יום חמישי, 02.05.2024 שעה 22:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יואב זיו נקנס ב-500 ש"ח: ירקו עליי וקיללו אותי

מנהל הקבוצה של מכבי ת"א שעמד לדין אחרי שרשם 2:6 על דף שהופנה לאוהדי ב"ש: "המאבטחים משתפים איתם פעולה. ההתנהגות מעל ספסל האורחת בטרנר מגעילה"

|
יואב זיו (עמרי שטיין)
יואב זיו (עמרי שטיין)

מכבי תל אביב עמדה אתמול במוקד בית הדין. הצהובים עמדו לדין על שלל עבירות משמעת, אחת מהן הייתה האירוע בו היה מעורב יואב זיו עם הקהל המקומי של הפועל באר שבע באצטדיון טרנר. כזכור, מנהל הקבוצה של הצהובים ספג קללות ויריקות מהקהל המקומי שישב מעל ספסל הקבוצה האורחת והחליט “לעקוץ” בחזרה את האוהדים האדומים כשכתב על הקלסר שלו את התוצאה 2:6, זכר לניצחון הגדול של מכבי תל אביב על הפועל ב”ש בגמר גביע המדינה של עונת 2014/2015. הבוקר (חמישי) קבע בית הדין של ההתאחדות לכדורגל כי יש להרשיעו בעבירה והוא נקנס ב-500 ש”ח בשל היותה עבירה ברף הנמוך ביותר. 

החלטתו של הדיין עו”ד נעם ליובין: ראוי שהיה מוצא דרך להבליג

בהחלטתו של הדיין הוא כתב: “השאלה שעמדה לפתחו של בית דין זה הייתה האם אכן מדובר בעבירה של התנהגות בלתי הולמת או בתגובה "אלגנטית" של הנאשם למעשיי אוהדי באר שבע? לאחר ששמעתי ארוכות את הנאשם ובאת כוחו החלטתי כי אכן מדובר בהתנהגות בלתי הולמת מצידו של הנאשם וליתר דיוק התנהגות מיותרת לחלוטין מצידו של הנאשם ואסביר. הנאשם ממלא תפקיד בכיר בצוות הניהול של מכבי תל אביב מזה שנים רבות, טרם לכן שימש כשחקן בין היתר בקבוצות הצמרת של הכדורגל הישראלי. כתוצאה מכך, לנאשם ניסיון רב בהתמודדויות עם קהלי אוהדים שונים ולמעשה עד עצם היום הזה ולאורך כל הקריירה הארוכה שלו, לא עמד לדין”.

“גם אם אקבל את גירסתו של הנאשם כי מעשהו נבע עקב התנהגות מכוערת מצידם של אוהדי באר שבע טרם האירוע, הרי שראוי היה כי אדם במעמדו של הנאשם, ימצא את הדרך להבליג או לפעול אחרת מאשר פעל. הוסף על כך את העובדה כי הנאשם עצמו טוען כי לאורך כל המשחק, האווירה מאחורי ספסל קבוצת מכבי תל אביב הייתה אווירה מתוחה ואלימה, אשר כללה כאמור מעשים של קללות ויריקות מצד אותם אנשים, ואם כך הוא הדבר הרי שידע או יכול היה לשער הנאשם כי תגובה מעין זו מצידו (אשר לא הייתה תגובה שנכתבה רק "לעצמו" כפי שטוען הנאשם, אלא תגובה מתריסה כלפיי אותו קהל ואותם המעשים) הייתה יכולה להצית להבה הרבה יותר גבוהה, גדולה ואלימה מצד אותו קהל אשר ממילא כבר נהג באלימות”.

התשובה של יואב זיו לאוהדי ב"ש (צילום מסך)התשובה של יואב זיו לאוהדי ב"ש (צילום מסך)

“ראוי היה כי בעל תפקיד במעמדו יימנע ממעשה מיותר, על גבול הפרובוקטיבי, מעין זה, ולא יגרר לכל תגובה, למרות כל מעשיהם המכוערים של היושבים מאחורי ספסל קבוצת מכבי תל אביב. אשר על כן, הנני מרשיע את הנאשם בעבירה של התנהגות בלתי הולמת. לעניין העונש: כפי שציין זאת תובע ההתאחדות הרי שמדובר ברף עבירה נמוך מאוד, ולכך יש להוסיף את העובדה המפורטת לעיל כי זו היא העמדתו הראשונה לדין של הנאשם עתיר הניסיון, ובכך יש להתחשב. בשל האמור לעיל הרי שהחלטתי במקרה זה להסתפק בעונש לנאשם של קנס כספי בפועל בסך 500 ש”ח”.

מהלך הדיון על התקרית של יואב זיו עם הקהל המקומי ב-1:0 בטרנר

בדוח המשקיף צוין שהיה אירוע סביב ספסל האורחת מתל אביב, כשאוהדים מקומיים קיללו את הספסל של מכבי וירקו ומדברי מנהל האירוע הקללות היו כתגובה לכך שזיו רשם 2:6 על דף, דבר שגרם להתלהטות האירוע ביציע.

רשף: “רף האלימות עלה וכבר בתחילת העונה יצא מכתב מהיועץ המשפטי לבעלי התפקידים שההתאחדות מבקשת מהם לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור להתנהגות מול קהל. זה לא מקוטלג ברף הגבוה, אבל אני חושב שלא צריך לקיים דין ודברים עם הקהל כי זה יכול לגרום לאיזה מטורף לעשות משהו קיצוני”.

יואב זיו: ״יש לי עבר עשיר של ספורטאי תחרותי ונתחיל מהעובדה שלדעתי העמדה לדין היא במקרה הטוב נעה בין לא להבין את נפש הספורטאי ובמקרה הרע להיות פיונים על לוח השחמט. אנחנו מגיבים מהראש ולפעמים מהלב, כל מי ששייך למשחק. אפרט מה קרה: ההתנהגות של מספר אנשים שלא אקרא להם אוהדים, מעל הספסל של האורחת בטרנר היא מגעילה. זה זוכה להתעלמות של המאבטחים ואנחנו לא הקבוצה היחידה שסובלת מזה ולא בפעם הראשונה. בסיום במשחק קיבלתי הודעות שהם מקווים שהמקרה ישים סוף לדבר הזה. קיבלתי את זה מאנשי צוות של קבוצות אחרות וגם משחקני ב״ש”.

במחצית הראשונה אוהד התקרב לעבר אבי ריקן וביקשתי ממנו להתערב והוא צחק. בדוח המשקיף רשום גם שהתרענו על הדבר הזה מבעוד מועד. ישבו שני מאבטחים ולמרות שהמשקיף אמר שיהיה תגבור הוא לא התרחש. במהלך המשחק קיבלתי קללות שלא נעים לי לחזור עליהן - איחולי סרטן ומחלות קשות לי ולמשפחה. איחולי מוות, אונס ושלושה מקרי יריקה ממרחק קצר. קיבלתי הודעות מאוהדים אחרים של ב״ש שאמרו שאלו אנשים שבאים לקלל ולהפריע ולא אוהדים. להפוך את העניין הזה לביני לבין אוהדי ב״ש זה לא נכון”.

״אני רוצה לתת עוד דוגמה מהמשחק השבת - מאטיץ׳ סימן 3 לקהל היריבה על כך שזכה בשלושה תארים והם לא, כשזה עוד אחרי הפסד. בסוף זה נגמר בחיוך. מה שאני כתבתי צולם בסך הכל על ידי אוהד ורץ ברשתות. הצילום הגיע תוך שניות למנהל האבטחה וזה מראה על הקשר החברי בין מנהל האבטחה לאוהדים״.

ליובין: “יש מקרה של טוטי שרומא מובילה על יובה והוא הולך לספסל שלהם”.

מרגלית: “גם בכר אמר שישן צהריים בזמן שמכבי שיחקה”.

יואב זיו (תומר חבז)יואב זיו (תומר חבז)

זיו: “כשזרקו על עומרי גלזר חפצים אני זה שהלכתי להתנצל. גם המשפט של בכר בגדר הנורמה, זה לא חורג. אני וגיא צרפתי מדברים במהלך משחק עם עקיצות וצוחקים. יכול להיות שאם הייתי מגיב אחרת ורץ לקהל אז זה היה מסתיים בעונש על תנאי של שני משחקים. בדוח המשקיף האחרון בדרבי עם קובי רפואה ניסו לייצר עימות אבל אני זה שלא הגבתי לו, לא ראיתי שהוא עמד לדין. אמרתי במפורש ואחזור על זה: קבוצה קטנה של אנשים שלא יכולה להיקרא אוהדים. להפועל ב״ש יש קהל נפלא״.

רשף: ״האפיפיות הזאת לא במקומה. לא צריך לכתוב ולא צריך לקרוץ לקהל. הדוגמאות שניתנו הן לא אותו הדבר ובסופו של יום מישהו צריך לקבל החלטה. אני סבור שמדובר בעבירה וצריך להרשיע״.

ליובין: ״אתה יודע בעצמך שלא היית פה בבית הדין הרבה זמן אם בכלל. במסגרת התפקיד שלך יש רף של התנהגות מסוים שצריך להפעיל. צריך לשמור על התנהגות מסוימות שתמנע חיכוך. עברת אין ספור קללות ויריקות בקריירה. אני בטוח שבמשך השנים האחרונות גם קיללו ובחרת לא להגיב. בסוף יש דברים שכדאי לא לעשות ומומלץ לא לעשות. אם אתה יודע שיש מעליך קהל עצבני ויורק. אני אפילו לא קורא להם אוהדים אלא פורעים וחבל להצית אותם. דרכת להם על יבלת. אנשים גם זורקים סיגריות על הרצפה, אבל תנסה לזרוק אותן בתחנת דלק? צפה לבלגן”.

להאזנה באפליקציית Spotify - לחצו כאן.

הנאום של קרסטאיץ' אחרי הדרבי
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */