יום חמישי, 02.05.2024 שעה 23:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

גלזר: מכבי ת"א לא הלכה לים ולא תלך לים לעולם

קפטן מכבי ת"א לקח אחריות אחרי ה-3:1 לב"ש: "מקבלים שכר כדי לספק תוצאות ולא הבאנו אותן". עשרות אוהדים חסמו את היציאה בקריית שלום ומחו על ההפסד

|
דן גלזר עצבני (רדאד ג'בארה)
דן גלזר עצבני (רדאד ג'בארה)

אומנם נותרו עוד שישה מחזורים לסיום העונה, שבתוכם שני דרבים, משחק מול מכבי חיפה בסמי עופר ואפילו עוד מפגש מול הפועל באר שבע בבלומפילד, אבל נראה כי מכבי תל אביב גמרה את העונה שלה אמש (רביעי) כאשר הפסידה 3:1 בחצי גמר הגביע לקבוצה של אליניב ברדה. התחושות במועדון היו קשות מאוד לאחר מכן, כאשר בסיום הלילה התכנסו כמה עשרות אוהדי הקבוצה, חסמו את היציאה מקריית שלום במשך דקות ארוכות והביעו את המחאה שלהם על ההפסד בפני השחקנים שיצאו מהרכבים שלהם, והקשיבו לקריאות מהקהל שהתכנס במקום. סביר להניח שהם יגיעו גם לאחד האימונים לקראת הדרבי כדי להמשיך את מחאתם העזה.

עוד לפני כל אלה, מי שיצאו החוצה לדבר עם התקשורת אחרי ההפסד בחצי הגמר היו הקפטן דן גלזר והמאמן מלאדן קרסטאיץ’.  גלזר דיבר תחילה: “זה רגע קשה עבורי ועבור הקבוצה, הייתי מעדיף לדבר אחרי העפלה לגמר וזה לא קרה. פתחנו בצורה טובה, הם עשו שינוי ועברו ל-4 בהגנה, עדיין שלטנו במשחק אבל קיבלנו שני שערים הזויים. כדורגל זה עניין של מומנטום. הם הלכו אחורה, לקחנו יותר סיכוי והיה להם קל לצאת למעברים. תחושה קשה, אבל יש לנו עוד שישה משחקים העונה ונצטרך להתעורר ומהר”. 

הייתה תחושה שדווקא בגלל טרנר, שתבוא מכבי ת”א עם אופי ועוצמות וזה לא היה על הדשא. התמונה שמצטיירת מהמשחק הזה היא מאוד רעה להמשך. אם הקהל פה הולך בתחושה שיום שני יהיה קשה עבורם, זה אומר משהו לדעתי.
”הקהל יכול להיות מאוכזב, הוא רוצה לנצח בדיוק כמונו. כולכם יכולים להבין שאנחנו מאוד מאוכזבים כי רצינו לנצח. באנו מאוד נחושים, באנו אגרסיביים ופתחנו טוב מאוד את המשחק. בכדורגל אם אתה עושה את השער השני אז המשחק אח”כ הרבה יותר קל. הם נתנו שני שערים מטעויות אישיות שלנו שגרמו לכך שהמשחק יהיה במומנטום שלהם והיה קשה לחזור. גם ב-1:2 לטובתם הגענו לכמה חצאי מצבים והכדור לא נכנס. צריך ללמוד לסיים משחקים טוב יותר. ה-15-20 הדקות האחרונות לא מייצגות אותנו כי שלחנו המון שחקנים קדימה והיינו יותר חשופים. אנחנו מייצגים את המועדון הכי גדול בארץ ונצטרך להציג משחקים הרבה יותר טובים בשישה שנותרו ולנצח”. 

תגובות ב"ש ומכבי ת"א לחצי הגמר

בעונה שבה נבחרת לשחקן העונה אמרו שהמכביסט החדש הוא דן גלזר. היה לך בטח קשה מאוד על הדשא במשך זמן מאוד ממושך. זה היה נראה שאתם אובדי עצות, שאתם לא מייצרים מצב אחד, היה נראה מהיציע גם שאין מנהיגות בתוך הקבוצה. 
“צריך לראות את המשחק בווידאו כדי להסכים או לא להסכים איתך. אני הרגשתי שאנחנו עושים הכל על מנת להשוות. גם בתוספת זמן של 10 דקות ו-3:1 להם הסתכלתי על כמה שחקנים והרגשתי שהם רוצים כמוני ומרגישים שאפשר לעשות את זה. אבל כשאתה בפיגור 3:1 אז מאוד קשה, הם הולכים אחורה עם הרבה ואנחנו שולחים הרבה קדימה וכל איבוד זה חצי מצב להם. זה מאוד קשה לעשות את השני. האמנתי שאם נעשה את השני נשווה. אבל לא הגענו למצבים ממשיים, הרבה קרוסים שלא הגיעו ולא הסתיימו במצב של אחד על אחד. אין לי מה להגיד. רגע קשה, נצטרך להמשיך קדימה ולסיים את העונה כמו שצריך ולהיות ביחד כמו תמיד”. 

אתה אחד שחי מאוד מהקהל ואוהב לראות את הקהל ב-10-11, הלכתם לשם בסוף והם שלחו אתכם בחזרה לחדר הלבשה. איך הרגשת?
”הרגשתי עצוב לראות את הקהל ככה, הם יכולים למחות, זו זכותם, הם עצובים בדיוק כמונו והם רצו לנצח בדיוק כמונו. אני מפה מודה להם על כל האהדה והתמיכה ומקווה שנוכל לשמוח העונה ובהמשך”. 

איך מסבירים שאמצע אפריל ומכבי ת”א בים?
”מכבי לא הלכה לים ולא תלך לים אף פעם. נבוא לכל משחק עד הסוף כדי לנצח, כדי לייצג את המועדון הגדול שאנחנו משחקים בו. לא נגיע לאף משחק בתחושה שזה עוד משחק, אלא נבוא כדי לנצח הכל. עונה לא פשוטה עברה עלינו, שלושה מאמנים, דרך ארוכה באירופה שגזלה מאיתנו הרבה אנרגיות. אני מסכים שהעונה הלכה פחות טוב ולא השגנו את התארים שאנחנו רוצים, נצטרך להמשיך קדימה. בכדורגל תמיד אפשר לתקן”. 

סטיפה פריצה מאוכזב (רדאד ג'בארה)סטיפה פריצה מאוכזב (רדאד ג'בארה)

לא נראה שהשחקנים לוקחים לתשומת ליבם את זה שהיו פה ארבעה מאמנים שונים בשנתיים האחרונות, לא נראה שהשחקנים לוקחים על עצמם קצת יותר אחריות. המאמנים מתחלפים אבל הסחורה אותה הסחורה.
”אני לא מסכים, אנחנו לוקחים אחריות, זה שלא הצלחנו העונה זה גם בגללנו. אנחנו מקבלים שכר כדי לספק תוצאות ולא עשינו את המוטל עלינו. ניסינו תמיד, דחפנו לקצה במשחקים וגם באימונים. אנחנו מאוד מאוכזבים ולא משכילים את האחריות הצידה, אלא גם לוקחים אותה עלינו. לא אסכם את העונה, אבל כן עשינו דרך יפה באירופה, עשינו רצף מדהים בליגה שלצערי זה קורה שנה שנייה שאנחנו רודפים וזה גוזל מאיתנו הרבה אנרגיות ובאים לפלייאוף במצב של רדיפה. נצטרך להבין את הטעויות שנעשו בתחילת שתי העונות שהיו, כדי להתחיל את העונה הבאה בצורה הכי טובה שאפשר אבל קודם לסיים את זו בצורה הכי טובה שאפשר כדי להסתכל במראה בסיומה ולהגיד שנתנו הכל על המגרש”. 

חתמת על חוזה ארוך לפני כמה חודשים, אתה תקופה לא מבוטלת במועדון וגדלת בו, חווית פה את העידן של ג’ורדי, של בן מנספורד ואת העידן הנוכחי. האם אפשר להגיד על רקע כל מה שאתה אמרת בעצמך, שבשנתיים האחרונות מכבי ת”א איבדה את דרכה?
”אני לא חושב. המועדון מתנהל בצורה מאוד מקצוענית. אנחנו מקבלים את כל התנאים להצליח, שקט לעבוד ולהתרכז בכדורגל נטו. אני מסכים ששתי העונות האחרונות לא השגנו את האליפות שזה הכי חשוב והשנה גם את הגביע לא, אבל עשינו דרך יפה באירופה מה שמראה שהמועדון לפי החזון של מיץ ‘נמצא איפה שהוא רוצה. בליגה נצטרך ונהיה חייבים להשתפר ולסיים את העונה הזו בצורה הכי טובה שאפשר, כי זה משליך על איך שהעונה הבאה תתחיל”. 

מלאדן קרסטאיץ’ דיבר אחריו: ”אני חושב שפתחנו טוב את המשחק, שלטנו ואחרי הגול הראשון היו לנו עוד שתי הזדמנויות מעולות שלא נוצלו. שני השערים שספגנו היו קלים מאוד ואין לי תגובה עליהם. במחצית השנייה ניסינו ורצינו להכניס שחקנים התקפיים חדשים כדי לקחת כמה סיכונים, אבל זה לא הצליח. אין לי מה להגיד נגד השחקנים שלי. הם נתנו את הכל”. 

מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)מלאדן קרסטאיץ' (רדאד ג'בארה)

אתה מנהיג, אתה שחקן גדול בעברך, בטח באת לפה עם ציפייה לזכות בגביע. מה אתה מרגיש בלב שלך עכשיו?
”קשה להסביר. המצב קשה, אבל זה הכל. לא קל מבחינתנו להמשיך מכאן אבל אנחנו חייבים להמשיך”. 

אמרת שאם תישאר נראה מכבי ת”א שונה. מה לדעתך המועדון צריך לעשות כדי להיות טוב יותר בעונה הבאה?
”זו קבוצה שחייבת יותר זמן. אפשר לדבר על זה בסיום העונה, לא עכשיו. יש לנו את השחקנים שיש לנו, עשינו ואנחנו עדיין עושים את המקסימום. השחקנים שלי נתנו ונותנים את המקסימום שלהם, אבל זה לא הרגע לדבר על העתיד”. 

איך קרה שגבי קניקובסקי היה השחקן האחרון עם יוג’ין אנסה על קו האמצע, בזמן שאתם מגביהים קרן לרחבה ובסוף יוצא מזה גול כזה קל?
”ראיתם לבד. הובלנו 0:1, היו לנו מצבים ואז מקבלים גולים כאלה קלים. לרוע המזל, לא היה לנו מספיק מזל ברגע הזה. אם היינו מבקיעים את השני המשחק היה הולך בדרך אחרת לגמרי. הדבר היחיד שזוכרים בסוף זה את התוצאה והיא לא בצד שלנו”. 

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

היית כל כך הרבה שנים בטופ הבונדסליגה, חנכת תחתיך ואתה אפילו חבר של השחקנים הגדולים האלה כמו איבן ראקיטיץ’ עד היום. כולנו חשבנו ברגע שבאת, שהעובדה שהיית בלם כל כך גדול, תעזור למכבי ת”א להשתפר בהגנה. למה זה לא קורה?
”יש הבדל גדול בין גרמניה לישראל. אם אתה שואל את זה כדי שאני אגיב משהו רע על השחקנים שלי, לא אעשה את זה. זה המקסימום שלהם ברגע הזה וזהו. שיחקתי משחקים גדולים, לפעמים הייתי מעולה ואז בסוף כבשתי שער עצמי. אלו חיי הבלם. צריך להיות מרוכז כל המשחק. זה מומנטום ואיך אתה עומד באותו הרגע. אף אחד לא רוצה לטעות בכוונה הרי. אני לא יכול להגיד שהשחקנים שלי לא ניסו או לא רצו”. 

לפני שבוע שאלנו אותך בקריית שלום על עתידך. לפני כמה דקות אמרת שאתה לא רוצה לדבר על זה עכשיו. אולי היום אתה מסתכל לאחור וחושב שטעית בצורה בה דיברת?
”אני לא רוצה לדבר על זה יותר. אני עייף מזה כבר. אני רוצה לדבר רק על המשחק הזה ולא על עתידי. זה לא חשוב ברגע הזה, אם אתה מבין אותי”. 

איך יוצאים מכאן ומסיימים טוב את החודש שנותר לעונה הזו?
”זה התפקיד שלנו והוא יהיה קשה, יהיה קשה לעשות דברים טובים אחרי התוצאה הרעה הזו, אין לי שום דבר שלילי להגיד על השחקנים שלי. היינו יכולים להבקיע את השער השני והשלישי וזה לא קרה וחבל. יש לנו עוד 6 משחקים, נצטרך לשחק, לתת הכל ולהחזיר את הראש של השחקנים למקום הנכון. הם מקצוענים, נצטרך להישאר כאלה עד הרגע האחרון”. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */