יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:58

יהושוע: אובדן המשילות עוד יעלה בחיי אדם נוספים

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם הכתב הצבאי על הפיגוע בבאר שבע: "למה הממשלה מחכה?". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), ורדיו קול הים האדום באילת. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית – דיברנו עם יוסי יהושוע, כתבה הצבאי של ידיעות אחרונות, על הסימנים המקדימים שהובילו לפיגוע בבאר שבע ולמה לא נעשו שינויים עד היום. בנוסף אליו, דובר משטרת ישראל, אלי לוי, דיבר על השתלשלות האירועים מהפיגוע, וכיצד המשטרה תיערך בהמשך. גם עמית סגל, כתב חדשות ערוץ 12, הסביר על השלכות הפיגוע ומה הממשלה צריכה לעשות בנידון.

יהושוע: מה יקרה בשעת חירום? צריך לגייס מילואים!

יוסי יהושוע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות סיפר בתוכנית הספורט של ישראל על הפעולות שצריכות להיעשות על מנת למנוע פיגועים נוספים, ולמה לא נעשו שינויים עד היום.

ערב טוב ליוסי יהושוע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות:
”ערב טוב אופירה וברקו”

למה לא נעשו פעולות בכדי למנוע מקרים שכאלה?
“המפגע הבודד זה אתגר, לא הייתה התראה כפי שאמר המפכ”ל. הוא פעל לבד ולא היה צריך תשתית. נתניהו אמר שצריך להגיע למי שסייע לו אבל אני לא חושב שזה המקרה. פיגוע די פשוט באופן יחסי. אבל הדיון צריך להתנהל על מה שקורה בנגב בתקופה האחרונה, וגם לפני כן. שומר חומות נתן את צלצול ההשכמה לאירועים כאלה. כל מי שגר בנגב יודע מה זה. בסיסי צה”ל היו סגורים מחשש לחדירות. כבר מאז היה מצופה מהמשטרה להגביר את הנוכחות של מג”ב וזה לא קרה. היה צריך לגייס פלוגות של מג”ב בממדים גדולים. צריך לשאול למה זה לא נעשה עד עכשיו”.

הכתובת הרי הייתה על הקיר. רק הצבא צריך להחזיר את ההתראה?
“ממש לא. יש לנו שוטרים בשביל הפיגועים האלה. לגייס אותם למילואים ולהכין אותם. דיברו אז על המשמר הלאומי שבסוף לא הוקם. האירוע בנגב לא התחיל מהיום, אבל משומר חומות לא נעשו פעולות שהיו צריכות להיעשות. כולנו יודעים מה רה”מ בנט חושב על המגזר הבדואי, אבל הוא לא מיישם את זה. אנחנו יודעים מה הוא חושב על האירוע אבל אובדן המשילות הזה יכול לעלות בחיי אדם בהמשך. צריכים לייצר את ההתראה הנדרשת, אבל אין שום סיבה להכניס חיילים. יש מספיק שוטרים וניתן לגייס מילואים”.

אביגדור ליברמן (רפי בן חקון)אביגדור ליברמן (רפי בן חקון)

כמה עוד תומכי דעאש יש?
”יש שילוב של מעורבות טרור ועבריינות, אנחנו יודעים מה קורה בצירים בגבולות בין ישראל למצרים וכמובן בגבול ירדן. ההברחות הגדולות ביותר הן בגבולות האלה. אני אספר לכם שמתחילת השנה, נגנבו רק ארבעה נשקים מבסיסי צה”ל. השונאים הם התעשייה שמתדלקת את העבריינות והטרור בישובים הבדואים. הג’יפים שהחיילות והחיילים מתמודדים איתם, מעלים את השאלה כי אולי צריך לשנות את הוראות הפתיחה באש. שהם גונבים כמויות כאלה של כלי נשק, זה מתדלק את המפגעים. מהשב”כ היה מצופה לשים עין על המפגע הזה מאז ששוחרר מהכלא”.

יש לנו בעיה בבתי המשפט, מתי יהיה הסוף?
”האירוע הרבה יותר חמור. לפני שלושה חודשים היו שוטרי מג”ב שפתחו בירי על מחבל ונשלחו לחקירה. כל מה שאני אומר שמעבר לבתי המשפט, כבר בשלב החקירות צריך להיות שינוי. גם אם יגידו שזה מחבל בודד, אנחנו יודעים מה קורה שם. צריכים לשאול איך זה קרה ולמה לא הוקם המשמר הלאומי. קודם כל, בניגוד לאנשי הקבע, שכר השוטרים הועלה באופן משמעותי. הסיפור הוא בכלל לגייס פלוגות מג”ב במילואים אבל אף אחד לא רוצה לעשות את זה. אביגדור ליברמן צריך להעביר לעומר בר לב את הכסף לבצע את זה. עכשיו יש ממשלה חדשה, שראתה מה היה בשומר חומות. מה הם עושים הלאה? למה הם מחכים? מה יקרה בחירום? צריך לגייס מילואים!”

אלי לוי: העלנו כוננות בימים האחרונים לקראת הרמדאן

דובר משטרת ישראל, אלי לוי, הסביר בתוכנית הספורט של ישראל על השתלשלות האירועים מהפיגוע בבאר שבע, ואיך המשטרה תיערך בהמשך.

ערב טוב לאלי לוי, דובר המשטרה:
”ערב טוב לכם”

איפה הייתה המשטרה שהחל האירוע?
“ב-16:10 המחבל הגיע למרכז המסחרי בבאר שבע מצויד בסכין ודקר אישה בתחנת דלק. בהמשך עלה על רכב ודרס רוכב אופניים. לאחר מכן, יצא מהרכב ודקר עוד גבר ואישה. אזרח עם תושייה רבה רדף אחריו וניטרל אותו עם נשקו האישי”.

כמה זמן לקח מרגע הרצח בתחנת הדלק עד לתאונה שהחלה את הבלימה שלו?
“מדבור בפיגוע משולב, קשה, שנראה כמתוכנן. הסדר שאמרתם נכון. ברגע שקיבלנו עדכון, היה פרק זמן של דקה עד להגעת הכוחות. זה לא יהיה רציני מבחינתי להצביע על הזמנים המדויקים עד שנוטרל. זה עניין של כמה דקות, השוטרים שלנו לא יכולים להיות בכל מקום. ראוי לציין שהאזרח מנע פיגוע יותר גדול. העלנו כוננות בימים האחרונים לקראת הרמדאן, לוחמי משמר הגבול מנעו לא מעט פיגועים בירושלים, אבל היום זה פיגוע קשה מאוד מאוד. אנחנו עכשיו בשטח בכדי להבין אם הוא קיבל סיוע מסייעים נוספים, אם מישהו הוביל אותו לשם, או שמדובר במחבל בודד כמו בתקופה האחרונה בירושלים”.

ניידת משטרה (עמרי שטיין)ניידת משטרה (עמרי שטיין)

איך אפשר לתפוס את המחבלים הבודדים?
“הדבר הכי קשה זה לתפוס את המחבל הבודד”.

זה אפשרי לעשות סגר באזור שממנו הגיע המפגע?
“אנשים שלנו חוקרים בכדי להבין אם היו לו שותפים לאירוע, שתכננו איתו ושנתנו לו את הסכין לבצע את הפיגוע. מסתכלים במצלמות ולוקחים עדויות מאנשים בשטח, מאנשים שהיו איתו בקשר לאחרונה. לא כל מחבל יודע להגיע בדיוק בשעה שהמרכז הומה אדם. העובדה שהוא הגיע ב-16:10, העלתה את החשד שהיה פה תכנון מוקדם. זה לא שהוא הגיע שיש אדם אחד, דקר אותו ואז נמלט. לכן יש חשש שזה אירוע מתוכנן”.

מה עושים עכשיו?
“ראיתם בתקופה האחרונה ששוטרים ושוטרות מנעו בגופם אירועים דומים לאלה. זה לא הזמן לדבר על כמה שוטרים חסרים למשטרה, אבל מזכיר לכם שהמפכ”ל שנכנס לתפקיד הצהיר על תוכנית אסטרטגית ודרש עוד 5000 שוטרים ותקציב גבוה יותר לציוד, לניידות ועוד. השוטרים נמתחים מקצה לקצה בכל אזורי הארץ ומסביב לשעון. אנחנו לקראת המון חגים לשני העמים, ונעשה את כל מה שאפשר שזה יהיה הפיגוע האחרון”.

עמית סגל: אי אפשר להגיד שהכתובת לא הייתה על הקיר

עמית סגל, כתב חדשות ערוץ 12, דיבר בתוכנית הספורט של ישראל על ההשלכות מהפיגוע, ומה הממשלה יכולה לעשות בנידון.

ערב טוב לעמית סגל, כתב חדשות ערוץ 12:
”ערב טוב חברים”

מה ראש הממשלה, נפתלי בנט, יכול לעשות בנוגע לפיגוע שקרה בבאר שבע?
”לא הרבה. אין פה תשתית טרור שאפשר לעצור, אין אחרי מי לרגל. ב-2015 הייתה אינתיפאדת הבודדים ואז ביבי היה בראש. נתניהו בזמנו היה מגיע לשטח למחסום ושואל שאלות כמו:“למה אין כאן בטונדה”? בסוף זה צריך להיות משהו יותר רחב ועמוק. פה מדובר באזרח ישראלי עם תעודת זהות כחולה, כמוני וכמוכם. האירוע כאן יותר דרמטי מכמה סיבות: זה האירוע הכי קטלני במדינה, עם ארבעה הרוגים. זה קורה שבקואליציה יש קהל בוחרים מהבדואים בנגב, זה לא אומר שאין מי שיטפל בגלל מפלגה כזאת, אבל אירוע כזה של ערבי ישראלי ובקואליציה יש מפלגה ערבית, זה משהו טרם ראינו”.

נפתלי בנט (רדאד ג'בארה)נפתלי בנט (רדאד ג'בארה)

מה בנט יכול לעשות?
“אי אפשר לעצור את המפגע הבודד ב-“תשים בטונדה בכל תחנת דלק”. לא יכול להיות שימשכו הדיונים על נטיעות ט”ו בשבט בנגב בזמן שקורים דברים כאלה. יותר מזה, הכתובת הייתה על הקיר. האיש הזה נעצר לפני שש שנים כי הוא רצה להצטרף לדעאש, והוא קיבל כתב אישום להיכנס לכלא. בסוף הוא קיבל קיצור על התנהגות טובה”.

אירוע כזה יכול לפרק את הממשלה?
“לא. אבל לפני חודשיים היה את הסיפור של הנטיעות בנגב ואז החלו מהומות. הדרום זה המוקד שמביא לאירועים כאלה בינתיים”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */