יום שבת, 04.05.2024 שעה 13:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"המצב היה מפחיד. האוהדים לא ראו בעיניים"

בהפועל ת"א ניסו לעכל את הזעם של הקהל באירוע שבנס לא היו בו נפגעים. על ה-5:0 אמרו: "השפלה". ביקורת על שמואלביץ' וסרנבסקי, אליאס צפוי להיענש

|
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)

זעם, תסכול והרבה עצבים בעוד ערב קשה להפועל תל אביב בדרבי. אחרי שלושה משחקים טובים שכללו שני ניצחונות ותיקו, האדומים לא הצליחו לשמור על המומנטום ולהשיג ניצחון ראשון אחרי שמונה שנים על היריבה העירונית, כשהושפלו אמש (שני) 5:0 על ידי מכבי בבלומפילד. בכך, החבורה של קובי רפואה נשארת במקום החמישי בטבלה ולה 45 נקודות, בדיוק כמו לבני סכנין ומכבי נתניה.

"אין הרבה מה להגיד אחרי השפלה כזאת", אמרו בהפועל תל אביב. "הכרטיס אדום הזה ועוד בדקה קריטית כזאת גמר אותנו. עד האדום הזה היינו חזק במשחק, בדיוק כמו שתכננו. מכבי תל אביב לא הגיעה למצבים בכלל, זה כל כך מתסכל שעשינו הכנה הכי טובה שיש ובסוף טעות טיפשית אחת גמרה לנו את המשחק, אבל אסור לנו להישבר ככה. הדרבי זה כמו תואר, איבדנו הרבה כבוד עם ההתפרקות הזאת וזה לא מגיע לקהל שלנו".

התסכול הגדול של האוהדים התבטא בכך שאחרי השריקה השחקנים גורשו לחדר ההלבשה, כאשר אלו באו להודות על תצוגת העידוד הנהדרת. הבלאגן הגדול לא נגמר בבלומפילד, אלא המשיך במתחם האימונים בחודורב. כ-100 אוהדים זועמים הגיעו למתחם וקיללו את השחקנים, כאשר רק השחקנים הצעירים וחלק מהזרים, ביניהם פרדי פלומין ומרקו יאנקוביץ’, הגיעו וחזרו ברכבם. כל היתר לא חזרו למתחם.

צפו באוהדי הפועל תוקפים את השחקנים

במועדון ניסו להרגיע את האוהדים, שקיללו בעיקר את השחקנים ואת האחים ניסנוב, שיצאו עם השריקה לסיום מתחומי האצטדיון. כמה כוחות משטרה שהגיעו למתחם, ליוו חלק מהרכבים שיצאו ונשארו מספר שוטרים כדי למנוע ונדליזם של אוהדים לכלי הרכב שהשאירו חלק מהשחקנים בחניית מתחם האימונים. "מי שהיה בתוך האוטובוס היה עד לסיטואציה מפחידה מאוד, האוהדים לא ראו בעיניים", אמרו אחד השחקנים. גורם במועדון סיפר שלא נגרם נזק לשחקנים או לרכביהם. 

במתחם חודורוב לא נרגעו גם אחרי השריקה על שופט המשחק איתן שמואלביץ', שהרחיק את שי אליאס דקות אחדות לפני הירידה למחצית אחרי שנתפס יורק על אנריק סבוריט. במועדון זעמו על שמואלביץ' שדקות קודם לכן לא הרחיק באדום ישיר את דן גלזר. "מופע פחדנות של שמואלביץ', אם זה לא אדום אז מה כן אדום? כל דרבי אותו סיפור ואיפה ה-VAR?", אמרו אצל האדומים.

איתן שמואלביץ' שולף כרטיס אדום לשי אליאס (רדאד ג'בארה)איתן שמואלביץ' שולף כרטיס אדום לשי אליאס (רדאד ג'בארה)

יחד עם הביקורת הקשה כלפי שמואלביץ' וצוות ה-VAR, במועדון ביקרו גם את שי אליאס. הקשר, שנגרר להגיב אחרי העבירה שביצע עליו בלם מכבי תל אביב עם היריקה לעברו, הותיר את חבריו בעשרה שחקנים למשך מחצית שלמה. "קובי חזר על זה כל כך הרבה לפני המשחק, לא להיגרר לפרובוקציות והתססות מצד מכבי, זה מטריף את הדעת ששחקנים לא לומדים, בטח אחד כמו שי אליאס. זה מעשה חסר אחריות".

במועדון לא מתכוונים לעבור לסדר היום לגבי הכרטיס האדום שספג אליאס והוא צפוי לעמוד בפני ועדת משמעת פנימית שבה יקבל עונש כספי. אם זה לא מספיק, תובע ההתאחדות ניר רשף יצפה פעם נוספת באירוע ויחליט כנראה לזמן את אליאס לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל וזה עשוי לקבל עונש הרחקה נוסף. המקרה האחרון שבו היה מעורב שחקן בליגת העל בעבירת יריקה היה בעונה שעברה, בה ז'וסוואה נתפס יורק על אבי ריקן והורחק על ידי בית הדין לארבעה משחקים בפועל. אפרופו בית הדין, הקבוצה צפויה לקבל זימון לדין על מטח האבוקות בפתיחת המשחק.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)

מבחינה מקצועית, האכזבה הגדולה בסיום המשחק נבעה בגלל שעד הכרטיס האדום, החבורה של קובי רפואה הייתה חזק במשחק. התוכנית הטקטית של המאמן עבדה מצוין והייתה טובה מהיריבה העירונית, אבל התרסקה אחרי השער הראשון שספגה הקבוצה שלו. רפואה ניסה לשנות במחצית השנייה כשעבר לשלושה בלמים, אבל הרכות והלחץ שהיו על השחקנים שלו הכריעו ברגע כשנגמר להם האוויר. "קובי לקח קשה מאוד את ההפסד. הוא לקח אחריות על התוצאה ולא תירץ, יחד עם זאת עד הכרטיס האדום התוכנית שלו עבדה מצוין", אמר גורם בקבוצה. בחדר ההלבשה שרר שקט מוחלט בסיום וקובי רפואה לא שוחח עם השחקנים.

בין נקודות האור אמש היה סתיו למקין שאמנם היה חלק בהגנה שספגה חמישה שערים אבל דווקא בלט מבחינה סטטיסטית עם 9/9 מאבקי אוויר מוצלחים, 3/3 תיקולים מוצלחים ו-10/10 מסירות מדויקות. עומר סניור שהיה ההפתעה של קובי רפואה בהרכב, רשם גם כן מחצית ראשונה טובה כשהטריד את הגנת מכבי תל אביב, אבל נאלץ לצאת מיד לאחר הכרטיס האדום של אליאס מאחר ורפואה רצה לעבות את החלק האחורי.

בן ביטון וסתיו למקין (רדאד ג'בארה)בן ביטון וסתיו למקין (רדאד ג'בארה)

מי שזוכה לביקורת גורפת במועדון הוא השוער האוקראיני שהצטרף לפני כחודש, בוגדן סרנבסקי, שרשם משחק חלש ואסף 5 כדורים מהרשת, חלק באשמתו. השוער הליטאי ארנסטס שטקוס כבר חזר להתאמן עם הקבוצה, אבל יהיה כשיר כנראה רק לשני המחזורים האחרונים של העונה. אדי גוטליב יחזור מעונש צהובים למרכז ההגנה מול מכבי חיפה, כשיעשו מאמצים להכשיר את שלומי אזולאי החלוץ.

בעניין אחר, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, מאיר תושב, שמיוצג בהפועל תל אביב באמצעות אחיינו בועז תושב, הפך השבוע לאיש החזק במועדון כשברשותו 50% ממניות המועדון, לאחר שנכנסה חלוקת המניות החדשה לתוקף. על פי החלוקה החדשה, האחים ניסנוב ירדו באחזקתם מ-37.5 אחוזים ל-35 אחוזים מהמניות ואילו זאב גרינברג ירד מ-25 אחוזים ל-15 אחוזים מהמניות. המהלך נועד כדי להוריד את אחוזי המניות של גרינברג, לו אין זכות חתימה. גרינברג כזכור עתר לבית המשפט נגד חלוקת המניות וינסה לבטל את החלוקה למרות שהיא כבר יצאה לפועל על פי ההסכם שנחתם.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */