת שלושה הפסדים בדרבי החיפאי, דבר שלא קרה במשך שנים רבות. עבור האוהדים זה היה כבר יותר מדי. בראיון נרחב ל-ONE, לוי מדבר על ההחלטה שלו לסיים את דרכו בהפועל חיפה בתום העונה, על הקשיים בהם נתקל והסיבות שבגללן נכשל, ועל כך שהוא מאוד לא אוהב שמנפנפים לו שהוא הבחור הטוב של הכדורגל.

לא הבחור הטוב של הכדורגל. אלישע לוי (עמרי שטיין)לא הבחור הטוב של הכדורגל. אלישע לוי (עמרי שטיין)

אלישע לוי, בתבוסה מול ק"ש יואב כץ מודיע במסע"ת שהוא רוצה אותך לעונה הבאה,  ולא חולפות 24 שעות ויוצאת הודעה שאתה הודעת שאתה מסיים את תפקידך במועדון. על מה ולמה?
"לפני הכול, ההחלטה שלי ולא של הקבוצה. אני עם יואב בשיחות בחודשים האחרונים ומדברים מאוד פתוח על הכול. סיכמנו שנדבר על העתיד עד אחרי חצי הגמר. ההחלטה שלי התקבלה אחרי חצי הגמר. מאוד החמיא לי שלמרות עונה פחות טובה ממה שציפינו יואב כץ הציע לי להמשיך. אני לוקח החלטות בלי קשר אם יש לי מקום אחר או לא. הרגשתי חובה לדבר קודם עם יואב ולמסור לו את ההחלטה שלי. בעיני הפועל חיפה נחשבת למועדון גדול עם בעלים טוב, קהל מאוד איכותי, מועדון עם מסורת. מתוך אחריות ברגע שהחלטתי לא להמשיך חשבתי שזה נכון עכשיו להודיע כאשר יואב בארץ ויוכל להתארגן לקראת העונה הבאה, כולל נושא מאמן. חשבתי שזה העיתוי".

במהלך השנה כאשר לקבוצה לא הלך, היו לך מחשבות לקום, לעזוב ולזעזע?
"אני לא הבן אדם שעוזב באמצע. כאשר אני לוקח משהו אני הולך עם זה עד הסוף כל זמן כמובן שזה תלוי בי. אני לא פוחד לרדת ליגה ולא חושש מכלום. כאשר אני מתחיל משהו אני עושה חושבים, כי אני יודע שמצפים ממני. יש לי אחריות כלפי מועדון וברגע שעשיתי חושבים עכשיו החלטתי שאני זז בסיום העונה".

לא אחד שעוזב באמצע. אלישע לוי (עמרי שטיין)לא אחד שעוזב באמצע. אלישע לוי (עמרי שטיין)

אתה יודע מה אתה הולך לעשות בעונה הבאה? כי יש כאלה שחושבים שקיבלת החלטה לעזוב כי יש לך משהו ביד.
"הרבה שואלים אותי לאן אני הולך. הרי יואב כץ רצה שאמשיך ואני החלטתי לזוז. היה לי כיף כאן, אבל כאשר אני מקבל החלטה אני לא חושב מי מחכה לי. אני מאמין שאמצא את האתגר הבא ברגע שקבוצה תרצה להצליח בפרויקט שלה. אני לא יודע לאן אני הולך. זה עניין של ביקוש. לא קיבלתי החלטה לעזוב את הפועל חיפה בגלל שיש לי קבוצה אחרת".

בכלל בשנים האחרונות מאז שעזבת את הנבחרת לא רשמת הצלחות ולא סיימת עונה בקבוצות שפעם היו חולמות לקבל אותך.
"ראשית, בכל מקום שעבדתי הבאתי תוצאות. אחרי הנבחרת קשה מאוד לעבוד ולעבור לאמן קבוצה וכל אלה שאימנו נבחרת, חלקם פרשו מאימון. הגעתי לבני יהודה, הגענו לחצי הגמר, פתחנו את העונה טוב ואז עזבתי בגלל שדברים לא הלכו בכיוון שאני רציתי. אבל אני בן אדם עם עקרונות,אז זה הצלחה או לא? ואז באתי לכפ"ס ונכשלנו כולם. באתי לכפ"ס כשהיינו במינוס כמה נקודות מתחת לקו האדום, אבל לא הייתי יכול שם להוציא יותר. לא הגעתי לכפ"ס במצב זוהר, אבל באתי מהרגש למקום ואני לוקח על עצמי את מה שקרה שם. כאשר הייתי במכבי חיפה, הבאתי אליפויות וליגת אלופות. כאשר הייתי בנבחרת סיימנו מקום רביעי ולא בקמפיין של גביע האומות, אלא בקמפיין של גביע העולמי עם נבחרות חזקות כמו, איטליה, ספרד ומקדוניה שעלתה ליורו.

"הבאתי תוצאות בכל מקום". אלישע לוי (עמרי שטיין)"הבאתי תוצאות בכל מקום". אלישע לוי (עמרי שטיין)

אחרי שעבדתי בנבחרת כולם חשבו שגם בקבוצות קטנות יותר עם תקציבים נמוכים יותר אביא אליפות. פה אנשים מנגחים אותי ומצפים שאם הייתי בנבחרת אביא פלייאוף. זה לא עובד ככה. יש עניין של תאום ציפיות. היו כאלה ואחרים ממקום של אינטרס שהפרישו אותי ואמרו שאם הייתי בנבחרת אני לא צריך לעבוד. למה? אני מאמן כדורגל. זה המקצוע שלי. אני בריא, אני יכול לתרום. אני לא מקשיב לאותם אנשים. אני בטוח שיש קבוצות שנפרדו ממני ועושות חשבון נפש אם היה נכון להיפרד ממני, ההיסטוריה שופטת. אני תמיד מביא תוצאות בהתאם ליחס של ההשקעה והפוטנציאל. זה קשה מאוד לחשוב ככה, אבל אלו הציפיות ממני ואין לי טענות".

עברתם טלטלה השנה בהפועל חיפה, מקבוצה שפתחה מצוין לכזאת שמצאה את עצמה עם מלא ביקורות?
"באתי להפועל חיפה שנה שעברה כאשר היא הייתה בסכנת ירידה מוחשית ועשינו סיום מצוין והקבוצה ניצלה. פתחנו את העונה בצורה יוצאת מהכלל, שיחקנו כדורגל שמח וטוב, עשינו שערים, הכול נראה טוב וכולם דיברו על הקבוצה שהיא הצלחה מאוד גדולה. הכול נראה טוב עד אחרי הפגרה, ופתאום כמו שקורה בכדורגל שזה דבר מאוד דינמי – אלון תורג'מן שהיה בכושר אדיר נפצע, ואחריו איבדנו כמה שחקנים בקישור כמו פדידה וטורה. והתחלנו לאבד גובה כאשר לא לקחנו אף נקודה בסדרה מול מכבי ת"א, מכבי חיפה וב"ש. בדרך כלל במצב כזה הכי חשוב זה העומק, וכאשר אני מדבר על העומק, זה הלב.

איבדו מומנטום אחרי הפגרה. שחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)איבדו מומנטום אחרי הפגרה. שחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)

לא היו לנו פתרונות בקישור ואז אחרי הסדרה מול שלוש הגדולות בא המשחק מול הפועל ירושלים, וגם אותם לא ניצחנו והתחלנו לאבד ביטחון. היינו כל השנה במקומות טובים של פלייאוף קל והיה לנו יתרון של 7-8 נקודות וזה גרם לנו לאבד יתרון ולהיות יותר חלשים. עכשיו זה הנקודה. חשבתי שבינואר צריך להביא שניים שלושה שחקנים, אבל זה היה מאוד קשה בגלל רשת הביטחון. אבל פה לא הצלחנו, פה יכולתי לעשות יותר. הבאנו שחקן אחד כמו מתיאה ליואיץ', אבל זהו. היינו מוגבלים וכאן הייתי צריך לעשות יותר. הבעיה העיקרית הייתה העומק, אין לי טענות. התחלנו לגרד נקודות ולא היינו אותה קבוצה שכולם הכירו בתחילת העונה, וזו אחת הנקודות שאני שם עליהן את הבעיה וההידרדרות שהחלה. חשבנו שלא יהיה מצב שכל אחד משלושת השחקנים המובילים בחלק הקדמי, תורג'מן, אלן וחנן ממן, ייפצעו בתקופות שונות, וחשבנו שנס זמיר יחזור קודם לכם. יואב מאוד רצה, אבל זה היה קשה. נסינו לוותר על שחקן כזה או אחר, אבל שם נפלנו".

אפשר להגיד שנכשלתם במשימה להגיע לפלייאוף העליון.
"בתחילת העונה שמנו לנו מטרה להגיע לפלייאוף העליון ונכשלנו. המטרה השנייה הייתה להצליח בגביע, והגענו לחצי הגמר למרות מה שקרה בדרבי, וזה מאוד מכובד. מטרה נוספת הייתה לשלב מספר שחקני צעירים. ראינו כמה שחקנים צעירים שזכו לדקות והם נחשפו, וזה תהליך שייבדק בעתיד. השאלה איך מסתכלים על זה. מצד אחד העונה אכזבה, אבל מצד שני קבוצות אחרות יכולות היו למצוא את עצמן בירידה ואסור שזה יקרה בהפועל חיפה. זה מבחינתי כישלון, ושם לא היינו. זאת לא המטרה ולכן יש אכזבה. האכזבה נובעת בגלל הפתיחה הטובה. אנחנו יצרנו את הציפיות ואין לי טענות. הבאנו בתחילת העונה שחקנים כמו לואי טאהא, שברגע שנפצע הכול התערער, ואז באו פציעות משמעותיות כמו של לירן סרדל שהיה מעורב בלא מעט שערים. אחר כך באה פציעה של תורג'מן, ממן ואחרים וזה היה כאמור קריטי עבורנו" .

הפציעות של שחקני הפועל חיפה הקשו עליה. תורג'מן (עמרי שטיין)הפציעות של שחקני הפועל חיפה הקשו עליה. תורג'מן (עמרי שטיין)

איפה החלק שלך בחוסר הצלחה לעמוד ביעד שהצבתם העונה?
"בתחילת כל עונה אתה עושה תיאום ציפיות ושם לך מטרה. היה ברור לי שהציפיות ממני מאוד גבוהות. ברור שכמי שלקח אליפויות ואימן את הנבחרת ישנן ציפיות גדולות ממני, אבל יש פער בין הציפיות והמציאות בהפועל חיפה. שמנו מטרה להגיע לפלייאוף העליון. במועדון רוצים הכי טוב ולהצליח והיו הרבה פעמים שחשבו וייצרו תמונה גם בתקשורת שאנחנו קבוצה למקומות הראשונים למרות שהסגל לא ממש היה מספיק כדי להתמודד על המקומות האלו. הפער הזה יצר סביבת עבודה מאוד לחוצה".

אגב, איך אתם רוצים להתמודד על הישגים אם אפילו חדר כושר אין לקבוצה?
"כאן אני מדבר על הפער הזה שנוצר. יחד עם זאת, עבדתי בהרבה מקומות, הפועל חיפה זה מקום מצוין. יש כאן בעלים מהטובים בליגה. יש כאן קהל, יש כאן מסורת, יש מגרש בית, סמי עופר, יש מתקן אימונים כמו בית נגלר שהוא מצוין, למרות שמשטח הדשא לא טוב בתקופה האחרונה. צריך להיות שיפור גדול במעטפת ובתנאים מסביב כמו ג'י.פי.אס, חדר כושר וכדומה, ובזה אני מסכים לחלוטין. אנחנו לא יכולים להתמודד עם הגדולות, אנחנו לא שם. כדי להיות שם צריך שתהיה תשתית של שחקני בית. הבאנו ישראלים וזרים טובים. כמעט שלא נפלנו בשחקנים. כדי להיות למעלה צריך הרבה יותר".

"לא יכולים להתמודד עם הגדולות". אלישע לוי (עמרי שטיין)"לא יכולים להתמודד עם הגדולות". אלישע לוי (עמרי שטיין)

ידעת שזה לא קל לעבוד מול יואב כץ. מה אתה אומר עליו כבעלים ועל מה שהוא עבר לאחרונה?
"אם אני מסתכל אחורה, ועבדתי עם בעלים מאוד דומיננטיים כמו שחר, טביב, אלונה, שום ואברמוב, יש לי ניסיון מול בעלים כאלה ואחרים. לעבוד עם יואב אהבתי ואני אוהב. במסגרת תיאום הציפיות יואב נתן לי מה שצריך. לא הפריע לי מה שהוא מדבר במדיה. הרבה פעמים היה פער גדול בין מה שאנשים יצרו כאשר אמרו לפני חודשים שיואב כץ מתכנן לפטר אותי וזה בכלל לא היה על הפרק . יואב כיבד אותי ויחסי העבודה היו טובים. הפועל חיפה צריכה לשמור על יואב. לי הרי אין אינטרס. הפועל חיפה צריכה לשמור על יואב מפני שלהביא בעלים שבמשך 18 שנה מחזיק קבוצה זה לא פשוט. ראיתי את המקרה האחרון בו אוהדים ארבו לכץ וניסו לפתוח את הדלת באוטו שלו, לצערי בכדורגל שלנו זה קורה המון, כל מעשי האלימות ואנחנו לא צריכים לאבד פרופורציות ואסור שזה יקרה".

יואב כץ במהלך העונה "ישב" לך על הראש ודרש הסברים?
"יואב מאוד דורש. זה עניין של כימיה. היו לנו לא מעט חילוקי דעות, אבל ידענו לעשות זאת בצורה מכובדת ואני שמח על כך גם כאשר החלטנו להיפרד. אחד מחילוקי הדעות היו סביב שחקני הרכש שרציתי. נלחמתי על זה והיו חילוקי דעות כי יואב חשב שמה שיש כולל צירוף ליואיץ' יכול להספיק. ייתכן ויואב חשב על זה בגלל שלא רצה להפסיד את רשת הביטחון וזה בסדר מבחינתו. חשבתי שבנקודת זמן של ינואר אם היינו מביאים עוד שלושה שחקנים היינו רצים קדימה כמו עשו לא מעט קבוצות שעשו התאמות" .

"היו חילוקי דעות". יואב כץ ואלישע לוי (באדיבות הפועל חיפה)"היו חילוקי דעות". יואב כץ ואלישע לוי (באדיבות הפועל חיפה)

באחד המשחקים בחרת להגיב לספונסר הראשי צחי נקש שלא ממש אהב את ההתנהלות שלך.
"הפועל חיפה זה מועדון שמייצר המון רעש. מצד אחד זה טוב, מצד שני פחות טוב. מה שקרה עם הספונסר לא היה תקין ואני גם אומר עכשיו. נקש התנצל והלכנו קדימה. עם המשברים שהיו לנו ידענו להתמודד עם לא מעט דברים. ניסו לייצר תמונה שאיבדתי את חדר ההלבשה, דבר שמעולם לא קרה. התמודדנו עם כל המשברים בזכות חדר הלבשה בריא כולל הבעלים. ידענו להתמודד גם אם גירדנו נקודות".  

העובדה שבתקשורת יצרו לך תדמית של בחור טוב מדי ופחות התעסקו בכישורים שלך כמאמן זה דבר שהרגיז אותך.
"הרבה מאוד אנשים במדיה שכותבים דברים לא נכונים מנצלים את זה שאני אחד שלא מתקשר למערכות השונות ושאני לא מתקיף חזרה פרשן כזה או אחר ושומר על כבוד הדדי. אותם אנשים כן מנצלים את זה והרבה מאוד פעמים משתלחים והרבה פעמים מסיתים נגדי. אני רוצה לשמור על הדרך שלי וכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ואין לי בעיה עם זה, כי אנחנו מדינה דמוקרטית, אבל בפירוש זה נכון שמנצלים את הדימוי שאני בחור טוב. גם אחרי 32 שנה שאני במקצוע הרבה רוצים להגיד שאני נחמד, אבל למדתי לחיות עם זה בשלום. אנשים לא עוסקים בזה שאני סופר מקצועי, אבל בוחרים ליצור סטיגמות".

"מנצלים את זה שאני שומר על כבוד". אלישע לוי (עמרי שטיין)"מנצלים את זה שאני שומר על כבוד". אלישע לוי (עמרי שטיין)

בוא נחזור לדרבים השנה. התרסקתם.
"הפועל חיפה בשנים האחרונות דווקא הצליחה בחלק מהדרבים, והשנה זה לא קרה. נתחיל עם הדרבי הראשון. האווירה הייתה מצוינת, אבל שום דבר לא הלך, הפסדנו 5:1. הדרבי הזה עשה לנו נזק עצום בהמשך. זה עשה נזק בתדמית, באווירה הכללית ובקהל, כי בכל זאת מדובר בדרבי וזה פגע באגו. אגב, זה יכול לקרות, ראה את הפועל ת"א בדרבי האחרון, כשגם היא ספגה חמישה שערים. הדרבי השני היה מצוין והיינו שווים נקודה לפחות, אבל הפסדנו ואז הגיע הדרבי בגביע בלי חנן ממן וסרדל. אחרי זה בא הנורא מכל כאשר תורג'מן הורחק ונשארנו בשלב מוקדם עם עשרה שחקנים, מול קבוצה שמפרקת את הליגה. זה הוציא לנו את העוקץ. הדבר היחיד הטוב הוא שהיו 8,000 אוהדים ביציעים, אבל במצב שנוצר לא היה לנו סיכוי".

אתה כועס על אלון תורג'מן?
"אני לא כועס על תורג'מן. מי שמכיר את תורג'מן יודע שהוא נפל במקרה הזה. הוא ספורטאי שנפל בכך שהיה מתוסכל מזה שעשו עליו לא מעט עבירות, ובתגובה ביצע עבירה שאסור שתהיה. למרות זאת הוא היה צריך לשלוט בעצמו. תורג'מן ספורטאי למופת והוא יודע שעשה טעות נוראית, אבל הוא ילמד מזה".

לוי לא כועס. תורג'מן (שחר גרוס)לוי לא כועס. תורג'מן (שחר גרוס)

חשבת על שינו סטטוס אולי למנהל מקצועי?
"אני אוהב להיות בשטח. כל עוד אני מרגיש משוב אין סיבה שלא אמשיך לאמן בצורה שלי תוך פיזור סמכויות לאנשים שמתחתיי. אני אחראי על הסגנון והטקטיקה. לגבי העתיד, אני פתוח להכול. כדורגל זה דינמי. אני לא מתכוון לקחת חופש ואלה שרצו להפריש אותי שיחכו".

אתה רואה את עצמך חוזר לאמן קבוצה גדולה?
"כדורגל זה מאוד דינמי וזה בכלל לא מטריד אותי. הייתי כבר בקבוצות גדולות ובכל צומת. אין לי שום פחיתות כבוד לעבוד בכל מקום, בכפ"ס, בבני יהודה וכדומה. אני אוהב להיות מעורך ועם תנאים טובים וברגע שאין לי את התנאים האלה אני לא עובד".

"הכדורגל דינמי". אלישע לוי (רדאד ג'בארה)"הכדורגל דינמי". אלישע לוי (רדאד ג'בארה)

מה אתה אומר על מעמד המאמן?
"אני אחד מארבעת המאמנים שמסיימים עונה בליגת העל וזה אולי מצביע על מה שקורה בגזרת מעמד המאמן. אנשים בלחץ גדול ואני חושב שצריך להירגע ולעשות חושבים. נהיה טרייד כזה להחליף מאמנים וזה מוגזם כאן. בעידן הזה יש לחץ גדול מאוד על המאמן ולכן צריך לשלב בין כל הגורמים".

יואב כץ רוצה שהצוות שעבד אתך ימשיך לעבוד בקבוצה, מה דעתך על כך?
"אני חושב שיש כאן צוות מאוד מנוסה וטוב ובכלל זה מאיר בן מרגי, פיני אברהם דני ביבס והאנליסט שי, ואני יכול להבין למה כץ רוצה שימשיכו, אבל שוב, כל מאמן עם הבחירה שלו. זה עניין של מאמן החדש. זה המקום להגיד תודה לכולם".

יואב כץ ואלישע לוי (עמרי שטיין)יואב כץ ואלישע לוי (עמרי שטיין)

מה אנחנו לא יודעים על אלישע לוי?
"השנה הייתה לי קשה. אחותי נפטרה לפני חודש וגם חמי נפטר לפני שישה חודשים. לא יודעים שאני לפני הכול איש משפחה. יש לנו ארבעה נכדים, אני סבא במשרה מלאה. הרבה פעמים הילדים באים אליי ואומרים לי "אבא בוא תציל אותי". אני אוהב לעשות פעילות גופנית. חוץ ממשפחה הכדורגל הופך להיות דומיננטי ולא משאיר הרבה זמן".

מה דעתך  על הבחירה ביוסי בניון כמנהל מקצועי ואלון חזן כמאמן?
"שניהם היו שחקנים שלי. יוסי בנבחרת ואלון באשדוד. אני תמיד בעד מאמן ישראלי ואני מברך על זה. בכל מקום בעולם לוקחים מאמן מקומי ויש לנו מאמנים טובים שמכירים את המנטליות הישראלית. לא ראיתי שלא הזרים ולא הישראלים הביאו תוצאות שונות, אבל שוב, זה עניין של תיאום ציפיות. חזן עבר את כל התהליך של כל הנבחרות. חזן ויוסי היו שחקנים בנבחרת ומכירים את הכול מבפנים, ויש להם את הידע להצליח. אגב, אני חושב שקודמו של חזן בתפקיד וילי רוטנשטיינר היה מנהל טכני טוב ואני מסכים איתו שאחת הבעיות של הנבחרת, וגם אני התמודדתי בנושא הזה, זה מספר השחקנים שלנו שמשחקים בחו"ל. הרי נבחרת מאיפה לוקחת את הכוחות שלה? או מהליגה או מהליגיונרים. עד שלא יהיו לנו כמות גדולה של ליגיונרים כמו ליאל עבדה ואחרים, יהיה קשה לנו להצליח. אולי בגביע האומות שחלק מהנבחרות ברמה שלנו נוכל להצליח, אבל במוקדמות גביע העולם זה הרבה יותר קשה".

אלישע בעדו. אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלישע בעדו. אלון חזן (רדאד ג'בארה)

אתה בעד צמצום הליגה?
"שיחקתי גם בליגה של 12 קבוצות. עכשיו כאשר יש 14 קבוצות אולי על האיכות אפשר להתווכח. למרות זאת אני חושב שהליגה מאוד שוויונית ולדעתי הפורמט הקיים הוא טוב. ניתן היה לראות את הפועל ירושלים ונוף הגליל לוקחות נקודות מהגדולות. קבוצות לא מתפרקות ויש שוויון.

אגב, מה עם בית שאן והכדורגל שם?
"אח שלי גר בבית שאן. אני כבר 40 שנה לא גר בבית שאן, אבל אני תמיד נאמן לשורשים שלי. תמיד יש געגועים". 

אלישע, מה נאחל לך לסיום?
"תאחל לי בריאות, שזה הדבר הכי חשוב, וליהנות ממה שאני עושה, ואני מאחל לך את אותו הדבר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */