יום שישי, 17.05.2024 שעה 19:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

זה רק השקר שנשאר: גביע לא יציל את מכבי ת"א

הצהובים כמובן רוצים לנצח את ב"ש ב-20:30 ולהגיע לגמר, אבל גם אם יצליחו לשמור על התואר, הוא ממש לא ימתיק את הכישלון המתמשך מאז עזיבת איביץ'

|
גלזר, קרסטאיץ', ברדה ו-ויטור (איציק בלניצקי)
גלזר, קרסטאיץ', ברדה ו-ויטור (איציק בלניצקי)

1. בעונה שעברה כאשר מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה על חשבון הפועל תל אביב, עם אותה הארכה מפורסמת ורגע ה-VAR הדרמטי בסיומה, התואר הזה הציל את העונה של הצהובים. אפשר היה להבין את החגיגות הגדולות, אפשר היה לקבל את הטענה כי זה “ממתיק” את מה שהם עברו. בכל זאת, בואו לא ננתק את מה שעבר על המועדון.

פרידה מוולדימיר איביץ’ בקיץ שלפני, מינוי מאמן באיחור, פלייאוף ליגת האלופות, עלייה ל-32 האחרונות של הליגה האירופית, פיטורי מאמן, החלפתו במנהל מחלקת הנוער שהוביל לריצה משוגעת של 13 מ-14, ניצחון בחצי גמר על מכבי חיפה בסמי עופר בלי הזרים שחזרו אל המדינות שלהם בשל ירי הרקטות על ישראל, ובסוף – הפסד האליפות במחזור הנעילה באופן רשמי. 

אז כשמחברים את כל אלה למקשה אחת, מוסיפים גמר מול הפועל, וניצחון דרמטי כפי שהיה, אפשר להבין למה הגביע היה המתקה או חבל הצלה. זה גם היה מה שעזר לפטריק ואן לוון להישאר במועדון. לא סתם בחגיגות בנמל ת”א ולמרות שלא היה חתום באותם הרגעים, הוא הקפיד להגיד לכולם שאין מה לדאוג – הוא יהיה המאמן. הוא ידע שאת ליבו של גולדהאר כובשים על ידי תארים, ואת שלו הוא עשה. 

תקציר מסע"ת מכבי ת"א וב"ש לקראת חצי הגמר

זה לא המקרה העונה. גביע לא יכבוש שום דבר ולא ימתיק כלום. מכבי ת”א כשלה העונה בצורה קשה, ואם לא מספיק הכישלון בליגת העל, התוצאות בפלייאוף וחילופי המאמנים שלא סיפקו אפקט זהה, אז יותר מכל מדובר בענן הזה שמרחף מעל קריית שלום ומסרב להתפזר. ענן בשם ולדימיר איביץ’. מדי פעם הוא מוריד קצת גשם על האופוריה. מצנן את האווירה. מזכיר לכולם ש”אומנם ניצחתם 7 משחקים ברציפות, אבל אין פה את הקבוצה שלי. אתם לא טובים באמת”. זו מסקנה שכבר הוסקה במועדון. 

2. יגידו, אולי בצדק מנקודת מבטם, לא מעט אוהדים שמלאדן קרסטאיץ’ הוא סיפור הצלחה. אבל הוא לא. הניצחונות הרצופים בסיבוב השני לא הרשימו יותר מדי את ההנהלה הצהובה. כשהוא אמר לכולם שהוא רוצה להישאר ומצפה להישאר, לא היה אחד במועדון שהסכים ליישר קו. אפילו לא כדי לייצר ספין של שקט. אף לא עיתונאי אחד שמסקר את המועדון קיבל מסר שהוא ימשיך. יש לכך סיבות. קרסטאיץ’ הגיע כדי לשנות את העונה והוא עשה את זה, אבל כשמכבי ת”א מסתכלת על הדרך ועל האופק, היא מוצאת את עצמה תוהה האם ניתן להמשיך ולהתקיים תחת הכאוס.

זה לא כאוס ניהולי או משהו כזה, זה פשוט כאוס על הדשא. זה הענן הזה של איביץ’ עוד פעם. גולדהאר וג’ק אנגלידיס אוהבים סדר, הם אוהבים שקט, עם קרסטאיץ’ יש בעיקר רעש. לפעמים רעש זה דבר טוב, הנה, תסתכלו על הסיבוב השני של מכבי ת”א. אבל מה קורה כאשר מזמינים פיקוח עירוני וסוגרים את הרמקולים? מה נשאר בסוף חוץ מארבעה משחקים שבהם שני הבלקנים שכחו את הביט בוקס? האמת, שלא הרבה. גם הקידום של אוסקר גלוך כבר נשכח כאילו לא היה אחרי מה שקרסטאיץ’ עשה בטרנר. 

מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס. הגיע הזמן לשנות שוב (רדאד ג'בארה)מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס. הגיע הזמן לשנות שוב (רדאד ג'בארה)

3. הגביע הוא השקר שנשאר מהעונה הזו של מכבי ת”א. היא לא צריכה להסתכל עליו חוץ מאשר מה שהוא – עוד תואר לארון. אין ספק שארון תארים זה חשוב. אבל זה לא מה שצריך לשמש כקלף בשאלה של מה לעשות בקיץ. לא עם הסגל ולא עם המאמן. על פי רוב ההערכות, הוא גם באמת לא משמש. אחד מהאנשים הקרובים למועדון אמר לי השבוע “גם גביע לא ישאיר את קרסטאיץ’”, ואותו גורם הזכיר לי איך דיבר בכיר במועדון הצהוב אחרי הניצחון בליגה על הפועל חיפה: “זה ניצחון שלא יכול לקרות במכבי ת”א, זה משחק שהוא אסון”. 

הכישלון המתמשך מאז עזיבת איביץ’ חייב להיקטע. מיץ’ גולדהאר מבין את זה. הוא מכוון גבוה, הוא מנסה להחזיר את השחקנים הכי בכירים שעזבו אותו ונמצאים מעבר לים, ויש תחושה שהוא שוב כאן. הוא אמר בעצמו, השנתיים של הקורונה גרמו לכך שהיה לו פחות זמן להתעסק במועדון, ובמכבי ת”א מדגישים שהקיץ הם יעבדו מהר. “הפעם צריכים לסגור הכל מוקדם, עשינו הפקת לקחים”, אמרו אנגלידיס ויצחקי בשיחות סגורות בשבועות האחרונים. המבחן יהיה עליהם ונראה שהמבחן הזה כולל מינוי מאמן חדש ברגע שהעונה הזו תסתיים. ייתכן שפשוט יורידו את ההוא מהענן ויחזירו אותו לקריית שלום, זה לא מופרך בכלל. 

4. השאלה הצדדית שעוד נותרה פתוחה כמובן, היא איך העונה הזו תסתיים. המשחק מול הפועל באר שבע בטרנר היה הזוי ומוזר עם הרכב שסביר להניח שלא יעלה שוב במכבי ת”א. לעולם. קרסטאיץ’ אמור לקבל בחזרה את קניקובסקי וכמובן דן גלזר ריצה עונש הרחקה, אז דברים יראו אחרת. אם דן ביטון יהיה מספיק מוכן, יכול להיות שאפילו נראה אותו עולה בהרכב ויש גם התלבטות לא קטנה לגבי עמדת השוער – האם ללכת עם “שוער גביע” ולתת לדניאל טננבאום את המקום בין הקורות. מכבי ת”א התבטלה מול ב”ש בטרנר בגלל המערך והגישה (זה על המאמן), אבל היו גם אלמנטים טקטיים טובים של אליניב ברדה מנגד. הוא הצליח לייצר מצב שבכל רגע נתון מכבי ת”א הייתה בנחיתות מספרית, בכל מאבק, ואם יצליח לעשות דברים דומים גם הערב, יכול להיות שזה יהיה סוף העונה של הצהובים. 

אבי ריקן חוגג עם הגביע. מראה שלא בטוח בכלל שיחזור העונה (איציק בלניצקי)אבי ריקן חוגג עם הגביע. מראה שלא בטוח בכלל שיחזור העונה (איציק בלניצקי)

5. ואם כבר מדברים על הסוף, במכבי ת”א מקווים מאוד שהערב הזה יעבור עם כרטיס לגמר. הם מבינים שזה הדבר היחיד שישמור אותם בפוקוס בדרבי הקרוב ובחמשת המשחקים שיגיעו אחר כך בסיבוב השני של הפלייאוף. הדחה? זה תסריט שיכול לדרדר את העונה הזו למחוזות קשים. ערן זהבי אמר על העונה של מכבי ת”א שהוא לא רואה בה טרגדיה. הדחה הערב בהחלט יכולה להפוך את המשפט הזה ולקחת את העונה הזו למקום טרגי שהדבר היחיד שישרוד ממנה כטעם טוב זה הקמפיין בקונפרנס ליג. 

להאזנה באפליקציית Spotify - לחצו כאן.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */