יום ראשון, 19.05.2024 שעה 01:45

ארד ספדה לגלעדי: הוא סבל, אבל המשיך בעשייה

יו"ר הוועד האולימפי בישראל נפרדה מחבר הוועד הבינלאומי שהלך לעולמו: "הוא דעך מול עינינו, אבל אף פעם לא הסגיר חולשה. פרגן לי בכל דרך, חסר לי"

|
אלכס גלעדי ויעל ארד (ראובן שוורץ)
אלכס גלעדי ויעל ארד (ראובן שוורץ)

יממה אחרי הידיעה על מותו של חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי, יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, נפרדה ממנו במילותיה. בשנים האחרונות השניים היו בקשר טוב והוא זה שעזר לה בתחילת דרכה. כעת, היא מספרת על אופיו של האיש שהגיע הכי רחוק בעולמות ניהול הספורט העולמי, השיחות ביניהם והפעם האחרונה בה נפגשו בלונדון.

ארד ספדה: “במשחקי החורף בבייג'ין רק לפני 3 חודשים בינואר 2022, אני מבקרת את אלכס במלון, הולכים לאכול, הוא נראה לא טוב, סובל מכאבים בגב. כרגיל כשיושבים עם אלכס ניגשים אליו אנשים - מחבקים, צוחקים, מתעניינים, שואלים - כי הוא תמיד יודע הכל ותמיד בעניינים - ואז  קירסטי קובנטרי, האלופה האולימפית בשחייה מזימבאבוואי, חברת IOC ובת טיפוחיו בארגון בעשור האחרון, שרת הספורט של ארצה כיום,  ניגשת לחבק אותו, מביטה בי ואומרת שדואגת לו, אז הוא מחייך ומפטיר בקול רועם ובדרכו המיוחדת  - ‘אל תדאגי יקירתי, אני כבר לא אמות צעיר’, אז דאגנו....כי ראינו עליו שהוא לא כתמול שלשום, שזה לא רק ‘כאבי גב’, כי הוא עקשן ואצלו העשייה והנוכחות חייבות להימשך. אז דאגנו מאוד”.

עוד הוסיפה: “אלכס היה איש מיוחד במינו, היו לו תובנות חיים, מיומנויות למידה והכלת מידע ומיומנויות בינאישיות יוצאות דופן. הוא ביסס מעמדו בכל ארגון בו היה מעורב -ישראלי ועולמי כאחד, ציבורי ומקצועי - כמוביל דיעה - והייתה לו דיעה מוצקה בכל נושא. הוא היה מעורב ומוביל, זוכה בפרסים בינלאומיים, חבר בוועדות הכי נחשבות, מעורב בהחלטות הכי גדולות.  גם בעשור האחרון כשכל כך הרבה טכנולוגיות הצטרפו בעולמות התקשורת ומישורי חיים שונים הוא למד, אימץ, התאמץ להתמחות, להתפתח עם התקופה. כשהוא היה בתוך משימה, היה מסור כל כולו, נכון לכל מאמץ ולגיל מבחינתו לא הייתה כל משמעות. כל בוקר הלך על המסילה, טס בכל העולם, קורא חומרים עד השעות הקטנות. תמיד מוכן”.

אלכס גלעדי (חגי מיכאלי)אלכס גלעדי (חגי מיכאלי)

ארד המשיכה: “לפני שנים, אלכס קצת אימץ אותי, החליט להרביץ בי את התורה הבינלאומית, פתח בפניי את דלתות ה -IOC לחבריו, למנהליו. נזף בי בכעס של מחנך אם הגיתי שם לא נכון או פניתי בכתב באופן לא מספיק מנומס-אירופאי לטעמו ודחק בי לקרוא, להרחיב דעת בעולמות הידע האולימפי. אז הפכנו לידידים, ידידות רב גילאית אמיתית, שאפשרה לי ללמוד וליהנות ממנו וגם להיות לו לחברה תומכת ומשענת בימים סגריריים יותר. והיו גם כאלה, בהם בחרתי במודע בחברות, כי זו מהות החברות, להיות שם גם כשרע, גם כשלא מושלם מבלי להצדיק או לשפוט אלא להיות”.

“בתקופת הקורונה אלכס היה כאן בארץ הרבה יותר, מקורקע כמו כולנו והייתה לי הזדמנות לארח אותו בשבתות. הוא היה איש חברה מרתק ושנון ותמיד התקבצו סביבו אנשים, צעירים ממנו לדבר, לצחוק, להחליף דעות. תמיד היה מבקש שלא אגזים עם האוכל כי ‘הבוקר צעדתי על המסילה ואת יודעת שאני לא אוכל את הדברים האלה’. ואח"כ בערב היה כותב שהיה נפלא ו’אכלתי בגללך יותר מדי’. היה כל כך גאה בבחירתי להוביל את הוועד האולימפי בישראל ופרגן לי בכל הזדמנות בנוכחות, במילים ובמעשים”.

“והיו השבועות האחרונים, שגופו דעך אל מול עינינו במהירות הברק. הראש שלו ושלנו לא עיכל את הדהירה אל הסוף. אבל הסוף כבר היה נוכח. אלכס כהרגלו, עקשן, מחליט הכול, לא נתן לתובנות הפנימיות לנהל אותו והמשיך לתכנן את האירועים הקרובים”.

יעל ארד (רפי בן חקון)יעל ארד (רפי בן חקון)

ארד המשיכה: “לפני שבועיים כשהגעתי ללונדון, קבענו ללכת לאכול. כשהגעתי אליו, הוא חיכה לי בחולצה לבנה. אבל ללכת כבר לא יכל. הצעתי שנזמין אבל הוא התעקש. נצא לאכול, החברים מחכים. ויצאנו, הוא כאוב, עם מעט תאבון אבל גאה, מזמין, מפרגן. כנראה בפעם האחרונה… אז הרשיתי לעצמי לשאול דברים שלא העזתי קודם, ולהגיד לו כמה חשובה הדרך שעשה וכמה תרומתו אמיתית לספורט הישראלי ואיזו השראה מעוררות היכולות הפנומנליות שלו ודיברנו על החברות העזה שלו עם הנשיא תומס בך ועם ג'ון קוטס ועל אהבתו לגליה בתו ועל טל העוזרת הנאמנה שהייתה לו כבת”.

“והוא התרכך, הקשיב, איפשר לעזור, נתן עוד כמה עצות חשובות לחיים מבלי להסגיר חולשה או לוותר על הנסיעה הצפויה לאוסטרליה בסוף אפריל, לכבד את ידיד נפשו ג'ון קוטס, נשיא הוועד הולימפי האוסטרלי שפורש מתפקידו. ונסעתי הביתה, יודעת שראיתי אותו בפעם האחרונה. ואח"כ היתה ההתכתבות האחרונה בווטסאפ, עם מילות פרידה וסיום וחיבוק ואימוג'י”.

“אלכס, הייתי איש מיוחד במינך, זכיתי לגדול על שידורך ועל הכרזתך המיתולוגית - ‘אני לא מאמין, אני לא מאמין, גביע אירופה לתל אביב’, על הפקותיך הטלוויזיוניות המושחזות בביקור סאדאת’ ובאירוח האירווזיון בישראל. היית בגיל של הוריי ובאותו מקצוע והפכת לי למנטור, מורה נבוכים וידיד מיוחד. צפיתי בך בגדולתך, בקשייך, במקצועיותך, בנדיבותך ולמדתי ממך המון. תחסר לי מאוד, אתה חסר כבר עכשיו”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */