יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:41
ליגה א' 23-24
 ליגה א צפון 
7115-6130הפועל רעננה1
5929-6130מ.ס. טירה2
5722-4230מכבי אתא ביאליק3
5632-6330מ.ס. קרית ים4
5627-4730הפועל ב.א.גרבייה5
3837-4630מכבי אחי נצרת6
3849-4930הפועל בני זלפה7
3653-4530מ.ס. צעירי כפר קנא8
3546-4331הפועל בועיינה9
3444-3330עירוני נשר10
3347-3330הפועל מגדל-העמק11
3354-3930צעירי אום אל פאחם12
3261-3931הפועל כפר-קנא13
2550-2230מכבי נוג'ידאת14
2450-3330מ.ס. צעירי טייבה15
1664-2430הפועל כאוכב16
 ליגה א דרום 
6333-5830הפועל כפר שלם1
5629-5530מ.ס. דימונה2
5524-4930עירוני מודיעין3
4826-4230שמשון תל אביב4
4623-3830מ.כ. ירמיהו חולון5
4428-2830א.ס. אשדוד6
4038-4230הפועל הרצליה7
4031-3030מכבי עירוני אשדוד8
3838-3030בית"ר נורדיה ירושלים9
3742-3130מכבי קרית מלאכי10
3537-3730מכבי יבנה11
3439-2530מכבי שעריים12
3144-2330שמשון כפר קאסם13
3153-2730הפועל לוד14
3047-3030הפועל מרמורק15
2945-3230הפועל בקעת הירדן16
לוח משחקים
  • מ.ס. דימונה
  • שני, 20/05, 19:00
  • שמשון תל אביב

"יש שיח על בלומפילד, רוצים להשאיר את ערן לוי"

יפו בלאומית: מורדי דדון, מנכ"ל המועדון, פותח הלב על העונה שחלפה, הפועל ת"א ("אי אפשר לסרב לה"), העתיד והשחקנים החשובים, ולא שוכח את המרק החם

|
מורדי דדון לצד ערן לוי (יונתן גינזבורג)
מורדי דדון לצד ערן לוי (יונתן גינזבורג)

קבוצת מכבי קביליו יפו תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית אחרי שאתמול (רביעי) גברה 0:2 על מכבי יבנה מצמד שערים של דובב גבאי, אחרי שהחמיץ במחצית הראשונה פנדל. זה אחד מהסיפורים המרשימים שהיו בליגות הנמוכות בשנים האחרונות. עד למחזור האחרון כלום לא היה ודאי. יפו, שהייתה תלויה בעצמה, עשתה היסטוריה מאז הקמתה מחדש בשנת 2008, והעפילה לליגה השנייה בטיבה בארץ.

ההעפלה ללאומית אינה מקרית. מדובר בהישג מרשים וראוי להערכה, זאת הרבה בזכות הסבלנות שבמשך עשור נרקמה לה בליגה א'. כשיש בידך מחלקת נוער מרשימה ואיתנה, המספקת שחקנים לקבוצה הבוגרת ולקבוצות אחרות, אין ספק שיש לך בידיים כוח. מי שהיה חלק בלתי נפרד המסע המפרך העונה, הוא לא אחר מאשר מורדי דדון, שזכור לרבים מקבוצת הכדורגל המפוארת, הפועל תל אביב, שם סיים את תפקידו כמנהל הקבוצה באוגוסט 2020, אחרי 23 שנים במועדון.

"אין תחליף למועדון המפואר, הפועל תל אביב. זה מועדון שאני אוהד מגיל אפס, התחברתי שם לאוהדים ולכולם. אי אפשר לקרוא למכבי קביליו יפו תחליף. אין ספק שכואב לי שאני כבר לא נמצא שם, עשינו ביחד דברים מדהימים, אבל זה כבר מאחוריי. היום אני במכבי יפו וכל כולי נמצא במועדון הזה. האם אחזור לשם? אי אפשר להגיד 'בחיים לא' להפועל. ארז נעמן ועופר דורון חייגו אליי מיד כששמעו שהעפלנו ללאומית. קיבלתי גם מאות הודעות מפרגנות מהאוהדים האדומים. זה היה מרגש מאוד", מספר דדון ל-ONE.

מורדי דדון (שחר גרוס)מורדי דדון (שחר גרוס)

זו הייתה עונה משוגעת בעבור מכבי קביליו יפו. המועדון, שהוקם בידי האוהדים, הוכיח העונה את חוזקתו לצד כל רעשי הרקע מסביב. זה היה מותח עד לרגע האחרון, אבל זה היה מתוק כמו מיץ לימונדה שהכינו מלימונים טריים, כמו שמספר דדון. "בתחילת העונה, מה שהיה חשוב לנו זה להתוות דרך. לקחת שחקנים צעירים, בוגרי המחלקה שלנו, ולחבר אליהם שחקנים ותיקים וליצור תלכיד. זה לא היה קל. כולם יודעים מהי המנטליות של ליגה א'. זה לא סוד ולא רק אצלנו. כל אחד והשיגעונות שלו. כמי שהיה וראה דבר או שניים בכדורגל הישראלי, רציתי לעשות סדר גם במכבי קביליו יפו. כמו שאמרתי לכולם, מההתחלה, זה כמו לקחת לימון ולעשות ממנו לימונדה טעימה".

"כל פעם זה לקחת שחקן אחר ולהרים אותו. חשוב לזכור שאלו שחקנים שיש להם מקום עבודה אחר, יש להם משפחות. זה לקח שחקן, אחרי יום עבודה, ולהרים אותו באנרגיות שלו. בכמות משחקים, באימונים, זה לא פשוט. כשאתה מגיע למאני טיים ומאחוריך כפר שלם וכפר קאסם, אתה חייב לתת את המאה אלף אחוז שלך, כי מעידה וזה, נגמר. אכלת אותה. אני מאוד גאה בשחקנים שלנו שעשו את זה בגדול. זה לא היה פשוט בכלל. היו לא מעט רגעי שבר במהלך המסע הזה".

שחקני קביליו יפו חוגגים עלייה לאומית (חגי מיכאלי)שחקני קביליו יפו חוגגים עלייה לאומית (חגי מיכאלי)

למשל?
"אחד מהרגעים הזכורים לי זה לראות את ערן לוי ממרר בבכי במשחק הגביע מול מכבי תל אביב. אתה לוקח את מה שהיה לך בידיים, ערן הכובש והמבשל של הקבוצה ופתאום אין לך את זה ואתה צריך לחשוב על חלופה אחרת, זה לא היה פשוט. אבל אנחנו 25 שחקנים בסגל ולכל אחד יש תחליף. רגע נוסף, שקשה להתעלם ממנו, הוא לראות את איציק ברוך, המאמן המצוין שלנו, יוצא במשחק מול שמשון כפר קאסם כשהקהל צועק לו להתפטר, למרות הניצחון. באילת, עם כל ההכנות לפני, כשהיינו בטוחים שזה שלנו, האוהדים שהגיעו עד לדרום ובסוף אנחנו מאבדים את זה וברוך מחליט שהוא מתפטר. עברנו לא מעט על מנת להחזיר אותו. אבל זה מאחורינו. זו היסטוריה. ידענו לקחת את הדברים הללו, להבין אותם, לנתח אותם ולמנף אותם לדברים טובים בהרבה".

הליגה הלאומית, אחרי שנים בליגות הנמוכות, זו אופרה אחרת.
"כמובן. זכיתי להיות בליגה הלאומית עם הפועל תל אביב, כשהיו צריכים אותי. הייתי במקום הזה, זו התנהלות אחרת. שגרת אימונים אחרת, הכל שונה בתכלית ממה שהכירו הצוות המקצועי והשחקנים מליגה א'. השחקנים מבינים שזו תהיה אופרה אחרת וחלקם יישארו בליגה א', כי הם בנויים לליגה א'. יש שחקנים אחרים שרוצים להתקדם הלאה ולהתפתח מקצועית ולא נוכל להתחשב במקום העבודה שלהם יותר. אימוני בוקר תהיה לשגרת חייהם והם יצטרכו לעשות שינוי מהותי על מנת לשחק איתנו בליגה הלאומית. זה מתחיל מהאנשים הקטנים במועדון, שלהם השפעה גדולה מאוד על הצלחתו. אם זה האפסנאי, למשל, שעובד בעבודה נוספת".

שחקני קביליו יפו (חגי מיכאלי)שחקני קביליו יפו (חגי מיכאלי)

ומה, תוותרו על האנשים שמלווים אתכם שנים על גבי שנים?
"זה קשה ואנחנו מאוד לא רוצים שזה יקרה. אבל כפי שציינתי והדגשת, הליגה הלאומית זו אופרה אחרת – זו ליגה מקצוענית. אין יותר לבוא בערב, מתי שמתחשק, אחרי יום עבודה במקום אחר. נצטרך לחשוב על זה ולשבת אחרי חג הפסח ולעשות את ההתאמות הנדרשות על מנת להצליח להביא את המועדון למקסימום אנשים שהיו וליוו אותו לכל אורך השנים בליגות הנמוכות. מראש, אני יכול להגיד, שתהיה בעיה. אני מקווה שנצליח למצוא סידור נכון לכולם ולא, נצטרך לחשוב על כוח עבודה חדש שיצעיד אותנו לדרך חדשה".

במועדון יצטרכו לצאת מהקופסה ולחשוב איך בונים סגל איתן וראוי לליגה הלאומית. יפו, עם כל העוצמות שלה, תהיה חייבת להחליף לא מעט שחקנים מהסגל הנוכחי. יחד עם זאת, יצטרכו למצוא את הזרים המתאימים ביותר למועדון הבולגרי, אולי אפילו לחפש במדינת חבל הבלקן, בולגריה. "יהיו שינויים בסגל. אין ספק. אבל חשוב לי להדגיש כי לכל שחקן ושחקן במועדון העונה יש מקום בליגה הלאומית. זו דעתי. כשאתה רואה את חדר ההלבשה, הוא שונה בתכלית ממה שיש במועדונים אחרים. בליגה א' שחקנים רגילים לבוא עם הטלפונים ולהשוויץ. ניסיתי לשנות את העניין הזה. המוטו שלי די ברור. אם שחקן מגיע לחדר ההלבשה עם הטלפון, הוא מתעסק יותר בו מאשר בחברו לקבוצה".

שחקני מכבי יפו (חגי מיכאלי)שחקני מכבי יפו (חגי מיכאלי)

איך זה בא לידי ביטוי?
"למרות הקושי, השחקנים הפסיקו עם הטלפונים והפלא ופלא – זה יצר תלכיד יוצא מן הכלל בחדר ההלבשה. כולם מספרים חוויות מהעבודה, מהמשפחה, כולם מכירים את בנות הזוג של החברים שלהם, החיבור הזה יצר את הקבוצה הזו, את מכבי קביליו יפו של העונה הנוכחית שעשתה עונה מופלאה. בחורף, אשתי כל הזמן הייתה אומרת לי מה אתה עושה, למה אתה משקיע כל כך. משקיע, אוהב את הילדים שלי. את הקבוצה שלי. מכין להם מרק חם, מפנק אותם. זה מחבר בין כולם, זה עושה אוירה יוצאת מן הכלל במועדון, מה שהביא לעלייה ללאומית, לצד כל הביקורות שהיו עלינו העונה. עשינו את זה בזכות עצמינו וללא עזרה של אף אחד".

בשנים האחרונות מכבי קביליו יפו יצא גשר רחב המקשר בין מחלקת הנוער של המועדון לקבוצה הבוגרת שקולטת לא מעט שחקנים ומביאה להם את הבמה הראויה. ביפו מקווים וכך גם מורדי מקווה, שהסגל יהיה מורכב משחקני נוער של המועדון לצד חבר'ה ותיקים, מוכשרים, ויודעי דבר בליגה הלאומית. "הכול תלוי בשחקנים. אם ירצו להישאר, אנחנו נהיה להם בית. יש תוכנית כזו להשאיר חלק מהשחקנים. בסופו של דבר זה תלוי בהם. הם מבינים טוב מאוד שייתכן והדקות שיקבלו יהיו מעטות. ברור שהם רוצים להתקדם ולהיות בליגה הלאומית, אבל ברור לכולם שהם גם רוצים לשחק כדורגל. כך, שיכול מאוד להיות ששנה שנתיים ישחקו בליגה א', יוכיחו עצמם ואז יעשו העלייה לקבוצה שלנו בחזרה".

אוהדי קביליו יפו חוגגים עם ערן לוי (חגי מיכאלי)אוהדי קביליו יפו חוגגים עם ערן לוי (חגי מיכאלי)

השחקנים ערן לוי ודובב גבאי, בתוכניות שלכם?
"אני מקווה בשביל המועדון, שהצמד הזה יישאר כאן. יש להם ערך מוסף והם ערך עליון בעבור יפו, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית. כשמי שמגיע מליגת על והיה בלאומית, אני יודע טוב מאוד איך לוי וגבאי יכולים להיות החתיכה החסרה בפאזל הזה שנקרא מכבי קביליו יפו בלאומית. מה כל אחד מהם יכול להביא. אני מאוד רוצה שהם יישארו כאן. האם זה יקרה? אי אפשר להגיד כרגע, כי טרם ישבו עמם. האם הם רוצים להישאר? רק הלב שלהם יודע".

איציק ברוך, המאמן המוערך והמצוין שלכם העונה. יישאר? יש שיחה כזו?
"אין ספק שמגיע לו להיות מאמן העונה בליגה א' דרום. הוא ראוי לליגה הלאומית ואף מעבר לכך. עשה עבודה נקייה וראויה להערצה. אין ראוי ממנו להיות המאמן שלנו בליגה הלאומית. הוא עבר עונה לא פשוטה על חלק מהקהל שקרא לו, לא פעם, להניח המפתחות ולהתפטר. אני מאוד מקווה שיישרו שם את הקו איתו, אחרי העפלה ללאומית. אני מעריך שיישאר. הוא מכיר את הקבוצה, הוא יכול לבנות כאן תלכיד חיובי שיביא הישגים גם בליגה הלאומית. עבדתי עם לא מעט מאמנים ואני יכול להגיד שיש כאן בנאדם מדהים ואיכותי ברמות".

איציק ברוך (חגי מיכאלי)איציק ברוך (חגי מיכאלי)

אחת המשוכות שתצטרך להתמודד מכבי קביליו יפו היא העובדה שמדובר בקבוצת אוהדים. התקציב שלה, תלוי, איך לומר זאת, בחברי הקבוצה שמלווים אותה מעבר לגדר, מן היציע. אם תצליח להשיג ספונסרים רבים, לצד צירוף חברים נוספים למערכת, ייתכן ויפו תוכל להיות אחת הקבוצות היותר ססגוניות בליגה הלאומית בעונה הבאה.
"אני מאמין שעיריית תל אביב תמשיך לתמוך בנו. לגבי תקציב ומספרים, אף אחד לא יודע כי טרם נערכה ישיבת הנהלה בנוגע לזה. אני מאמין שהתקציב מהעונה יגדל ויהיה ראוי לליגה הלאומית".

התוכנית ללאומית? פלייאוף עליון? לתקוע יתד?
"אנחנו לא עולים לליגה הלאומית בשביל לחזור לליגה א'. ברור שהכול יכול לקרות בכדורגל והיו מקרים מעולם, אבל אנחנו רוצים להיות אחת מהקבוצות הדומיננטיות בלאומית. דבר ראשון, לתקוע יתד ולהישאר בליגה לעוד שנים. המועדון הזה, מקומו בכלל בליגת העל. זה מועדון גדול עם מסורת של שנים. אנחנו יודעים טוב מאוד מי זו מכבי קביליו יפו".

"המטרה - לתקוע יתד". מורדי דדון (שחר גרוס)"המטרה - לתקוע יתד". מורדי דדון (שחר גרוס)

בצל העובדה כי ליפו אין באמת בית, במועדון חולמים על בלומפילד. במרוצת השנים, מכבי יפו שיחקה במגרש (ניסים) גאון, שהוקם בשנת 1977, על חורבותיו של מגרש "הפחים". אצטדיון כדורגל ביתי וצנוע ששכן בשכונת יפו א' (דקר) בסוף רחוב נס לגויים והכיל כ-4,000 מקומות ישיבה. ביולי 2009 עיריית תל אביב הרסה את אחד מסמליה של יפו. האצטדיון שלכם, הבית שלכם, ליתר דיוק, יישאר 'רמלה'?
"יש תכנון לקבל לידינו מגרש ביתי אחר שלא רמלה. יש רצון עז לשחק באצטדיון בלומפילד, שגובל בין העיר תל אביב ליפו. אנחנו מאוד רוצים שכך יהיה, בדיוק כפי שהעירייה, המנהלת וההתאחדות לכדורגל הסכימו לנו לארח שם את משחק גביע המדינה שלנו מול מכבי תל אביב. אנחנו יודעים טוב מאוד מהן העלויות הכרוכות בהשכרת האצטדיון החדשני הזה, וכאן אנחנו מאמינים כי עיריית תל אביב תיכנס לתמונה ותעזור לנו. אבל נכון לכרגע, במידה והתוכנית שלנו לא תצא לפועל, רמלה יישאר הבית של מכבי קביליו יפו".

למורדי, האיש שחגג אמש יחד עם הצעירים ונסע מוקדם הביתה כי "העולם שייך לצעירים, שחגגו עד אור הבוקר", לטענתו, יש בלב פינה חמה לכל אותם אנשים שליוו את מכבי קביליו יפו העונה. "אסור לשכוח את הצוותים שהיו מאחורי הקלעים, בהנהלה, בצילומים, בכל מקום אפשרי. תודות מיוחדות לאנשי משק שלנו, עמית טובי ואלון יסק; ואדים וקסמן הפיזיוטרפיסט; הצוות מקצועי, אם זה איציק ברוך, המאמן, תומר מתיתיהו, מאמן כושר, דורון רוזנקוביץ', מאמן שוערים ואבירם סידי אבירם האנליסט שלנו. לחברי ההנהלה, מאיר דרעי, ערן אמין כהן, רפי יולזרי, מיקי חיים, שי לוי, אילן אלפסי ואלי קליש. ובמדיה, שלא הפסיקה לייצר רגעי אושר, עמית קלימי, מאיה לוי ודליה שטייגמן. תודה רבה לכל הקהל המדהים שלנו שליווה, מלווה וימשיך ללוות אותנו לעוד הרבה רגעים מאושרים וטובים".

ספרד: עוזר המאמן נכנס למגרש לעצור התקפה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */