יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מחמאות בב"ש ליוספי ומרטינש, ללופס אין שבר

שביעות רצון אצל האדומים אחרי ה-1:4 על נתניה: "ידענו שניצחון ייתן לנו דחיפה". מעמדו של ברדה מתחזק: "יודע לגשת לשחקנים ולשמור להם על הביטחון"

|
שחקני הפועל באר שבע חוגגים (מרטין גוטדאמק)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים (מרטין גוטדאמק)

המומנטום של אליניב ברדה על הקווים נמשך. אחרי שלושה ניצחונות בכל המסגרות, הפועל באר שבע הרשימה אמש עם ניצחון 1:4 חשוב על מכבי נתניה בפתיחת הפלייאוף העליון ויצאה לפגרת הנבחרת עם הרבה אופטימיות לקראת משחק העונה. בעקבות הניצחון, ברדה עדיין מחזיק במאזן מושלם של 4 מ-4 והוא שומר על פער ארבע הנקודות ממכבי חיפה לפני המפגש מול האלופה אחרי הפגרה. 

"היה חשוב לפתוח את הפלייאוף ברגל ימין", אמרו בבירת הנגב, "ידענו שזה ייתן לנו דחיפה טובה, פתחנו את המשחק כמו שצריך וכבשנו שער שהוריד את הלחץ וזה משהו שנתנו עליו את הדגש לפני. המחצית השנייה נפתחה לא טוב מבחינתנו והשער המצמק של נתניה הלחיץ וזה הלך קשה, לשמחתנו שני השערים בסוף הרגיעו והפכנו את הניצחון לגדול. ניצחון לא משקף? זה לא מעניין כי בסוף זוכרים רק את התוצאה".

האווירה בהפועל באר שבע ממשיכה בקו העלייה ושוב היה אפשר לראות זאת לידי ביטוי על כר הדשא. אמנם המחצית השנייה הייתה בשליטה של מכבי נתניה ללא מצבים מסוכנים, אבל אליניב ברדה מרוצה מהיעילות של חניכיו. מאז החליף ברדה את רוני לוי, מאזנו כאמור עולה לארבעה ניצחונות מארבעה משחקים ביחס שערים חיובי של 2:11 ועם מערכי משחק משנים תוך כדי. עוד נקודת ציון מבחינת ברדה היא רביעייה ראשונה מאז הרביעייה נגד שלאסק ורוצלאב במוקדמות הקונפרנס ליג.

ברדה:ניצחון חשוב מאוד,שאפו לשחקנים

השליטה של ברדה על הקווים בהחלט נראית לעין כאשר השינוי העיקרי הוא בהרגשה המשוחררת שאפשר לראות אצל חניכיו. מהלכים פשוטים שבעבר נראו מורכבים וקשים, הופכים היום לקלים יותר וגם שחקנים מעידים על רוח חדשה ושונה שמביאה ליותר שחקנים להגיע לידי ביטוי. "אליניב יודע לגשת לשחקנים, גם כאלה שלא משחקים או שמוחלפים, הוא יודע לשמור על הביטחון ולהסביר את הדברים כמו שצריך", סיפרו שחקנים.

האינטליגנציה הרגשית של ברדה עובדת שעות נוספות בטח בגלל הסגל העמוק שיש כעת לרשותו ועד עכשיו נראה שהוא מסתדר. ברדה בעצמו מודה שקשה לו אפילו לבחור את סגל ה-20 לכל משחק, מה שאומר על התחרות הגבוהה שיש לו כרגע. במקביל, הוא עורך הרבה שיחות אישיות עם כאלו שנמצאים או נמצאו בתקופה פחות טובה, למשל מריאנו בריירו, דור מיכה ודנילו אספרייה.

אליניב ברדה עם רמזי ספורי ותומר יוספי (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה עם רמזי ספורי ותומר יוספי (מרטין גוטדאמק)

בד בבד, ערך המנהיגות של ברדה הוא התוספת החשובה ביותר. המעמד של ברדה מבחינה סמלית ומקצועית בתור זה ששבר את תקרת זכוכית הולך לפניו וזה מאוד משמעותי אצל השחקנים. עוד דבר שמחזק את המעמד של ברדה הוא תפקידו הראשי בתור המנהל המקצועי וגם אם לא יחליט להמשיך בתור מאמן, הוא עדיין יישאר כאוטוריטה הראשית על הקבוצה שתבנה לעונה הבאה.

על כר הדשא, ברדה ערך כמה שינויים בהרכב לעומת זה שפתח בניצחון על הפועל חיפה וגם פגע בחילופים שביצע במחצית השנייה. המאמן המשיך עם דור מיכה ורמזי ספורי בהרכב, כאשר דנילו אספרייה פתח על הספסל ותומר יוספי פתח במקומו. השינוי של ברדה עשה את ההבדל במחצית הראשונה כשיוספי היה המצטיין יחד עם אנדרה מרטינש. יוספי היה פעיל מאוד במחצית הראשונה ואף חטף כדור מכארם גאבר ובעט את הבעיטה שפגעה בגאנדלמן ונכנסה לשער. הפורטוגלי כבש שער בכורה נהדר שהוריד את הלחץ כבר בפתיחה ובכלל הוא ממשיך את ההתעוררות שלו שהחלה נגד נוף הגליל עם בישול נהדר.

תומר יוספי חוגג (מרטין גוטדאמק)תומר יוספי חוגג (מרטין גוטדאמק)

רמזי ספורי זכה למחמאות על כמה פעולות טובות, כך גם דור מיכה והמחליפים במחצית השנייה דנילו אספרייה, רותם חטואל ורועי גורדנה. ברדה בחר לרענן את אספרייה שירד ביכולת במשחקים האחרונים וזה גמל עם שער ליגה שני, האחרון היה בניצחון על מכבי תל אביב בסיבוב הראשון של העונה הסדירה. גם גורדנה הוסיף הרבה עם הכניסה שלו במחצית השנייה והצטרף לחגיגה עם שער ליגה ראשון בקדנציה החדשה בבאר שבע. גורדנה התרגש מאוד בסיום אחרי שעבר תקופה מורכבת. "הכי מגיע לגורדי", אמרו בקבוצה, "הוא אף פעם לא ויתר וידע שזה יגיע בסוף".

למרות היכולת ההתקפית הנהדרת של מכבי נתניה, ברדה רצה שחוליית ההגנה תשמור על רשת נקייה, אבל עדיין יצא שבע רצון. חאתם עבד אלחמיד עלה עם זריקה במפשעה והמשיך ביכולת הטובה בתור מגן ימני, כך גם איאד אבו עביד שהיה נהדר לצד מיגל ויטור. עומרי גלזר ממשיך ביכולת שהביאה לו זימון לנבחרת ישראל עם הרבה עבודה של מאמן השוערים שי הס. בחזרה לויטור, הפורטוגלי ספג אמש את הכרטיס הצהוב ה-12 שלנו העונה והוא יחמיץ את משחק הבית נגד הפועל תל אביב. אביב סולומון החליף את הלדר לופס שסובב את הקרסול ונאלץ להתפנות לבית החולים סורוקה בעיר.

אחרי צילום שערך הפורטוגלי, הוא לא סובל משבר וככל הנראה מדובר בפציעה קלה משחשבו. עדיין, לופס יצטרך מנוחה ובקבוצה מקווים שפגרת הנבחרת תסייע להחלמה. עוד אחד שיצטרך זמן החלמה נוסף הוא החלוץ איתי שכטר שנפצע במשחק הגביע נגד מכבי פתח תקווה גם אמש נותר מחוץ לסגל, אבל בצוות הרפואי מאמינים שלאור המנוחה שקיבל הוא יעמוד לרשות הקבוצה אחרי פגרת הנבחרת. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */