יום שבת, 18.05.2024 שעה 12:16
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • פנאתינייקוס
  • 72 - 81
  • מכבי ת"א
  • מונאקו
  • 80 - 79
  • פנרבחצ'ה
  • ברצלונה
  • 63 - 59
  • אולימפיאקוס

"מכבי - ריאל זה הקלאסיקו הגדול של אירופה"

המשבר הגדול שבו היו הבלאנקוס, המפתח לסדרה והאם בכלל תומפקינס והרטל ישחקו? שליח ONE למדריד עם כל מה שצריך לדעת על יריבת הצהובים הערב ב-22:00

|
רגע האמת. שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
רגע האמת. שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב תחל הערב (רביעי, 22:00) את דרכה בפלייאוף היורוליג כשתפגוש את ריאל מדריד של פאבלו לאסו, זאת במסגרת המשחק הראשון בסדרת הפלייאוף שמשוחקת בפורמט של הטוב מחמישה משחקים. הבלאנקוס מגיעים למשחק כאשר בספרד מנסים עדיין להבין איזו סיבה בדיוק הביאה לתקופה הלא טובה, ויש לא מעט כאלו.

אלכס מדריד, כתבה הספרדי של יורוהופס ושדר רשת DAZN סיפר ל-ONE על מסע התלאות של ריאל מדריד העונה בדרך לפלייאוף: “הקבוצה התחילה טוב מאוד והייתה מרוכזת במקום הראשון, הם שיחקו מדהים במיוחד הגנתית עם טבארס ששלט בצבע וגם עם פוארייה. הם פתחו את העונה ללא רנדולף ותומפקינס שהיו פצועים, לא ציפינו שתומפקינס יהיה בחוץ זמן כה רב, וזה נכון שכאשר לאסו ניסה להכניס אותם חזרה לרוטציה באימונים הרמה ההגנתית התחילה לרדת”.

הוא המשיך: “הם התחילו להפסיד משחקים בבית בליגה המקומית, מה שלא קרה להם כמעט שנתיים וזה היה קצת מוזר, אבל המחשבה שהייתה זה שזו סתם מהמורה והם יתאוששו בעוד כמה משחקים, זה משהו שהוא רגיל עם הקבוצות של פאבלו לאסו. לפני גביע המלך היו להם כמה משחקים לא טובים, אבל אז הם הבינו שכדי לנצח את ברצלונה הם צריכים להפוך לקבוצה הגנתית וזה לא הסגנון של לאסו. זה נכון שוויליאמס גוס לא השתלב בקבוצה, הוא לא הרכז שלאסו רצה ושמענו גם שאולי תומאס הרטל גם לא היה הבחירה שלו, אלא של חואן קרלוס סאנצ׳ס היו״ר שהחליט על ההחתמה שלו”.

פבלו לאסו (איציק בלניצקי)פבלו לאסו (איציק בלניצקי)

מדריד המשיך: “לאסו משחק עם שני שחקנים שהוא לא רוצה, הוא יצטרך לבצע התאמות לסגנון שלו והקבוצה עדין ניצחה אז הכל היה טוב. הם הפסידו את גביע המלך, אבל לפחות הם התחרו ברמה גבוהה. הם לא הצליחו להתאושש ולאחרונה הם מפסידים יותר משחקים בליגה מאשר הם מנצחים, הם שמרו על יתרון הביתיות, אך הקבוצה הזו של לאסו לא נראתה ככה ב-10 השנים האחרונות, זה לא משהו רגיל שהם מפסידים כל כך הרבה משחקים ואני חושב שזה בגלל שלאסו לא מרגיש בנוח עם סגנון הכדורסל הזה”.

“זו לא ריאל מדריד הרגילה זו שכולם אוהבים, זו ששיחקה כדורסל מדהים, הקבוצה הכי מהנה של העשור האחרון. אנחנו לא מרגישים שזמנו של לאסו במדריד עומד להסתיים, יש דיווחים שהג׳נרל מנג׳ר לא כל כך בטוח בלאסו, אבל אני מניח שמי שיקבל את ההחלטה הוא פלורנטינו פרס (שנחשב כמאוד קרוב ללאסו לפי מה שמספרים בספרד). כשמנסים להבין את הסיטואציה ואת זה שטריי תומפקינס ואנתוני רנדולף עדין לא השתלבו בקבוצה עם הסגנון ההגנתי, או שזה בגלל שג’ף טיילור היה פצוע בפתיחת העונה, לא מצליחים למצוא את המפתחות שיסבירו את ריאל מדריד כרגע”.

פאבלו לאסו (איציק בלניצקי)פאבלו לאסו (איציק בלניצקי)

הכתב הספרדי דיבר על השחקנים: “לפני מספר שבועות אמרו שטריי תומפקינס ותומאס הרטל מחוץ לקבוצה, אולי היו להם כמה שיחות, האופי של הרטל מוכר והוא גורם לבעיות בחדר ההלבשה. רואים את המשחק מול ברצלונה ושוב חושבים שהם התאוששו, אבל אז הם מפסידים בבית לבילבאו. לאסו אמר שהם חוזרים לקבוצה, ואי אפשר להבין מה באמת קורה שם, למה ומה הנסיבות שריאל משחקת כל כך רע.

“נכון שהרכז ובמיוחד נייג’ל וויליאמס גוס לא התאימו לסגנון שלו ובמהלך הקיץ האופציה הראשונה שלהם הייתה פיייריה הנרי, אבל בגלל שהוא שיחק בבאסקוניה לה הייתה זכות ראשונים וריאל ניסתה לחשוב בכיוון אחר – נייג’ל וויליאמס גוס. זה מרגיש שכל קבוצה שמחפשת רכז חושבת שהוא סקורר נהדר, אבל לא רואים את הנייג׳ל וויליאמס גוס הזה בריאל מדריד. אחד הדברים שאמרו, שהוא רכז הגנתי והוא יכול להיות המפתח בעצירת סקוטי ווילבקין וזה נכון, אבל לא באמת מצפים שהוא יהיה פקטור בהגנה כי רוצים שהוא יבקש את הכדור ויוציא לפועל מהלכים והוא לא עושה את זה”.

וויליאמס-גוס קולע על סקוטי ווילבקין (מערכת ONE)וויליאמס-גוס קולע על סקוטי ווילבקין (מערכת ONE)

מדריד דיבר על גוס: “זו עונה מאכזבת עבורו והוא לא הצליח להתאים את עצמו לסגנון של ריאל מדריד. לאסו לא יכול היה לסמוך עליו כי הניצחון על צסק״א, שבו שיחקו חמישה שחקנים צעירים, אבל לא ראו את הרכז האקסקלוסיבי שרוצה ללכת חזק לטבעת עם קליעה מחצי מרחק, הוא לא היה. אם זוכרים את פאקו ואת סרחיו רודריגס, אז אלו רכזים מהירים שרצים ונייג׳ל וויליאמס גוס לא הצליח להשתלב בקבוצה, זו אחת הסיבות שלאסו התאים את המשחק שלו בצד ההגנתי, ויש שני שחקנים שיכולים להיות המפתח בסדרה”.

הוא התייחס למשחק בארץ: “במשחק בתל אביב, אני מאמין שהמשחק היה של מדריד ופואריה היה בלתי עציר, וטבארס הוא מפלצת בצבע, אבל פתאום היה להם בלאק אאוט. יהיו רגעים בסדרה שהם יקרסו וייעלמו והם לא באמת יודעים מי השחקן שיוביל את הקבוצה לדוגמא, לפעמים זה סרחיו יויי שמתבגר, וזה לא אותו השחקן שהיה לפני הפציעה. הוא מנסה להוביל את הקבוצה, אבל אם אתה לא קולע משלוש אתה לא יכול להוביל, יויי ורודי מנהיגים, אבל על הפרקט הם כבר לא יכולים להיות אותם השחקנים שהם היו”.

סקוטי ווילבקין (ראובן שוורץ)סקוטי ווילבקין (ראובן שוורץ)

“אני מאמין שזה היה מאוד קשה להכניס את גבי דק לרוטציה, כשהוא עזב הוא היה אולי השחקן הכי טוב בקבוצה, לכל הפחות מבחינה התקפית, הוא יכול לעשות כמעט הכל וכשהוא עזב הוא היה השחקן של לאסו. אני מרגיש שכשהוא חזר לאסו רצה לראות את אותה הגישה מצידו של גבי דק, שהיה כמעט ללא דקות משחק במשך שנה שלמה כך שהוא היה צריך זמן להתאים את עצמו, ואפשר לומר שהוא הצליח בסוף, אבל לשנות את המבנה של הקבוצה במהלך העונה זה משהו שמאוד קשה לעשות”.

על המצב הנוכחי של הבלאנקוס: “אז יש הרבה סיבות למצב הנוכחי בריאל מדריד, אפשר לומר על עמדת הרכז עם הרטל ונייג׳ל וויליאמס גוס שמתקשים, כמובן שהקבוצה גם מתבגרת. ריאל תצטרך שהסנטרים שלה יעשו את ההבדל באירופה ואני מניח שהסגנון של מכבי בעמדת הסנטר עם ריינולדס ואנטה זיזיץ’, שהם לא ניידים, משחק דווקא לטובת ריאל מדריד. כשרואים לדוגמא את ברצלונה עם ברנדון דייביז ואת סרטק שנאלי, שהם ניסו לזרוק מבחוץ נגד טבארס ופוארייה. אז יש את כל הבעיות האלו למדריד בעמדת הרכז וגם טריי תומפקינס הוא לא שחקן הגנתי ואלו שתיים מהבעיות של הקבוצה”.

וולטר טבארס (רויטרס)וולטר טבארס (רויטרס)

על תומפקינס והרטל אמר מדריד: “עכשיו כשהם חזרו לקבוצה צריך לראות אם הם יוכלו לעשות את ההבדל בסדרה, אני לא רואה אותם משחקים במדריד, הם מתאמנים עם הקבוצה במדריד אבל אני לא רואה אותם משחקים בסדרה במדריד. זה יהיה מוזר תחילה גם מבחינתם של האוהדים, אבל מבחינתי הם האקס פקטורים, כשהם על הפרקט ריאל סובלת בהגנה, אבל הם יכולים להיות שחקני מפתח עם הקליעה שלהם, הם אולי שני השחקנים הכי מוכשרים בסגל”.

על החשיבות של המשחקים הכתב אמר: “אחכה שהסדרה תגיע לתל אביב כשהקהל יהיה גורם משפיע. ריאל חייבת לנצח את שני המשחקים בוויזינק סנטר אחרת היא תהיה בצרות ואולי הסדרה לא תחזור למדריד. המפתח עבור מדריד יהיה לנצח את שני המשחקים הראשונים בסדרה. האולם של מדריד במהלך העונה הסדירה היה יחסית ריק ואני מניח שזה בגלל המגיפה, אנשים התרגלו לראות את המשחקים בטלוויזיה, אבל אולי הם יחזרו לפלייאוף. זה הקלאסיקו הגדול באירופה- ריאל מדריד מכבי, אז אולי הם יחזרו ויהיו גורם מכריע, בהינתן שיש לריאל מדריד את יתרון הביתיות וגם הניסיון לצידה”.

אבי אבן (איציק בלניצקי)אבי אבן (איציק בלניצקי)

אלכס מדריד סיכם: “רוב השחקנים של מכבי מעולם לא היו בפיינל פור וריאל מדריד יודעת איך להתמודד. אז אלו שני מפתחות שעובדים לטובת מדריד, אבל למכבי יש סיכוי טוב להמשיך הלאה במיוחד אם יגנבו משחק אחד במדריד מהשניים הראשונים. בנוסף לאסו מעולם לא חתך שחקן במהלך העונה בריאל מדריד, מאז שהגיע למועדון, כך שזה היה מוזר לחשוב שהם יהיו מחוץ לקבוצה. השחקן היחיד שעזב במהלך העונה בעבר הוא מצ׳וליס וזה בגלל שהוא רצה, אבל הדבר המוזר באמת הוא שלאסו טען שהוא מעולם לא אמר שהשחקנים מחוץ לקבוצה כי הוא אמר שהם כבר לא חלק מהקבוצה, ולא ברור מה קורה שם, בוא נראה איך זה יתפתח”.

ראיון נוקב עם אבן, מאמן מכבי תל אביב
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */