יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:57

הפועל רובי שפירא חיפה עשויה לשחק במפעל אירופי

הקבוצה, שירדה לליגה ב', תיאבק מול בקעת הירדן (שתי הנציגות עם ניקוד ההגינות הגבוה בליגה א'), על הזכות לייצג את ישראל בגביע האזורים של אופ"א

|
שחקני רובי שפירא חוגגים (עמרי שטיין)
שחקני רובי שפירא חוגגים (עמרי שטיין)

כמדי שנתיים מתקיים לו מפעל אירופי פחות מוכר תחת שמה של אופ"א - גביע האזורים, או כפי שמכנים אותו בישראל "גביע ההגינות". המפעל היבשתי ייצא השנה לדרכו ב-17 ביוני בבוסניה, כאשר על הזכות להתמודד בו ייאבקו שתי הקבוצות, הפועל רובי שפירא מליגה א' צפון והפועל בקעת הירדן מליגה א' דרום, להן הניקוד הגבוה ביותר העונה ביחס למשחק ספורטיבי והוגן. המשחק ייערך ביום חמישי (הרצליה, 13:00).

הפועל רובי שפירא חיפה, שסיימה את העונה במקום האחרון בליגה א' צפון וירדה לליגה ב', הייתה לקבוצה הספורטיבית וההוגנת ביותר העונה במחוז הצפוני, כשלזכותה 960 נקודות. הפועל בקעת הירדן, נציגת ליגה א' דרום, נהנתה מ-947 נקודות זכות והובילה את הקטגוריה הזו במחוז הדרומי.

הנציגה הישראלית נבחרה לשחק העונה בבית א', יחד עם נציגת בוסניה (המארחת), סקוטלנד ורוסיה, שלפחות כרגע – הושעתה מכל פעילות ועל כן – מבית של שלוש קבוצות תעלה רק מתמודדת אחת לשלב השני של המפעל. משחקי הבית יתקיימו לכל היותר עד לתאריך 9 בדצמבר. שמונה הקבוצות שיסיימו במקום הראשון בכל אחד משמונת הבתים, יעלו לשלב האחרון, שייערף בשבועיים האחרונים של חודש יוני 2023. המשחקים יתקיימו באחת מהמדינות שהעפילו לשלב האחרון.

שחקני הפועל בקעת הירדן (איציק בלניצקי)שחקני הפועל בקעת הירדן (איציק בלניצקי)

לירון מזרחי, מאמן הפועל רובי שפירא חיפה, התייחס לקרב הצפוי מול בקעת הירדן: "האמת שעד הרגע שנגמרה העונה לא ידענו שנסיים בתור הקבוצה ההוגנת, לא הסתכלנו על זה, באמת שבכל משחק כיבדנו את היריבות שלנו ובאנו נטו לשחק כדורגל, ולמרות שהקבוצה ירדה ליגה כבר לפני חודש, עד המשחק האחרון עשינו חיים קשים ליריבות שהיו במאבקי תחתית/ופלייאוף עליון והראינו הגינות. הפועל בקעת הירדן מועדון ותיק יותר מאיתנו שכבר זכה לייצג במפעל הזה את ישראל בעבר, נתכונן למשחק כמו לגמר גביע ונקווה לעשות משחק טוב ושהפועל רובי שפירא תזכה לייצג בפעם הראשונה את ישראל במפעל הזה”.

“האמת שמגיע למועדון קצת רגע של שמחה אחרי העונה הקשה שעברנו, מגיע לשחקנים הצעירים האלה שלמרות תנאים לא פשוטים, באו לכל אימון ומשחק מחויבים ועשו התקדמות גדולה בתקופה הזאת, נקווה לסיים את העונה בטעם מתוק", הוסיף מאמן האדומים-שחורים. 

בשל הקורונה, המפעל התקיים בפעם האחרונה בעונת 2018/19, אז עירוני טבריה ייצגה את ישראל בשלב הראשון הפסידה 4:1 לקבוצה מליטא, אך אחרי זה הביסה 0:6 את הנציגה האסטונית מאסטוניה ו-1:3 את זו של קזחסטן, בדרך לשלב השני. טבריה הודחה בשלב השני אחר שניצחה במשחקה הראשון 1:2 את בוואריה הגרמנית (שאירחה את טורניר הגמר), הפסידה 1:0 לקבוצה מסרביה ולסיום ניצחה 1:3 את נציגת מלטה. 

ליל הסדר אצל משפחת זהבי
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */