יום שני, 20.05.2024 שעה 10:35
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-1997 24הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 76 - 82
  • מכבי ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • שני, 20/05, 18:30
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • שני, 20/05, 19:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • שני, 20/05, 20:30
  • הפועל חיפה
  • עירוני קריית אתא
  • שלישי, 21/05, 19:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 25/05, 21:20
  • הפועל ת"א

"נחצה כל גבול": הדו"ח החמור מאירועי התקיפה

דרישה לרדיוס וקנס כספי גבוה, כרטיס שחקן שנלקח ועונשים כבדים שצפויים עקב האירועים במשחק בין גלבוע לראשל"צ ותקיפת קורנליוס. טרופר והמנהלת גינו

|
אור קורנליוס (לילך וויס-רוזנברג)
אור קורנליוס (לילך וויס-רוזנברג)

אור קורנליוס, שחקנה של הפועל גלבוע/גליל, הותקף אתמול (שני) בצורה מכוערת על ידי אוהדי מכבי ראשון לציון בסיום המשחק בו ניצחה קבוצתו את החבורה מעיר היין 79:85 בבית מכבי. בעקבות האירוע, בית הדין של איגוד הכדורסל זימן את הקבוצות מחר ב-17:00.

מנהלת הליגה מסרה בנושא: “מגנים בכל תוקף ולא מוכנה לקבל אירועי אלימות כפי שנראו אמש באולם בראשון לציון. משקיף המשחק כתב דו"ח חמור שיועבר לתובע האיגוד אנו מצפים שבית הדין יעניש את המעורבים בחומרה.

במקביל עודכנה המנהלת שמשטרת ישראל החלה לחקור את האירוע כדי לשים יד ולמצות את הדין מול אותם אוהדים שחצו כל גבול, פרצו למגרש והכו שחקנים. המנהלת יחד עם קציני הביטחון באולמות תרענן את נהלי האבטחה בסיום משחקים כדי למנוע מקרים של כניסת אוהדים לפרקט”.

79:85 לגלבוע גליל שגברה על מכבי ראשל"צ

בדו”ח המשקיף של שלמה סביה נכתב: “עם שריקת הסיום התפרץ שחקן ראשון לציון (ארצ'י גודווין מספר 10) כלפי השופטים באופן בוטה ומאיים, שבעקבותיה הרחיקו אותו השופטים שבאו מיד לשולחן המזכירות לדווח לי על הרחקת השחקן וביקשו לקחת לו את כרטיס השחקן. ציינתי את הרחקתו ולאחר מכן ניגשתי לחדר שופטים לברר בגין מה הורחק השחקן על מנת שאציין זאת בפרטי האירוע בדוח. 

עם יצאתי מחדר שופטים בחזרה לכיוון המשטח ראיתי אנשים רצים מהפרוזדור למגרש, שמעתי צעקות, נכנסתי וראיתי שמתרחשת מהומה על המשטח, בין אוהדי ראשון לציון לשחקני והנהלת גלבוע גליל. מעט אנשי אבטחה שהיו שם לא הצליח למנוע את האירוע. כשנרגעו מעט הרוחות ניגשתי לצוות השידור וביקשתי לצפות בהשתלשלות האירוע. עם סיום השידור אפשרו לי צוות השידור לצפות באירוע.

ממה שראיתי הבחנתי ששחקן גלבוע גליל מס' 80 – קורנליוס, היה בדרכו לעמדת הראיונות (יחד עם שחקו נוסף חנוכי) העמדה הוצבה בסמוך ליציע של "הגרעין הקשה" של אוהדי ראשון לציון, שלא הפסיקו להקניט את קורנליוס, התפתח דיאלוג בין אוהד/י ראשון לציון וקורנסליוס אשר הגיב מה שגרם לאוהדים לפרוץ למגרש ולהתעמת איתו, חנוכי משך תוך כדי ריצה את קורנליוס לכיוון ספסל גלבוע כשאוהדי ראשון דולקים אחריהם בניסיון להכות בהם, חנוכי בניסיון להדוף את אותם אוהדים דחף את אחד מאוהדי ראשון שנפל, ואז החלה מהומה שבה אוהדי ראשון לציון התעמתו פיזית (באלימות) עם שחקני גלבוע גליל ואנשי ההנהלה שלהם (מנהל הקבוצה).

במשטח נראו גם כמה בודדים מאוהדי גלבוע גליל שגם הם פרצו למגרש  ולקחו חלק באירוע האלים. אנשי האבטחה במקום שלא הצליחו למנוע את כניסת האוהדים למשטח, ניסו להפריד ללא הצלחה, ורק התערבות של אנשי גלבוע וראשון לציון יחד עם אנשי האבטחה הצליחו להפריד בין הכוחות. הרוחות בין שני המחנות סערו ולקח לא מעט זמן להרגיע את הצדדים. 

אור קורנליוס (לילך וויס-רוזנברג)אור קורנליוס (לילך וויס-רוזנברג)

עם יצאתי מהאולם המתין קומץ של אוהדים בודדים מחוץ לאולם מול אוטובוס של גלבוע גליל וקיללו. המתנתי שם עד לנסיעת האוטובוס כשאותו קומץ אוהדים התפזר ממש לקראת נסיעת האוטובוס.אציין עוד שלא ראיתי אף שוטר בכל השתלשלות האירוע. רק לקראת נסיעת האוטובוס של גליל גלבוע הגיעו שלושה שוטרים לאחר שכל האירוע הסתיים”.

לפי פסיקת התובע איתמר ליפנר: “נוכח האמור, שתי הקבוצות בגין עבירות לכאורה על סעיף התפרעות, תגרה ותקיפה, התפרצות לשדה המשחק, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, פגיעה על ידי אוהדים והתפרעות אוהדים. אני מבקש מבית הדין הנכבד לגזור על מכבי ראשון לציון איסור על עריכת משחקים במגרש הביתי (ברדיוס של 50 קילומטר), וכן קנס כספי כבד. בנוסף, אבקש מבית הדין לגזור על הקבוצה רדיוס על תנאי למשך שנה, אם תשוב הקבוצה לעבור עבירות כאמור.

את תקופת הרדיוס ואת גובה הקנס אני מותיר לשיקול דעת בית הדין. אוסיף כי נגד הקבוצה ישנו קנס על תנאי בגובה 5,000 ש"ח, אולם נוכח ההבדל המהותי בין האירועים בגינם נגזר הקנס על תנאי (השלכת גזירי נייר למגרש), לבין האירועים נשוא החלטה זו – אני סבור כי הפעלת התנאי אינה נכונה בנסיבות אלה. אני מבקש מבית הדין לגזור על הפועל גלבוע גליל קנס כספי בפועל וכן קנס כספי על תנאי למשך שנה, אם תשוב הקבוצה לעבור עבירות דומות. את גובה הקנס אני מותיר לשיקול דעת בית הדין. 

בכל הנוגע לשחקן, מאחר שכרטיסו של השחקן נלקח לאחר סיום המשחק, הרי שאין אפשרות להשית עליו את הקנס האוטומטי, ולכן אני מחליט להעמיד לדין גם את השחקן בגין עבירה לכאורה על תקנון המשמעת (העלבת שופטי המשחק). אני מבקש מבית לגזור על השחקן קנס כספי, וכן קנס כספי על תנאי למשך שנה, אם ישוב לעבור עבירות דומות. את גובה הקנס והקנס על תנאי אני מותיר לשיקול דעת בית הדין.

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לאירועים האלימים אמש בראשון לציון: ״אירוע האלימות בסיום המשחק אמש בראשון לציון הוא חמור ביותר. אני מקווה שהמשטרה תחקור במהירות וביסודיות, ושהמתפרעים האלימים ייענשו בחומרה. במקביל, נפעל כדי שהכנסת תאשר כבר במושב הקיץ הקרוב את החוק החדש נגד אלימות בספורט. זו האחריות שלנו כלפי כל אוהדי הספורט בישראל ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי למגר את תופעת האלימות המכוערת בספורט״.

חילי טרופר (חגי מיכאלי)חילי טרופר (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */