יום שבת, 04.05.2024 שעה 04:06

"היו רגעים שלא רציתי לחיות, אבל עם זה ננצח"

עילי חיות היה לוחם במגלן כאשר קפיצה במהלך אימון שינתה את חייו, היום הוא חולם על זכייה בטניס פראלימפי: "לא מתחרט, שמח בחלקי". ראיון מיוחד

|
עילי חיות (מיכה בננו)
עילי חיות (מיכה בננו)

סיפורי השראה בספורט יש לא מעט. בטוח קראתם כבר הרבה סיפורים על אנשים שנפלו והצליחו להשתקם בדרך להצלחה, וגם כנראה שאחד מהסיפורים הללו גם נכנסו לכם ללב. אבל בכל זאת, סיפור כמו של עילי חיות לא שמעתם. 

חיות הוא טניסאי פראלימפי שמסומן כאחד שיכול וצריך לקחת מדליה במשחקים הפראלימפיים בלוס אנג'לס 2028. כדי להכיר לכם את אותו סיפור מעורר השראה, צריך ללכת אחורה. כמה אחורה? עד אוגוסט 2018, אז חיות, לוחם במגלן שהגיע לפלוגה שבוע לפני, במהלך שבוע אימונים, התבקש על ידי מפקדיו לקפוץ מג'יפ האמר לתוך ערימת קוצים שאספו כחלק מ'טקס חניכה' שנערך כמסורת בפלוגה.

מאותו הרגע בו פגש את הקרקע הבין חיות שמשהו לא טוב קרה. הפינוי התעכב, הוא הורם למרות ההוראות ורק לאחר שעתיים הגיע לבית החולים שם הורדם והונשם ונכנס לניתוחים מצילי חיים. 

סיפורו מעורר ההשראה של עילי חיות

בראיון מיוחד עם ONE, חיות משחזר: “במהלך שבוע הסוואה, מבקשים מאיתנו לקפוץ לסירות קוצניות. אני עושה את מה שהמפקדים אומרים לי, עולה כמו שאר החיילים על ההאמר וקופץ. תוך שלוש שניות אני מבין שאני משותק. הורדמתי והונשמתי ואחרי שהתעוררתי, הבנתי שאני במציאות שאני לא מסוגל להזיז אף חלק בגוף, זה הרגע שאתה מבין שזה מה שיש ועם זה ננצח, ומפה צריך להתחיל לשקם את עצמך, אלו רגעים מאוד קשים, זה רגעים שאתה לא כל כך רוצה לחיות". 

חיות ממשיך: "לאט לאט התחלתי לאסוף את עצמי. הרבה שעות של פיזיותרפיה בכל יום במטרה להזיז את האיברים הכי קטנים. אם זה להזיז את הידיים, לנסות להזיז את הרגליים, ממש עובדים על הכול ומשם מתחיל הליך שיקום מפרך".

עילי חיות. סיפור מטלטל (מיכה בננו)עילי חיות. סיפור מטלטל (מיכה בננו)

עוד לפני שהיה לוחם, חיות היה אלוף ישראל בריצות למרחקים. הוא נחשב לספורטאי עילוי והייתה לו את האופציה לקבל מעמד של ספורטאי פעיל ולא ללכת לקרבי, אלא שהוא בחר לשים את הספורט בצד ולתרום למדינה.

אתה שלם עם ההחלטה?
”אני לא מתחרט על שום דבר, אני שמח בחלקי. שמח במה שיש, אני יודע שהיה יכול להיות יותר טוב, ואני יודע שהיה יכול להיות גם יותר גרוע. איך שנפצעתי ישר ידעתי שאני חוזר לספורט. לא הבנתי עוד באיזה מצב". 

"שמח בחלקי". עילי חיות (מיכה בננו)"שמח בחלקי". עילי חיות (מיכה בננו)

כבר בבית החולים, טרום השיקום, סיפר כי הוא יצליח לעמוד על הרגליים. “אין ספק שהספורט זה חלק מרכזי בשיקום שלי", הוא מעיד. תחילה הוא נכנס לבריכה והחל שם את השיקום שעד מהרה הפך לתחרותי. בשיא הוא זכה בתואר אלוף ישראל.

"משם החלטתי שאני מסיים את דרכי במים”, מרחיב חיות. “ראיתי שאם אתה לא נולד עם הנכות אז באמת קשה להגיע לרמות עולמיות". עוד בבית החולים, בשיקום, פגש חיות במי שזכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בלונדון 2012, נועם גרשוני, שהפך לחבר קרוב ובעקבותיו החל להתאמן בענף על המשטח. "בטניס אני רואה עתיד ואני עובד קשה כל יום וחולם להגיע באמת לרמות הכי גבוהות בעולם". 

"חולם על הרמות הכי גדולות". עילי חיות (מיכה בננו)"חולם על הרמות הכי גדולות". עילי חיות (מיכה בננו)

רק לפני חודש הצליח חיות, יחד עם נבחרת ישראל, להעפיל לאליפות העולם יחד עם נועם גרשוני ושרגא ווינברג, שם רשם את ניצחונו הבינלאומי הראשון על יריב אקוודורי. הנבחרת הישראלית תתמודד בעוד חודש בפורטוגל באליפות העולם. 

חיות מספר: “נותנים לי את כל התנאים הכי טובים כדי להצליח, אני עובד קשה ומתאמן כל הזמן, אני מאוד רוצה לעשות שינוי בענף  ולהגיע רחוק. כל יום דברים משתפרים, אני עובד הרבה שעות ביום, אני בעיקר עושה הליכה טיפולית, בתקווה שיום יבוא ואני אוכל לעמוד על הרגליים. זה החלום. ואם זה החלום האולימפי, מגיל חמש חלמתי להגיע לאולימפיאדה, אז עכשיו החלום השתנה למשחקים הפראלימפיים ואני מאמין שאני אגיע לזה ואני אכבוש את זה בגדול”.

מעורר השראה. עילי חיות (מיכה בננו)מעורר השראה. עילי חיות (מיכה בננו)

נמרוד ביכלר, מאמנו של עילי ומי שהיה המאמן של נועם גרשוני, אמר: "עילי הוא ספורטאי די חדש בענף הטניס בכיסאות גלגלים, הוא לפני שנה התחיל את הפעילות, הוא מתאמן בהתמדה, משקיע המון, עושה גם פעילות על המגרש, גם בחדר כושר, גם עם מאמן כושר. יש לנו כל מיני יעדים, גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, לאט-לאט ניקח את זה והשאיפה היא בסופו של דבר להגיע לדירוגים הגבוהים, למשחקים הפראלימפיים ולהישגים בסבב העולמי". 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */