יום שבת, 18.05.2024 שעה 20:49
ליגה א' 23-24
 ליגה א צפון 
7115-6130הפועל רעננה1
5929-6130מ.ס. טירה2
5722-4230מכבי אתא ביאליק3
5632-6330מ.ס. קרית ים4
5627-4730הפועל ב.א.גרבייה5
3837-4630מכבי אחי נצרת6
3849-4930הפועל בני זלפה7
3653-4530מ.ס. צעירי כפר קנא8
3546-4331הפועל בועיינה9
3444-3330עירוני נשר10
3347-3330הפועל מגדל-העמק11
3354-3930צעירי אום אל פאחם12
3261-3931הפועל כפר-קנא13
2550-2230מכבי נוג'ידאת14
2450-3330מ.ס. צעירי טייבה15
1664-2430הפועל כאוכב16
 ליגה א דרום 
6333-5830הפועל כפר שלם1
5629-5530מ.ס. דימונה2
5524-4930עירוני מודיעין3
4826-4230שמשון תל אביב4
4623-3830מ.כ. ירמיהו חולון5
4428-2830א.ס. אשדוד6
4038-4230הפועל הרצליה7
4031-3030מכבי עירוני אשדוד8
3838-3030בית"ר נורדיה ירושלים9
3742-3130מכבי קרית מלאכי10
3537-3730מכבי יבנה11
3439-2530מכבי שעריים12
3144-2330שמשון כפר קאסם13
3153-2730הפועל לוד14
3047-3030הפועל מרמורק15
2945-3230הפועל בקעת הירדן16
לוח משחקים
  • מ.ס. דימונה
  • שני, 20/05, 19:00
  • שמשון תל אביב

ערן לוי: הצבתי רף אחר בכדורגל, יודע מי אני

היהלום מיפו: "לא מתרגש מביקורת ולא ארדוף אחרי אנשים, הגישה השתנתה". וגם: נתניה ("נכנסה לי ללב, זה הבית") והפרישה ("אמשיך כל עוד אתן מספרים")

|
ערן לוי (שחר גרוס)
ערן לוי (שחר גרוס)

ערן לוי, אחד השחקנים המוכשרים בכדורגל הישראלי, מצא את עצמו בתחילת העונה במכבי קביליו יפו, אחד המקומות הססגוניים ביותר השנה בליגות הנמוכות. במועדון צירפו את הקשר למען מטרה אחת וברורה: עליית ליגה. ברביעי האחרון, אחרי עונה משוגעת במיוחד, ניצחה קבוצתו של איציק ברוך 0:2 את מכבי יבנה ויוסי זוזוט ועלתה באופן רשמי לליגה הלאומית. ערן לוי אחראי העונה על לא מעט שערים בליגה. בין אם שערים שכבש ובין אם כאלו שבישל. הרגל השמאלית האימתנית שלו עשתה את העבודה העונה: "עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות על הצד הכי טוב שיש", הוא מספר בראיון ל-ONE.

אין ספק שבהנהלת מכבי קביליו יפו פגעו "בול במטרה". על רקע הביקורת שנמתחה לגביו, בין אם בהקשר גילו, שקרוב יותר ל-37, ובין אם בעקבות סיבות אחרות, לוי הוכיח מנהיגות, כבש בצרורות והוסיף לכך את בישוליו המדהימים (עתיד לצאת ספר בישולים בעתיד?). אין ספק שערן לוי הוא אחת הדמויות הדומיננטיות שהגיעו לקבוצה העונה: "אני לא מתרגש מביקורת, שהייתה, עודנה ותהיה. לפעמים לביקורת הזו יש השפעה חיובית על המשך הדרך ואתה לוקח אותה למקום טוב יותר מכפי שציפו. בלי קשר אליי, שאני יודע מי אני ומה אני, כשמסתכלים על ערן לוי, מסתכלים עליי אחרת. הצבתי רף אחר בכדורגל הישראלי. אבל בלי קשר אליי, אני חושב שפגעו ביפו מכל וכל".

איך זה בא לידי ביטוי, מלבדך?
"רגע לפני סגירת חלון העברות, ביפו השכילו להביא את דובב גבאי, מתן בית יעקב וטריקו גטהון שתרמו את חלקם העונה בצורה נהדרת. השדרוג היה מאוד משמעותי. אלו שלושה שחקנים שהגיעו בדיוק בזמן הנכון וברגע הנכון. הם נכנסו ליפו לנשמה והוסיפו את חלקם".

דובב גבאי (חגי מיכאלי)דובב גבאי (חגי מיכאלי)

מה תיקח איתך מהעונה הזו?
"את ההיסטוריה הזו, שנקראת העפלה לליגה הלאומית יחד עם מכבי קביליו יפו. זה מועדון שיש לו מסורת של שנים בכדורגל הישראלי, זה שם שידוע ששנים רבות לא היו בליגות הגבוהות, עם הקמתם מחדש. כיף להיות חלק מזה, חלק עיקרי עם ההשפעה שלי במגרש ומחוצה לו. זכיתי בזה. באמת שאין מאושר ממני".

מה תרצה לשכוח מהעונה הזו?
"לא יודע אם זה ברור מאליו, אבל מבחינתי זו הפציעה במסגרת גביע המדינה בכדורגל מול מכבי תל אביב. זה קטע לי את הכול, אחרי שהייתי בכושר טוב עם תקופה טובה. זה חלק מהמקצוע, וצריך לדעת להתרומם. נכון, זה גם מתחבר לגיל שלי ולפעמים זה קשה עוד יותר. לדעתי האישית, היו לנו הרבה מאוד פספוסים בישורת האחרונה, שאם היינו משכילים לקחת הנקודות, אז היינו מסיימים את העונה הזו לפני המחזור האחרון. אבל, כמו שאומרים, הסוף היה מתוק מאוד".

ערן לוי במשחק מול מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)ערן לוי במשחק מול מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

בתחילת העונה, הדגיש ערן לוי כי "הוריד רגל מהגז". אלא שדווקא ביפו, דווקא העונה, בגיל 36, נדמה היה כי נסע במהירות מופרזת. האמנם?
"הורדתי את הרגל מהגז ברמה שאני, היום, צריך לשבת בבית ולהתחיל לחפש לעצמי קבוצה. גם בשיא שלי בליגת העל ובליגה הלאומית אפילו, תמיד הייתי צריך לחפש את עצמי. התכוונתי שאני לא הולך לרדוף אחרי אנשים. אני לא צריך להתחנן בפני אף אחד. אני חושב שהמספרים שלי והגישה שלי וההתנהלות שלי, בין אם עם כר הדשא ובין אם מחוץ לכר הדשא, זה מה שעושה את מי שאני. הרבה לא יודעים את זה. ביפו יצא לי לזכות, לא פעם ולא פעמיים, שאנשים התרגשו והתלהבו ואפילו מאוד נהנו מערך המוסף שאני מביא במגרש ובטח מחוצה לו, שבשבילי מחוץ למגרש הוא מאוד מאוד חשוב".

יפו בלאומית. אין עוררין על כך. איפה אתה בסיפור הזה? אתה נשאר? שוחחו איתך? אתה חיובי אם יקראו לך?
"צריכים לשבת איתי. מה יהיה איתי? אני לא יודע להגיד. נמתין, אין מה להקדים את המאוחר. מה שצריך להיות, יהיה. אם יגידו לי להישאר, אין מה לחשוב על זה. יגידו להישאר, אשאר. אין לי ספק בזה בכלל. כיף לי במועדון, טוב לי במועדון. זה בדיוק העניין של 'להוריד את הרגל מהגז'. קבוצה שרוצה אותי, אני אהיה. קבוצה שלא רוצה אותי ותנסה למתוח את קצה היריעה עד למקסימום, בלי להגיד את מה שהיא רוצה באמת, בפנים, אני לא רוצה להיות שם. זה כמו להגיד שהולכים מסביב, אבל לא רוצים להגיד לך בפנים שלא רוצים אותך. יש הרבה דרכים להגיד שרוצים אותך, אבל אף אחד באמת לא יבוא ויגיד לך שלא רוצים אותך".

"אם רוצים אותי - אשאר". ערן לוי (איציק בלניצקי)"אם רוצים אותי - אשאר". ערן לוי (איציק בלניצקי)

אם פורסים בפניך את כלל הצלחותיך במהלך הקריירה, איפה העלייה הזו, עם מכבי קביליו יפו, לליגה הלאומית, עומדת על אותו סרגל?
"אין ספק שכל עניין הוא לגופו. עכשיו אני יכול לבוא ולהגיד שיפו זה מטורף והכול, אבל יפו זה בין הדברים המיוחדים שקרו לי, ביחד עם העלייה של הפועל חיפה ומכבי נתניה לליגה גבוהה יותר. גם התקופה בבית"ר ירושלים נחרטה בזיכרוני היטב. לא מעט פרגונים קיבלתי אחרי שעשינו את זה ברביעי האחרון. כיף לקבל כזו חיבה, למרות שאני אומר לעצמי שאני ערן לוי, שהייתי בכל כך הרבה מקומות, שיחקתי מול כל כך הרבה קבוצות, הקפצתי אצטדיונים של 15 ו-20 אלף איש והשתקתי אצטדיונים של 30 אלף איש ועשיתי דברים מאוד מיוחדים. היום אני במקום אחר, אולי אני לא קיים, אבל לא. דווקא שומעים ורואים ומפרגנים וזה כיף גדול לדעת שאני עדיין בתודעה. גם אם אשחק בליגה ג', ידעו לפרגן ולסקר אותי".

העבודה מול איציק ברוך?
"זה אדם מיוחד. אני חושבה שזה מאמן שנפל בין הכיסאות. מדובר במאמן של הליגה הלאומית אם לא ליגת העל. זה מאמן שחייב לקבל קרדיט ולנסות. נכון, איציק הוא כמו 'שחקן' בליגה א', במרכאות גדולות. עבדתי מאמנים בחיים. אם זה שי ברדה וסלובודאן דראפיץ', שלומי דורה... אלו מאמנים שהשחקנים משחקים בשבילם. איציק ברוך זכה העונה בקבוצה שמשחקת בשבילו. מאמן, שמקבל לידיו קבוצה שמשחקת בשבילו, לדעתי זה מאוד חושב. לפעמים, מאמנים רוצים את הכוחניות, לעשות שרירים וכל המשתמע מכך. לפעמים יש את השחקן ה-15 בסגל, אולי אני לא צריך אותו, אז אני יכול גם לרדת עליו ואם לא מתאים לו, אז שיקום ויחפש קבוצה אחרת. מאמנים גיבורים, בדרך לא דרך".

איציק ברוך (חגי מיכאלי)איציק ברוך (חגי מיכאלי)

עוד הוא מוסיף על ברוך: "אני עדיין לא הייתי מאמן, אבל איש גדול אמר לי 'מה זה לא הייתה מאמן? אתה כבר משחק למעלה מ-20 שנים, אתה מאמן תוך כדי'. וזה נכון, וזה דבר אמיתי. מוטל'ה שפיגלר, בזמנו, כשישב איתי, אמר לי הדברים. למדתי שגם השחקן האחרון בספסל, יש לו מקום בהרכב. אנחנו חברים, זו משפחה וזה חדר הלבשה. בדרך לא דרך, גם בשחקן האחרון הזה אנחנו נשתמש. יש לך צהובים, הרחקות, פציעות וכיוצא בזה. אנשים מקבלים את הצ'אנסים שלהם ומשם עפים קדימה. איציק, אני מאמין, ורוצה להאמין, שמגיע לו לעוף קדימה. הוא בנאדם גדול, בנאדם מדהים, חבר לכל דבר. היום אני יכול להגיד חבר, כי הוא לא המאמן שלי כרגע. אבל הוא מאמן וחבר טוב".

אתה רואה את עצמך סוגר מעגל עם היהלומים מנתניה?
"מכבי נתניה, מכל הקבוצות שעברתי, ואני תמיד מדגיש את זה, זו הקבוצה שנכנסה לי עמוק ללב. זה הבית. כיף לראות את המועדון הזה מצליח, את הקהל חוזר למגרשים ואת ההישגים בדרך. אין לי את המקום להתעסק בזה. כולם יודעים טוב מאוד מהי התשובה ואני חושב שלא צריך לדון בזה. מה שצריך להיות, יקרה בסופו של יום. צריך להיות ריאלי. אי אפשר כל שנה לבוא ולהגיד מכבי נתניה, הרי בסופו של דבר אני צריך לפרוש. אני בטוח שבנתניה לא חושבים על אולי השנה נביא את ערן לוי שיפרוש אצלנו. זו הייתה תקופה נהדרת בקריירה שלי ואנחנו מסתכלים קדימה".

לא חושב על קאמבק לנתניה כרגע. ערן לוי (חגי מיכאלי)לא חושב על קאמבק לנתניה כרגע. ערן לוי (חגי מיכאלי)

פרישה?
"כל עוד היום זה מה שאני נותן מבחינת מספרים וזה מה שאני יכול לתת, אני עדיין אמשיך. ברגע שמה שאני עושה היום לא יקרה, אני לא אמשיך".

צפו: הבישול של וייסמן שהופך את התוצאה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגן כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */