יום שבת, 04.05.2024 שעה 17:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

קרסטאיץ': לפני חודשיים אמרתם שאני הכי טוב

צפו. מאמן מכבי בנאום אחרי ה-0:5 בדרבי: "אחרי ב"ש הייתי הכי גרוע. התנהגתי כמו מטומטם עם הילד. אעזוב ברוח טובה. איביץ'? פוליטיקה של המועדון"

|
מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)
מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)

2,921 ימים והספירה תמשיך עד הדרבי הבא, שיתקיים במחזור הנעילה של ליגת העל. מכבי תל אביב שוב חגגה מול הפועל, ואמש (שני) זה הסתיים עם 0:5 משוגע, שכולו הגיע במחצית השנייה של המשחק, עם ארבעה שערים ב-13 דקות, הצגה של אבי ריקן עם צמד ובישול, שני שערים מעולים של ג’ורג’ה יובאנוביץ’, וסטיפה פריצה שתרם בעצמו שער ובישול במשחק. 

דווקא אחרי מחצית ראשונה לא טובה של מכבי ת”א, עם שתי החמצות של יובאנוביץ’, הכל התהפך בכרטיס האדום של שי אליאס. “מהרגע שהמשחק התחיל הוא עלה כמו פרחח. כבר בהתחלה הגיע שם להתעמת עם סה ופיבן, לפני שהוא יורק הוא מכניס שם קטנה לעבר אנריק סבוריט. הוא בא לצאת גבר וקיבל אדום בצדק”, אמרו במכבי אחרי המשחק והדפו את הטענות על כך שהרחקתו לא הייתה מוצדקת.

במועדון אף טענו שהגיע להם כדור עונשין מ-11 מטרים במחצית השנייה, אם כי הבינו שדן גלזר ניצל מהרחקה במחצית הראשונה. כך או כך, זה היה משחק לא טוב של איתן שמואלביץ’ והצוות שלו, ובמכבי ת”א התלוצצו: “מעניין אם נקבל הפעם את הודעת איגוד השופטים על האירועים, כי אנחנו עוד מחכים לשמוע האם היה פנדל על מתן בלטקסה בחצי הגמר”. 

הנאום של קרסטאיץ' אחרי הדרבי

למשחק של הצהובים אמש היו כמה דמויות מפתח. סה רשם הופעה מצוינת והראה את התכונות החזקות שלו, כשהיה אלגנטי מאוד בהתגוננות מול הכדור, וגם עם הכדור כאשר פרץ קוי הגנה של הפועל פעם אחר פעם. אנריק סבוריט הזכיר נשכחות מעמדת המגן השמאלי במחצית השנייה, וכמובן מעל כולם בלטו ריקן ויובאנוביץ’, כאשר גם אוסקר גלוך נתן לא מעט מהלכים טובים והראה כמה כישרון גולמי טמון בו. ויש גם את מלאדן קרסטאיץ’, שהיה אחראי לאחד הרגעים המבישים בעונה הזו של מכבי ת”א כאשר התנפל על אותו ילד מביא כדורים ולאחר מכן התנצל מספר פעמים בפניו. 

לאחר המשחק, במסיבת עיתונאים שנערכה כ-40 דקות, היה זהו הרגע של קרסטאיץ’ לסגור חשבון בעקבות כל אירועי השבועות האחרונים. “לא הייתי ולעולם לא אהיה ‘שחקן’. לא אשנה את סגנון חיי או את סגנון העבודה שלי. אני לא מדבר כדי לרצות את הציבור. לפני חודשיים אמרתם שאני המאמן הכי טוב בישראל. אחרי ההפסד מול באר שבע, אמרתם שאני המאמן הכי גרוע פה. אני מבין הכל. מתרגמים לי כתבות ואומרים לי מה כתבו עליי בטוויטר. אבל אין לי בעיה, זה על הגב שלי. אם אפסיד במשחק הבא, כולם ידברו שוב על זה שאני המאמן הכי גרוע שיש, הם כבר כתבו עליי שאני מחמיץ את זה ואת ההוא, אבל אין לי בעיה – יש לי מספיק ניסיון ואני מכיר את הכל”. 

המאמן המשיך: “אני לא מתרכז במה שכותבים על העתיד שלי. אני חי בישראל, אני עוקב אחרי הכל. אני לא כאן רק כדי להיות כאן. החיים שלי הם ישראל מאז שהגעתי. אני עוקב אחרי פוליטיקה, אני עוקב אחרי כל מה שקורה בישראל כי זו המדינה שלי עכשיו. איביץ’? זה פוליטיקה של המועדון, לא הפוליטיקה שלי”. 

צפו באוהדי הפועל תוקפים את השחקנים

המאמן הוסיף על התקרית עם מביא הכדורים: “אתם צודקים שהתנהגתי בצורה לא ראויה עם הילד. אמרתי לו לשמור על הכדור ולא לתת אותו לאף אחד. זה קרה אחרי שהם (אוהדי הפועל) החלו עם פרובוקציות וזרקו כדורים למגרש בזמן שהיינו בהתקפה בתוך הרחבה שלהם, ופעם אחרת מהצד כשהיינו במצב מסוכן. זו הייתה תגובה מטופשת מצידי. התנצלתי בפני הנער אחר כך. כולנו נמצאים תחת לחץ גדול, אבל זה היה מטומטם ואני ממש מתנצל. הוא משחק בנוער של מכבי? נעקוב אחריו מעכשיו”. 

על התחושות אחרי ההדחה מהגביע אמר: “היה קשה מאוד להיות בקריית שלום בימים האחרונים. משחק הגביע הפך את זה למשימה קשה מאוד, לסדר את הראש של השחקנים. אני צריך להיות אמיתי, לכולנו היה קשה מאוד, אבל הצוות והשחקנים עשו עבודה טובה במהלך השבוע, עבדנו הרבה על הצד המנטלי, לא רצינו שהם יאבדו ביטחון יותר מדי. אני מברך אותם על המשחק הזה, לא רק על הדרבי, אלא על כל הימים האחרונים מאז משחק הגביע”. 

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

עוד אמר בפתיחות: “החיים שלי מלאי סיכון. אם אתחיל לספר לכם על מה שקרה לי בגיל 19 כשעברתי מבוסניה לסרביה, יהיה לכם קשה לשמוע את הדברים האלה. יש לנו הכל בחיים, וברגע אחד אין לך כלום, ופתאום כל המשפחה על הגב שלך. עברתי שתי מלחמות ואני רק רוצה שכל המלחמות בעולם ייפסקו. זו הסיבה שאני אדם מאוד חזק, כלפי כולם, ואני תמיד בא עם פנים נקיות מול כל אחד. בסיום העונה אנתח הכל, אעביר את הניתוח שלי לבעלים ולהנהלה, ושהם יחליטו אם אני צריך להישאר או לא. מבחינתי, אין שום סיבה שמישהו מאיתנו יכעס אחד על השני”.

“אני מאוד מרוצה מהאנשים במועדון, מה שהם יחליטו, זה שלהם, אני אהיה שמח בכל החלטה. אולי הפנים שלי לא רגילות, אבל תאמינו לי שאני אדם טוב והיה לי די קשה בחודשים האחרונים פה מבחינת רגשית, כשאין סיכוי לזכות בגביע ואין סיכוי לזכות בגביע, כי אלו הם חיי, אני רוצה תארים, אבל צריך לשמור על הפנים נקיות כי אם לא אשאר פה ארצה לחזור לכאן יום אחד בדרך טובה. אני אוהב את המדינה ואני אוהב את האנשים בישראל”, הוסיף. 

ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג (רדאד ג'בארה)ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג (רדאד ג'בארה)

על יובאנוביץ’ אמר קרסטאיץ’ לסיכום: “רציתי את ג’ורג’ה במועדון הזה, לקחתי סיכון גדול. ביקשתי לקנות שחקן ב-2 מיליון כשאני פה רק חודש, זה לא פשוט. הבאתי אותו לכאן כי אני מאמין בו, אני מכיר אותו היטב מסרביה, והייתה לו תשוקה להיות חלק ממועדון גדול כמו מכבי. הוא גבר מחוץ למגרש, ציון 10. בעיני, מאז שג’ורג’ה הגיע, סטיפה פריצה מציג רמה הרבה יותר גבוהה של כדורגל. אנחנו לא שמים אותו בעמדות או במקומות שהוא לא יודע לשחק בהם. הוא משחק איפה שאנחנו חושבים ויודעים שהוא יהיה טוב. הוא צריך לעבוד עבור הקבוצה כפי שהקבוצה עובדת עבורו בהגנה”. 

עוד לפני קרסטאיץ’, גם ריקן הגיע לדבר. “בבוקר אנחנו עושים תרגולים על מצבים נייחים. המאמן אמר לי “תרים עם קצת סיכון”, אז עשיתי את זה. הוא היה טיפה בחוץ, רציתי להרים חזק לקצר כדי ששחקן שלנו יעשה תנועה לשם וזה יכול לעשות משהו מסוכן, בסוף זה נגמר בשער. זו הפעם הראשונה שלי בקריירה שאני מבקיע ישר מהקרן. אני נהנה מאוד מהיום יום שלי, מהמקצוע, מהכדורגל, אני כל כך אוהב את זה. אמרתי את זה לחבר’ה בחדר הלבשה לפני המשחק – זה משחקים לכל החיים, זוכרים את זה כל הקריירה וזה חשוב להיות שם ולהתמודד. היו רגעים פחות טובים העונה אז כשעכשיו כל כך שמחים זה כיף”. 

סטיפה פריצה חוגג (איציק בלניצקי)סטיפה פריצה חוגג (איציק בלניצקי)

הקשר נשאל על כך שלא הרבה לשחק העונה ואף התייחס לכך בעבר ואמר: “כשאמרתי שלא שיחקתי העונה נתתי עובדה, לא רמזתי שום דבר כלפי אף מאמן כי היו לנו שלושה מאמנים העונה. כשאני משחק אני משתדל לבוא לידי ביטוי, אבל גם כשאני משחק פחות, אני יודע שהתרומה שלי היא גדולה גם ככה. כולם מכירים שאני משמעותי מאוד בחדר הלבשה, משמעותי לחיבור והעצה שלי טובה גם כשאני משחק פחות. אני תמיד אומר שהדרך הכי טובה היא להראות שמגיע לך במגרש. גם כששיחקתי פחות לקחתי את עצמי בידיים, ירדתי במשקל, אני מרגיש יותר טוב, אני לא מוותר לעצמי על אף מהלך ואף אימון. זה גם קצת דוגמה לאנשים שמשחקים פחות. הכדורגל כל כך נזיל ולא יודעים מתי הקבוצה תצטרך אותך. חייתי ככה כל הקריירה ואתנהל ככה עד הרגע האחרון”.

“חוזה לשנה הבאה?”, נשאל ריקן. “מי שצריך להחליט, יחליט. אף אחד מאיתנו לא העניין פה. העונה הזו היא לא הצלחה גדולה ואל לנו לשכוח שעפנו בחצי גמר ואנחנו לא במאבק האליפות. אם אמשיך, אעשה את זה בגאווה ועבודה קשה עד הרגע האחרון”. הקשר שיחק העונה 530 דקות בלבד בליגת העל, ובמסגרות המקומיות בסך הכל קצת פחות מ-900, ועדיין תרם שישה שערים במשחקים בישראל ועוד אחד במוקדמות באירופה. לשאלה האם הגיע לו לשחק יותר השיב: “אני חושב שהגיע לי לשחק, כי עבדתי קשה והגיע לי, המספרים דיברו בעד עצמם. יש לי בעיה שאני פחות סקסי במשחק שלי והרושם הראשוני לגביי הוא קשה. אבל קיבלתי תמיכה מהצוות ומהמאמן גם כשלא שיחקתי. אני יודע לבוא לידי ביטוי בשערים ובבישולים גם כשאני נראה פחות טוב במהלך המשחק, אבל אני כן יודע לזהות מתי אני יכול להגיע למצבים מסוכנים. אמשיך לעבוד כי אני רוצה לשחק כמה שאפשר עד סוף העונה, אבל קצת פחות נעים לי להמשיך לדבר עליי. הביחד שלנו בא לידי ביטוי בדרבי וזה צריך להיות ככה עד סוף העונה”. 

אוסקר גלוך (רדאד ג'בארה)אוסקר גלוך (רדאד ג'בארה)

“התגובה של השחקנים והחבר’ה היום היא תגובה מחמיאה, לא פשוט לצאת משבוע כזה קשה ולתת משחק כזה. הקהל בא ותמך וראיתם בלומפילד צהוב, ואחרי ב”ש הם באו והביעו מחאה והבנתי אותם ואמרתי להם שאני מבין אותם. אספנו את עצמנו בימים האחרונים ונתנו תצוגה”, המשיך ריקן שדיבר גם על אוסקר גלוך: “אוסקר זו סיטואציה שאני חווה בפעם הראשונה בקריירה, ששחקן עולה ישר מהנוער לארבעה משחקים בהרכב במשחקים הכי קשים שיש, היו לו שני משחקים פחות טובים בשבועיים האחרונים, אבל כשאתה מקבל גיבוי כזה מהצוות ואתה יודע שאתה ממשיך, אז אתה יכול לקחת הרבה סיכונים. היו לי הרבה שיחות איתו, אפילו בבוקר ביקשתי מאופיר חיים שמאמן אותו בנבחרת הנוער לדבר איתו, לעזור לו לבוא לידי ביטוי במשחק היום אחרי שני משחקים פחות טובים, אבל כמו שאמרתי פה נמדדים כדמויות, בתמיכה, בעזרה, אוסקר עוד צעיר ויש לו הרבה עבודה קשה ואני בטוח שהוא ייתן דברים יפים עד סיום העונה ותהיה לו קריירה טובה מאוד”. 

על חילופי המאמנים הרבים אמר: “אף אחד מאיתנו לא שמח כאשר מאמן מתחלף, אף אחד לא רוצה לא להצליח. הלוואי שהמאמן שיגיע יצליח ויישאר כל הזמן, אבל לפעמים במועדון גדול שיש הרבה מטרות וציפיות אז דברים כאלה קורים. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לכל מאמן שמגיע. כמובן שאם לא משחקים טוב ולא נראים טוב, אז האחריות בסוף באה על המאמן לצערנו כי זה העולם, זה הכדורגל ואי אפשר להחליף את כל השחקנים. אנחנו משתדלים להישאר מקצוענים ולהתאים את עצמנו לכל מאמן שמגיע. כולנו רוצים להצליח. אבל דברים כאלה קורים בכל העולם”. 

בתוך כך, אוסקר גלוך, שכאמור משחק עם הבוגרים מאז המפגש מול מכבי חיפה, צורף לסגל קבוצת הנוער של מכבי תל אביב לקראת גמר גביע המדינה הערב נגד מכבי פתח תקווה, זאת אחרי שאתמול, המאמן מלאדן קרסטאיץ' ציין כי על הקבוצה הבוגרת לתמוך ולסייע לקבוצת הנוער.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */